2. leht 2-st

Postitatud: 28.01.2007 00:39 38
Postitas Ceed
aga nüüd järgmine küsimus, kus asub selle kompu või temp/kella kõlar, mis piiksub?

Postitatud: 28.01.2007 00:43 38
Postitas kingpool81
selle katte kyljes mis on juhi jalgada yleval... minul seda millegipärast ei olnud kuigi autol täis kompu peal... see mille varuosadeks ostsin, sellel oli see kõlar kyljes kuigi oli 11 nupuga kompu

Postitatud: 28.01.2007 00:57 49
Postitas Ceed
aga äkki keeg oskab mulle öelda, milliste juhtmete otsa ma kõlari panen ?
skeemi pilt on ka siin, aga minule küll kohale ei jõua kuhu see läheb? kas "starter" sinna?

SKEEM

Postitatud: 28.01.2007 11:34 52
Postitas kingpool81
selle kõlari kylge läheb 7 juhet... nii et ei oska sedasi sulle küll öelda...

Postitatud: 28.01.2007 11:40 52
Postitas priitv8
Ceed kirjutas:aga äkki keeg oskab mulle öelda, milliste juhtmete otsa ma kõlari panen ?
skeemi pilt on ka siin, aga minule küll kohale ei jõua kuhu see läheb? kas "starter" sinna?

SKEEM
Sinu skeemil ei ole ükski ots kõlari jaoks. Starter on ju sisend.

Postitatud: 28.01.2007 18:39 37
Postitas Ceed
no aga see on selle temp/kell elektriskeem ja sellel käib ju ka kõlar külge. Mis teeb piiksu enne täistundi ja kui on libe...

Postitatud: 28.01.2007 18:47 58
Postitas priitv8
Ceed kirjutas:no aga see on selle temp/kell elektriskeem ja sellel käib ju ka kõlar külge. Mis teeb piiksu enne täistundi ja kui on libe...
Nii on, aga ilmselt peab skeemil veel lehti olema.

Postitatud: 28.01.2007 19:58 06
Postitas guits000
Kas mu 8 nupuline näitab ka kuidagi välistemp-i ? Ise pole veel avastanud igatahes :roll:

Postitatud: 28.01.2007 21:23 44
Postitas Ceed
kellelgi pole siis skeemi kuhu ühendada kõlar. Temp/kell 7-me nupulisele (kompule).....

Postitatud: 29.01.2007 08:48 35
Postitas priitv8
Ceed kirjutas:kellelgi pole siis skeemi kuhu ühendada kõlar. Temp/kell 7-me nupulisele (kompule).....
On, on.
Pilt
Siin ka gongi ühendused näha.

Postitatud: 29.01.2007 19:22 48
Postitas Ceed
nii et siis 10 ja 11 pin :) suured tänud :)

Postitatud: 20.02.2007 21:51 27
Postitas unis
Ma ei saanud nüüd päris hästi aru kas 11 nupulise(check control-iga) kompu saab asendada 18 nupulisega või mitte. 11 nupulisel ju 1 pistik taga aga 18 nupulisel 2 pistikut.

Postitatud: 20.02.2007 22:18 29
Postitas JD
Saab ikka, aga kui sul on autos praegu ainult üks pistik, siis tähendab see teise pistiku jaoks juhtmete vedamist, mis on suht suur töö.

Postitatud: 21.02.2007 09:57 25
Postitas Ceed
priitv8 kirjutas:
Ceed kirjutas:kellelgi pole siis skeemi kuhu ühendada kõlar. Temp/kell 7-me nupulisele (kompule).....
On, on.
Pilt
Siin ka gongi ühendused näha.
KUsjuures 10 ja 11 juhtme vahel originaal kõlar tööle ei hakka :S

Postitatud: 21.02.2007 10:32 42
Postitas priitv8
Ceed kirjutas:KUsjuures 10 ja 11 juhtme vahel originaal kõlar tööle ei hakka :S
Misasi see "originaalkõlar" on?
Ikka gongi mõtled?

Postitatud: 21.02.2007 14:30 53
Postitas Ceed
mis asi on gong? ma mõtlen seda asja mis seal juhi jalgade juures on....

Postitatud: 21.02.2007 17:42 55
Postitas priitv8
Pilt
See on see prääks jah seal jalgade juures, aga peale valjuka on seal veidi elektroonikat ka sees. Sest sõltuvalt sellest, millisele otsale +12V anda, teeb ta erinevaid hääli.

Postitatud: 21.02.2007 19:52 03
Postitas hollow
priitv8 kirjutas:Pilt
See on see prääks jah seal jalgade juures, aga peale valjuka on seal veidi elektroonikat ka sees. Sest sõltuvalt sellest, millisele otsale +12V anda, teeb ta erinevaid hääli.
ega sul ei juhtu olema seda sama pilti hästi suurelt, et näha juhtmete värve... mul endal täis kompu juhtmed olemas aga gongi endal polnud... teisest autost sai gong võetud aga ei oska seda oma autol kuskile yhendada sest mul yleliigseid pistikuid armatuurialune täis... umbes kymmekond lahtist pistikut 4-6-8 juhtmelist

Postitatud: 21.02.2007 22:53 54
Postitas priitv8
See on suvaline internetist leitud pilt. Endal mul paremat pole ka kahjuks.
PS juhtmete värvid on ju üleval toodud skeemil näha.

Postitatud: 21.02.2007 23:23 12
Postitas hollow
priitv8 kirjutas:See on suvaline internetist leitud pilt. Endal mul paremat pole ka kahjuks.
PS juhtmete värvid on ju üleval toodud skeemil näha.
ei saa sealt küll aru mis värvi juhtmed sinna gongi lähevad h10... ma oletan, et on pistiku tähis aga mis juhtmed sinna pistikusse lähevad seda ei loe küll kuskilt välja... või ma lihtsalt nii unine, et ei oska seda sealt välja lugeda

Postitatud: 22.02.2007 09:43 54
Postitas priitv8
No teeme siis veel ühe skeemi lugemise kiirkursuse.
Pilt
H10 ei ole pistik, vaid gong ise.
BMW skeemidel on pistikud tähistatud kõik X-dega. H10 küljes näeme sel pildil täpselt nelja pistikut: X363, X518, X522 ja X1426. X363 meid praegu ei huvita, sest see on seotud parkimisradariga. Ka ei huvita meid X1426, sest see kehtib ainult Jaapani autodele (J täht ovaalis!). Seega, jäävad X518 ja X522.
X518 on ühendatud kaks kontakti: nr. 2 läheb juhe WS/RT (weiss/rot-valge/punane) ristlõikega 0.35mm2 ja nr. 3 läheb WS/BL (weiss/blau-valge/sinine) samuti ristlõikega 0.35mm2. NB! punktiir 2 ja 3 vahel tähendabki seda, et need pinnid kuuluvad samasse pistikusse, X518.
X522 on kasutusel 3 otsa: 1-mass (kaablivärvi tuleb vaadata eraldi massiühenduste skeemilt) tavaliselt pruun (võib olla ka värvilise triibuga), 2-SW/RT (schwartz/rot-must/punane) ja 3-RT/GE (rot/gelb-punane/kollane) ristlõikega 0.5mm2. Lisaks nendele plussi- ja massiskeemidele (saame teada, et X522:1 on BR (braun-pruun) ja 0.5mm2) on vaja veel konsulteerida märkide seletusi (kui ei saa aru värvikoodide saksakeelsetest lühenditest) ning eraldi elementide paigutuse tabelit, kust saame teada, missugused (mitu otsa, mis värvi, emane/isane) on pistikud X518 ja X522 ning kus nad autos paiknevad ning mismoodi välja näevad.
Pistikute paiknemine ja välimus:
Pilt
Eelnevast leiame viite pildini, mis näitab asukohta:
Pilt
Ja lõpuks pistikute väljanägemine (nagu näha, on mõlemad "emmed"):
Pilt

Mis siin keerulist on?

Postitatud: 22.02.2007 10:11 09
Postitas hollow
probleem tekkiski selle punktiiriga mis 2 juhtme vahel ja ka saksakeelsete värvikoodidega... nüüd tundub asi nagu selgem olevat.

Üks väheoluline kysimus ka... kas see gong teeb mingit häält ka siis kui kompuutrit ennast kyljes pole??? on tal mingeid selliseid funktsioone mis ilma komputa toimivad?

Postitatud: 22.02.2007 10:57 40
Postitas priitv8
Pmst see gong on selline asi, et toide peab tal peal olema, siis sõltuvalt sellest, millise sisendi massi tõmbad (n.ö. releejuhtimine-sorry, varem ütlesin valesti, et plussi tuleb anda! Skeemilt on näha, et massi antakse), teeb erinevat prääksu. Seda skeemi vaadates on näha, et laias laastus prääksub see gong E36-s vähemalt kolme eest:
- instrument cluster
- multi-function clock
- park-distance control
Paistabki sedasi, et X522 on peamine pistik (toide+kellaplokist prääks)
ja X518 on lisapistik MFC/OBC jaoks (kaks otsa, sest kolm erinevat häält vähemalt: täistund, must jää ja CC veateade). Kolmas toon saadakse mõlema otsa korraga maha tõmbamise teel.

Postitatud: 22.02.2007 11:12 37
Postitas hollow
selle instrument clutseri alla käib siis ka see kõll-kõll kui tuled põlema jätad aga mootor ei tööta ja astud autost välja???

Postitatud: 22.02.2007 13:09 46
Postitas priitv8
hollow kirjutas:selle instrument clutseri alla käib siis ka see kõll-kõll kui tuled põlema jätad aga mootor ei tööta ja astud autost välja???
Arvata on.

Postitatud: 22.02.2007 14:38 05
Postitas Ceed
priitv suured tänud seletuste eest, aga 1 küsimus veel. Äkki oskad öelda mis värvi juhtmele ma pean voolu järgi panema et see gongo tööle hakkaks ? :)

Postitatud: 18.03.2007 01:14 41
Postitas fox666
Küsiks siit teemast edasi,kuna ei ühest ega teisest teemast ma konkreetset vastust oma küsimusele ei leidnud.
Autoks e36 320i 91aasta,peal 18 nupune väidetavalt täis kompu,kas sellel pompul ei peaks kohe olema parda kontrolli?Kui peaks siis kust viga otsida et miks ei anna ta vea teateid kui puudub aknapesuril paagi andur ei põle mõningad tuled jne. :shock: