320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Kui leidub kedagi turbodega "sinapeal" siin, siis oleks väga tänulik mõnede nõuannete eest!

Alustame algusest:
Ostes oli turbo täiesti valesti sätitud, varras oli maksimaalse pikkuse peal ja vaakum oli otse turbole ühendatud, rõhk oli nullis. Algatuseks panin varda nii et otsast oli ~12 keeret näha, ja vaakumi panin läbi (uue!) N75 solenoidi nagu tehas ette näeb.

1) Seejärel oli nii et vaadates INPA-s rõhku ja kiirendades 3. käiguga 1500 -> 3000rpm, siis peale nõutud väärtuse hüppamist 2500mbar peale hakkas tegelik väärtus ronima aeglaselt (üle 6sek) kuni saavutas 2100mbar ja enam väga ülespoole ei tahtnud minna.

2) Lühendasin seepeale aktuaatori varda nii lühikeseks kui sai, kust enam füüsiliselt edasi ei läinud (7 keeret otsast näha veel). Rõhk tõusis natuke kiiremini (4sek umbes) ja saavutas samuti 2100mbar.
https://www.youtube.com/watch?v=0OyigwJssHo

3) Kuna max rõhk ei muutunud, siis Garrett'i GT1749v kohta lugedes selgus et seda mõjutab stoppkruvi hoopis, mille vastu aktuaator läheb max. vaakumiga. Asukoht on sellel kruvil küll väga ebameeldiv, aga altpoolt sai talle ligi kuidagi ja sai ta pool pööret lühemaks tehtud. Peale seda tõusis rõhk ikka umbes 4 sekundiga, aga saavutas juba ~2350mbar. Varda pikkus ikka 7 keeret otsast ehk miinimum.
https://www.youtube.com/watch?v=9mZ7JpZQurk

4) Kahtlustades summutil liigset voolutakistust, sai täna tehtud üks proovisõit ilma selleta. Küljest võtsin keskelt peale esimest katti. Vahe oli küll märgatav, aga mitte väga suur, arvatavasti kuna katid on juba niigi tühjad. Siiski mingi voolutakistus seal on. Rõhk tõusis 2600 ringi mitmel korral ~3 sekundiga mis annab juba lootust, lisaks on hääl päris ilus :) . Samas eelmisel nädalal ühte identset masinat testides (millel küttekulu ka oluliselt parem kui minu omal), on rõhk 2600 ja isegi üle selle juba alla 1 sekundi, ja seda täiesti stock väljalaskega.
Ehk siis paremaks läks, aga mitte selliseks nagu peaks olema. Ka youtube on täis videosid kus antud turbo annab samamoodi 1500 -> 3000rpm testis alla sekundiga vähemalt 2500mbar.
https://www.youtube.com/watch?v=NyuyLwRdDAM



Siit siis küsimused:
*Kas summuti on liiga suure voolutakistusega ja peaks laskma ümber teha?
*Kas turbo stopperkruvi peaks proovima veel lühemaks teha ja siis aktuaatorvarrast natuke pikendama et nn. boost spike ära hoida? (kuna ilma summutita testides hüppas rõhk hetkeks ka 2700-ni)
*Või tasub hoopis aktuaatorvarrast natuke ümber teha et teda saaks veel lühemaks teha?

Ehk siis mis oleks järgmine samm, et saada rõhku toimima nii nagu peaks - kiirelt ja õige taseme juurde? :D
Tänud, kes viitsivad selle romaani läbi töötada :lol:


(Ennetamaks mõnda küsimust: sisselaske pool on täiesti tihe ja 2 korda suitsuga testitud. Pöörisklapid on pimedad. MAP ja MAF sensor on puhastatud. Õhufilter uus Knecht sisse pandud nädal tagasi. Kõik vedelikud ja filtrid suvel vahetatud. Vaakumtorustik algusest lõpuni uus pandud suvel. Hetkel on remap peal aga korduvalt proovitud ka stockis ning tulemus sama. Testid tehtud täiesti töösooja mootoriga.)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas arnis »

Kui tahad tehase spetsifikatsioonid kätte saada, siis tuleb taastada algne
konditsioon. kas sinu arvates auto tuleb ilma kattide ja üldse ilma summutita
tehasest välja :roll:
Vaakum iseenesest on korralik? Voolikud peavad kõik ammu vahetatud olema.

Uus solenoid tuli poest või 15 aasta vanuselt autolt?
Kas sa voolikud solenoidile panid õiges järjekorras?
Vaakumi kogumispaagiga on korras?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Auto tuli ostes kattideta. Teoorias peaks kattide eemaldus turbo reaktsiooni kiirendama, mitte vastupidi...

Vaakum on korralik (pumbas uus tihend isegi) ja varras tõmbub kohe peale käivitamist vastu stopperit. Peale välja lülitamist püsib veel ~3 sekundit vastas ja siis tuleb klõpsuga lahti. Kõik nii nagu peab.

Solenoid on praeguseks pandud täiesti uus Pierburgi originaal. Voolikud värsked ja õigesti pandud. Paak hoiab vaakumit, nagu ka kogu süsteem.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas arnis »

Tundub et vaakumiga on siis kõik korras.
Geomeetria on kontrollitud turbo sees visuaalselt?
Muide, ma arvan, et kui lahti teha, siis on võimalik
leida see õige keere märksa lihtsamalt. Pole ise kunagi
teinud, kindlalt ei saa öelda.

EGR korras või pime või töökord-teadmata?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Turbo pole autolt maas käinud, muidu oleks juba stopperkruvi vastavalt geomeetriale paika sätitud :( Muud moodi väga sisse ei näe sinna.

Igatahes kleepumist ega midagi sellist ei ole, kuna aktuaatori eemaldamise järgselt liikus geomeetria nagu uuel turbol, ilma mingisuguse takistuseta.
Kahtlustan ise, et stopper on valesti sätitud, nagu oli ka aktuaatorvarras. Enne tahaks aga kinnitust, kuna liiga lühikeses asendis võib geomeetria kinni minna ja väljalaske rõhk liiga kõrgeks tõusta...

EGR praegusel hetkel remap'iga välja lülitatud ja kontrollitud, et ikka kinni on. Proovitud ka korduvalt toimivana ja DIS-is erinevaid adaptatsioone ja rõhku see ei mõjutanud.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas Ma®tin »

Kas auto suitseb ka, enne kui turbo ükskord üles spoolib?
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Ei, musta ei tule. ÜV-lt läks nende sõnul "suure varuga" läbi isegi enne punkt 3) läbimist.

Pihustid püsivad korrektuuridega alla +-1.2 igal koormusel iga käiguga.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas Ma®tin »

Oled ka niimoodi kontrollinud, et ise sõidad enda autol järgi või keegi teine sõidab ja üritad madalatelt pööretelt kiirendada? Just see, kas enne spooli viskab pahvaka või mitte, on oluline. Kui asi turbo enda seadistuses on, peaks viskama. Kui ei, võiks asi pigem kuskil mujal olla ja turbo spoolib sp aeglaselt et heitgaase ei teki/jõua turboni piisavalt.

Ülevaatusel kohapeal ilma koormuseta töristades ei teki nagunii mingit erilist rõhku, see on üsna savi mis neil seal näitab antud olukorras.

Õhulugeja puhastamine on ka muidugi selline kahtlase väärtusega tegevus, laena parem prooviks kelleltki teist.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Õhulugeja on muidu juba korra vahetatud, selles asi ei saa enam olla. Puhastasin nii profülaktika mõttes peale uue õhufiltri panemist teisipäeval.

Mu auto teemas mainiti, et taga sõites hetk enne äkilisemat kiirendust tuleb mingi väiksem pahmakas, samuti kolonnis sõites oli juttude järgi enne varda miinimumpikkusesse panekut väike hall pilv üleval.
Samas ise eemalt vaadanud ei ole.

INPA videotes on näha ka et seni kuni õhukogus madal on, on ka latis rõhk piiratud ehk kütet ei tule nii palju peale kui võiks. Sellepärast ei pruugi ka niimoodi tossata kui tegelikkuses peaks. :roll:
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas Ma®tin »

Hm. Hall suits iseenesest ei viita õhupuudusele vaid valele pritsenurgale hoopis.

Kui sa seda turbo varrast ja asju seal igatpidi näppinud oled ja siiski üsna kaugel veel õigest asjast oled, võib seal mootoris endas midagi mäda olla. Viimasel ajal kuidagi tõusev trend siin foorumis.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

See hall kadus peale varda lühikeseks panemist, ehk ikkagi kuidagi rõhuga seotud.

Aga summuti küljest võttes tundus, et mootor läks palju kiiremini pöördesse ja videolt on näha ka et latirõhk tõuseb kõvasti kiiremini. Ehk ta piirab ikkagi küttekogust vastavalt õhukogusele ja kui saaks õhu liikuma, oleks ka minek (ja arvatavasti ka kütusekulu) parem.

Mootor kõlab üldiselt tervislikult ja kuna kõik mis vahetada tuli sai vahetatud, pole ka ühtegi veakoodi kuskil. Ja kuna turbot näppides olen asja saanud kõvasti paremaks, siis arvan et miski on tema seadistuses ikka veel valesti (stopperkruvi kõige tõenäolisemalt).


Lugedes VAG grupi sama turboga masinate paika sättimisest, leidsin meetodi kus pöördeid 1400 peal hoides liigutatakse aktuaatorit täielikult sisse ja välja vaheldumisi, ning turborõhu muutus peab sellisel juhul jääma 120 ja 170mbar vahele. Proovisin sama asja oma masinal ja tulemuseks oli rõhu muutus ~30mbar.
See viitaks nagu ikka sellele, et just kruvi on paigast ära.
Viide testile siin, lehe alumisel poolel: http://www.hidden-power.co.uk/guides/vn ... ger-setup/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ka siin: http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=5" onclick="window.open(this.href);return false;
(siin mainitud muutus 80mbar on miinimum lubatud, õigem vahemik on ikkagi 120-170)
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas Ma®tin »

Okei, kruvi siis edasi :mrgreen:

Kui stopperkruvi mõjutab ainult max rõhku ning varda asendiga enam spooli kiirendada pole võimalik, peab ju asi kuskil mujal olema :P
Kas antud turbol pole reaalselt võimalik, et vnt süsteemi ja varda vahel on "ühendus katkenud" kuidagi?
(Ei viitsi telefonis ise otsida)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Kui see rõngas seal sees pole puruks, siis on see füüsiliselt võimatu. Lisaks ei tekitaks ta sel juhul sõltuvalt varda pikkusest erinevat rõhku, mul aga tekitab nii et ühendus on olemas.

Varrast saaks teatud modifikatsioonidega veel lühendada paari tiiru võrra, kuid enne tahaks muud võimalused välistada.

Kui aga stoppkruvi kahtlustada, siis ootaks kelleltki nõu kui palju võrra teda veel väljapoole peaks proovima keerata. Põhjus lihtne - ligipääs on raskendatud ja mitu korda katsetada on ülimalt tüütu, pigem teeks ühe korra ja õigesti :oops:

Lisan siia ka video sellest kuidas asi peaks ideaalis toimima. Videos küll 4. käik, aga rõhk peaks käituma samamoodi: " onclick="window.open(this.href);return false;
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas Ma®tin »

No, see oleks siiski "vale" lähenemine veidi, kui kõik on õige, siis peab see turbo normaalselt spoolima, see on ju ilmselge. Enamvähem saad ju välja kalkuleerida eelneva mõju põhjal, kui palju keerata. Ilma summutisüsteemita see 2700 spike on täiesti normaalne.

Kui katid läinud, peaks ta nagunii kiiremini spoolima ja kerge spike on ka siis täiesti tüüpiline.
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Eeldasin ka, et juba katideta peaks nägema mingit overboosti. Just selle puudumine paneb uskuma, et turbol on mingi seade vale.

Peale stopperkruvi lühendamist pole seda 1400rpm testi veel teinud, et selle poole tiiru mõju välja kalkuleerida. Ehk sellest alustangi.

Kui kellelgi veel mõtteid-soovitusi, siis palun võtke julgelt sõna :)
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Vedu tugevneb koheselt, kuid mitte ootuspärasel määral. Alles 2700rpm ringis rebib nii nagu peaks ja see korreleerub ka rõhu saavutamisega.
EGR on igat pidi ära proovitud ja praegune rõhu aeglus ei saa temast tingitud olla.

Tühjaks tegemised on juba tehtud ammu-ammu enne minu hoole alla sattumist ja ega ei viitsi küll uuesti täis panema hakata :P
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: 320d 110kW - turborõhk tõuseb aeglaselt

Postitus Postitas martinlink »

Tegin selle 1400 pöörde testi ära, tulemused siis sellised:

Enne kruvi lühendamist: erinevus 0% ja 100% vaakumi vahel vaevu 20mbar
Peale lühendamist: 60mbar

Ehk siis suund on õige, aga erinevus peaks olema vähemalt 80, soovitavalt 120 kanti.
Turbo toimetab ka märgatavalt paremini - hääl, mida enne polnud pea üldse kuulda, on nüüd olemas; kiirendus on sooja mootoriga kõvasti parem (kuigi mitte päris see veel).
Kuna ligipääs kruvile on keeruline ja päris palju on vaja lammutada enne kui kätte saab, siis ei oska arvata millal asja edasi saan näppida.

P.S. viimane paagitäis praktiliselt ainult linnasõitu ja kulu 8.2 (obc peale kalibreerimist 6.6), mis klapib eelnevate arvutustega. Eeldatavasti kui kruvi paika saab ja aktuaatorvarda natukese pikemaks saan panna, läheb ka kulu veidi paremaks veel (efektiivsus kasvab, tühikäigul väiksem preload = vähem õhku = vähem kütust, loodetavasti)
Vasta