Vajan abi diagnostikas. e36 m50b25TU
Postitatud: 25.11.2015 00:01 55
Vajaks natuke nõu ühe auto diagnoosimisel.
Masinaks küll lihtne vanakooli m50b25 mootor,kuid teeb peavalu minule ja arvatavasti on teinud ka kellelegi teisele. Millest selline järeldus! Autol on vahetatud mitmed andurid,mis peaaegu,et kunagi ei rikne ja mootori töös väga ei osale. Seda on siis tehtud kellegi teise poolt.
Minu juurde tuli auto,murega,et tühikäigul hakkab masin lonkama. No eks neid ennegi nähtud ja kordagi tehtud,kuid see masin on eriti omapärase käitumisega.Vahest käib kohapeal poolteist tundi,ilma ühegi jõnksuta,kuid siis võib täitsa suvalisel hetkel hakata pöördeid loopima. Ja jääbki loopima,kuni auto seisma jätad ja kui natuke jahtub,siis käib mönda aega jälle hästi.
Minu juurde jõudes olid autol katki sellised asjad:
lambda andur
mõlemad detonatsiooni andurid
õhulõdvik õhulugeja ja siibri vahel
vända andur parandatud
Need kõik on tänaseks uute originaalide vastu vahetatud.
Lisaks on vahetatud ja testimiseks kohale veetud sellised asjad:
Õhukulu lugeja
mootori juhtplokk
segusiiber,koos potekaga
tühikäigu mootor
pihutid koos latiga
temperatuuri andur
Need kõik jupid on asendatud,kuid mootoril on ikka mingi kala sees.
käivitades sooja mootoriga hakkab lambda ilusti toimetama,kuid mingi aja pärast jääb tummaks. Pinge jääb 0,45v juurde ja peale seda hakataksegi pöördeid kõigutama. Arvatavasti lükatakse mootor avariiresiimi. Gt1-ga viskab ka veateate ette,et segu läheb liiga rikkaks,ei suudeta enam lahjemaks teha. Mis k**at selle segu siis nii rikkaks ajab? Lisaõhuvõtt on välistatud.Olen mitu korda juba kollet maha võtnud ja isegi mõrasi otsinud. Kolle täiesti lekkevaba. Kõik torud mis on seotud tühikäihu ja vaakumiga,on ka välja vahetatud.
Kuulda on,et tühikäigu mootor ise askeldab ja seda olen mõõtnud ka ossiga. Lihtsalt krutib!
Üle olen mõõtnud ka järgmised komponentide ahelad,voolud,pinged.
temp sensor OK
vända andur OK
nuka andur Ok
potekas OK
pihustid OK
kütuse röhk OK
et asjast natuke rohkem aimu saada siis tegin ka võikese video.
Siin ta krutib põõrdeid:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on toiming,kui asi töötab.Ja nii võib ta käia tunde:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Huvitav on veel see,et kui lambda pistik korraks töötava,kuid mitte toimiva lambda pinge näiduga lahti võtta ja siis uuesti kokku panna,hakkab lambda jälle ilusti tööle.
Ja siis võib see jälle pikalt toimida.
Lambda vea iseenesest välistaksin,kuna enne originaali ostmist proovisin asja Boschi universaalidega.Sama teema. Nüüd oem peal.
Asjad millest ma aru ei saa:
mille **** pärast lambda töö seiskub?
Mis ajab segu liiga rikkaks? Mittetoimiv lambda!?
Mootoril on veel vahetamata vaid juhtmestik ja nuka andur.Samas selle viimase töö on ideaalne.
Asjad mida olen veel märganud!:
kompressioon on kõikides silindrites 16,5bar!!!
Õlikorki eemaldades mootori töös mingeid erisusi esile ei too!
küünlad on kõik täiesti mustad-tahmased. Asendasin ka need uutega,kuid sama teema.
Kui masin kergelt juba lonkab,siis piisab vaid tulede põlema panemisest,kui asi läheb väga hulluks. Pingelange olen juba möötnud!
kuna asjaga olen tegelenud juba vahelduva eduga paar nädalat,siis vahetasin ära ka mittetoimiva ja koliseva vanose. Selle käigus sai üle kontrollitud ka klapiajastus.
Seega ka mehhaanilise poole pealt peaks asi toimima. Küll ei tea miskit kolviröngastest ja muust mootori sisemusest. Miks ikkagi kompressioon nii üleval on? Õliröngad?
Natuke müstiline,kuid kindlasti lahendatav!
ise veel loobunud ei ole ja kavatsen selle ikka käima saada.
Ootan teie ettepanekuid.
Ilmselgelt tuleb keegi,kes soovitab pädevat diagnostikut külastada,kuid kuidas me siis ise õpime?
Vastav kool ka endal läbitud,kuid alati jääb miskit kahe silma vahele ja teinekord on vaja kõrvalseisva inimese käest küsida.Kes võibolla teab midagi,mis minul teadmata!
Ette tänades ja huvitavatele ettepanekutele lootma jäädes!
Jargo.
ah ja! auto on tulnud tehasest m52b28 mootoriga,mis on asendatud m50b25tu-ga.
Masinaks küll lihtne vanakooli m50b25 mootor,kuid teeb peavalu minule ja arvatavasti on teinud ka kellelegi teisele. Millest selline järeldus! Autol on vahetatud mitmed andurid,mis peaaegu,et kunagi ei rikne ja mootori töös väga ei osale. Seda on siis tehtud kellegi teise poolt.
Minu juurde tuli auto,murega,et tühikäigul hakkab masin lonkama. No eks neid ennegi nähtud ja kordagi tehtud,kuid see masin on eriti omapärase käitumisega.Vahest käib kohapeal poolteist tundi,ilma ühegi jõnksuta,kuid siis võib täitsa suvalisel hetkel hakata pöördeid loopima. Ja jääbki loopima,kuni auto seisma jätad ja kui natuke jahtub,siis käib mönda aega jälle hästi.
Minu juurde jõudes olid autol katki sellised asjad:
lambda andur
mõlemad detonatsiooni andurid
õhulõdvik õhulugeja ja siibri vahel
vända andur parandatud
Need kõik on tänaseks uute originaalide vastu vahetatud.
Lisaks on vahetatud ja testimiseks kohale veetud sellised asjad:
Õhukulu lugeja
mootori juhtplokk
segusiiber,koos potekaga
tühikäigu mootor
pihutid koos latiga
temperatuuri andur
Need kõik jupid on asendatud,kuid mootoril on ikka mingi kala sees.
käivitades sooja mootoriga hakkab lambda ilusti toimetama,kuid mingi aja pärast jääb tummaks. Pinge jääb 0,45v juurde ja peale seda hakataksegi pöördeid kõigutama. Arvatavasti lükatakse mootor avariiresiimi. Gt1-ga viskab ka veateate ette,et segu läheb liiga rikkaks,ei suudeta enam lahjemaks teha. Mis k**at selle segu siis nii rikkaks ajab? Lisaõhuvõtt on välistatud.Olen mitu korda juba kollet maha võtnud ja isegi mõrasi otsinud. Kolle täiesti lekkevaba. Kõik torud mis on seotud tühikäihu ja vaakumiga,on ka välja vahetatud.
Kuulda on,et tühikäigu mootor ise askeldab ja seda olen mõõtnud ka ossiga. Lihtsalt krutib!
Üle olen mõõtnud ka järgmised komponentide ahelad,voolud,pinged.
temp sensor OK
vända andur OK
nuka andur Ok
potekas OK
pihustid OK
kütuse röhk OK
et asjast natuke rohkem aimu saada siis tegin ka võikese video.
Siin ta krutib põõrdeid:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on toiming,kui asi töötab.Ja nii võib ta käia tunde:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Huvitav on veel see,et kui lambda pistik korraks töötava,kuid mitte toimiva lambda pinge näiduga lahti võtta ja siis uuesti kokku panna,hakkab lambda jälle ilusti tööle.
Ja siis võib see jälle pikalt toimida.
Lambda vea iseenesest välistaksin,kuna enne originaali ostmist proovisin asja Boschi universaalidega.Sama teema. Nüüd oem peal.
Asjad millest ma aru ei saa:
mille **** pärast lambda töö seiskub?
Mis ajab segu liiga rikkaks? Mittetoimiv lambda!?
Mootoril on veel vahetamata vaid juhtmestik ja nuka andur.Samas selle viimase töö on ideaalne.
Asjad mida olen veel märganud!:
kompressioon on kõikides silindrites 16,5bar!!!
Õlikorki eemaldades mootori töös mingeid erisusi esile ei too!
küünlad on kõik täiesti mustad-tahmased. Asendasin ka need uutega,kuid sama teema.
Kui masin kergelt juba lonkab,siis piisab vaid tulede põlema panemisest,kui asi läheb väga hulluks. Pingelange olen juba möötnud!
kuna asjaga olen tegelenud juba vahelduva eduga paar nädalat,siis vahetasin ära ka mittetoimiva ja koliseva vanose. Selle käigus sai üle kontrollitud ka klapiajastus.
Seega ka mehhaanilise poole pealt peaks asi toimima. Küll ei tea miskit kolviröngastest ja muust mootori sisemusest. Miks ikkagi kompressioon nii üleval on? Õliröngad?
Natuke müstiline,kuid kindlasti lahendatav!
ise veel loobunud ei ole ja kavatsen selle ikka käima saada.
Ootan teie ettepanekuid.
Ilmselgelt tuleb keegi,kes soovitab pädevat diagnostikut külastada,kuid kuidas me siis ise õpime?
Vastav kool ka endal läbitud,kuid alati jääb miskit kahe silma vahele ja teinekord on vaja kõrvalseisva inimese käest küsida.Kes võibolla teab midagi,mis minul teadmata!
Ette tänades ja huvitavatele ettepanekutele lootma jäädes!
Jargo.
ah ja! auto on tulnud tehasest m52b28 mootoriga,mis on asendatud m50b25tu-ga.