1. leht 1-st
					
				E36 - roolivõim ja süütesüsteem?
				Postitatud: 26.02.2008 20:40 02
				Postitas Joel_T
				Selline asi siis, pakuti ühte e36't mulle millel roolivõimul pidi midagi viga olema ja siis aegajalt pidi 2 pütta lakkama töötamast. Mingi teadjam vend oli öelnud et kas süütepool või küünlajuhtmed.
Tahakski nüüd teada et mis võib roolivõimul viga olla?
Kuna masinaga sõidetakse igapäev siis midagi väga hullu ei saa olla. Ehk õli puudu??(omanik on naine 

 )
Ning kas võib olla küünlajuhtmete või süütepooli viga või midagi tõsisemat? Ning palju need asjad maksta võivad 
 
EDIT: roolivõim pidi veidike raskelt käima,eriti tagurpidi manööverdades ja õli pidi olema. Äkki kulunud midagi või vale õli?
 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 17:55 37
				Postitas Joel_T
				On midagi asjalikku öelda kellelgi? 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 18:19 04
				Postitas Kustas
				Alustada võiks ikka elementaarsest, nagu, mis mootoriga auto on jne. Ja põhimõtteliselt on võimatu midagi arvata selle jutupeale, et kaks silindrit ei tööta vahepeal.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 18:57 43
				Postitas Joel_T
				oih sorri unustasin mainida, 
2.0 mootor on, 91a masin
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 19:33 56
				Postitas Karol
				Sellel on ju iga silindri jaoks oma süütepool. Kes see spets sulle sellist asja rääkis? Jagajat ka tal pole. Mõtle nüüd ise edasi, milles võib viga olla.  Miks roolivõim aga ei tööta, peab kõigepealt selgitama kas õli püsib tal sees. Ja kui ei püsi, siis kustkohast ta lekib.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 19:41 06
				Postitas Joel_T
				kollerimees kirjutas:Sellel on ju iga silindri jaoks oma süütepool. Kes see spets sulle sellist asja rääkis? Jagajat ka tal pole. Mõtle nüüd ise edasi, milles võib viga olla.  Miks roolivõim aga ei tööta, peab kõigepealt selgitama kas õli püsib tal sees. Ja kui ei püsi, siis kustkohast ta lekib.
ausaltöeldes mina suudan mõelda ainult kas siis mõned süütepoolid läbi omadega?
mulle ple mingi spets midagi rääkind, sellele omanikule on ainult räägitud ja nüüd sain täpsustust veel et ütles et kõik on öelnud et kas süütepoolid või küünlajuhtmed 

ega ma selle mootori koha pealt täiesti tumba, ega ma oma e30'ga ka midagi teha ei mõistnud 

 ainult siksi mootor on tuttav 

roolivõimus õli pidi olema aga seda ei tea keegi kas ka õige õli on 
 
 
ma oma targa ajuga arvan et vale õli võib ka pahadust teha 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 20:09 36
				Postitas razor
				Tere! Ostsin hiljuti e36 1.8 83kw 91a. Külmalt ka ei tahtnud eriti käivituda ja töötas ebaühtlaselt. Küünlaid kontrollides selgus, et seisavad kolme erineva tootja küünlad üks nelja-, kaks kahe ja üks ühe kontaktiga. Omanik veel ütles, et kui ta 2a. tagasi auto ostis pole ta küünlaid kontrollinud. Ostsin poest uued küünlad kahe kontaktiga, 80.- tk. Mootor käiviub ja töötab nüüd ideaalselt. Aga roolivõimu kohta ei oska midagi kommeteerida, endal õnneks korras. Võibolla on ka abi minu pikast jutust.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 20:17 20
				Postitas Joel_T
				nojah aga  kui vahepeal mootor töötab ilusti ja vahepeal mitte siis vaevalt et küünalde viga aga mine sa tea 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 20:18 54
				Postitas razor
				corrado kirjutas:nojah aga  kui vahepeal mootor töötab ilusti ja vahepeal mitte siis vaevalt et küünalde viga aga mine sa tea 

 
Küünlavahetus tuleb niikuinii teha.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 20:37 00
				Postitas jargo
				mul oli kunagi selline viga, et  külmalt käisid silindrid korralikult aga kui auto mootor soojenes hakkasid vahepeal kaks viimast silindrit puterdama kuni lakkasid üldse töötamast.minu probleem oli selles,et kui e36-el ei ole kapotiall seda summutusmatti ja ühtlasi ka kojamehe pesuri düüs ei  ole korralikult kinnitatud või laseb aknapesuvedelikku läbi siis see tilgub täpselt mootori peal oleva plastmasskaane vahele ja sealt juba plokikaane peale sinna auku kus paikneb küünal koos süütepooliga.mõne ajaga tilgub sinna piisavalt vett mis hakkab kulunud piipude vahelt sädet üle peksma 

 miks ta külmalt mul töötas ei oska õelda(võibolla soojenedes aurustus piibu vahele) 

 igal juhul minul oli kaks viimast küünlaava vett poolenisti täis 
 
 
vahetasin küünlapiibud ära ja panin kapoti alla mati tagasi ja rohkem sinna vett pole tilkunud 

 mootor töötab ka nüüd laitmatult 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 20:48 21
				Postitas Karol
				Arvan, et pigem küünlad kui süütepolid. Kui süütepool on läbi siis ei tööta ta üldse. Samas selliste sümptomitega soovitaks kohe enne ostu surve3d äramõõta.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 21:22 48
				Postitas Joel_T
				ma esialgu vaatan üle selle veeasja mis jargo rääkis
viskan küünlatele ka pilgu peale
survete mõõtmiseks võimalust kahjuks pole
muidu kas bmw'l peavad mingid erilised küünlad olema vms sest muidu võtaks mõned töötavad küünlad kaasa ja saaks proovida teistega ka 
 
 
muidugi samas kui ainult aegajalt ei tööta paar pütta siis ei pruugi kohe aru ka saada 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 21:28 01
				Postitas Karol
				Ikka omad küünlad. Igale autole sobivad erinevad. Kalmistule võid esimese ettejuhtuva viia.
			 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 21:31 18
				Postitas Joel_T
				kollerimees kirjutas:Kalmistule võid esimese ettejuhtuva viia.
  
 
aga ok....ei hakka huupi ostma ka, kui saab masina ära osta siis võtan ära sest odav ka 

 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 22:07 28
				Postitas jargo
				odavat pole tegelikult midagi.kui on siiski süütepool siis uue hind on päris soolane(ja neid 6).muide võib viga veel olla ka kütusesüsteemis,väljalaskesüsteemis,elektrisüsteemis,kus iganes 

 kui bensiinirõhk liiga madalale langeb hakkab ka puterdama nagu pooled silindrid oleks oma töö lõpetanud(penapump...klapp) 

 lihtsam oleks keegi kaasa võtta kes mõned elementaarsemad asjad oskab kohapeal ära vaadata 

 survete mõõtmiseks on peaaegu igas autovaruosade poes selline riistapuu olemas..3-400 eek.
 
			
					
				
				Postitatud: 28.02.2008 22:11 02
				Postitas Joel_T
				jargo kirjutas:odavat pole tegelikult midagi.kui on siiski süütepool siis uue hind on päris soolane(ja neid 6).muide võib viga veel olla ka kütusesüsteemis,väljalaskesüsteemis,elektrisüsteemis,kus iganes 

 kui bensiinirõhk liiga madalale langeb hakkab ka puterdama nagu pooled silindrid oleks oma töö lõpetanud(penapump...klapp) 

 lihtsam oleks keegi kaasa võtta kes mõned elementaarsemad asjad oskab kohapeal ära vaadata 

 survete mõõtmiseks on peaaegu igas autovaruosade poes selline riistapuu olemas..3-400 eek.
 
no eks pean siis onuga rääkima et kaasa tuleks ja oma vajalikud aparaadid ka võtaks 

aga palju need surved olema peaksid normaalsel mootoril?
 
			
					
				
				Postitatud: 29.02.2008 12:26 58
				Postitas jargo
				siin on kindlasti ka targemaid kes täpselt teavad aga tähtis et silindritel ei oleks surved väga erinevad.320 m50b20 mootoril on kuskil14-14,5 

 kui väga kõrge on siis võivad õlirõngad läbi ollla
 
			
					
				
				Postitatud: 29.02.2008 13:16 08
				Postitas Joel_T
				jargo kirjutas:siin on kindlasti ka targemaid kes täpselt teavad aga tähtis et silindritel ei oleks surved väga erinevad.320 m50b20 mootoril on kuskil14-14,5 

 kui väga kõrge on siis võivad õlirõngad läbi ollla
 
oki tänud, siis tean enamvähem palju olla võib 

 
			
					
				
				Postitatud: 29.02.2008 15:58 51
				Postitas Karol
				14,5 on normaalne kuid sa pead vaatama, et see ikka üle 11 oleks ja ei erineks palju omavahel.