1. leht 1-st
					
				e38 19" velje sobivus e32-le
				Postitatud: 31.12.2007 00:47 15
				Postitas antonioz
				kas e38st r19 veljed sobivad e32le?
			 
			
					
				
				Postitatud: 02.01.2008 15:16 05
				Postitas bemm730
				Ei kahjuks ei sobi,kuna e38 on velje keskmine auk suurem 

 
			
					
				
				Postitatud: 02.01.2008 16:45 35
				Postitas Genne
				bemm730 kirjutas:Ei kahjuks ei sobi,kuna e38 on velje keskmine auk suurem 

 
Väike OT:  Kui palju auk suurem on,  mill või kaks?
 
			
					
				
				Postitatud: 02.01.2008 16:57 39
				Postitas JJR
				e38 velje keskava sama,mis e32 oma.isegi ET on enamjaolt sama,mis 32-l. ainuke asi,kuidas nad väljnägemise poolest sinna sobivad.
			 
			
					
				
				Postitatud: 02.01.2008 17:35 17
				Postitas bemm730
				bemm730 kirjutas:Ei kahjuks ei sobi,kuna e38 on velje keskmine auk suurem 

 
 vabandan e38 velje kohta ei oska öelda ,aga see mis ma oma e32 alla proovisin oli ikka e39 velg mitte e38 oma  

 
			
					
				
				Postitatud: 02.01.2008 18:37 44
				Postitas Leho
				selleks on olemas tsentreerimisrõngad.
Siis saab nii e39,38,e34 ja ka e32 alla panna ühte velge.
			 
			
					
				
				Postitatud: 04.01.2008 21:33 55
				Postitas Genne
				Tsentreerimisrõngaid ju tavaveljele pole? Mul on nimelt päris tõsine jama, et ostetud autoga olid kaasas telvekad, kuid alla pannes selgus, st keskava 1-2 mm suurem 
 
 
 Kuigi sättisin tsentrisse ja sõita on OK, oli see kõik paras %¤#&#. Seega arvasin, et mingid teised BMW veljed...
 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 10:15 40
				Postitas Sten
				Milline on tavavelg 

  Kas see mis ei vaja tsentreerimisrõngaid ?
Pane rõngad vahele ja saad omale tavavelje ...... ja minu arvates ei ole üldse kasulik sõita ilma tsentreerimisrõngasteta .
 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 10:57 40
				Postitas Genne
				sten10 kirjutas:Milline on tavavelg 

  Kas see mis ei vaja tsentreerimisrõngaid ?
Pane rõngad vahele ja saad omale tavavelje ...... ja minu arvates ei ole üldse kasulik sõita ilma tsentreerimisrõngasteta .
 
Mõtlesin plekkvelgi, said aru küll 

 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 13:00 56
				Postitas TarmoV12
				ärge ajage asja segaseks:

ja vaadake velgede/rehvide alafoorumis kleepsuga teemasid, tuleb kasuks teinekord 

 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 13:45 37
				Postitas Raiki
				suvaline treial on võimeline ju need rõngad tegema kui ilusti paluda ja raha pakkuda 
ja ilma tsentr. rõngasteta küll ei soovita sõita 
venitab poldiaugud kohe ära
			 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 18:54 25
				Postitas --kala--
				mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 19:31 34
				Postitas Alari.
				oot mis rõngaid te taga ajate?kasutaja SiilV12 lisatud tabelis ju keskavad E38 ja E32-l samad  

 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 20:07 00
				Postitas PeeterA
				ergo555 kirjutas:mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
Rattaflansist suurema keskavaga velgede(näiteks.E39 veljed E38 all) kasutamisel tuleb igal juhul tsentreermisrõngaid kasutada, kuna ilma nendeta jääb kogu raskus/koormus rattapoltide peale. Velje keskava peab tihedalt rattaflansiga ühilduma.
 
			
					
				
				Postitatud: 05.01.2008 20:26 09
				Postitas Cardo
				ergo555 kirjutas:mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
geniaalne leid, siis laseks kõigil velgedel keskava suureks treida ja kärab küll mis ?
 
			
					
				
				Postitatud: 06.01.2008 13:46 37
				Postitas Raiki
				ergo555 kirjutas:mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
nii LOLLI juttu pole kohe tükk aega kuulnud/lugenud
 
			
					
				
				Postitatud: 15.01.2008 15:53 16
				Postitas London
				Sõidan e32ega e38a veljed all 16"..läheb ilusti peale:)
			 
			
					
				
				Postitatud: 15.01.2008 17:21 02
				Postitas dts13
				Raiki kirjutas:ergo555 kirjutas:mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
nii LOLLI juttu pole kohe tükk aega kuulnud/lugenud
 
Kusjuures pole see jutt nii loll midagi kui arvata võiks. Ise sõitsin ühe eelmise autoga ilma nende tsentreerimis rõngasteta ringi, kuna polnud vajalikus mõõdus lihtsalt saada neid. Tegu oli 4 auguga veljega ja ühe diagonaali poldid läksid enne kui teise omad ja asi vask. Mingeid imelike vibrasid küll ei täheldanud. Ja nende velgedega sõitsin mingi kaks aastat suviti ning veljed käisid kümneid kordi alt ära. Eks rõngastega ole jah ehk parem ja kindlam, aga hädavajalikuks mina isiklikult neid enam ei pea.
 
			
					
				
				Postitatud: 15.01.2008 18:25 02
				Postitas --kala--
				dts13 kirjutas:Raiki kirjutas:ergo555 kirjutas:mida te mehed jahute siis oma rõngastega
asjad mille eest lihtsalt raha kysida 
 
   
 
keerake poldid/muttrid diagonaalis kinni ja asi korras
rõngas teeb lihtsalt paigaldamise mugavamaks
sest poldi/muttri otsad on koonuselised ja veavad velje omale kohale
 
nii LOLLI juttu pole kohe tükk aega kuulnud/lugenud
 
Kusjuures pole see jutt nii loll midagi kui arvata võiks. Ise sõitsin ühe eelmise autoga ilma nende tsentreerimis rõngasteta ringi, kuna polnud vajalikus mõõdus lihtsalt saada neid. Tegu oli 4 auguga veljega ja ühe diagonaali poldid läksid enne kui teise omad ja asi vask. Mingeid imelike vibrasid küll ei täheldanud. Ja nende velgedega sõitsin mingi kaks aastat suviti ning veljed käisid kümneid kordi alt ära. Eks rõngastega ole jah ehk parem ja kindlam, aga hädavajalikuks mina isiklikult neid enam ei pea.
 
tänan.
praktikat soovitaks Raikile rohkem( kuigi ei tea palju sa ise käsi mustaks teed aga siiski)
teooria ja praktika on 2 eri asja
 
			
					
				
				Postitatud: 15.01.2008 18:26 07
				Postitas PeeterA
				dts13 kirjutas:Kusjuures pole see jutt nii loll midagi kui arvata võiks. Ise sõitsin ühe eelmise autoga ilma nende tsentreerimis rõngasteta ringi, kuna polnud vajalikus mõõdus lihtsalt saada neid. Tegu oli 4 auguga veljega ja ühe diagonaali poldid läksid enne kui teise omad ja asi vask. Mingeid imelike vibrasid küll ei täheldanud. Ja nende velgedega sõitsin mingi kaks aastat suviti ning veljed käisid kümneid kordi alt ära. Eks rõngastega ole jah ehk parem ja kindlam, aga hädavajalikuks mina isiklikult neid enam ei pea.
 
 Miks sa neid siis kahe aasta jooksul suviti kümneid kordi alt ära kiskusid? Anyway, anna siis aga minna kui midagi negatiivset pole juhtunud.
 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 09:36 37
				Postitas Raiki
				jah loomulikult mina olen loll :9
nee keskavad toetuse jaoks on TÄITSA niisama igaks juhuks tehtud sinna ja ega poldi augud ei veni ju kunagi välja kui paar tonni nende peale toetub...
krt mõelge enne tiba kui lahmima hakkate ....
			 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 09:54 22
				Postitas AARE540
				Poldid ongi põhimõtteliselt vaid selleks, et velg vastu rummu vedada, ja mõeldud on need poldid tegelikult suurelt jaolt vaid pikisuunas pinge talumiseks, külgsuunas pinge vältimiseks ongi rummu keskel tsetnreerimisrant. Mis rahvas arvab, miks näiteks rekkadel on velje ava nii täpne rummu suhtes, et vahel tahab ikka hullu möllamist, et lahti saada.
Ikka sellepärast, et auto raskus polte ei koormaks.
			 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 19:05 57
				Postitas Provokaator
				Minu e32 kannab ka e38 tehase 18" velgi.ma ei pannud küll midagi sinna lisaks.
			 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 19:20 31
				Postitas AARE540
				Nagu eespooltoodud tabelist näha, ei ole ka sellel juhul midagi vaja panna kuskile vahele 

 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 19:55 15
				Postitas --kala--
				Raiki kirjutas:jah loomulikult mina olen loll :9
nee keskavad toetuse jaoks on TÄITSA niisama igaks juhuks tehtud sinna ja ega poldi augud ei veni ju kunagi välja kui paar tonni nende peale toetub...
krt mõelge enne tiba kui lahmima hakkate ....
auto kaal jaotub 4.(nelja) ratta vahel ja yhele rattale jääb kaalu max:500kg
tead sa kui palju jõudu on vaja yhe 10mm poldi pooleks lõikamiseks(kiljotiini meetodil) mitu tonni
ja mix peaks velje augud kuluma kui poldid korralikult kinni on?
ja milleks läevad ratta poldid pooleks-sest ei ole kinni keeratud 
ja rekka poolelt mõelge myyd kaalu peale mida nad veavad  mitmeid kymmneid ja sadu tonne (ise töötanud nende masinatega 7 aastat)
minugi poolest võite neid rõngaid osta ja paigaldada, ma ei keela seda teile aga mina ei ole siiamaani paigaldanud ja ei paigalda ka kui niisama ei saa või  pole kuskil komplektina kaasas.
 Edu 
 Ergo
 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 20:04 32
				Postitas Raiki
				kuule aga miks raisata siis 5 polti ratta kohta???
pane 3 - mida need auto ja veljetootjad ikka teavad .... 
see vaidlus tundub siin olema nagu vastu tuult kus.mine ... 
jumal sinuga mine ja sõida 3 poldi ja ilma tsentreerimisrõngasteta aga krt ära hakka seda teisele soovitama kes oma autost tibakenegi lugu peavad ja ei taha asju peesse keerata!!!
			 
			
					
				
				Postitatud: 16.01.2008 20:10 47
				Postitas Sten
				Äkki on see teema nüüd ammendatud  
 
 
Ma arvan et küsimusele kas veljed sobivad teise auto alla    on vastus antud...
Et las iga mees sõidab nii mitme poldi või rõngaga kui soovib ....
Soovitavalt siiski kõigi poltide va vajalike rõngastega 
