1. leht 1-st

m20b25 klapiklõbin

Postitatud: 26.05.2006 17:51 24
Postitas raul123
kas klapiklõbin on halb-kahjulik? kuhu misasi täpselt vastu klõbiseb? nukk vs nookur? Kas nuka ja nookurite vahetusest on alati abi?

tänan ette tänades

Postitatud: 26.05.2006 17:52 26
Postitas kapa
võib aidata ka lihtsalt reguleerimine.

Postitatud: 26.05.2006 17:54 47
Postitas raul123
klapid said nädal tagasi reguleeritud, sisse 20 välja 25. Enne oli sisse 15 välja 20 või midagi nii.. ja ei klõbisend

Postitatud: 26.05.2006 19:39 24
Postitas Ceed
lase vanad vahed tagasi panna ;)

Postitatud: 26.05.2006 21:46 22
Postitas raul123
siis pole nagu jaksu enam niipalju ;)

Postitatud: 26.05.2006 23:36 38
Postitas hanzvonkazak
m20b25 sisselase 0,25 ja väljalase 0,25 külmalt! soojast peast läheb vahe väiksemaks.

Postitatud: 26.05.2006 23:47 14
Postitas meph
Erm... kas sa tuled praegu väitma, et suuremate klapivahedega on mootor võimsam või? Hihi... naljatilk :)

Postitatud: 27.05.2006 06:38 29
Postitas truumu
hanzvonkazak kirjutas:soojast peast läheb vahe väiksemaks.
Pakun, et suuremaks...

Postitatud: 27.05.2006 07:39 59
Postitas hanzvonkazak
hanzvonkazak kirjutas:
soojast peast läheb vahe väiksemaks.


Pakun, et suuremaks...
lihtne füüsika ju-> soojast peast metall paisub ja vahe muutub väiksemaks st. kui külmalt väheke klõbiseb siis soojast peast kaob see ära.

Postitatud: 27.05.2006 11:34 23
Postitas raul123
The Bentley Manual lists the correct valve clearance at 0.30mm (0.012in) with the engine hot, or 0.25mm (0.010in) with the engine cold. In this case, the engine is cold, so I adjust using a 0.25mm feeler gauge.

..ehk siis sisselase kah 25 teha, siis vaatab edasi mis saab

Postitatud: 28.05.2006 01:06 12
Postitas Viljar
Kindalsti ei tasu unustada, et liiga väike klapivahe kõrvetab klapi ära.
On ennegi nähtud klappe mis on regullitud väiksemaks, et mootor vaiksem oleks.

Postitatud: 28.05.2006 07:15 02
Postitas truumu
hanzvonkazak kirjutas:lihtne füüsika ju-> soojast peast metall paisub ja vahe muutub väiksemaks st. kui külmalt väheke klõbiseb siis soojast peast kaob see ära.
Mitte ainult klapp ei soojene...
Terasel ja alul erinev soojuspaisumis koeff.

Ja vahe peab olema täpselt 0,25 siis võimsust kõige rohkem
Kui vahe liiga suur, on täituvus kehvem, liiga väike vahe ei lase klapil sulguda, langeb kompressioon...
Aga pigem las nati klõbisevad, kui on kahtlaselt vait

Postitatud: 29.05.2006 10:44 18
Postitas raul123
tänud, lähipäevil siis kaan maha ja sisselaset modima

Postitatud: 29.05.2006 18:19 51
Postitas lynx
Ei tasu ka unustada seda et klappide otsad kuluvad ajapikku nõgusaks ja siis ei ole võimalik enam kaliibriga neid vahesid normaalmõõtu saada. Niiet klapid tuleks ikka uued osta või siis otsad siledaks lihvida.

Postitatud: 29.05.2006 21:06 57
Postitas taarm
No mul ilmselt ka klapid klõbisevad, kuid regulleeriti ära, kuid ragin ikka sees, äkki siis viga selles, et klappide otsad on nii kulunud.

Postitatud: 29.05.2006 21:46 06
Postitas truumu
Kõige esimesena kuluvad ära nookurid

Postitatud: 02.06.2006 14:11 54
Postitas Svenp
meph kirjutas:Erm... kas sa tuled praegu väitma, et suuremate klapivahedega on mootor võimsam või? Hihi... naljatilk :)
Jah, sest klapi kiirendus avanemisel on suurem, segu tõmmatakse paremini silindrisse.

M20-l soovitatakse 0,30 mm klapivahed. Õige jutt klapiotste nõgususe kohta: vahe saab ebatäpsuse tõttu suurem.

Postitatud: 03.06.2006 06:55 04
Postitas truumu
Huvitav, kas keegi kasutab bemmi jaoks ka indikaatorkellaga rakist(nagu vanasti oli siksi jaoks müügil)? :roll:
Sellega saaks ju päris täpse tulemuse?