1. leht 1-st
					
				e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 12.07.2013 11:31 01
				Postitas Randvere
				2001, 525i-l mis vöib põhjustada rooli keeramise raskeks? Vahest on keeramine enamvähem. Roolilatt ei leki, õlianum uus, pump ei unda. Kas mingitmoodi võivad taastatud õõtsad, mis on juba 3-s aasta all seal midagi korraldada?
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 12.07.2013 22:07 29
				Postitas Rain
				Pumba surveklapp hakkab kinni jääma. Selle puhul ei aita muud kui kogu pumba vahetus kuna klapp asub pumba korpuses ja on selle seintele siis juba jäljed tõmmanud. Seetõttu hakkab klapp ka seal pesas aeg-ajalt kinni jääma. Välistada ei saa ka lati pead kus siis kogu hüdraulikasüsteem sees.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 13.07.2013 21:01 23
				Postitas Randvere
				Kuidas tuvastada, kas tegu on servotronic roolilatiga?  Meenub, et kunagi kui diagnostikas käisin, siis öeldi, et roolinurga andur vahetamist vajaks kuid pole kindel samas kah 

 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 14.07.2013 13:19 03
				Postitas Randvere
				Selge. Milleks roolikardaani kyljes(ümber) salongis on mingi must plastik "vidin?" Ise hetkel autost suht kaugel ja uurin siin vähe maad.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 14.07.2013 13:31 15
				Postitas ooDDoo
				see ongi rooliasendi andur.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 14.07.2013 22:35 50
				Postitas taff911
				Probleem võib olla ka roolikardaani ristliigendis.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 15.07.2013 08:13 59
				Postitas Randvere
				Roolikardaan vahetatud, seal oli lõtk aga rool siiski ebamääraselt raske.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 15.07.2013 08:50 32
				Postitas arnis
				Anna VIN koodi 7 viimast tähist, saab teada, kas on servo või mitte.
Võid ka PS saata kui nii ei taha.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 15.07.2013 10:41 33
				Postitas Randvere
				Õhtul panen, hetkel keset ookeani 

 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 15.07.2013 11:51 41
				Postitas Randvere
				Pole ise vahetanud. Ehk oleksingi veidike targem kui ise oleks ukerdanud seal 

 Amordi tugilaagrid vöivad ka ilmselt seda pöhjustada kuid kaldun arvama, et siis peaksid nad mingit kuiva kriginat ka tegema. Aga krt teab, igatahes viga vaja yles leida.
 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 02.03.2014 23:38 03
				Postitas Noosik
				Mul ka mure selle süsteemiga, viimased päevad on väga kummaliselt käitund rool, nagu kohati keerates on väga raske, sedasi et ühe pöörde jooksul ntks korra raske, siis natuke kergem jälle raske ja siis kergem, sedasi vaheldumisi. Vedelik on potsikus sees, leket ka ei ole näha et kuskil välja uhaks midagi. Kas võib kahtlustada seda sama jama ?
Pumba surveklapp hakkab kinni jääma. Selle puhul ei aita muud kui kogu pumba vahetus kuna klapp asub pumba korpuses ja on selle seintele siis juba jäljed tõmmanud. Seetõttu hakkab klapp ka seal pesas aeg-ajalt kinni jääma. Välistada ei saa ka lati pead kus siis kogu hüdraulikasüsteem sees.
 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 03.03.2014 08:30 43
				Postitas Rain
				Jah eks ta nii vist peaks alguse saama. Põhimõtteliselt saab seda proovida kah kui pumba otsast survevoolik maha võtta ja siis pumba sees olevat klappi näiteks kruvikeerajaga suruda sisse. Seal on vedru taga. Kui liigub sujuvalt siis on klapp korras aga nii kui pisutki takerdub siis on asi selge.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 14:24 17
				Postitas klew
				mul sarnane mure ,autoks 530d 2001a,et rool läheb raskeks nii kui sõitu alustan
aga näiteks kui jään seisma ja keeran süüte välja,siis uuesti käivitades kohapeal keerates vasakule-paremale rool töötab/keerab kergelt aga nii kui sõitma hakkan siis kui muutub raskeks esimeste meetritega esimesel pöördel.mingit raginat vilinat vms ebamäärast heli rool ei tee kui täitsa välja keerata.uus õli sai pandud paar kuud tagasi enne selle vea tekkimist (atf õli,punast värvi),kuskilt ei leki õli ära ei kao.
lasin lammutuses teise pumba(kasutatud) peale panna uus õli sisse, väideti et läks rool kergemaks küll aga ise sõites ei tunne mingit vahet eelmise pumbaga.ainuke anomaalia mis ära kadus oli see et käivitudes alguses kohapeal käib rool kergelt ja muutub raskeks alles sõitma hakkamisel,st siis et lammarist peale pandud pumbaga on rool kohe alguses raske ka peale auto käivitust ja kohapeal keerates
on kellelgi ideid või nõu anda
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 14:53 31
				Postitas arnis
				VIN koodi järgi kontrollida, kas autol on servotrooniline roolivõim.
Kui on, siis pumba vahetus oli naljanumber.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 16:29 52
				Postitas klew
				mis tähendab servotrooniline ja kui on ,mis siis tegema peaks?
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 16:30 41
				Postitas arnis
				Anna vin koodi 7 viimast sümbolit.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 17:08 26
				Postitas klew
				GV54048
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 17:22 55
				Postitas arnis
				On servotrooniline roolilatt. Lati peal on üks regulaator, selle riknemine on populaarne värk.
Mõnel latil annab seda eraldi vahetada, aga eraldi saada klapp on üsna keeruline.
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 01.05.2014 17:51 50
				Postitas klew
				aga kas on võimalik kuidagi tuvastada ka seda et see regulaator tuksis on või tulebki lihtsalt oletuse peale terve roolilatt ära vahetada kui seda klappi eraldi saada pole?
			 
			
					
				Re: e 39 rool maru raske!
				Postitatud: 02.05.2014 19:44 20
				Postitas HannesT
				Multimeetriga mõõta, kas juhtmele tuleb vool peale, kui auto kiiremini liigub? 
Klapp töötab nii, et kinniselt on rool kerge ja kui klapp ei sulgu, siis on raske. Kui juhe tagant ära, siis on koguaeg lahti  ja rool raske. Mul sai koos uue(teise) roolilatiga ka teine klapp ja ei hakanud tööle, tahtis kodeerimist vms. Panin vana külge, sest see viimati töötas, aga tahtis ka see jällegi veakoodi kustutamist, et tööle hakkaks. Oli reede õhtu ja diagnostikasse lähipäevil minna ei saanud, siis lasin katsetamise mõttes mittetöötava servoklapi keskelt sulatina täis, panin külge ja kohe rool hea kerge. Ja maanteel vb natuke on kergem kui enne, aga mitte mingi "lincoln continental"-kerge ja eks esirattad ka oma pöörlemisega tekitavad güroskoobi efekti, seega ratsionaliseerimine toimis.