1. leht 1-st
M21 mootori kapitaalremondi võimalused.(diisel)
Postitatud: 24.01.2005 19:33 58
Postitas Raino
Asi sisi selles et sai oma E30 2,4 disel mootor lahti võetud kuan oli kole lahja teine.Vigu oli palju.klapid ning kalappide pesad tahtsid pisut lihvimist ning freesimist.(see siis nüüd tehtud).Nukkvõll ning nookurid olid juba ammu pensionil.
Nüüd siia selgus ka et kolvid ning rõngad ja silindrid kah kulunud.Silindrid on ellipsis 0,04 ehk siis 4 sajandikku ja joone dkah peale vedanud.
Küsimsu siis selline kas on mõtet ajada silinder järgmisesse mõõtu ning teha kapitaalremont.(

See läheb maksma pool kuningriiki.) Kas keegi on läbi teinud sellise asja ning kui kau see vastu on pidanud. Kuna mootor laiali võetud siis pole mõtet teda niimoodi enam kokku panna.Ks teha kap või siis otsida teine plokk.See ploki otsin gpole kah kerge.Silma järgi ju kõik ilusad aga kui mõõtma hakata siis pole seal midaig asjalikku.
Postitatud: 24.01.2005 22:19 40
Postitas MantaOwner
Ma huvi pärast küsin, palju uued kolvid maksavad, kas ~2000 eeku tk (suht umbes pakutud, ei tea diislite kohta suurt midagi)?
Põhiline asi, mida kaaluda tasub, on see, kaua plaanid selle autoga veel sõita. Kui 2-3 aastat vähemalt, siis igal juhul tasub kapremont teha, selle raha saad vähenenud küttekulu ja ärajääva õlikulu tõttu kenasti tagasi + sõidurõõm ja -omadused on nagu öö ja päev võrreldes kulunud mootoriga.
Tõnu
Postitatud: 25.01.2005 09:36 25
Postitas siim528
ootan huviga mootorimeeste arvamusi!!!
Postitatud: 25.01.2005 22:25 40
Postitas 325 ix
Kas koonilisust ka mõõtsid ja palju on kolvilõtk?
Postitatud: 26.01.2005 16:05 28
Postitas einar
odavaim variant on lammeri alumine pool, see maksab ilma karterita u2500k rooni plus teha enda kaanele remont visata sinna peale lammeri nukk ja nookurid. uued tihendid ja asjad .Nii peaks kogu eelarve jääma 6-7 tuhande eegu juurde.
Loogiliselt võttes peaks neid mootori alumisi pooli suisa lademes olemas sest sellel mootoril on ju nõrgaks küljeks just plokikaaned.
Postitatud: 26.01.2005 18:07 58
Postitas Raino
MantaOwner
Ma huvi pärast küsin, palju uued kolvid maksavad, kas ~2000 eeku tk (suht umbes pakutud, ei tea diislite kohta suurt midagi)?
Kolvid koos rõngastega maksavad 1500 eeki tükk.Auto ga sõidan nii kaua kuni iste läbi põhja kukub.
325 ix
Kas koonilisust ka mõõtsid ja palju on kolvilõtk?
Koonilisust nii otseslt ei mõõtnud aga see oli täitsa olemas.Kolvi lõtku ei mõõtnud sest polnud millegiga mõõta.Pisut vist oli seda lõtku kah. Silinder peab olema 79,950 mm aga mul on 80,03.Elipsis ja koonuses võib olla kuni 0,014 mm.
Neid mootori alumisi pooli on jah lademes aga need kah sama moodi kulunud.Hinnad algavad alumine osa koos vända ja kolvidega 1500-kuni 2500 eeki.Sauel bemmi romulas plokk 3000 eeki.Kes teab mis seisus on seal need rõngad.
Nii nukkvõll ja nookurid 2900 eeki.Kuigi nende leidmine on kah paras tegu.Ostides olen näinud selliseid nagu omal täiesti ümarad.
Nii kalkuleerime.
Plokk 2500 - 3000
Nukk nookurid 2900
Kolvi rõngad 2300
Juba on kuskil 7700 kuni 8200
Siis juurde veel kõik tihendid simmerid ning hammas rihm.Summa paisub päris suureks.
Postitatud: 26.01.2005 19:08 26
Postitas einar
kui saksast tuleb mootor lammerisse siis on mootori üldine seisukord teada ST läbisõit.
Postitatud: 26.01.2005 19:20 51
Postitas alar
ega alla 10 000 eriti head asja ei saa....
Postitatud: 26.01.2005 19:32 01
Postitas einar
aga kas lammeris komplektseid mootoreid pole ehk on odavam osta korras mootor ja enda ülejäänud kola maha müüa see peaks ikka hinda kõvasti tasandama
Postitatud: 26.01.2005 19:51 27
Postitas Raino
einar kirjutas:aga kas lammeris komplektseid mootoreid pole ehk on odavam osta korras mootor ja enda ülejäänud kola maha müüa see peaks ikka hinda kõvasti tasandama
Mootori saaks 8-10 tuhat.Aga asi selles et komplektse mootori sisse ei näe ju ning keegi ei tea mis seal ees oodaat võib.Keegi ei ta millisel hetkel see laiali lennata võib.
Postitatud: 26.01.2005 19:53 40
Postitas alar
parem oleks ikkagi ise ehitada siis tead, et võib vähemalt usaldada.
Postitatud: 26.01.2005 21:05 42
Postitas MantaOwner
Auto ga sõidan nii kaua kuni iste läbi põhja kukub.
Sel juhul soovitan kapremont teha eelpool toodud põhjendusega, praegu pead küll tõsise investeeringu tegema, ent see tasub kindlasti ennast ära. Soovitan tööde tegemiseks firmat OÜ Tõukur:
http://www.hot.ee/toukur1/
Oma Manta moto (küll bensukas) sai lastud seal teha ja tulemus sai igati hea, nt kadus ära 1. käiguga kohalt minnes pöörete nn äravajumine, mis on tüüpiline kulunud ja/või väiksema töömahuga mootoritele. Manta puhul maksis moto remont küll rohkem, kui terve auto turuhind oli enne remonti.
Tõnu
Postitatud: 26.01.2005 23:15 02
Postitas Raino
MantaOwner kirjutas:Auto ga sõidan nii kaua kuni iste läbi põhja kukub.
Sel juhul soovitan kapremont teha eelpool toodud põhjendusega, praegu pead küll tõsise investeeringu tegema, ent see tasub kindlasti ennast ära. Soovitan tööde tegemiseks firmat OÜ Tõukur:
http://www.hot.ee/toukur1/
Oma Manta moto (küll bensukas) sai lastud seal teha ja tulemus sai igati hea, nt kadus ära 1. käiguga kohalt minnes pöörete nn äravajumine, mis on tüüpiline kulunud ja/või väiksema töömahuga mootoritele. Manta puhul maksis moto remont küll rohkem, kui terve auto turuhind oli enne remonti.
Tõnu
Ega mul läheb kah kogu mootori remont maksma rohkem kui auto võibolla rohkem kui 2 autot.
Aga kui ise remont ära teha siis on ok ning saab kaua veel sõita.Kui oleks se eTD mootor siis ei mõttlesk aga on D mootor.
Ned puurimis lihvimis ning hoonimis kohad leiab alati kiiresti ole ainult mees ning maksa...
Postitatud: 30.01.2005 13:57 28
Postitas Raino
Seis nüüd siis selline et ei leidnud omale selist ploki nagu otsisin.Küll olid hinnad kõrged aga plokk selline pool elus küll aga taheti vahendus tasusid saada megasid või löödi selline hind mille eest oleks saanud juba remondi ära teha.
Ühe sõnaga hakkasin kokku panema.Ostsin uued rõngad uued simmerid uue karteri põhjatihendi uue ploki kaane tihendi.Mõned lihtsamad tihendid saab ise tehtud.Aga kahjuks jäi töö seisma sest üks kolvi rõngas läks mootori komplekteerimisel katki.Nüüd see vaja uus otsida ning siis töö jälle jätkub.
Postitatud: 05.04.2005 20:05 26
Postitas Raino
Mootoris sai vahetatud siis kõik tihendid ja kolvi rõngad.
Klappide töö pinnad sai kah üle käidud ning sääre tihendid said kah vahetatud.
Mootor on nüüd kokku pandud ning sõidab juba kolmas nädal.
Häälestamisel sai küll pisut vaeva nähtud aga nüüd sõidab.
Käivitub ideaalselt pole probleemi.Oma lollusest sai pihustid naka keeratud aga küll see aja jooksul kah korda saab tehtud.
Minig aja möödudes kui on pisut sisse sõitnud vaatan kuidas surved silindrites on.