E32 730 automaat aastast 88-89 - mitu küsimust
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
E32 730 automaat aastast 88-89 - mitu küsimust
Pole enne BMW-dega tõsisemalt kokku puutunud ja seega tahaks paari asja teada, huvitab just E32 730 automaatkastiga aastast 88-89:
1) kas on mõtet osta esimeste aastate (87 lõpp tulid vist esimesed?) 730 või on nt 90-91. aasta mudelid oluliselt paremad ja tehniliselt täiuslikumad, et on mõtet rohkem raha välja käia?
2) kas konditsioneer on ainult uuematel 730-tel või on võimalik leida ka 88. aasta masinat konditsioneeriga?
3) mõttekas on vist minna autot ise Saksast tooma, eestis korralikku vist ei leia mõistliku raha eest? Summa võiks jääda sinna 35000-40000 eegu kanti, ostmine jääb järgmisse aastasse;
4) kui piiri taha minekuks läheb, kas on mõtet tuua auto mõnest muust riigist peale Saksamaa, seal autobahnil mootorid kõvasti vatti ju saanud?
5) mis on sellise automaatkastiga 730 tüüpvead?
6) mis tööd ja juppidevahetused peaks kindlasti auto juures tegema kohe peale ostmist ja mis see maksma läheb orienteeruvalt?
7) üks üldisem küsimus kah, nimelt mis vahe on kliimaseadmel ja konditsioneeril?
Tõnu
1) kas on mõtet osta esimeste aastate (87 lõpp tulid vist esimesed?) 730 või on nt 90-91. aasta mudelid oluliselt paremad ja tehniliselt täiuslikumad, et on mõtet rohkem raha välja käia?
2) kas konditsioneer on ainult uuematel 730-tel või on võimalik leida ka 88. aasta masinat konditsioneeriga?
3) mõttekas on vist minna autot ise Saksast tooma, eestis korralikku vist ei leia mõistliku raha eest? Summa võiks jääda sinna 35000-40000 eegu kanti, ostmine jääb järgmisse aastasse;
4) kui piiri taha minekuks läheb, kas on mõtet tuua auto mõnest muust riigist peale Saksamaa, seal autobahnil mootorid kõvasti vatti ju saanud?
5) mis on sellise automaatkastiga 730 tüüpvead?
6) mis tööd ja juppidevahetused peaks kindlasti auto juures tegema kohe peale ostmist ja mis see maksma läheb orienteeruvalt?
7) üks üldisem küsimus kah, nimelt mis vahe on kliimaseadmel ja konditsioneeril?
Tõnu
Alati on mõttekam osta uuem aga eks siin mängib rolli palju on raha auto eest võimalik välja käia. Eks kindlasti on mõttekam Saksa minna ja ise valida, sest seal ju valik oluliselt suurem kui meil. Ainult et vahemaad saksas autosid vaatamas käia on midagi muud kui Tln-Tartus käimine, seega kindlasti ennem netis head eeltööd et koondada võimalikult palju autosid teatud ringi mida mööda siis sõitma hakata! Peale ostmist vahetada nagu tavaliselt: filtrid, õlid, küünlad, igast muud vedelikud ja siis need osad mis läbi on, kui on...niisama ple mõtet midagi vahetada. Kliima ja kondi vahe seisneb selles et kliimaga autos saad valida tempi mida kogu aeg autos hoitakse, kont. aga puhub lihtsalt külma õhku, regullida saad ainult kui tugevalt puhub, nagu tavalist ventilaatorit!
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8508
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
saada eerik_k le ps ja Marttile ps.
martti omas e32 730 ja eerikul on see praegu.
Saad kindlasti kõige täpsemad vastused oma küsimustele.
martti omas e32 730 ja eerikul on see praegu.
Saad kindlasti kõige täpsemad vastused oma küsimustele.

Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Eerikuga juba räägitud pikalt laialt ja olen tema masinaga kaasa sõitnud kah mitmeid kordi, tema auto ongi suuresti mulle inspiratsiooni andnud bemu muretsemiseks
.
Tõnu

Tõnu
Viimati muutis MantaOwner, 25.08.2004 20:58 09, muudetud 1 kord kokku.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ei ei, mis seal pahandada, ennastki huvitab selline asi väga. Eile just rääkisin ühe sakslasega, kes oli omale paar nädalat tagasi Saksast ostnud E32 735 automaadi -93 täislisadega 4000 EUR-iga ja oli nüüd eestis paar päeva koos autoga. Igati kobe pill oli, autol oli olnud ainult üks omanik enne teda, originaalläbisõit on 200 000km, tema jutu järgi tal võtab masin 11 litra sajale, kusjuures sõidab praktiliselt ainult autobahnil ja üle 160 ei vajuta (eks see on vanema mehe - 65-70 aastane välimuse järgi - puhul ka mõistetav, et sõidab suht rahulikult). See 11 litra on sellise masina puhul väga hea tulemus, näitab masina head korrasolekut ka kindlasti + rahulik sõidustiil.
Tõnu
Tõnu
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
1.esimesed e32 kerega seitsmesajased veeresid liinilt 1986 aasta novembris-detsembris. Hmm... kuna praegu on meil kalendris aasta 2004 siis pole minu arvates suurt vahet kas ta on 1988-l või 1991-l valmistatud. Eks muidugi - mida aeg edasi seda paremaks asjad lähevad... kuid see võib olla suhteline. Kõik oleneb sellest kes on sõitnud, kuidas on sõitnud, kus on sõitnud ja palju on sõitnud konkreetse masinaga. See kui palju on mõtet välja käia on ka suhteline. Kui sa kulutad kogu oma raha maksimaalselt uuema aastaarvuga masina soetamiseks siis võib juhtuda, et sul puuduvad ehk hiljem finantsid koheselt vahetamist vajavate osade hankimiseks ja pettumus võib olla kiire tulema? Pakun välja, et need kulutused mis sul teha tuleb - on mõlemal juhul – kas paar-kolm aastat kas siis vanema või noorema masina puhul samad kuna igal osal on oma eluiga. Kui sa ostad ükskõik kumba variandi pead sa olema valmis selleks, et eelmine omanik (eelmised omanikud) on jätnud nii mõnegi korralise hoolduse tegemata ehk hoolitsenud selle eest, et masina sinu kätte jõudes jääb sulle alguses ikkagi väike remondirõõm ka.
2. Konditsioneer on nendel masinatel kuhu kliendi soovil see kas paigaldati (või siis mitte). Sa võid leida konditsioneeri ka aastast 1977 pärit seitsmesajaselt (see pole muidugi e32 vaid e23) juhul kui omanikul selline soov ostes oli.
3. Kas järgi minna ise või osta Eestist… Oleneb kui kodus sa ennast Saksamaal tunned. Kui inglise või saksa keel suus siis pole nagu muud kui rahakott kaasa ja autoga tagasi. Muidugi peab teadma kus need head ja odavad autod peidus on. Sa võid internetist auto valmis vaadata, omanikuga ühendust võtta ja järgi minna. Teine variant on planeerida üks nädala või paarinädalane reis, ise koha peal elada, osta kohalikust kioskist kohapeal mõni kuulutuste leht ja natuke helistada ja ringi sõita. See aga nõuab natuke aega ja raha siis loomulikult… Samas võib ka Eestist asjaliku masina leida. Selles olen ma siiski kindel, et nii heas korras masinat sa ei leia kus mitte midagi teha ei ole vaja – seda nii Eestist kui ka Saksast ostes. Seda sa saad ainult siis kui ostad esindusest uue masina.
4. Mõnest muust riigist tuua… ei tea. Saksamaa üks suuremaid autoriike Euroopas. Samas autodega sõidetakse igal pool ja kui sa ikka endale oled auto ostnud siis üldjuhul võetakse autost mis võtta annab olenemata riigist.
5. Tüüpvead… sillad vaja üle vaadata kuid siin pole asi mitte niivõrd selles, et asi on „tüüpviga“ vaid tuleb vaadata mis oludes masinaga sõidetakse. Mis veel… kui ma ei eksi siis sellel autol kasutatakse automaatkasti mis on siis „elektrilis-hüdrauliline“ ehk kastis on mõned kenad elektrimootorid mis käiguvahetamist natuke kaasa aitavad ja need võivad mõnikord hakata vigurdama. Eks 15 aastat teeb ju oma töö olenemata automargist. Muidu jah… kui õlid ikka regulaarselt vahetatud ja autoga pole mingit Schumacherit mängitud siis ei tohiks nagu midagi olla rohkem. Muud vead… ehk kliimaseadmel võivad olla tekkinud mingid väikesed probleemid ajaga. Muud nagu ei tule meelde mainimisväärset.
6. Näiteks sillad – õõtshoovad, puksid nii ees kui ka taga. Hinnad jäävad kuskile 1000.- ja 2000.- vahele tüki eest olenevalt jupist ja valmistajast. Sildade hoobade ja pukside vahetamisel võiks mõelda summale 10 000.- kui sa asja korraga ette võtad.
7.Kliimaseade – see on see asi mis on olemas igal autol. Sul on ventilaator ja mõned spetsiaalsed selleks ette nähtud nupud, lülitid millega saad vastavalt vajadusele kas sooja õhku või välisõhku oma autosse suunata ja puhuda lasta. Konditsioneeri puhul on sul kapoti all lisaks „külmutuskapp“ millega näiteks kuumal ajal – tavaliselt suvel - autos madalamat temperatuuri tekitada. Ja konditsioneer on selleks otstarbeks väga hea asi (iseasi on muidugi see mida su kael ja muu tervis selle peale ütleb). Tegelikult võib olla täiesti võimalik, et osad inimesed mõtlevad kliimaseadme all konditsioneeri. Või vastupidi. Mõned inimesed ütlevad, et neil on autos „tavaline soojendus“ ning teised ütlevad, et neil on kliimaseade ja mõtlevad selle all konditsioneeri. Noh.. variante on siin mitmeid.
2. Konditsioneer on nendel masinatel kuhu kliendi soovil see kas paigaldati (või siis mitte). Sa võid leida konditsioneeri ka aastast 1977 pärit seitsmesajaselt (see pole muidugi e32 vaid e23) juhul kui omanikul selline soov ostes oli.
3. Kas järgi minna ise või osta Eestist… Oleneb kui kodus sa ennast Saksamaal tunned. Kui inglise või saksa keel suus siis pole nagu muud kui rahakott kaasa ja autoga tagasi. Muidugi peab teadma kus need head ja odavad autod peidus on. Sa võid internetist auto valmis vaadata, omanikuga ühendust võtta ja järgi minna. Teine variant on planeerida üks nädala või paarinädalane reis, ise koha peal elada, osta kohalikust kioskist kohapeal mõni kuulutuste leht ja natuke helistada ja ringi sõita. See aga nõuab natuke aega ja raha siis loomulikult… Samas võib ka Eestist asjaliku masina leida. Selles olen ma siiski kindel, et nii heas korras masinat sa ei leia kus mitte midagi teha ei ole vaja – seda nii Eestist kui ka Saksast ostes. Seda sa saad ainult siis kui ostad esindusest uue masina.
4. Mõnest muust riigist tuua… ei tea. Saksamaa üks suuremaid autoriike Euroopas. Samas autodega sõidetakse igal pool ja kui sa ikka endale oled auto ostnud siis üldjuhul võetakse autost mis võtta annab olenemata riigist.
5. Tüüpvead… sillad vaja üle vaadata kuid siin pole asi mitte niivõrd selles, et asi on „tüüpviga“ vaid tuleb vaadata mis oludes masinaga sõidetakse. Mis veel… kui ma ei eksi siis sellel autol kasutatakse automaatkasti mis on siis „elektrilis-hüdrauliline“ ehk kastis on mõned kenad elektrimootorid mis käiguvahetamist natuke kaasa aitavad ja need võivad mõnikord hakata vigurdama. Eks 15 aastat teeb ju oma töö olenemata automargist. Muidu jah… kui õlid ikka regulaarselt vahetatud ja autoga pole mingit Schumacherit mängitud siis ei tohiks nagu midagi olla rohkem. Muud vead… ehk kliimaseadmel võivad olla tekkinud mingid väikesed probleemid ajaga. Muud nagu ei tule meelde mainimisväärset.
6. Näiteks sillad – õõtshoovad, puksid nii ees kui ka taga. Hinnad jäävad kuskile 1000.- ja 2000.- vahele tüki eest olenevalt jupist ja valmistajast. Sildade hoobade ja pukside vahetamisel võiks mõelda summale 10 000.- kui sa asja korraga ette võtad.
7.Kliimaseade – see on see asi mis on olemas igal autol. Sul on ventilaator ja mõned spetsiaalsed selleks ette nähtud nupud, lülitid millega saad vastavalt vajadusele kas sooja õhku või välisõhku oma autosse suunata ja puhuda lasta. Konditsioneeri puhul on sul kapoti all lisaks „külmutuskapp“ millega näiteks kuumal ajal – tavaliselt suvel - autos madalamat temperatuuri tekitada. Ja konditsioneer on selleks otstarbeks väga hea asi (iseasi on muidugi see mida su kael ja muu tervis selle peale ütleb). Tegelikult võib olla täiesti võimalik, et osad inimesed mõtlevad kliimaseadme all konditsioneeri. Või vastupidi. Mõned inimesed ütlevad, et neil on autos „tavaline soojendus“ ning teised ütlevad, et neil on kliimaseade ja mõtlevad selle all konditsioneeri. Noh.. variante on siin mitmeid.