1. leht 3-st
					
				Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 05.11.2015 15:16 18
				Postitas Chico
				Nii..
Detsembri keskel väljasõit Eestist, Tallinnast. Minek on ühe autoga, BMW 320D 110kw ATM, 2003a. Läti-Leedu-Poola-Tšehhi-Austria-Sloveenia-Bosnia ja Hersegoviina-Serbia-Ungari. Igal maal plaanis vähemalt 2 päeva viibida. 6-8000km umbkaudselt. Auto lasen enne korralikult üle vaadata, vahetada kõik mis vähegi vahetamist tahab või lähiajal tahaks. 
Ehk on kellelgi nõuandeid, mida kaasa võtta, et mingisugused pisivead ise kõrvaldada, kui midagi peaks juhtuma? Äkki kellelgi on mõningaid huvitavaid kogemusi ning soovitusi jagada? Muljeid?
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 05.11.2015 16:37 27
				Postitas RagnarV
				enda 46ga leedus käisin, siis kirusin et lihtvõtmete ja padrunikomplekti kaasas polnud. Nimelt oli palju teetöid tooaeg ja esimese stabikakondi kinnitus mutter suutis ennast kuidagi lahti keerata ja loksuma hakata. Ega midagi, ostsin tanklast võtmed ja keerasin kinni ja korras. Ehk minu väikse kogemuse põhjal mingi tööriistakomplekt võiks ju igaksjuhuks kaasa loksuta selliste basic tööriistadega ning muidugi  krokodillid   

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 05.11.2015 18:02 06
				Postitas Henri.
				Bmw puhul õli ja jahutusvedelik standardvarustuses. Sellise tripi puhul vaataks ise,  et need maha ei jää. Roolivõimuõli võiks ka igaks juhuks olla.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 11:45 30
				Postitas loffa
				Täpselt - jahutusvedelik ja soovitavalt palju  

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 13:39 00
				Postitas jaant
				
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 17:14 22
				Postitas sigaelmar
				Kas mingit sellist reisikindlustust pole olemas, millega auto tee pealt ära veetakse ja kusagil korda tehakse?
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 17:29 48
				Postitas -vr6-
				Kas ma olen ainuke kellel pole jahutusega probleeme olnud? Ok esimesel e30el polnud ventikakoda, see kippus ummikus kuumaks minema, aga keema ei läinud.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 17:40 13
				Postitas prelude20
				No see on ju avalik nali, et BMWl ei ole vaja jahutusvedelikku vahetada. Ta teeb seda ise regulaarselt ehk siis radiaator, paisupaak ning lõdvikud. Vahet pole kas Eestis või Rootsis on olnud 99% e39 omanikud kankuga hääletajad või aurupilve kapoti alt kiikamas.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 22:13 55
				Postitas Chico
				Suured tänud! Tööriistad, õli, jahutusvedelik, krokodillid. Mõtlesin veel mõne purgi vahtu osta, juhuks kui rehv peaks minema puruks.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 06.11.2015 22:21 45
				Postitas darklight
				prelude20 kirjutas:No see on ju avalik nali, et BMWl ei ole vaja jahutusvedelikku vahetada. Ta teeb seda ise regulaarselt ehk siis radiaator, paisupaak ning lõdvikud. Vahet pole kas Eestis või Rootsis on olnud 99% e39 omanikud kankuga hääletajad või aurupilve kapoti alt kiikamas.
nii ta on, mul on vist 4 korda jahutusvedelik tee vabadusse leidnud 8 aasta jooksul, mis e34 omatud. viimane kord oli üleeile  

 vähemalt on kogu süsteem peas, ei tekita enam üldse emotsiooni kui midagi kuskil voolab 

 a ma mõtlesin, et vähem aegunud isenditel on olukord parem..
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 09.11.2015 15:12 34
				Postitas Chico
				Henri. kirjutas:Bmw puhul õli ja jahutusvedelik standardvarustuses. Sellise tripi puhul vaataks ise,  et need maha ei jää. Roolivõimuõli võiks ka igaks juhuks olla.
Eile avastasin, et auto alt tilgub kundepoolt õli. Hakkab juba Eestis pihta 

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 09.11.2015 17:48 47
				Postitas martinr112
				Generaatori soovitaks ka üle kontrollida. Valeo genekas on küllalkti kuluosa. Kui harjad või kontaktrõngad lõppenud siis ette ei hoiata ja laadimine järsku kadunud. Kui rihm juba maas siis soovitaks üle vaadata kõik rullikud ega ei jookse kuivalt laagrid. Veepumpa võiks ka logistada kas käib piisavalt tihedalt ilma loksuta.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 00:36 18
				Postitas mastergut
				Ei saa nagu aru miks peaks jahutusvedeliku kaasavõtma ? Ma ehk võtaks õli ja raha kaas 

  jahutusvedelikukaasavedamine on lisakulu
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 08:52 15
				Postitas 50atmracing
				olen omanud meitmeid bmw-sid kui pole jahutusega probleeme siis küll mõne ajapärast tekib  

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 10:29 24
				Postitas Chico
				..huehue... hirmutate nii täitsa ära, pärast tulen üldse ilma autota tagasi 
 
 
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 11:32 02
				Postitas KKriisa
				Käisime käesoleva aasta mai kuus BMW E34-ga (525 diisel) Euroopas. Läti-Leedu-Poola-Tšehhi-Austria-Itaalia, päris palju sai ka Austria mägedes uhatud ja ei ütleks küll ühtegi halba sõna. Korraks mägedes õlirõhk langes, aga muud ei olnud midagi. Kaasas olid meil rehvivaht, rehviparanduskomplekt, tööriistakohver ja mõni tilk ka vedelikke kaasas. Õnneks midagi kasutama ei pidanudki. Austrias kohapeal ametivõimud käskisid vaid esitule pirnid ära vahetada, sest ei vastanud nende reeglistikule. Kokku tuli kuskil 5500km ja auto pidas ennast väga korralikult üleval. Muidugi enne sinna minekut sai kõik sõlmed ja vajalikud asjad üle vaadatud ja vajadusel vahetatud. Pidurid said muidugi kõvasti vatti mägedes, ilmselt klotsivahetus pärast seda aktuaalne!
K
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 11:56 04
				Postitas RazzKalbass
				Ma ei julgeks BMWga kuskile kaugemale minna kui Eesti piirid va täiesti uus bmw
Päris tihti jätavad teele ikka..Ma olen ka enne reise lasknud autod üle vaadata ja kõik ära tehtud aga ikka jätavad teele. BMWl sellepärast ongi tehasest juba see tööriista kast kaasas  
 
   
 
Ise võtaks uue rendika..miski X1 diisel vms
või kui tahad minn siis vast diagnostika kaabel kuluks ka ära
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 11:58 58
				Postitas RagnarV
				samas midagi juhtub siis äkki ongi põnevam tripp  

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 12:36 21
				Postitas hs_
				Aga kui plaanid Itaalias jalad liiva sisse pista aga reaalsuses Poolas maantee ääres näpp püsti rahega võitled, siis see põnevus nagu väga ei eruta 

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 14:03 52
				Postitas RagnarV
				maitse asi  

 , ei ma tegelt niisama ajasin iba. muidu kas kaskot pole selleks ajaks mõtet teha kuhul kui auto liiga vana pole ? mul tuttav alati kasko peale teind selleks ajaks kui euroopat autoga vallutab
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 14:19 09
				Postitas MargusA
				Äkki turva/saateautoks mõni jaapanlane kaasa võtta..
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 14:38 42
				Postitas Chico
				Ah mis siin ikka, teeb tripi ära, käed päris p*rsest ka välja kasvand pole, ükski takistus pole ületamatu 

.
Katsub ikka ühes tükis tagasi tuua. Eestis olen juba uhanud pea 5000km ja ilma probleemideta. Kuluosi vahetanud ainult. See õli tilkumine tuli ka arvatavasti kuskilt turbo torust vms ja laki auyoremondist öeldi, et kõik korras. Endal muidugi jube kahtlane tunne.. No ei ole see normaalne, et õli tilgub vahepeal  

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 15:58 31
				Postitas sohwer
				Endal kavas jaanuaris austria tripp. Ei võta mitte üht tööriista ja vedeliku kaasa. Pole vaja. Sõidan umbes 3000 km iga kuu. Ja ei ütleks ,et oleks kunagi jahutus probleeme olnud. Korduvalt euroopa ja skandinaavia trippe teind . Korras autoga. Ehk siis E39. Elementaarne hooldus võiks tehtud olla. 
Naudi reisi! Ja ära üle mõtle.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 11.11.2015 18:34 48
				Postitas darklight
				sohwer kirjutas:Endal kavas jaanuaris austria tripp. Ei võta mitte üht tööriista ja vedeliku kaasa. Pole vaja. Sõidan umbes 3000 km iga kuu. Ja ei ütleks ,et oleks kunagi jahutus probleeme olnud. Korduvalt euroopa ja skandinaavia trippe teind . Korras autoga. Ehk siis E39. Elementaarne hooldus võiks tehtud olla. 
Naudi reisi! Ja ära üle mõtle.
mõnel suvalisel hetkel ära mureneval jahutussüsteemi plastikdetailil on võrdlemisi ükskõik, kas tegu on muus osas suure hoole ja armastusega hooldatud pilli või täieliku rondiga 

 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 12.11.2015 17:26 47
				Postitas Juice
				Tundub üsna kummaline teema. Mis seisukorras te oma autosid hoiate, et koguaeg midagi vaja teha ja ilgelt ettevalmistusi teha pikemaks sõiduks, Korduvalt käinud kolme erineva bmw-ga (E34,38 ja 39) mööda euroopat ca 4-5k km reisid keskmiselt ja pole kunagi mingeid jamasid olnud nagu siin kirjutatud, et peaks kogu pagassi tööriistu ja varuosi täis laduma. Müstika
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 12.11.2015 17:33 06
				Postitas Tauri_J
				oma 5 aastase bmw omamise staaziga olen teele jäänud korra. Tagumine piduritoru purunes.
Nii et kindlasti tasuks pidurid ka üle vaadata.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 12.11.2015 21:00 59
				Postitas Roland325
				Ei tasu liiga üle mõelda jah. Isegi mu 91a E36 325-ga pole viimase 30-40 tuhande km jooksul mitte midagi pidanud tegema, peale õlivahetuse. Jahutuse teemat ei maksa ka tõsiselt võtta. Mul oli korraga E34 ja E36 mingi 8 aastat järjest ja null probleemi selle teemaga.
			 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 12.11.2015 21:28 15
				Postitas arnis
				Jahutussüsteemi rikked on üsna haruldased bensukatel, diislitel praktiliselt olematud.
Olenevalt kus sõidad võib tõesti mõni kruvi rehvile augu teha.
Vahtu ei soovita, soovitan rehviparandusnööri ja kaht tööriista mis kaasa tuleb.
Vaht on ajutine ja trippi sa sellega vaevalt ära teed. Nöör on rehvi surmani kindel asi.
Tagavararehv oleks mõistlik tagasi panna kui vahepeal sai ära pandud 
 
 
Kasko soovitaks küll teha kui saab lühiajaliselt. Nii mõnelgil kaskol on autoabi teenus
üle terve Euroopa. Maksad suhteliselt pisikese numbri ja 10-15% et tarvis läheb.
Enne tuleks veenduda, et su auto sind tühjaks ei röövi (küttekulu).
Sel mudelil on probleeme BC näiduga ja kindla peale minnes pead paagimeetodil mõõtma.
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 13.11.2015 09:36 37
				Postitas Henri.
				arnis kirjutas:Jahutussüsteemi rikked on üsna haruldased bensukatel, diislitel praktiliselt olematud.
Ega jah, see et 12a vanal BMW-l mahlad tänavale jäävad on täiesti tavatu. See, et ülal paljud kasutajad seda kõige rohkem välja toovad ei tasu ka tõsiselt võtta.
 
			
					
				Re: Vana BMWga euroopa tripp
				Postitatud: 13.11.2015 11:35 12
				Postitas arnis
				Pihusti rikke tõenäosus on kordades tõenäolisem (arvatavasti mitukümmend korda).
Kas sellepärast tuleks uue pihusti tripile kaasa võtma 
 
 
Ja mida selle jahutusvedelikuga tee peal teha? Põhjata ämber vett ei hoia, või mis 
 
 
Ülal "paljudel kasutajatel" on kõigil E46-ed M47TU mootoriga 

  Päris naiivne peab olema
arvamaks, et jahutussärgi probleemid põhinevad autotootjal, mitte automudelil.
Teeks lausa pakkumise, et kõigil ülalmainitud kogemustega juhtidel pole kasutusel
õige jahutusvedelik. Seda ei ostetagi üldse kankudega.
Tegelt teeks pakkumise, et jahutussärgiga ei teki kogu tripi jooksul probleeme.
Paneks isegi kümneka vahele kui JOKK.