1. leht 1-st

ETA terawaks!

Postitatud: 02.05.2005 16:17 27
Postitas Krix20
küsimus jargmine- kuidas teha eta mootorit veidike tootlikumaks(MOOTOR PRAEGU PLOKI VAHETUSEKS MAHA VÕETUD JA NIISAMA EI TAHAKS TAGASI KA PANNA) kombineerimiseks on 2,3i mootor+k.kast ,2.3i aju, 2.5i aju, 2.8i aju, eta 2.7mootor ja igast muud pudipadi. OTSINGUST ei leidnud midagi konkreetset

Postitatud: 02.05.2005 17:24 09
Postitas Silwer
2,5i komplektne pea, aju, juhtmestik, õhukulumõõtja ja kolbid
ETA vänt ja kepsud

Kolb jääb plokis u. 2mm allapoole originaal kõrgeimast asendist. Vastavalt sellele mis surveastet soovid tuleb siis plokist 2-... mm maha võtta (arvestada tuleb ka sellega, et kas kasutad 9,7:1 või 8,8:1 kolbe).

Näiteks vana tüübi 9,7:1 kolbe kasutades ja plokist 2mm maha võttes on surveaste: 10,4:1
Uue tüübi 8,8 kolbe kasutades ja 2mm plokist maha võttes on surveaste: 9,44:1

*antud surveastmed on arvutuslikud ja reaalne elu võib tiba erineda...

Postitatud: 02.05.2005 18:36 07
Postitas Krix20
sellisel juhul tuleb juba differ ja väljalase ka vist ära vahetada???

Postitatud: 02.05.2005 20:15 35
Postitas Silwer
Väljalase ja differ - jah võiks küll aga alustuseks saab ka originaalidega sõidetud...

Postitatud: 03.05.2005 19:55 46
Postitas Krix20
uurisn asja ja teeks hoopis nii- ETA plokk ja kaan jäävad alles,kaanele lähevad- 2.3i klapivedrud ja nukkvõll,-2.3i pritse+aju ning sisse ja väljalase,-2.3i süütemäng ja juhtmestik. Plokile läheks ainult 2.3 hooratas ja kasutada tuleks ka 2.3 diffrit. Pidi täiesti teostatav-toimiv projekt olema :? arvamused-nõuanded teretulnud :)

Postitatud: 10.05.2005 21:25 21
Postitas Krix20
teooria hakkab praktikasse jõudma-nädalavahethsel hakkan mootorit kokku lappama. tuli muudatusena see ,et läheb ka 2.3 pea. nüüd vajaks nõu-kas jätta süüde nukkvõlli otsa või panna alla nagu 2.3l ?

Postitatud: 11.05.2005 11:01 32
Postitas Aare
2.3 pea on sama, mis 2.0 oma (väikeste klappide ja peakanalitega).

Tuleks panna ikka 325 pea, mis on võimsuse seisukohast parem.

2.0/2.3 pea ja 2,7 sisuga saab heal juhul 150 hj, kuid madalal pöördel rohkem jõudu :cool:

Postitatud: 11.05.2005 11:33 31
Postitas Silwer
Alles hiljuti ehitati üks 2,7 millel kasutati seda väikeste kanalitega pead. Kanaleid uuristati tiba suuremaks, kõik muu jäi originaaliks (ETA summuti jäi alla) ning tulemuseks saadigi 150hp ja 240nm.

Postitatud: 11.05.2005 13:42 34
Postitas Aare
Pigem panna stock 2.5 pea kui väike stock või väike järgiaidatud. Arvan, et pöördemoment madalal tuleb umbes samasse auku, aga lõpp suurem.

Eta ise on analoogilise kaanega, ainult seal on vähem laagripukkasid ja nukkvõll ka teine.

Ega see kanalite suurendamine seal juurde suurt ei anna, vahe tuleb rohkem sellest, et 2.0-l on radikaalsem nukk kui 2.7-sel. 2.0-l on 2.0 töömahu kohta liiga suured kanalid, seepärast on see mootor madalatel tuuridel laisavõitu.

Postitatud: 11.05.2005 21:23 18
Postitas Krix20
minu eta kaanel oli orig. 7pukki ja lai nukk Tegemist oli kindlalt ETA kaanega(kaande pressitud ETA2.7) 2.3 peal on(vähemalt sellel mis mul on) kindlalt suuremad kanalid kui 2.0 või ETA peal-klapid ETAga identsed

Postitatud: 11.05.2005 21:46 29
Postitas Krix20
mind jäi vaevama ikkagi küsimus-kas jagaja jätta nukkvõlli otsa nagu ETAl või panna alla? Kokku lapin ma mootori kindlalt nende vahenditega mis juba olemas-kui on bullshit siis teen stockiks tagasi. ega mootori tootlikust eestis vist muul moel mõõta saa kui parema jalaga :) ja küttekulu ei tahaks ka sellist,et ainult ümber tankla sõita saab :lol:

Postitatud: 13.05.2005 19:31 26
Postitas Krix20
:?:

Postitatud: 15.05.2005 21:56 12
Postitas Krix20
paneks sidurikorvile paar vedrulehte ka juurde...????

Postitatud: 16.05.2005 10:57 26
Postitas Silwer
Ega see halba ei tee.
Jagaja kohta - ei oska soovitada aga kui kasutad 2,3 aju siis vast oleks targem panna see jagaja nii nagu 2,3 on ettenähtud. Kindlasti on ka võimalus jagaja nuka otsa panemiseks aga sellest räägivad ehk targemad mehed... :)

Postitatud: 16.05.2005 14:21 06
Postitas Aare
Jagaja nuka otsa (mõtlen seda motronicu standardjagajat) on mõtet kehel juhul

1. sul on keegi, kes neid ajusid ringi teha mõistab (kahtlane)
2. sa kasutad aftermarketi crank-trigger digisüüdet, kus süütekõverat muudab süüteboks (vaevalt)

Tavalise jagaja jaoks on see alumine koht kõige parem variant, esiteks sobivaid standardtükke saad kommiraha eest ja teiseks ei sega seal jagaja tööd nukkvõlli vibratsioon.

Tavalise jagaja puhul on võimalus vedrude ja viili abil süütekõverat ise "kustomiseerida".

Postitatud: 16.05.2005 21:00 02
Postitas Krix20
tänud... olen jälle natuke tagem.

Postitatud: 21.05.2005 21:54 26
Postitas Krix20
niisiis hakkab see jama ükskord kokku saama :) homme peaks esimese proovilennu kaugusel asi olema... ainult selline küsimus veel-kas eta pihusteid poleks parem kasutada :?: tunduvad suurema nõelaga :?

Postitatud: 09.07.2005 14:37 38
Postitas Silver_S
Said kone käima?

Postitatud: 09.07.2005 15:39 19
Postitas acid
Krix20 kirjutas:ega mootori tootlikust eestis vist muul moel mõõta saa kui parema jalaga :) :lol:
Ma olen kuulnud et kuskil maardus kas fordi või mb töökojas või selle kõrval peaks olema mingi stend et auto võimsust kontrollida,huvi pärast võiksid ju pärast sealt läbi lasta,kui selle koha üles leiaks ja asi väga kulukas poleks.

Postitatud: 10.07.2005 21:36 40
Postitas Krix20
käi on juba tükk aega pöördes :cool: andmeid tahaks isegi teada aga ple praeg tlna poole aega tulla (tööd on ülepea) vt lugejate autod ,seal tiba haigustest ka juttu :?http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=12681