1. leht 1-st

Bilsteini amortidest

Postitatud: 06.07.2006 18:15 24
Postitas Svenp
Tere

Auto E30 318is M-tech sportvedrustega (ees -15 mm, taga -17 mm), mis on originaalis: M3 vedrud ees, tagavedrud lihtsalt tugevamad, jämedamad stabilisaatorid, ja kahekambrilised gaasamordid. Esipüstiku välisläbimõõt 51 mm.

Eesmärk: vahetada esiamordid säilitades originaalseade, st tuunigut ei taha, jäigemaks ei taha, aga pehmemaks ka ei taha :)

Probleem: Missugused Bilsteini amordid? Aju on juba sõlme läinud eri allikatest saadud vastuolulise info tõttu.

Bilsteini online-kataloogi järgi sobivad:
B4-Gas PNE-3050 kahekambriline gaas, mis vastab originaalvaruosakoodile 31321135892, kuid samas on öeldud standardveermikule.
B6-Sport P36-0136 ühetoruline "pööratud", nii standard- kui M-tech veermikule. Samas Bilsu pdf-kataloogis on B6-Sport P30-0138 M-techile ja eelnevast B6st pole kriipsugi.
On ka B8 ja B12, aga jätame need välja.

B4 on musta värvi ja mõeldud originaalamordi asenduseks. B6 on kollane ja nö tuuning, et muuta auto jäigemaks ja sportlikumaks. Bilsu kataloogi järgi B4 justnagu sobiks, teisalt väidetakse, et auto on sportvedrustega ja siis peab B6 panema.

Teine variant on Bilstein kuradile saata ja osta Boge turbo 32-967-F, sest Boge pakub ainult ühte varianti :) ja algsed amordid on ka Boge toodang olnud. Turbodel on ka vastavus originaalkoodiga olemas.

Orienteeruvad hinnad on Boge 1800kr, B4 1200 kr, B6 2500 kr.

Kes nüüd jõudis sellest rägastikust lõpuni läbi murda, oskab ehk nõu anda missugune see õige oleks.

Postitatud: 06.07.2006 20:28 45
Postitas Silwer
Vana tüübi E30'el kasutas tehas Bilsusid, uuematel olid tehasest tulles Boged all...

Postitatud: 06.07.2006 20:52 44
Postitas Svenp
Hüva, aga küsimus jääb: kui valin Bilsteini, siis millise?

Postitatud: 06.07.2006 23:40 52
Postitas Silwer
Svenp kirjutas:Hüva, aga küsimus jääb: kui valin Bilsteini, siis millise?
B6

Postitatud: 06.07.2006 23:52 47
Postitas Veljo_V
Ostmisel abix kasutaja Janek ;)

Postitatud: 07.07.2006 02:47 46
Postitas Svenp
Silwer kirjutas:
Svenp kirjutas:Hüva, aga küsimus jääb: kui valin Bilsteini, siis millise?
B6
Lugesin ühe venekeelse artikli, mida siin varem viidatud on, Bilsude tootmise kohta läbi ja olen vist B6 usku nüüd :) Aga enne ostmist vajan fakte. Kui te minu põhjalikkusest veel tüdinenud pole, siis lubage jätkata :)

B4 (must), hoolimata vastavusest originaalkoodile, on nö tavaamort, mis jääks pehmeks. Jah?

B6 (kollane) on M-tech vedrustusele sobiva jäikusega? Aga kumb, kas P36-0136 või P30-0138?

Ma vahetan ainult esimesed ja ilmselt ka ülemised tugilaagrid, kuid vedrud jäävad vanad ja tagumist otsa ei puutu. Kui B6 oodatust jäigem on, siis mis juhtub auto juhitavusega?

Summa kipub juba 8000 kr kanti kõigi jubinatega. Tahan kindla peale minna.

Postitatud: 07.07.2006 08:06 10
Postitas Aare
Minu väike amordikogemus M-tech juurde käivate originaal-Bogedega ning teise auto all olevate Monroe Sensatrac'idega näitab, et tänapäeva gaasamortide juures on nende vanaaegsete sportamortide teema suuresti linnalegend.

80ndate keskel ei tuntud massiseeriaautodel mingeid gaasamorte (nt E28 oli stockis õliamortidega) ja kui sportlikumad mudelid said gaasid, oli kohe räme "sport" valmis.

Tegelikkuses nii käe vahel katsudes kui ka amordistendi näitude järgi on heas korras Boge'd ja heas korras Sensatracid umbes sama jäikusega ning vedrustuse omaduste vahe tuleb tegelikult vedrude, stabikate jäikuse ja auto kõrguse vahe arvelt.

Mina isiklikult pole suutnud vahet tuvastada.

Võib-olla tehasest gaasiga väljunud autodel on vahe tuntav (nt E36 ja edasi), kuid vanasti olid bmw-l seeriavedrustuses tavaliselt õliamordid ja kogu omaduste vahe ei tulnud mitte amordi sportlikkusest, vaid sellest, et üks oli õli ja teine gaas.

Ehk siis esinduses hingehinna eest müüdavatele Bogedele (E28 oma ca 2800 kr/tk taheti) ei maksa selle papi eest imeomadusi loota.

Eespool olev ei ole mõeldud mingite tarvikamortide reklaamiks - kuid isiklikult ei ole võimalust nende vingete paremust kogeda.

M-tech-il on peale amortide ka jäigemad vedrud, jämedamad stabikad, auto on madalam ning üldreeglina on sellel autol ka laiemad-madalamad rehvid.

Postitatud: 07.07.2006 08:33 27
Postitas ruut
Svenp kirjutas:Hüva, aga küsimus jääb: kui valin Bilsteini, siis millise?
Kollase :D 100tkm eesti teid ning teadmata hulk saksa omi ei ole suutnud neid veel e30 all hävitada. Tegu Hartge vedrustuse komponentideks olevate kollaste Bilsteini amortidega. Varuosakoode ei oska esimese hooga öelda

Postitatud: 07.07.2006 09:33 53
Postitas Muhv
ruut kirjutas:
Svenp kirjutas:Hüva, aga küsimus jääb: kui valin Bilsteini, siis millise?
Kollase :D 100tkm eesti teid ning teadmata hulk saksa omi ei ole suutnud neid veel e30 all hävitada. Tegu Hartge vedrustuse komponentideks olevate kollaste Bilsteini amortidega. Varuosakoode ei oska esimese hooga öelda
On ka teisi näiteid. Bilsu kollased iXi all pidasid vastu ca 25000km eesti teid ja 4 talve. Seejärel olid mõlemad esimesed kutud.

Postitatud: 07.07.2006 09:48 57
Postitas Silwer
Üks teine, korduvalt järgiproovitud ja toimiv võimalus on kasutada Koni Sport amorte, komplekti (4tk) hind u. 7-8 tuhat. Ja ka amortide jäikus on reguleeritav ilma neid maha keeramata.

Valikuvõimalus erinevate madalduste jaoks ka täiesti olemas.

Postitatud: 07.07.2006 12:20 10
Postitas Svenp
Nii palju kui ma ETK-s tuhlasin, siis pole pole 318is-i amortides muud sporti kui see, et nad kahekambrilised gaasid on. M-techi kirjelduse andsin esimeses postis. Esivedrud on t6esti M3ga samad. Väike madaldus ees ja taga, mida tavaamort seedib.

Esindusest ma amorti ei osta $$$ :) Need hinnad olid k6ik vabamüügi omad.

Mind häirib vastuoluline info: kataloogi järgi B4=asendus originaalile vs müüjate väitel peab B6 ostma. B6 kahte sorti: Bilsu sogab oma kataloogides. Bilsu kodulehel oleva FAQi põhjal on B4=orig., B6=tuuning.

B4 on hea hinnaga, Boge turbo on 1/3 kallim, aga samuti kahekambriline gaas.

Häda, kui oled liiga põhjalik :)

Postitatud: 10.07.2006 21:32 44
Postitas Svenp
Tulemus peale mõningast tuhlamist Saksa foorumites:

B4 on M-techi jaoks pisut pehme
B6 P36-0136 on M-techi jaoks pisut liiga jäik :)
B6 P30-0138 (taga B36-0738) on Bilsu amort M-tech'ile.
Koni kollased on üpris jäigad.

Otsustasin Boge turbo 32-967-F (taga 27-974-F) kasuks, sest algselt kasutas BMW Boge amorte sel autol. Hinna poolest ka paremad.

Postitatud: 11.07.2006 13:44 39
Postitas priitv8
Svenp kirjutas:Otsustasin Boge turbo 32-967-F (taga 27-974-F) kasuks, sest algselt kasutas BMW Boge amorte sel autol. Hinna poolest ka paremad.
Tänapäeval ei saa sellest enam üldse sodi, sest paistab nii nagu oleks Boge = Sachs:
http://www.zapauto.ru/bmw_f/sachs.php
SACHS 170 142 (BOGE 32-967-F) Аморт.газ пер E30 M-TECHNIK

Postitatud: 12.07.2006 17:36 39
Postitas Svenp
Boge, Sachs ja Lemförder kuuluvad ZF Tradingusse. Tootmise finesse ma ei tea - kas tulevad ühe liini pealt -, aga mõlemal brändil, nii Bogel kui Sachsil, on oma amordiseeriad. Viidatud Sachsi kood on tõesti ühilduv Bogega.

Boge seepärast, et ETKs seisab Boge amordi kirjelduses :). Osadel viiestel on ETKs näiteks Boge/Sachs.

Postitatud: 14.07.2006 01:48 07
Postitas lynx
Oma kogematusest amortide teemal, julgen ikka mainida et: umbes 4 aastat tagasi ostsin endale romulast (kuna olukord sundis) kollased jämeda stockiga kollased bilsteinid ja umbes 40000 km läbisõidu järel (tagsihoidlik pühapäevaauto nagu ta on) võin õelda et need amordikesed pole üldsegi oma tööaega lõpetanud. Niiet mina võtan alati bilsteinid:)

Postitatud: 18.07.2006 17:42 10
Postitas Svenp
Bilsteini firmast Saksamaalt tuli ka vastus pika ootamise peale :)

Herr Hoser müügiosakonnast kirjutab, et B4 ei ole M-Technik'ule, vaid tuleb B6 võtta P36-0136 esisillale ja B36-0738 tagasillale.