1. leht 1-st

K:ET kohta

Postitatud: 20.06.2005 12:24 17
Postitas pikk
kui velgedele panna vahetükk vahele kas siis läheb ET suuremaks või väiksemaks oleks vaja teada.

Postitatud: 20.06.2005 14:03 37
Postitas Aimar
näitab velje keskjoone ja kinnitustasandi vahelist kaugust.Nii et väheneb.

Postitatud: 21.06.2005 09:53 39
Postitas priitv8
Äkki jääb hoopis samaks? Minu loogika järgi vahetükki pannes ka kinnitustasand muutub. ET on velje konstruktsiooni omadus, seda ju ei muuda. Vahetükke pannes suureneb hoopis rööbe.

Postitatud: 21.06.2005 14:20 12
Postitas Mihkel_O
mitte velje kinnitustasand pole siin oluline vaid ratta rummu kinnituse keskjoon (laagritevaheline ala), seetõttu muutubki et ja laagrid saavad erineva koormuse ja hakkavad kuluma. lisaks tavaliselt räägitakse etst kui insetist, sel juhul jah, et väheneb, kui aga tegu outsetiga siis hoopis suureneb, muidugi ei tea ma ühtegi tänapäeva autot millel oleks velje keskjoon väljapoole rummu keskjoont. oli vist nii, terminid võivad vähe segamini olla.

Postitatud: 22.06.2005 02:15 46
Postitas meph
sookoll: enne sinu posti lugemist oli mul enda jaoks kogu see ET teema selgeks tehtud, aga nüüd ma ei saa enam midagi aru :)

Postitatud: 22.06.2005 09:12 53
Postitas Aimar
Pilt
Pilt

Postitatud: 22.06.2005 09:49 03
Postitas kadakas
Aimar kirjutas:näitab velje keskjoone ja kinnitustasandi vahelist kaugust.Nii et väheneb.
Õige on et suureneb!

Postitatud: 22.06.2005 10:05 30
Postitas priitv8
Aimar kirjutas:Pilt
sookoll: Näita mulle, kus on siin rattarumm või mõni rummust mõõdetud kaugus?
Velje offset ja silla geomeetria peavad omavahel kokku sobima, see on selge.

Postitatud: 22.06.2005 12:07 24
Postitas Mihkel_O
ups, panin puusse vist jah, ei tea kust sellise info hoogsalt kohe foorumisse kribasin, mingi enda väljamõeldud teema :roll: , siiski kui mängu tulevad flantsid, tuleb mõõta vast flantsi kinnitustasapinnast, mitte velje omast. seega et muutub, minu loogika järgi ikka väheneb kui on tegu positiivse etga, vaatan seda joonist siin ja muud moodi seda küll välja ei loe. samas ei ole endas praegu eriti kindel kah, targem on vast suu kinni hoida mõnda aega vms. :oops:

Postitatud: 22.06.2005 12:13 43
Postitas priitv8
Mida mina öelda tahan on see, et ET on velge iseloomustav suurus, seega velje valmistamisel üks kord paika pandud ja ei muutu enam.
Flantside panekuga nihkub velje keskjoon küll väljapoole jah, aga mitte ET, kuna ka kinnituspind nihkub samale poole sama palju.

Postitatud: 22.06.2005 13:10 39
Postitas Ragnar
Velje ET muidugi ei muutu aga flansi ja velje kui terviku ET ju muutub.

Postitatud: 22.06.2005 15:53 12
Postitas Bronco
terviku ET muutub, ja seda väiksemaks...

E21 15" velje ET on 12-13, kui see velg Opelile panna (mille originaal ET on kuskil 30-40 kandis) siis jääb velg rohkem koopast väljapoole, rööbe suureneb.

Postitatud: 22.06.2005 17:00 28
Postitas nokkel
Mul on veljede tsentriauk suurem kui originaalil, vaja vaheflantse, et velg tihedalt paigaldusel rummu keskosa peale istuks. Praegune poltidega kinnitõmbamine on paras mediteerimine ja üks tagumine jstkui vibraks natuke ka.
Kes teeks...treiks...millisest materjalist ???...Autoks E34 ja velg on Fondmetal Tech 5 J7 15 "

Postitatud: 22.06.2005 22:33 43
Postitas priitv8
nokkel kirjutas:Mul on veljede tsentriauk suurem kui originaalil, vaja vaheflantse, et velg tihedalt paigaldusel rummu keskosa peale istuks.
Siis tehakse tsentreerimisrõngad mis velje ja rummu vahele ei käi.

Postitatud: 23.06.2005 09:13 38
Postitas nokkel
Nojah nimetagem neid siis tsentreerimirõngasteks...aga kust saab ?

Postitatud: 23.06.2005 10:22 39
Postitas jjanno
Tere
nokkel kirjutas:Nojah nimetagem neid siis tsentreerimirõngasteks...aga kust saab ?
Näiteks siin postis on infi:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=103936#103936

jJanno