1. leht 1-st

BMW 2,5 td-tds

Postitatud: 26.11.2003 21:34 05
Postitas Valdek
Huvitab 91-95 aasta BMW 2,5 td ja tds mootorite erinevus. Seda tean et td on 85 kW ja tds 105 kW. Mootorid peaksid olema samad...Kas tõesti annab ainult turbo vahejahuti 20 kW juurde? Või on neil ka pumbad ja ajud erinevad? Huvitab selline asi, et kui 2,5 TD le lisaksin selle TDS vahejahuti? Et mis sellest siis mootor arvab? Kuidas võimsus ja kütusekulu muutuvad? Või on veel midagi vaja vahetada-muuta?

Postitatud: 27.11.2003 08:36 44
Postitas Raivo
93a tuli välja 2.5tds mootor.
ta oli põhimõtteliselt sama mootoriga mis tema eelkäija 2.4td, kuid lisandunud oli vahejahuti.

ilmselt sealt siis suurem teho?

äkki leiad ka [url=http://www.bmw-club.ee/forum/viewthread.php?tid=87]siit 325tds[/url] teemast midagi kasulikku.

Postitatud: 27.11.2003 20:51 23
Postitas Valdek
ei ei...2,4 ja 2,5 td on ikka päris erinevad mootorid seda ma kah juba tean...ja tds tuli välja juba 90/91 aasta...aitähh lingi eest...aga ootan siiski veel infot

Postitatud: 24.08.2005 19:08 51
Postitas krs
sportlikust huvist upitaks ka seda teemat...

Postitatud: 24.08.2005 19:20 16
Postitas vanaisa
Näed ei mäleta kust aga lugesin korra seda teemat ka ise kuskilt liht sportlikust huvist. Minu mäletamist mööda oli peale vahejahuti ka muid erinevusi. Eriti oli toonitatud kütusekulu ökonoomsuse erinevust ja seda just TDS kasuks. Vaid õhu jahutamisega seda siiski ei saavuta. Kindel on see, et ainult jahuti lisamisega efektiivsust ei saavuta. Muutub ju kütte ja õhu vahekord. Näed meelde tuli loetust veel üks fakt. Cooleri puhul on vajalik suurema võimsusega turbo, kuna õhu liigutamiseks jahutis kulub veidi lisaenenrgiat.

P.S. Oma praktikast võin lisaks väita järgmist: Vene autodel Kamaz ja 8 silindrine Maz (mille mootor oli põhiosas identne traktori K700 mootoriga, ehk lihtsalt öelda baseerus sellel) sai katsetatud vene ajal erinevaid turbosid ja jahuteid ja üleüldse muudetud sisse/väljalaske torustike kujusid ja pikkusi. Ütleks, et ka pisemadki muutused muutsid mootori tööreziimi. Erineva kujuga kollektorid töötasid erinevatel pöörete vahemikel erinevalt. Kuna ise konkreetselt töötasin "Diisel toiteaparatuuri sedmete diagnostik/seadistajana" , siis neid pumpade reguleerimisi ei taha lausa meenutada. Mõnel korral lausa paar korda päevas ühte ja sama pumpa stenditud et leida sobivaid seadistusi.

Postitatud: 24.08.2005 21:13 41
Postitas KappOtt
Põhimõtteliselt ongi kolm erinevust:
1)TDS-l vahejahuti
2)Turbo rõhk on TD-l 0,3 bari kõrgem(TDS-l 1,9 / TD-l 2,2 bar)
3)Mootori aju on teine(kuigi väliselt on sama)