E38 mis õli kasutada?
E38 mis õli kasutada?
Et siis täna rändas mu masin kohta kus kontrollitakse üle sillad, kast, mootor jne. Kaasneb ka õli- ja õli filtrite vahetus (nii kast kui mootor). Öeldi, et lõdvalt võib panna pool-synt õli mootorisse ja et 98a mootorile pole enam mõtet täis sünti pannagi aga otsustasin siit ka järgi uurida asja kohta... et kas ikka oleks kõige õigem tegu poolsynt sisse valada? Pole eriline spets aga minu arust peaks senikaua kuni kannatab ikka täissynti kasutama? Arvamused?
E38 735 98a
E38 735 98a
- meph
- Huviline
- Postitusi: 3271
- Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
- Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
- Telefon: 5140229
- Asukoht: Tallinn, Kesklinn
- Kontakt:
Mina paneks täissündi.. ise kasutan enda 91 aasta M50B25 mootoril teabmisläbisõiduga ka täissünti... õli praguste mõõtmiste kohaselt veel kulunud igatahes ei ole. Sama õli kasutasin ka vanal M43B16 mootoril... kasutasin seda õli kogu aja mis antud mootor mind teenis ja selle aja jooksul sellist asja nagu õlikulu ei märganudki. Tegu siis Castrol GTX Magnatec 5W-40 õliga.
sel teemal kull juba eelnevalt juttu olnud piisavalt
selle jaoks otsing olemas
teema lukku
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=317
selle jaoks otsing olemas

teema lukku
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=317
525e 1985 ja 525 TDs 1993
Lõpetuseks tahaks öelda (teagi mitmendat korda juba), et need mineraal- vs pool- vs. täissündi juttu ajavad mehed, kes tulevad ütlema et 98 aasta autole ple mõtet täissünti valada, saada kuu peale. Niikaua kui rahakott kannatab, kalla täissünti.
Nende jutu ainsaks vabanduseks võib olla see, et tavakaubanduses liikuvad täissündid on tänapäeval nn. "vesiõlid" (a-la 0W.. ja 5W..) mida kulunum mootor ei taha nii hästi kinni pidada. Normaalse viskoossusega täissündi otsimiseks pead sa Eestis tõsiseid jõupingutusi tegema.
Nende jutu ainsaks vabanduseks võib olla see, et tavakaubanduses liikuvad täissündid on tänapäeval nn. "vesiõlid" (a-la 0W.. ja 5W..) mida kulunum mootor ei taha nii hästi kinni pidada. Normaalse viskoossusega täissündi otsimiseks pead sa Eestis tõsiseid jõupingutusi tegema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
:)
Aitäh seltsimehed vastuste eest a üks küssa veel... et kumma õliga kestab mootor paremini, kas täis või pool synt? Täis sündiga vist kulumine väiksem? Vabandan võhiklikkuse pärast 

- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Tea, kas see on ka põhjus, miks mõned "juhtivad" laborid on nt. Shell Helix sünteetilisi õlisid maha teinud, kuna testitulemus näitas mineraalsete komponentide olemasolu?eero kirjutas:Tegelikult ongi nii, et looduslik e. mineraal õli on hoopis libedam asi kui tehis e. sünteetiline. Aga tema omadused ei säili külmas-kuumas-ajas jne.
Ja kõige hullem saastaja on ikkagi põlemise produktid, nt. väävelhape mis tekib väävlisisaldusega bensiini põlemisel. Ja kolmas on õli enda ärapõlemine, mille tulemusena tekivad vaigud e. šlamm.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Hakkab pihta..
1998a auto otsustasin just selle pärast osta, et ei peaks kohe remontima hakkama, kuna aasta suht uus aga võta näpust...
täna kanali peal avastati, et lekib käigukasti õli kasti ja mootori vahelt. tegu lifetime õli kastiga ka... mis seal läbi võib olla ja palju maksma võib minna selline asi?
täna kanali peal avastati, et lekib käigukasti õli kasti ja mootori vahelt. tegu lifetime õli kastiga ka... mis seal läbi võib olla ja palju maksma võib minna selline asi?
ma usun, et kõige kindlam kuulata, mis mootor ise õli kohta kostab
kui ikka peale täissündi sissevalamist tundub, et kapoti all on tühi õllepurk peotäie mutritega(vastik hääl), siis on õli liiga vedel sellises kulumisstaadiumis mootori jaoks...
ja kui ta veel rüüpama ka hakkab seda ollust, mis 400.- EEK/liiter maksab, siis on ju tore ainult õli jaoks raha teenida?
praktika näitab, et olulist vahet(peale hinna ja läbisõidu) mootori puhtana ja tervena hoidmisel pool- ja täissündil ei ole
aga kuna täissünt on oluliselt "vedelam" siis limavasse ja suurema läbisõiduga mootorisse pole teda lihtsalt otstarbekas valada
ja ärge langege müügitriki ohvriks, kui kanku peale on kirjutatud näit. synt. oil, see ei pruugi olla TÄISsünteetiline!
viskoossus ja hind ütlevad, mis õliga tegu, samuti kiri: FULLY synt. oil
eriti puudutab Valvoline tooteid
ja vahetusvälbaks pakuksin .
poolsünt-10 000 km
täissünt -15 000 km
mineraal 5000 km
iga järgnev kilomeeter võib mootorile valus olla...
kasulik oleks üles märkida koos loenduri nullimisega ka tegelik läbisõit, sest loendur ei pruugi alati tõtt rääkida,
ise vahetan õli harilikult õli värvuse järgi, nats enne roheliste tulukeste kustumist, sest oilservice tulukesed on siiski ainult informatiivsed, mingit õli analüüsi mootoris ei toimu ja auto, kuigi on BMW, ei ole nii tark, et arvestaks kõiki omaniku sõidustiili eripärasid
kui ikka peale täissündi sissevalamist tundub, et kapoti all on tühi õllepurk peotäie mutritega(vastik hääl), siis on õli liiga vedel sellises kulumisstaadiumis mootori jaoks...
ja kui ta veel rüüpama ka hakkab seda ollust, mis 400.- EEK/liiter maksab, siis on ju tore ainult õli jaoks raha teenida?
praktika näitab, et olulist vahet(peale hinna ja läbisõidu) mootori puhtana ja tervena hoidmisel pool- ja täissündil ei ole
aga kuna täissünt on oluliselt "vedelam" siis limavasse ja suurema läbisõiduga mootorisse pole teda lihtsalt otstarbekas valada
ja ärge langege müügitriki ohvriks, kui kanku peale on kirjutatud näit. synt. oil, see ei pruugi olla TÄISsünteetiline!
viskoossus ja hind ütlevad, mis õliga tegu, samuti kiri: FULLY synt. oil
eriti puudutab Valvoline tooteid

ja vahetusvälbaks pakuksin .
poolsünt-10 000 km
täissünt -15 000 km
mineraal 5000 km
iga järgnev kilomeeter võib mootorile valus olla...
kasulik oleks üles märkida koos loenduri nullimisega ka tegelik läbisõit, sest loendur ei pruugi alati tõtt rääkida,
ise vahetan õli harilikult õli värvuse järgi, nats enne roheliste tulukeste kustumist, sest oilservice tulukesed on siiski ainult informatiivsed, mingit õli analüüsi mootoris ei toimu ja auto, kuigi on BMW, ei ole nii tark, et arvestaks kõiki omaniku sõidustiili eripärasid

Kui see analüüs kedagi peaks huvitama, siis ma võin kirjutada, kuda see käib.truumu kirjutas:... sest oilservice tulukesed on siiski ainult informatiivsed, mingit õli analüüsi mootoris ei toimu ja auto, kuigi on BMW, ei ole nii tark, et arvestaks kõiki omaniku sõidustiili eripärasid
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
yks kyssa veel
A siis hakkas veel mulle huvi pakkuma, mis asi on Schneider... mul oli autol taga 735i kõrval kiri schneider... lasin fööniga maha... siis avastasin, et mootori plastmassi peal ka suur kiri Schneider (ei tea kas õigesti kirjutatud aga midagi sellist oli) Mida see tähendama peaks?
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Ma arvan küll, et see on nii. Ega Shellimehed kuupelat kukkund pole. JU nad on meelega lisanud midagi libedat ka sisse, et õli ikka määriks kapriitv8 kirjutas:Tea, kas see on ka põhjus, miks mõned "juhtivad" laborid on nt. Shell Helix sünteetilisi õlisid maha teinud, kuna testitulemus näitas mineraalsete komponentide olemasolu?eero kirjutas:Tegelikult ongi nii, et looduslik e. mineraal õli on hoopis libedam asi kui tehis e. sünteetiline. Aga tema omadused ei säili külmas-kuumas-ajas jne.

Veits mööda näide, aga Fordi kõige uuemate mootorite jaoks tehakse spetsiaalset õli Ford Formula-E, millest Ford ise rägib kui täissünteetilisest õlist mineraalõli lisanditega. Viskoossus on 5W-30, tootja Castrol. Ja tavalise täissünt 5W-40 kohta öeldakse, et seda kasutada ainult hädajuhtumil kui õiget asja võtta pole, sest pole piisavalt libe.
Viimati muutis eero, 10.12.2004 15:12 07, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: :)
Ütleme nii, et vanema indikaatori algoritm mul peas ei ole (kodus saaks järgi vaadata), aga alates E38-st on kaasutusel uus algoritm (sul vist ei ole enam ka roheliste tulukeste riba, vaid näitab järelejäänud kilomeetreid, eks?) on imelihtne - loetakse läbi mootori lastud bensuliitreid! Selgus, et need on sama heas seoses mootori töötemperatuuri- ja koormusrežiimidega, kui vana algoritm. Ette on programmeeritud, mitu liitrit hooldusvälp on (see sõltub arusaadavalt mootorist) ja sealt loetakse alla. Lisaks on veel ajaloendur, mis kord kahe aasta tagant kella ikooni süütab - et mitte unustada pidurivedelikku vahetada.DeeJay kirjutas:Tee seda, PriitHea meelega kuulaks/loeks...
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Nii, panen siia siis esimeste SIA-de algoritmi (mis muidugi ei pretendeeri 100% täpsusele kõikides pisidetailides):
"Andrew V. Rudkovsky" <avrudkovsky@mail.ru> wrote in message news:<hi554use1vml3vqm5rcs2lcjv209a8qqgb@4ax.com>...
> On Sun, 13 Jan 2002 Anton Kostilev wrote:
>
> ============================
> 4.7.3: Service Indicator Light Algorithm
> --------------------------
> How SERVICE INTERVAL INDICATORS decide when to turn on a light. In
> case your wondering, according a service bulletin I came across in the
> late eighties, engine wear miles are counted according to the
> following: There are three temperature points used to determine a
> cold, warm, and hot engine. I think below 50C, 50-70C, and above 70C.
> Below 4000 rpm; for each cold mile, three are counted. Two for each
> warm, and one for each hot. Above 4000 rpm, one or two miles are added
> to the count. (not sure exactly anymore). When a total of 1800 engine
> wear miles are counted, one additional light is lit. Thus you could go
> over 10000 miles before the first yellow light comes on.
>
> http://www.golgofa.ru/diagnos/bmw_faq.zip
>
>
> sorry for english
>
> ------------------------
> WBR, Andrew V. Rudkovsky (1989 E34 M20B25)
> /ICQ# 63561621/
Alates 09/95 on E38, E39 ja järgnevatel mudelitel kasutusel SIA III. Esimesed neist on isegi tavapärase 5 rohelise tulega. Kellade EEPROM-is on kirjas vahetusvälba liitrite määr (nt. 1500 või 2000 - sõltub mootorist). Iga kord kui 20% sellest on kulutatud, kustub üks tuluke. 100% peal kustub viimane roheline ja süttib kollane, 108% peal süttib punane.
"Andrew V. Rudkovsky" <avrudkovsky@mail.ru> wrote in message news:<hi554use1vml3vqm5rcs2lcjv209a8qqgb@4ax.com>...
> On Sun, 13 Jan 2002 Anton Kostilev wrote:
>
> ============================
> 4.7.3: Service Indicator Light Algorithm
> --------------------------
> How SERVICE INTERVAL INDICATORS decide when to turn on a light. In
> case your wondering, according a service bulletin I came across in the
> late eighties, engine wear miles are counted according to the
> following: There are three temperature points used to determine a
> cold, warm, and hot engine. I think below 50C, 50-70C, and above 70C.
> Below 4000 rpm; for each cold mile, three are counted. Two for each
> warm, and one for each hot. Above 4000 rpm, one or two miles are added
> to the count. (not sure exactly anymore). When a total of 1800 engine
> wear miles are counted, one additional light is lit. Thus you could go
> over 10000 miles before the first yellow light comes on.
>
> http://www.golgofa.ru/diagnos/bmw_faq.zip
>
>
> sorry for english
>
> ------------------------
> WBR, Andrew V. Rudkovsky (1989 E34 M20B25)
> /ICQ# 63561621/
Alates 09/95 on E38, E39 ja järgnevatel mudelitel kasutusel SIA III. Esimesed neist on isegi tavapärase 5 rohelise tulega. Kellade EEPROM-is on kirjas vahetusvälba liitrite määr (nt. 1500 või 2000 - sõltub mootorist). Iga kord kui 20% sellest on kulutatud, kustub üks tuluke. 100% peal kustub viimane roheline ja süttib kollane, 108% peal süttib punane.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!