BMW aju arvutiga ühendamine
BMW aju arvutiga ühendamine
Kõigepealt vabandust, kui tegu mõningate arvates naeruväärselt labase või ulmelise küsimusega, aga kas bmw aju on võimalik COM pordi kaudu ka sülearvutiga ühendada ?
Filmides on küll nähtud, kuidas arvuti ekraanil pöörded liiguvad ja igasugu muud tulukesed vilguvad, aga kas reaalselt on näiteks E34 aju võimalik arvutiga ühendada, et mõningad diagnostilised näitajad sõidu ajal kohe arvutisse jooksevad ?
Filmides on küll nähtud, kuidas arvuti ekraanil pöörded liiguvad ja igasugu muud tulukesed vilguvad, aga kas reaalselt on näiteks E34 aju võimalik arvutiga ühendada, et mõningad diagnostilised näitajad sõidu ajal kohe arvutisse jooksevad ?
I had a life once. Then I bought a BMW
On.
Alustad võib nt. http://groups.yahoo.com/group/opendiag/
Aga jah see, mis Sind huvitab (reaalaja andmete lugemine), on vast kõige raskem osa sellest, selle kohta mainitud grupis BMW jaoks pädevat infot vist ei leia. Probleem pole hoopiski COM-pordi ja auto diagnostika pordi vahelise ühenduse tegemises, see käib lihtsalt. Asi on selles, et bemmi andmeside protokoll ei ole laialt teada. Isegi CarSofti nimeline suhteliselt kallis programm sai reaalaja andmed nähtavale alles 5.8 versioonis. Ma ei tea hetkel küll ühtegi tasuta programmi, mis BMW, eriti E34 peal seda suudaks.
Uuemad OBDII varustatud autod saab universaalse OBD skänneriga ühendada. Olulisemad reaalajaparameetrid (rpm, temp) saaks sealt lihtsamini kätte kui meie omadest.
Alustad võib nt. http://groups.yahoo.com/group/opendiag/
Aga jah see, mis Sind huvitab (reaalaja andmete lugemine), on vast kõige raskem osa sellest, selle kohta mainitud grupis BMW jaoks pädevat infot vist ei leia. Probleem pole hoopiski COM-pordi ja auto diagnostika pordi vahelise ühenduse tegemises, see käib lihtsalt. Asi on selles, et bemmi andmeside protokoll ei ole laialt teada. Isegi CarSofti nimeline suhteliselt kallis programm sai reaalaja andmed nähtavale alles 5.8 versioonis. Ma ei tea hetkel küll ühtegi tasuta programmi, mis BMW, eriti E34 peal seda suudaks.
Uuemad OBDII varustatud autod saab universaalse OBD skänneriga ühendada. Olulisemad reaalajaparameetrid (rpm, temp) saaks sealt lihtsamini kätte kui meie omadest.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
KAs andmesideprotokoll on siis BMW välja töötatud? Ma arvasin seni, et aju koos epromis oleva softiga on otsast lõpuni boschi(siemensi) toode.
Aga sellise seadeldise tegemiseks on vist jah lihtsam vajalik info otse anduritest võtta, see muidugi eeldab autoelektri tundmist ja ka programmeerimisoskust.
Aga sellise seadeldise tegemiseks on vist jah lihtsam vajalik info otse anduritest võtta, see muidugi eeldab autoelektri tundmist ja ka programmeerimisoskust.
Ei ole 100% nende mõeldud, aga on tehtud mingeid omi kõrvalekaldeid.
Iseenesest oleks ikka ECU käest lugemine lihtsam, kui otse anduritelt, sest enamus neist ju analoogid ka veel (õhukulu, temperatuurid, lambda).
Niipalju see protokoll ikkagi KW71 vastab, et suudan ise kirjutatud programmiga veakoodid välja lugeda ja ära kustutada.
Parameetritega on see jama, et sa ei tea, kus millline asub ja kuidas ta skaleeritud on.
Aga protokolli põhikoe saab siit teada ja pädeb BMW kohta samamoodi:
http://www.hex.co.za/vaginfo/index.html
Siit leiab ka esimese skeemi:
http://www.opendiag.org/
Iseenesest oleks ikka ECU käest lugemine lihtsam, kui otse anduritelt, sest enamus neist ju analoogid ka veel (õhukulu, temperatuurid, lambda).
Niipalju see protokoll ikkagi KW71 vastab, et suudan ise kirjutatud programmiga veakoodid välja lugeda ja ära kustutada.
Parameetritega on see jama, et sa ei tea, kus millline asub ja kuidas ta skaleeritud on.
Aga protokolli põhikoe saab siit teada ja pädeb BMW kohta samamoodi:
http://www.hex.co.za/vaginfo/index.html
Siit leiab ka esimese skeemi:
http://www.opendiag.org/
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ega see ju motronicust millegi muu poolest ei erine, kui et on vajalikud tööriistad kaasas. Boschi Motronic näitab neid samu parameetreid ja on ka olemas proged parameetrite muutmiseks (tehnilisel põhjusel ei saa seda muidugi lennult teha), mis on arvatavasti odavamgi, kui see võidusõiduaju. Ja tühjad EEPROM-id maksavad Tevalos ju kopikaid.Tom kirjutas:Kui tahad kõki näitajaid näha osta parem võidusõiduaju, millel on telemeetria port kuhu saad läpaka taha panna ja vajalik soft peaks ka ajuga kaasa tulema. Ja mis kõige parem sa saad seal ise parameeterid muuta (ja heal juhul mootori p**** keerata)
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
softi kirjutamisega saab vast ise hakkama küll eeldusel, et andmed väga krüpteeritud ei ole. Parameetreid peaks saama millegi alusel võrrelda kaa (pöörete numbreid tahhomeetri näiduga jms). Midagi saaks välja mõelda kui signaal arvutini jõuab... 
aga eks ma uurin.. suur tänu

aga eks ma uurin.. suur tänu

I had a life once. Then I bought a BMW
Skeemid ple mingi saladus. Aga mis softi? See leeduka Almise oma?bumerang kirjutas:Pole vist vaja jalgrattast leiutada. Olen vene foorumitel skeeme ja softi symboolse hinna eest näinud.
http://www.carscanner.projektas.lt/main.htm
Ma ei tea küll ühtegi BMW-spetsiifilist softi, mis ka sümboolse hinnaga oleks. Universaalsed OBDII softid on reeglina väga piiratud võimalustega. Juba by definition.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!