1. leht 1-st

E46 jahutusvedelik

Postitatud: 27.05.2008 09:05 08
Postitas Mrk
E46 318Ci 2000a
Lugu siis selline, et eile hakkas jahutusvedeliku tuli ennast näitama, kuna temp. oli norm, siis sõitsin rahulikult edasi, kuna oli kiire.
Üks hetk avastasin, et temp osuti täiesti punases.
Veeresin mingi 400m parklani.
Lasin mootoril jahtuda ca 20min ja kuna ühtegi vedelikku käepärast polnud ning koduni vaid 2km, siis hakkasin edasi sõitma. (seier oli jõudnud keskpaigani jahtuda)
Sõidu ajal liikus temp osuti silmnähtava tempoga ja lõpuks veeresingi viimase kilomeetri täies punases.

Küsimus: kas selline sõit võis põhjustada ka jäädavaid kahjustusi?
Kui pärast jahutusvedelikku paaki valama hakkasin, voolas kõik momentaanselt lohinal ca 20cm paagi suust altpoolt välja.

Mis seal kohe paagi suu juures on, kas viga lihtsalt jahutusvedeliku paagis või äkki üldse voolik lahti? Üsna tihedalt seal see elu kinni ehitatud, eriti näha ka ei ole, millise detaili juurest täpselt vedelik välja voolab.

Postitatud: 27.05.2008 09:30 33
Postitas karlerik
e46 nn. tüüpviga kipub olema purunev paisupaak maksab ca.800.-, muidugi tasub kontrollida, kas ta katki on.

Postitatud: 27.05.2008 09:35 56
Postitas Mrk
Jah, paisupaagi purunemine toimub tavaliselt (nagu ma aru saanud olen) nii, et tekib väike pragu, kust vedelikku välja immitsema hakkab.

Minu auto puhul on selline tunne, nagu voolaks vedelikku lausa mööda või otse maha, sest ta ei püsi sekunditki sees, vaid voolab otsejoones maha.

EDIT: See kaa, et enne kui üldse temp osuti liikuma hakkas, täheldasin seda, et kliima hakkas ainult jääkülma õhku puhuma, st. soe kadus ära.

Postitatud: 27.05.2008 12:52 27
Postitas Roman_V
Enne, kui paisupaagi ei vaheta ja korralkult ära ei õhuta, sooja õhku ei tulegi! Soojendusradikani ei jõua kuum jahutusvedelik, sest sul seda hetkel ei olegi jah.süsteemis! Ei soovitaks sul autot käivituda-gi! Kui plokkikaane kõveraks lased, läheb remont märksa kallimaks, kui 800.- ;)

Postitatud: 27.05.2008 16:35 56
Postitas raul123
sama asja üle elanud. Minul läks paisupaak kahest erinevast kohast korraga lõhki: pikkimõra ülevalt alla ja lisaks see kinni keevitatud kaas kah veel lahti. Süüdi oli selles siis vigane termostaat. Tõenäoliselt sul sama teema, valesti tegid et üldse edasi sõitsid. Sel hetkel kui seier sul punasesse hakkas jõudma oli veesärk ilmselt juba pooltühi. Anna siis teada mis asjast sai, mina jätsin auto seisma enne osuti punasesse jõudmist ja pääsesin ainult paisupaagi ja termostaadi vahetusega. parimat!

Postitatud: 27.05.2008 18:15 06
Postitas Mrk
Jahutusvedeliku tuli hakkas põlema Viru Keskuse juures.

Järve keskuse juurde jõudes viskas autosse korra kirbet laibahaisu, mida kahjuks enda autoga seostada ei osanud - tagantjärele mõeldes see vist oligi jahutusvedelik :?

Järve keskusest sõitsin Kristiine keskuse poole, kui poolel teel Linnu tee juures kadus ära soe õhk ja temp osuti punasesse viskas.
Sealt siis viimased 2km sõitsingi vaheldumisi autot seistes jahutades ja sõites seier punases.

Kokku sai auto punases sõitu vast ca 1,5km, kusjuures mootori töö oli lõpuni välja täiesti normaalne, imelikku häält või suitsu vms ei tekkinud, jõudu oli, kõik tundus ok, kohati tühikäigul ainult pöörded kõikusid, mida esines ka varem kui jahutussüsteemiga kõik korras oli (tõenäoliselt õhulugeja pärast)

Postitatud: 28.05.2008 23:07 48
Postitas Mrk
raul123 kirjutas:Anna siis teada mis asjast sai, mina jätsin auto seisma enne osuti punasesse jõudmist ja pääsesin ainult paisupaagi ja termostaadi vahetusega. parimat!
Paisupaak vahetatud ja mure lahendatud :)

Postitatud: 29.05.2008 11:26 11
Postitas raul123
aga kas said jälile miks üldse surve sisse tekkis? soovitan ka termostaat ära vahetada, et sama asi ei juhtuks.. pole kah keeruline ettevõtmine. Varjatud menüüst saad jälgida temperatuuri, termostaat peaks avanema 97*C peal, 318 'l äkki varem.

Postitatud: 29.05.2008 14:00 57
Postitas Mrk
Ma ei tea, niipalju kui lugenud olen E46 kohta, pidi rabeda plastmassiga pragunev paisupaak olema tüüpveaks ja tavaliselt termostaati nagu üldse mainitud pole.

Postitatud: 29.05.2008 23:17 11
Postitas Tarmo
Mulle kunagi Um ist öeldi et 4-6 aastat kestab ja siis pidi rabedaks minema.
Ja see et mootoris on surve sees on bmw puhul täitsa normaalne.