Siim_K kirjutas:jah pidasin eeskätt silmas m20 motosid(muidugi ka m30, vahe ainult kubatuuris)... Ei loomulikult on kõige parem auto-korras tänava auto!
kuid kui siin suureks leiutamiseks läks, siis pakkusin oma variandi karpade näol, peaks olema lihtsam ja odavam forsseerida,
muidugi võiks E30-tel kepsukäik pikem olla=väänet rohkem, tehase poolt on nad aga nö pöörete mootoritena välja tulnud...nt. 2.5-l hakkab mootor tööle alles 4250rpm'il....seda on ka vist 325e asju kasutades proovitud...
ei muidugi, parim mis saaks, oleks M3 osta!
Karpad ei ole millegi poolest odavam ega lihtsam. Eestis saab selle aftermarket ajuga auto ka käima ja kindlasti mitte viletsamalt kui karbussidega. 
Erinevalt karburaatorist saab progetava ajuga määrata veel järgmisi kompenseerimis tabeleid:
1) Jahutusvedeliku temperatuuri kompensatsioon
Külmrikastus vee temperatuuri järgi, seadeala -40..110 kraadi 
32 seadeala e. seade iga 5 kraadi tagant
2) Sisselaske õhu temperatuuri kompensatsioon
Külmrikastus sisselaske õhu temperatuuri järgi, seadeala -40..110 kraadi 
32 seadeala e. seade iga 5 kraadi tagant
3) Käivituse kütusekaart
Kasutatav kütusekogus käivitusel, kui pöörded on alla 500rpm:i 
Muud kompensatsioonitabelid neid muutujaid ei mõjuta
4) Lisakütus
Külmrikastus käivitamise järgselt vastavalt temperatuurile 
Seatud kütusekogus lisatakse tavakaardile kui mootor on käivitatud 
Rikastus väheneb tasaselt 15 sekundi jooksul 
5) Kiirenduspump - Kiirendusrikastus gaasisiibri asendi muutumise järgi 
Kiirendusrikastus jagatud kolme erineva gaasisiibri asendi järgi
Rikastusaladele kehtivate gaasisiibri avamisprotsentide määramine 
Kõigil kolmel rikastusalal omad, pöörete järgi reguleeritavad seaded
6) Külmkäivitusel süüte reguleerimine
7) Tühikäigu klapi juhtimine vastavalt temperatuurile
8) Akupinge kompensatsioon - pihustite lahtiolekuaega muudetakse akupinge langedes
Ja erinevalt karburaatorist on progetava ajuga seadistamine vaid arvutiga nuppude klõbistamine - igale pöördevahemikule seadistatakse veel ka erinevad koormuse seaded, määratakse igale koormusele ja pöördele oma pihusti aeg ja ka süüte nurk.
Mulle tundus ka see alguses "raketiteadus" kuid tegelikult on asi päris lihtne... 

BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence