1. leht 1-st
					
				e30 2.8l turbo
				Postitatud: 05.01.2004 18:42 08
				Postitas kaspar
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 06.01.2004 09:22 25
				Postitas Raivo
				Kahjuks ei leia dyno tulemusi 
 
 
Aga muidu auto on lahe, eriti kui dynotakse ning blow-off "siuh-viuh" häält teeb 

 
			
					
				
				Postitatud: 06.01.2004 19:16 57
				Postitas Tzoots
				Ma teen ka praegu  Turbo BEMMI nimelt E30 325 Turbot ,varsti peaks mootor kokku saama siis panen pildid ka üles.
			 
			
					
				Re: e30 2.8l turbo
				Postitatud: 07.01.2004 19:19 52
				Postitas mario18
				ei tea palju selline relv maksta ka võib
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.01.2004 18:51 55
				Postitas Aare
				M20 on liiga nõrk mootor turboga korralike hobuste saamiseks. Tavaliselt E30 puhul tehakse seda trikki M10 2.0 versiooniga.
			 
			
					
				
				Postitatud: 08.01.2004 19:13 25
				Postitas kix199
				kunagi jäi silma ja panen siis siia, loodan, et teema asutaja ei pahanda 
 
 
pean silmas siis seal lehel e30 323i Bi-turboga
http://www.e30-2.de/motor/turbo/turbo.htm 
			
					
				
				Postitatud: 09.01.2004 09:58 22
				Postitas Tzoots
				13,2 sekundit 0-200 km/h päris vägev! Olen ennegi sellest lugend.
			 
			
					
				
				Postitatud: 09.01.2004 13:51 17
				Postitas Madis
				M20 on liiga nõrk mootor turboga korralike hobuste saamiseks.
Kui palju M20-ne sisu üldse vastu peab?
 
			
					
				
				Postitatud: 10.01.2004 00:57 15
				Postitas Marko_J
				päris hää...huvitav mix minu e30 turbot polnud? 

 
			
					
				
				Postitatud: 10.01.2004 15:04 24
				Postitas Aare
				Hehh, sõltub sellest, kui palju raha kulutad. Tavaline turboteema näiteks 2,0 M20 asemel tehakse 2.0 M10-st. Selle mootori plokk ja väntvõll kannatavad ühes soomlase kiirendusautos 900 hj 
 
 
Mõni aeg tagasi kammisin neid foorumeid pidi üle veebi ja igalt poolt tuli välja neid M10 mootoriga autosid võimsusega üle 400 hj, aga kõik M20-d
on reeglina 250 hj kandis. Endal muud seletust pole, kui see mootor on vähe "pehmem" kui M10/30. M30 kohta ütles BMW Total, et see mootor
(M102; M30B34) kannatab välja ilma töökindlusega riskimata 500 hj. See on veel selline võimsus, mis kannatab tänaval sõita - turbo on veel piisavalt väike, et madalatel pööretel ka jõudu on. 475 hj andva mootoriga E28 läks sama ajakirja autorite käes välja 190 mph (304 kmh) 
 
   
  
 
			
					
				
				Postitatud: 16.02.2004 13:38 40
				Postitas lynx
				Vabandust et ma nii loll olen, aga millistel mudelitel M10-ne mootorid peal on
			 
			
					
				
				Postitatud: 16.02.2004 22:26 01
				Postitas Arvo T
				siin mõeldud siis e21 kerel asetsevat 4-sil 2,0 mootorit.kusagil 77-79 a.
			 
			
					
				
				Postitatud: 26.03.2004 15:52 07
				Postitas Xim
				M10´le on pandud siis turbo
 http://www.bsmotor.com
http://www.bsmotor.com <- seal on palju just e30 kerele pandud turboootoreid
 
			
					
				
				Postitatud: 26.03.2004 21:20 49
				Postitas Aare
				bad2 kirjutas:siin mõeldud siis e21 kerel asetsevat 4-sil 2,0 mootorit.kusagil 77-79 a.
Mõõte uskudes saab 2.0 mootorit teha igast 1.8-st, kui sinna panna teine väntvõll. Käiguvahe on suht väike, kas ka kolvid-kepsud, seda ei tea.....
Varuosakataloogi järgi on 2.0 stroketud 1.8
 
			
					
				
				Postitatud: 13.04.2004 14:35 22
				Postitas marx
				Ei hakanud uut teemat tegema, kui juba turbodest juttu. Mis targad arvavad sellest: 
http://www.kormanfastbmw.com/turbos.htm Kui palju selline asi võiks maksta(hindadest seal ei räägita:))
 
			
					
				
				Postitatud: 13.04.2004 17:23 59
				Postitas Silwer
				No see 0,4 bar rõhku on vähe ju aga ilma mootorit seest modimata oluliselt rohkem ülerõhku ei saa peale lasta kah.
Kas antud kit ei ole mitte väga sarnane 325 td / 525 td asjadele - pisike turbo, intercooler, lõdvikud ja väljalaske kollektor?
Mis turbot kasutati diisel BMW peal, kas oli ka garreti T25? 
Võib olla saaks mingi disla pealt enam-väham sama kit-i maha keerata ja paigaldada bensiinimootoriga autole? Kui lisada antud set-up'ile reguleeritav rihmaratas ja bensiinirõhu regulaator peaks asja juba toimima saama...
			 
			
					
				
				Postitatud: 29.04.2004 12:17 22
				Postitas Xim
				Ai kuidas mulle meeldib old-school  
M10!
Galeriis peale sügist 2003 läheb asi juba jamaks, aga ennem on projekt viimase peal.
Kui tehnilist juttu vaadata, siis Aarel oli selle strokeimise koha pealt õigus.
 
			
					
				
				Postitatud: 30.04.2004 05:33 31
				Postitas meph
				njah.... kuidas mulle küll meeldivad firmad, kelle kodulehekülgedel on ilusat infot, mis suu vesistama paneb, aga samas mitte mingisugust infot hindade kohta või siis e-maili aadressi, mille pealt saaks kontakteeruda... masendav... ehk siis praegu jutt 
http://www.mosselmanturbo.com saidist... vaatasin seal nende asja E36 1.6l mootori kohta, ja oleks lihtsalt huvitanud, palju selline asi maksta võiks...
 
			
					
				
				Postitatud: 30.04.2004 10:25 31
				Postitas Charly
				meph kirjutas:njah.... kuidas mulle küll meeldivad firmad, kelle kodulehekülgedel on ilusat infot, mis suu vesistama paneb, aga samas mitte mingisugust infot hindade kohta või siis e-maili aadressi, mille pealt saaks kontakteeruda... masendav... ehk siis praegu jutt 
http://www.mosselmanturbo.com saidist... vaatasin seal nende asja E36 1.6l mootori kohta, ja oleks lihtsalt huvitanud, palju selline asi maksta võiks...
 
kle...ära hakka raha tuulde loopima ja 1.6 mootorile turbot peale aretama...
ütlus "nothing beats cubic inches" peab väga kindlalt paika....igast turbod ja värgid väikese mootori peal on hirmkallid, ning juba õigevarsti jääb sul saavutatud võimsusest väheks....siis investeerid veel mingi 30 kilo uue turbo ja plokisisu/kaante peale....ja ka siis jääb varsti väheks..ning 3 aastat hiljem ja 60 tuhat vaesemana leiad lõpuks, et perspektiivikam on asja suurema töömahuga mootoriga ehitada...
 
			
					
				
				Postitatud: 30.04.2004 15:27 01
				Postitas Aare
				Niipalju kui mina sellelt pildilt nägin, ei tohiks seal erilisi hobujõude nagu olla. Vahejahuti on selline noh nagu tavalisel 2.3 turbosaabil ning turbo
võtab head tulist õhku radika juurest  
 
 
Pealegi on see pikkade runneritega sisselase korraliku turbo jaoks sobimatu.
 
			
					
				
				Postitatud: 04.05.2004 09:23 15
				Postitas meph
				ega ma ei mõtlegi siin otseselt enda 1.6 sääsekale millegi pealeehitamisest... niisama lootsin antud saidilt ka umbkaudset hinnaklassi leida... pikemas perspektiivis lendab midagi suuremat niikuinii aisade vahele...
			 
			
					
				
				Postitatud: 03.06.2004 16:05 04
				Postitas Audiophile
				Aga kuidas M30 kone turbotamisele vastu peab? Ma mõtlen just plokk, vänt kepsud jne. Kunagi lugesin E30.de saidilt et varasemad M30 mootoritüübid on pealt siledate n.ö flat kolbidega ja et  just sedatüüpi kolvid sobivad turboautole. Endal juhuslikult on ka selline kapremonditud mootor olemas nende flat kolbidega. Kui keegi saaks hakkama metallist kaanetihendi tegemisega siis saaks ka surveastme maha ja up we go, loomulikult ei pääse Hestec-ist vms süsteemist. Pole viicind teemat ise eriti edasi uurida kuna se kone istub ühe E30 aisade vahel ja ootab oma aega või uut omanikku. Endal veel mitu projekti käsil ka. 
Max
			 
			
					
				
				Postitatud: 03.06.2004 16:10 53
				Postitas Aare
				Mul kodus 73. aasta M30 ja seal on küll taoliste kõrgendustega kolvid nagu uuemates mootorites sees.
Infokilde kokku kogudes tundub, et M20 ja M30 vahe ongi selles, et M20 koosneb suuresti valatud, M30 sepistatud juppidest. Turbomootor erineb M30l tavalisest seespoolt ainult madalate kolbide poolest. Muu, sealhulgas kaanetihend on sama.
Allikad väidavad, et võimalik saada 500 hobujõudu ilma tänavasõitu kahjustamata ning laiali laskmata. Üle selle pidi riskimine olema.
			 
			
					
				
				Postitatud: 03.06.2004 22:51 23
				Postitas Audiophile
				Ma eeldan et see 500hj on siis 745 kone kus madala surveastme kovid sees?. Kas 745 klapid ei ole mingist kangemast materjalist. MInuteada ohustab tavaklaape n.ö venimine arvestades forced induction mootorite sisepõlemistemp. See on aga kuuldub põhjal, ei ole ise nii spets et teaks väita 100%. Aga jah, minu kone on 80 algusest ja seal on 100% flat kolvid sees, ei tea siis mille omad need orig on.
Max
			 
			
					
				
				Postitatud: 04.06.2004 09:00 24
				Postitas Aare
				No neid klappe saab osta igasuguseid ja sealhulgas ka selliseid, millega päris dragsterid nitrometaani põletavad.
Seeriaklapid ei ole üldsegi viletsad, samuti ka kolvid. Top Partsi Lauril läksid silmad suureks, kui ütlesin, et sõitsin 2km nitroga järjest. Tema jutu järgi oleks üle 15 sekundi kindel pauk käinud. Aga ei käinud ning peale mootori lahtuvõtmist (muul põhjusel) ei tuvastanud ma ühtegi probleemi, sulamist, kõverdumist, kulumist vms mida suure kuumusega seostada. Absoluutselt mingeid jälgi ei olnud kaanel, klappidel, kolbidel ega kepsusaaledel.