Kuidas kontrollida hüdrotõukureid? 316i, E30, M40.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
zangbomm
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 07.12.2007 17:02 08
Asukoht: Tartu

Kuidas kontrollida hüdrotõukureid? 316i, E30, M40.

Postitus Postitas zangbomm »

Jõudu!

Kuidas oleks võimalik kontrollida hüdrotõukurite korrasolekut? Võtsin just plokikaane maha klappide vahetamiseks. Kuna aga mootoris on vahepeal tiks sees, siis oletan, et üks hüdrotõukuritest tiksub.

Peale vaadates koosneb tõukur kahest osast. 1 - mis istub plokikaane pesas ning 2 - pea mis toetab vastu nookurit. Kui tõukur pesast välja võtta, siis need osad 1 ja 2 keerlevad üksteise suhtes. Kas nad peaks ülesse-alla ka mingilmääral liikuma? Sarnaselt nagu amort näiteks vms?

Teab keegi mõnda saiti äkki, kus oleks kirjeldatud, kuidas hüdrotõukurid töötavad?

Terv,
enn
zangbomm
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 07.12.2007 17:02 08
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zangbomm »

diislijoodik, vaata seda pilti:

http://www.bluebit.info/temp/bmw/M40_hydro.gif

Sain ma õieti aru, et hüdrotugi peaks tõmmates kaheks osaks tulema? Sikutasin küll, aga käevahel lahti ei jõudnud tõmmata. Kuna ma olen sellest toest õli ilmselt juba välja tilgutanud, siis peaksin ta vist ikka lahti tegema ja pärast õli sees kokku panema.

Vahetusse lähevad kõik 8 klappi sest hammasrihmal hambad lendasid :| Kas see tund seismist enne käivitamist on vajalik hüdrotugede pärast või millegi muu pärast veel?

Tänud!
zangbomm
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 07.12.2007 17:02 08
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zangbomm »

Kakkusin ühe tõukuri lahti. Nagu ütlesid, üleval servas oligi stantsitud plekist piiraja. Algul seda ei märganud tagi tõttu. Sain ka aru, miks tõukuri sisemine pulk üles-alla ei liikunud. Üleval on piiraja, all aga õli. Käega seda ei jõuakski kokku suruda kui tõukuri sisemine õliklapp on korras. Tõukuri sees (pildil keskmine vedruga jupp) on klapisüsteem, mis laseb õli keskmise "pulga" alla sisse, aga mitte sealt välja.

Pilt ka:
http://www.bluebit.info/temp/bmw/M40_hydro_jupid.gif

Kui tõukuritel ära võtta ülemine piiraja, siis peaks teoorias ka klõbin kaduma sest keskmine pulk (mille peale toetub nookur) saab liikuda natuke pikemalt välja (nookuri, nukkvõlli ning tõukuri enda kulumise jagu) ning surub nookuri korralikult vastu nukkvõlli. Selline lahendus pigem säästukas, aga peaks töötama.

M43 peale seda BMW-d ehitama ei hakka. Võibolla järgmise ;) Tänud abi eest diislijoodik!!!
Vasta