E34 TDS rihmaratas viskab
E34 TDS rihmaratas viskab
Juba pikemat aega olen vaadanud et auto ja mootor kuidagi värisevad liig palju.Sai siis täna uuritud asja ja näha oli selgelt et väntvõlli otsas olev ratas viskab.Tõin külmalt romulast asenduse. Aga probleem püsib. Võib järeldada et vända ots ei ole sirge. Millest võib selline asi tekkinud olla? Kas kellelgi on midagi sarnast olnud? Ei viska väga palju,mõni mill ehk aga pinguti on liigub edasi-tagasi pidevalt ja ega see vändale endale ka vast hästi mõju.Ja mis ennast kõige rohkem häirib-vibratsioon. Ei tahaks vänta päris ka sellepärast maha võtta.Paar lahendust on endal ka välja mõeldud aga tahaks siiski targemate käest enne nõu. Tänud ette.
Eelmine ratas oli jäigaks tehtud,keevitamisel teel,samas tundus asi olevat sirge. Kas seda vända otsa annab vahetada?Seal mingi 22 mm peaga polt on.Katte all peaks veel ketiratas ka olema. Ma ise arvan et kui midagi muud ei anna teha siis ma käian lihtsalt selle viskava osa maha et rihmaratas enamvähem sirgelt peal istuks.
See paar millimeetrit esimese hooratta viskamist ei pane mootorit ja veel enam autot värisema. Või tee proovi, võta esimene rihmaseib ära ning pane masin ilma selleta käima, näed kohe ära, kas vibratsioon säilib.
Ise kahtlustaksin pigem mootoripatja või mõne silindri puudulikku tööd.
Ära käiama küll hakka. Kui kõrgema koha maha käiad, siis muutub ratta kaal oma pindala suhtes. Esimene hooratas peab sul olema dünaamiliselt balanseeritud, kes seda sulle teeks, seda ei oska öelda.
Vigastatud väntvõlli ots peab sul näha olema, kui sealt rihmaseib maha võtta. Kui vigastusjälgi ei ole, siis hakka viga otsima juba vigastatud laagritest.
Ise kahtlustaksin pigem mootoripatja või mõne silindri puudulikku tööd.
Ära käiama küll hakka. Kui kõrgema koha maha käiad, siis muutub ratta kaal oma pindala suhtes. Esimene hooratas peab sul olema dünaamiliselt balanseeritud, kes seda sulle teeks, seda ei oska öelda.
Vigastatud väntvõlli ots peab sul näha olema, kui sealt rihmaseib maha võtta. Kui vigastusjälgi ei ole, siis hakka viga otsima juba vigastatud laagritest.
Valdek kirjutas:selliseid hulle trikke ei soovita selle mootoriga teha.Lauri_L kirjutas: Või tee proovi, võta esimene rihmaseib ära ning pane masin ilma selleta käima, näed kohe ära, kas vibratsioon säilib.

Ära mõtlesin käiata mitte rihmaseibi ennast vaid seda pinda võlli otsas mille vastu ta puutub,aga nüüd mõtlen et pole vast mõtet.Värinaga,nagu ma viimasel ajal olen jälginud,on ka sellised lood et vahepealt on täitsa rahulik,vahepeal on aga tühikäigul tõukeid tunda. Ma ise hakkasin ka ennist mõtlema et äkki on asi millegist muust. Vigastusi ei pannud küll tähele kui ratta maha võtsin,kõik täitsa kena,käega tõmmates-tõugates ei täheldanud ka mingit loksu ja loksutatud sai ikka kena jõuga. Aga ratas peal viskab.Ma ise mõtlen et sõidan siis edasi,ei torgi seda rohkem,kuigi ma kardan et rihma pingutusmehhanismile ei meeldi eriti see teema ja ega ratta leevenduski sellest vaimustatud ole.
Filtrit mina puutunud ei ole,aga ei usu et asi võiks selles olla,pöördesse läheb kenasti ja kiirendades ei ole ka probleeme täheldanud.Üks pihusti kummivoolik lekib natuke(pihusti ümbert natuke märg) aga ei tea kas see võib midagi sellist põhjustada. Ja selle värinaga oli veel selline asi et kui auto parajalt kaldu külje peale siis oli kuidagi eriti esiletükkiv.