1. leht 1-st
Vesi mootris keeb, milles viga? [lukku]
Postitatud: 22.08.2005 14:56 57
Postitas 9snow
BMW 320 1996 Mootor M50 bensiin
ühesõnaga,mõistliku kiirusega päeval ja maanteel temperatuur on punane ja vesi keeb, korki maha ei löönud, seega pole vist kõige hullem kui kork maha keerata tuleb esmalt auru ja siis jahutusvedelikku.. Kui masin maha jahutada siis saab sõita umbes 40 km/h ja Pärnust Tallinna on ikka hirmus pikk maa, 40 km/h sõittes

Radiaator kuumaks ei lähe katsusin küll alt poolt aga ikkagi oli pigem külm kui soe. Kui salongis temp. maksimumile panna läheb ka mootori temp. madalamaks.
öösel on sõita normaalne vähemalt linnas kiirus ca. 50km/h, ikkagi jahedam
Enda tarkusest pakun, et termostaat. loodan, et mitte veepump. kuigi jah see pidi sellel mootoril (M50) kehv olema. Kuigi sellest on olnud ka eelnevalt juttu ei ole kindel kas ikka on termostaat või midagi enamat.
Vahetamisest olen eelnevate postituste järgi aru saand. Kuid sooviks enne ikka teada kas ja mida on vaja vahetada.
Üks asi veel erinevatest teemadest jäi silma, et kindlasti on vaja pappist tihendit Termostaadi ja mootori vahel. UM. väitis aga sinna pole seda vaja, küsisid kere numbrit, kuna seda peast ei tea siis ütlesid, seega ei ole seda vaja. ????????????? on siis või ei?
Tänud vastanuile
Postitatud: 22.08.2005 16:03 46
Postitas randos
sai kunagi nissan primerat omatud ning sellega sarnane juhus kus radikast lõi surve paisupaaki,radikas ise külm aga lõdvikud tulised ja surveall.alguses kahtlustasin termostaati kuid selle ära võtmine ei muutnud midagi.siis järgmine asi oli plokikaane tihend kuid see tundus ära võtmisel terve olevat ja kaas ise oli sirge,uue tihendiga viga ikka sees.lõpuks sai siis veepump käsile võetud.ja seal ka viga peitus...nimelt tiivik oli lakanud töötamas ja ei löönud vett ringlusesse...et võid viga veepumbast otsida küll
Postitatud: 22.08.2005 17:58 50
Postitas Joel_H
No 100% kindlalt ei saa väita, aga M50 mootori puhul 90% küll, et võid juba poodi uue veepumba järgi minna.
Endalgi oli sama mure hiljuti ...
Postitatud: 22.08.2005 20:21 25
Postitas 9snow
katsusin natuke radikasse minevaid torusid ja ülemine toru oli ikka väga tuline alumine, aga jahe (leige) ja vahepeal hakkab nagu temperatuur järsult langema siis jällegi sama kiiresti tõusma. Keegi ütles kusagil, et kui pumba viga siis sooja ei tule, minul aga tuleb sooja nii mühiseb.
Postitatud: 22.08.2005 20:24 20
Postitas 9snow
Joel_H kirjutas:No 100% kindlalt ei saa väita, aga M50 mootori puhul 90% küll, et võid juba poodi uue veepumba järgi minna.
Endalgi oli sama mure hiljuti ...
kui mul seda siiski vaja siis kus kohast sa selle said ja kes paigaldas? Palju maksis?
ning kas oleks samas mõttekas ka hammasrihm vahetada kuna ei tea nii kui nii teda viimati vahetati.
Postitatud: 22.08.2005 20:38 29
Postitas Markii7
M50 on ketiga, kui ennem ostu ei süüvinud.
Postitatud: 22.08.2005 20:47 51
Postitas 9snow
Markii7 kirjutas:M50 on ketiga, kui ennem ostu ei süüvinud.
Ja seda vahetad kap.remondi ajal ~300tkm, ega ma ei tea ka, endal plaanitud nii...
mul ei ole seal mingit ketti, või tahad öelda et mul hoopis m52???????
tavaline kummist rihm!

Postitatud: 22.08.2005 20:58 42
Postitas priitv8
9snow kirjutas:mul ei ole seal mingit ketti, või tahad öelda et mul hoopis m52???????
tavaline kummist rihm!

Üks rägib veepumba, teine nukkvõlli ajamist!
Postitatud: 22.08.2005 21:16 25
Postitas 9snow
ma ikka räägin veepumba ajamist, kuid kas see ei olegi sama mis mootori rihm????
Re: Vesi mootris keeb, milles viga?
Postitatud: 22.08.2005 21:33 19
Postitas Ilves
9snow kirjutas:BMW 320 1996 Mootor M50 bensiin
ühesõnaga,mõistliku kiirusega päeval ja maanteel temperatuur on punane ja vesi keeb, korki maha ei löönud, seega pole vist kõige hullem kui kork maha keerata tuleb esmalt auru ja siis jahutusvedelikku.
Tänud vastanuile
Kui keeb on juba väga hull. Selline lugu lõppes '96 m52 2.5-le mootorile plokikaane lihivimisega, mis ülekuumenemise tõttu kõveraks tõmbas. Kusjuures temperatuur EI jõudnud isegi punaseni ja kohe kui tempi üles keeras pandi auto seisma. Põhjuseks plastikpropelleriga veepump, mille propa otsustas vee ringi ajamise asemel puhkust võtta. Räägitakse, et bmw uuemad mootorid pidid temperatuuri osas väga pirtsakad olema ja plokikaane kaheksasse viskama. Kahjuks ka endal kogemus olemas.
Ehk- vaheta pump nii või teisiti metallrootoriga oma vastu, varem või hiljem läheb sul seda vaja ja on odavam ka, sest plokikaane mahavõtmise ja lihivimise rahade eest saad juba umbes 10 pumpa.
Postitatud: 22.08.2005 22:03 06
Postitas priitv8
9snow kirjutas:ma ikka räägin veepumba ajamist, kuid kas see ei olegi sama mis mootori rihm????
See on agregaatide rihm küll. Teine postitaja arvas aga, et räägid nukkvõlli hammasrihmast.
Samas see agregaatide rihm on nii väike asi vahetada, et sellest ei viitsi keegi eriti rääkidagi mitte.
Postitatud: 22.08.2005 22:21 37
Postitas Olts
Proovi siis ilma termostaadita sõita, siis asi selge kummas viga - pumbas või termostaadis.
Postitatud: 23.08.2005 22:11 43
Postitas Arvo T
võta radika kork maha.pane auto käima.anna gaasi-
-kui nüüd vedelikku välja pressib,siis termostaat.
- kui vedelik ei liigu,siis veepump
-kui tase langeb,siis ei ole viga kummaski....termosidur vms
Postitatud: 25.08.2005 11:52 37
Postitas 9snow
Arvo T kirjutas:võta radika kork maha.pane auto käima.anna gaasi-
-kui nüüd vedelikku välja pressib,siis termostaat.
- kui vedelik ei liigu,siis veepump
-kui tase langeb,siis ei ole viga kummaski....termosidur vms
hea vihje, selle järgi oli termostaat ja nii ta ka oli.
igaks juhuks sai vahetatud: veepump, termosidur, ja termosataat.
nüüd korras tänud vastanuile.
teema lukku