1. leht 2-st
					
				Crashtest E34 vs Volvo
				Postitatud: 06.08.2004 14:19 21
				Postitas kimmo
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 14:44 36
				Postitas E28
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 17:05 44
				Postitas Martin_R
				Esialgu tundus, et BMW sõitis Volvost otsejoones läbi ...
... kuid tegelikult päris kole ikka. 
Reaalne situatsioon maanteel möödasõidul. Kuigi sellise kiiruse juures ei suudaks vist isegi uusim 7er inimelu päästa.
			 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 19:02 17
				Postitas renks
				nu mis sellest järeldada võiks siis kas peaks bmw asemel volvo ostma või siiski mitte? 

 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 19:12 48
				Postitas Märt
				renks kirjutas:nu mis sellest järeldada võiks siis kas peaks bmw asemel volvo ostma või siiski mitte? 

 
 Seda mitte.Katki olid mõlemad ühtemoodi.Testiti lihtsalt kahte autot,mis
on u.10a. vanad ja mis nendega juhtub kui 100km/h kokku panna.
 Mõtlema pani küll,sest sellise kiirusega me maanteel ju sõidamegi.
  

 Nende kaugjuhitavate autodega oleks ringrada ka huvitav sõita.
 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 19:52 48
				Postitas raul
				Martin_R kirjutas:Reaalne situatsioon maanteel möödasõidul.
Eriti arvestades, kuidas meie inimesed silmad punnis suvalistes kohtades iga hinna eest mõõdasõitu sooritavad 

 ...selliseid trikke armastavad tavaliselt teha väikeautodega kimavad beibed ja keskklassi sedaanidega (tavaliselt varustatud alamõõduliste mootoriga) kulgevad pereised.
 
			
					
				
				Postitatud: 06.08.2004 21:57 33
				Postitas Aare
				Eriti kõva teema oli Volvo taevani kiidetud turvalisus, mida igast materjalist oksendamiseni lugeda võib. Ütles ju üks vend seal, et Volvol tuli mootor tuppa, bemul läks põhja alla. Kumb siis ohutum on 
 
 
Ise ootasin, et Volvo vigastused on väiksemad, kuna kõik Volvo omanikud kaagutavad tohutust turvalisusest. Tegelikult on turvalisus sama mis igal autol. Kui aga oleks olnud vaja viimasel hetkel kõrvale põigata, siis bemu oleks selle manöövri ühe randmeliigutusega ära teinud ja sõit jätkuks, sellel puutagasillaga volvol oleks minimaalselt korralik vasakule-paremale vibamine tulnud, kui mitte spinn või üle nipli keeramine.
 
			
					
				
				Postitatud: 07.08.2004 17:22 41
				Postitas rosco
				Krt mul tuleb see video nii aeglaselt,et ei viitsi oodata,aga kas volvo oli mingi tumedam,pruun vist ja bemm hall.
Kui nii siis see video tuli alles mingilt taevakanalilt kah.
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.08.2004 18:00 41
				Postitas Kaidos
				Mul tuli 99% ära mingi 3 tunniga, siis pangestas arvuti ära. Rohkem ei viitsi proovida.
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.08.2004 22:40 41
				Postitas Cardo
				Ma panin eileööseks tulema ja hommikul oli ilusti olemas ja salvestasin ära. Niiet järeldus ......turvatorud autosse ...
			 
			
					
				
				Postitatud: 07.08.2004 22:43 29
				Postitas Kristjan_K
				kui kellelgi see video arvutis, pange see zonesse üles ja siia link...
siis saavad teised ka, see läti link tõesti aeglane
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.08.2004 00:26 31
				Postitas bizarrini
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.08.2004 00:32 09
				Postitas Kristjan_K
				tänud 

 
			
					
				
				Postitatud: 08.08.2004 01:11 21
				Postitas Ivar
				
Tänud tõesti  

 , 4 korda juba katkes sealt lv saidist ära, prrr....  
 
Aga video... jää või koju  

 
			
					
				
				Postitatud: 08.08.2004 16:43 41
				Postitas Kristjan_K
				ega hirmutab ära jah, sõida või krt 80'ga tallinnast tartusse (rekka taga rahulikult)
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.08.2004 16:48 51
				Postitas Cardo
				Aare kirjutas:Eriti kõva teema oli Volvo taevani kiidetud turvalisus, , et Volvo vigastused on väiksemad, kuna kõik Volvo omanikud kaagutavad tohutust turvalisusest. .
Vot nii 

 tegelikult on Volvo vääga turvaline ja mis eelkõige ....tugev... auto . Kokku ei tohi Volvoga põrgata , selleks tuleb valisa mõni muu sõiduk siis halvimal juhul läheb BMW-l kapott vaid kõweraks 

... leiti ka nüüd hirmutamiseks tankauto BMW vastu 

 hehh
 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 08:39 26
				Postitas hanno
				
irw....läti servust oli eeldatav aeg 2 tundi, siit tuli 4 sekundiga 

Midagi ilusat seal siiski ei olnud, mõlemad autod olid rohkem kui katki ja ei ütleks et üks oli vähem kui teine. Kui ikka mõlemas autos surma saad, siis pole vahet, et ühel läks nii ja teisel naa.
 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 11:38 13
				Postitas Oliver P
				Mis turvalisusest te siin räägite 
 
 
Kui sellise kiirusega kokku põrkad kellegagi siis ei aita mitte üks turvapadi ega tugevdus inimkeha  vastupidavuse suhtes.
Volvo on jah turvaline auto ja  ka Bmw  kuid  kuskil on ikka piir ka.
Mis tähtsust sel enam on kas mootor tuli salongi või läks põhja alla 
 
 
Võibolla jah omastel on  rohkem  matta  (ei ole päris tükkideks).
Füüsika teeb sellise õnnetuse puhul automaatselt oma töö.
Lihtsalt inimkeha ei  seisa ühes tükis kui  midagi taolist juhtub.
On kuuldud küll neid avariide jutte kus sõideti 100-200 km/h  millelegi otsa ja mis vaatepilt seal hiljem on avanenud.
Viimane mis hetkel meelde tuleb on see kus mu enda kooli kaaslased kakumäel audiga  kurvist välja panid (kiirus u  180 km/h)
Õnnetuseks oli seal kurvis  puu  (kask ja mitte  üle 20cm  jäme) selle lõikasid nad maha ja auto rebenes tükkideks.
Viiest autos olijast jäid kaks ellu (need kes juhuslikult magasid) teised said kohapeal hukka.Juhil puudus käsi ja jalg kui ma ei eksi jne jne.
Võtab ikka mõtlema küll kui kuuled sellist uudist  emadepäeva järgsel päeval ja kui just eesti on võitnud eurovisiooni võistluse.Hea emadepäeva kingitus 

 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 11:47 56
				Postitas kimmo
				NB! Selles testis ei ole kasutatud nukke. Kui nukud ka sees oleks olnud, lendanuks nad vist siiamaani...
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 11:51 59
				Postitas Kaidos
				Tavaliselt selliseid õnnetusi siiski eriti tihti ei juhtu. Vastassuuna vööndisse kaldub auto ikka kas libedaga või siis, kui ei suudeta autot sirgena hoida. Samuti näeb vastutulija vänderdavat autot ja üritab sellest mööduda. Niiet kokkupõrge on tavaliselt väiksem ja enamasti mitte kunagi laupkokkupõrge. Sel juhul muutub tähtsaks see, palju autol turvavarustust on. Suuremad laipadega õnnetused juhtuvad ikka sõiduauto vs. rekka või buss. Nendel pole mingit vajadust õnnetust ära hoida(raskem ka muidugi eest ära pöörata) ja seljuhul ongi kokkupõrge sama, mis 100km/h seina sõita.
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 12:00 59
				Postitas Mart_R
				Kaidos kirjutas:Tavaliselt selliseid õnnetusi siiski eriti tihti ei juhtu. 
alles see oli, kui piraat takso veokile täpselt kümnesse pani  
 
 
Tegelikult on asi ju nii, et kokkupõrkel auto kere deformeerub, neelates löögi jõu endasse, ning jättes sõitjateruumi võimalikult terveks.
 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 12:05 45
				Postitas jjanno
				Tere
Mart_R kirjutas:Tegelikult on asi ju nii, et kokkupõrkel auto kere deformeerub, neelates löögi jõu endasse, ning jättes sõitjateruumi võimalikult terveks.
Viimase aja autod peaks jah sedamoodi olema.  Ei viitsi hetkel arvutada, aga inimesele peaks sellise matsu korral ikka päris mitu G'd mõjuma.  Neid G'sid on võimalik vähendada ainult aeglustumiseks kasutatava teepikkuse arvelt.  On suur vahe, kas aeglustumiseks on 10 cm või 90 cm...  Ja seda teepikkust on võimalik saada ainult esiosa deformeerimisest.  Samas peaks juhi varbad pedaalide vahel ikka alles jääma ning neid ei tohiks mitte laiaks litsuda...
jJanno
 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 14:54 44
				Postitas Tauri
				Tegelikult on enamus laipadega õnnetused just sellised (minge vaadake romulates ja avariiliste parklates neid auto jäänukeid) Meil sõidetakse tihti maantel 120-ga ja möödasõidul kiirendatakse veelgi! Kui nüüd viimasel hetkel pidurdatakse siis auto kiirus kahanebki vast sinna 100 kanti!
Peale antud video vaatamist kujutage nüüd ette sama situatsiooni näiteks BMW (või Volvo) vs. Fiat, Seat, Ford, Opel vms. kergemast plekist rahvaauto 

 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 22:06 34
				Postitas Tarvo
				Selles lavastatud avariis polnud ju ka tegemist 100% laupkokkupõrkega. Autod rihiti just juhi kohtadega omavahel kokku. Siit ka see nn teisest autost läbi sõitmise efekt. 100% laupkokkupõrke korral jaguneks ka löögijõud kerele ühtlasemalt. Praegusel juhul jäi kõrvalistujapoolne külg enam-vähem terveks. Antud olukorras oleks kõrvalistujal teoreetiliselt isegi ehk võimalik ellu jääda. Sama aga ei saa öelda juhtide kohta.
Õudne vatepilt igatahes ja nagu Martin_R ütles, täiesti igapäevane liiklussituatsioon meie maanteedel..eriti just reede ja pühapäevaõhtuti ja esmaspäeva hommikuti näiteks TLN-Tartu mnt-l, kus vahendeid valimata kihutatakse vastavalt siis linnast minema ja hiljem sinna jälle tagasi..
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 22:08 54
				Postitas Cardo
				ma arvan et täis laupkokkupõrget reaalselt tehtud avariidest on maailma arvestuses ka 0,001% kui sedagi 

 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 22:11 30
				Postitas Tarvo
				Cardo kirjutas:ma arvan et täis laupkokkupõrget reaalselt tehtud avariidest on maailma arvestuses ka 0,001% kui sedagi 

 
no see 100% oli piltlikult öeldes ikkagi mõeldud.
 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 22:13 08
				Postitas Cardo
				ma sain aru ja tegelikult eks proovi raadioteel need autod üldse kokkugi saada , seda pidi vast mudelautode spets tegema..
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.08.2004 22:16 02
				Postitas Tarvo
				Oskustega mehed kindlasti, aga ma siiski arvan, et enam-vähem see nii ka oli mõeldud - selliseid teste tehes eriti midagi saatuse hooleks ei jäeta ja ettevalmistusperiood on üsna pikk ja põhjalik..kahju jah, et mannekeene sees polnud..
			 
			
					
				
				Postitatud: 13.08.2004 12:27 45
				Postitas AARE540
				Huvitav oleks teada, milline oleks vaatepilt, kui neist autodest ühe (või mõlema) asemel oleks olnud tavaline uus jaapani keskklassi auto või midagi sellist nagu Eesti üldine tänavapilt uute autode osas välja näeb a la hinnaklassis -200.000EEK (uus auto)... 

 
			
					
				
				Postitatud: 13.08.2004 12:37 28
				Postitas Tauri
				AARE540 kirjutas:Huvitav oleks teada, milline oleks vaatepilt, kui neist autodest ühe (või mõlema) asemel oleks olnud tavaline uus jaapani keskklassi auto või midagi sellist nagu Eesti üldine tänavapilt uute autode osas välja näeb a la hinnaklassis -200.000EEK (uus auto)... 

 
kujtan ette et kohutav!!!!
Oma kogemusest tean mis juhtub selle 200 000 autoga 50 kmh  
