1. leht 1-st
E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 14:54 48
Postitas Luftivend
On kellelgi kogemusi. E46 320 automaat, 125kW.
Ühel hetkel kadus raadiol heli ära, siis lõi järgmises järjekorras põlema veojõukontrolli, ABS, turvavöö ning seejärel käigukasti tule ja seejärel hakkasid pöörded langema. Jätsin tee äärde. Arvasin, et mingi elektrooniline probleem. Kontrollisin ja avastasin, et akuklemm lahti ja logises. Keerasin korralikult kinni ja töötas. Sõitsin u 100 km, järgmine päev veel mõnikümmend.
Täna sain sõita jälle umbes 20 km ja hakkas sama pihta, raadiol hääl maha, ABS, veojõukontroll, turvapadi, käigukasti ja käsipiduri tuled üksteise järel põlema. Seisis 10 minutit ja jälle puhas, lasin veidi käia ja kordus sama.
Et kas võib viga olla lihtsalt selles et akuklemmi logisemisest peaks vead ära kustutama või vajab aju abi?
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 19:16 58
Postitas arnis
Klemmid vajavad hooldust.
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 20:50 54
Postitas Tauri_J
mõni panevat vasemääret, hoiab ära oksüdeerimise.
Aga seni veel rohelisi akuklemme bemmidel näinud ei ole.
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 21:17 53
Postitas ttsys
'Di-electric grease' on selle jaoks.

Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 21:40 29
Postitas Luftivend
arnis kirjutas:Klemmid vajavad hooldust.
Vaatasin, klemmid üle, tunduvad igati korralikud. Aku sai ka alles mais uus võetud.
Lasin veel kohapeal käia, makk tööle ei hakanudki ja armatuuril hakkasi tuled vilkuma juba 4-5 minuti pärast. Lõpuks kustus aku ka juba ära, laadimise probleeme iseenesest ei näidanud. Ei tea muidugi, mis see laadimispinge üldse näitab. Või on aku juba otsi andmas.
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 21:45 45
Postitas ttsys
Jämedad +12 ja - massi kaabli kontaktid käi kogu auto ulatuses kõik üle. Neid kontakte on terve robikond.
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 23:34 12
Postitas arnis
ttsys kirjutas:'Di-electric grease' on selle jaoks.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dielectric" onclick="window.open(this.href);return false;
See ei vähenda takistust kahe pinna vahel.
Igatahes, klemmide pinnad lähevad kergelt oksiidiseks.
Kui spetsiaalselt akuklemmipuhastusharja osta ei taha, siis tavalise
väiksema messingharjaga saab akuklemmid väljast ja juhtmeklemmid
seestpoolt läikima lüüa. Saab ka liivapaberiga.
Kui kontaktpinnad on ilusad ja läikivad, tuleb need kinnitada nii, et
mutrit kinni keerates ei oleks kokkusurutavad osad veel koos, vastasel
juhul tugevat pinguga liidet ei saa. Siis kui klemmid on konkreetselt
koos, siis pole enam vaja midagi teha. Ilma happeta midagi ei juhtu.
Aku tuleb kinnitada. Aku ei tohiks grammigi logiseda.
Ja muidugi suuremad sõlmed, E39/E38 puhul näiteks massijuhe kere ja mootori
vahel on tihti probleemiks.
Peale avariid on võib olla halvasti korda tehtud +klemmi püropadruni kontakt.
Re: E46 aju
Postitatud: 10.10.2015 23:57 57
Postitas ttsys
Loomulikult ei panda seda pindade vahele, mis elektrit juhib, sest see on di-electric. Aku kontakti jalale pannakse seda seetõttu, et tekitada elastne kaitsekiht akukorpuse ja akuklemmi liitekohale, mis on peamine sellise jura tekitaja:

Suvalist messingharja, mis on mõeldud pigem roostet eemaldama, sellise asja jaoks kasutada ei ole tark. Pigem siis juba köögist midagi sinna appi võtta.

Di-electricut on erineval kujul ning pakendis ja kasutusvaldkond on väga lai.
https://www.youtube.com/watch?v=dQZ0hfqVNe8
Re: E46 aju
Postitatud: 11.10.2015 01:42 05
Postitas arnis
Piisab kvaliteetsest akust, ei mingit jama ei teki.
Selle plastikjunniga saab lahtise saasta maha. Ma mõtlen ikka
metalli haljaks tegemist. Piisab kui klemmid on vabas õhus
aastakese ja juba on nende pind igasuguseid ühendeid täis.
Enne pindade kokku surumist oleks vaja nad hõbehalliks saada.
Re: E46 aju
Postitatud: 12.10.2015 00:55 46
Postitas martinr112
Tuleks mõõta üle kas laeb korralikult. Mõõda kapoti all B+ kirjaga katte alt kas on ilusti 14V pinget kui mootor töötab.
Punane akutuli ei pruugi süttida kui generaatori harjad kulunud ja laeb viletsasti.
Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 00:15 34
Postitas Luftivend
Teema kokkuvõtteks, generaator oli oma töö lõpetanud.
Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 00:33 28
Postitas toivoku
Luftivend kirjutas:Teema kokkuvõtteks, generaator oli oma töö lõpetanud.
NOrmaalne, ja mehed puhastavad klemme

Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 00:56 48
Postitas ttsys
Generaatori küpsetus oli tagajärg mitte põhjus. Nii peabki juhtuma, kui aku vooluringist välja lõigata.
Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 01:17 19
Postitas arnis
Kui genekas lõpetab koostöö, siis peale teatud läbisõitu ei saa enam autot käima,
isegi suure armastusega klemme poleerima minnes.
Genekas küpses põhjusega, nagu ttsys mainiski.
Aku professionaalne paigaldamine on muideks väga väga tüüpviga, mitte ainult BMW-del.
Meil ei suudeta 16A-seid kontakte kokku panna, mida me siis mitmesajastest räägime

Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 13:29 59
Postitas ttsys
Junni olemasolu tuvastab "korras kompetentse sisaldav ja säilitav radar" juba kaugelt tema visuali, haisu, lehka jne tunnuste põhjal juba eemalt. Mõnele on muidugi vaja veel eraldi kompetentse, kuidas tuvastusteks nina junni sisse panna ja seda ei pea ta vindi ülekeeramiseks.

Re: E46 aju
Postitatud: 14.10.2015 13:39 46
Postitas ttsys
Esimest postitust lugesid? See genekas küpseb piikidest, kui jämedad kontaktid katkevad.
Seda kirjutan siia mitte selleks, et Kuno'ga vaielda vaid selleks, et kui vigast kohta ei leita siis küpseb ka teine genekas.
Re: E46 aju
Postitatud: 15.10.2015 01:20 41
Postitas toivoku
Kuno_T kirjutas:Plaa pla. Veel kord, meil puuduvad faktid! Äkki aitab juba?
**** just nagu läks huvitavaks, hakkasin juba popcorni ahju pistma, sest igakord teie kolme seda noh , üksteisele ära panemist vaadata ,on lausa lust

Re: E46 aju
Postitatud: 23.10.2015 00:50 22
Postitas ttsys
1,2 miljonit liugkontakti Euroopas kontrollida ja dielektrikut lisada, et Toyota Auris, Corolla, RAV4, Urban Cruiser, Yaris maha ei põleks. Tase.
http://majandus24.postimees.ee/3372019/ ... -kontrolli
Maailmas 6,5 miljonit hädist.
http://tehnika.postimees.ee/3369931/toy ... onit-autot