õlivahetus - mida ja kus?
õlivahetus - mida ja kus?
tervist,
kahjuks veel ise väga auto-inimene pole, aga oleks vaja õli vahetada.
autoks 97 aasta 320.
oskate äkki ka kohta soovitada. uurisin UM pakkus hinnaks ~2000 kr, kindlasti peaks ka seda odavamalt saama teha?
tänud!
kahjuks veel ise väga auto-inimene pole, aga oleks vaja õli vahetada.
autoks 97 aasta 320.
oskate äkki ka kohta soovitada. uurisin UM pakkus hinnaks ~2000 kr, kindlasti peaks ka seda odavamalt saama teha?
tänud!
Re: õlivahetus - mida ja kus?
Nii ja naa ... normaalne õli maksab (enamuse selles 2000-st), filter maksab, töö maksab.ivokund kirjutas:tervist,
kahjuks veel ise väga auto-inimene pole, aga oleks vaja õli vahetada.
autoks 97 aasta 320.
oskate äkki ka kohta soovitada. uurisin UM pakkus hinnaks ~2000 kr, kindlasti peaks ka seda odavamalt saama teha?
tänud!
Ma küll ei tea mis õli ja kui palju täpselt 320 sisse käib.
Indrek
Isegi kõik oma õlivahetused Valdeku juures teinud.Hans kirjutas:Soovitan soojalt:
www.carmasters.ee
Nii. Mul ka autoks E36 320i ja õli kulub 7l viimase arve järgi.
Castrol 5W40 175.-kr liiter (s.h vahetus)
Õlifilter 100.-kr
Viimati muutis Lepard, 02.11.2007 17:47 28, muudetud 1 kord kokku.
Järgnev paljalt minu isiklik arvamus ja kogemus
Auto iseenesest suht vana juba (mõtlen mudelit). Sinna pole minu arvates vaja ning mõttekas panna kallist õli.
Tavainimene ei kasuta autot sellistel eesmärkidel, kus oleks vaja väga erilisi nõudmisi õlile. Selge ka see, et inimene ei sõida sellise autoga enam teab mis palju (arvestades eesti olusid ning keskkonnamõjusid) - ütleme laias laastus 150kkm. Samas kui korraliselt teha õlivahetus, siis võiks sellises masinas olla sees tavaline tagasihoidlik poolsünteetiline õli. UM lööb loomulikult keskmise palgaga inimesele kirve selga - seda ei maksa salata. Samuti pole tavainimesele vaja super-hyper kvaliteediga kallist täissünteetilist õli - sellest ju tegelikult lihtsalt teadmine, et sul kallis õli ja küll sõidab
, õli resurssi sellise autoga nii või teisiti ei ammenda. Õlifilter on samuti selline kulumaterjal, mille kvaliteeti on lihtne tagada. Seega minu soovitus on:
Mine tavalisse autokauplusse, osta õlifilter (ravor autokaup, valdeku tn autokauplus jt), osta see filter ära (120.-)
Samast kohast võid võtta ka tuntud tootja poolsünteetilise õli (Shell Helix jt 5l 425.- ) ning lase suvalises kohas vahetada (200.-). Kogu töö ning õli hind kokku sellisele autole max 1000eek.
Kui keegi oskab mulle öelda, miks tavaline õlifilter on halvem kui see, mida UM müüb, siis tahaks ise ka teada.
Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?
Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks
Omast kogemusest niipalju, et majapidamises oli auto, mis sõitis kokku 170kkm enne kui maha müüdi (auto siis aastast 94, müügihetkel odomeetril 300kkm). Talvel sai kasutatud shell helix poolsünti ning suvisel perioodil shell mineraalõli. Õlifiltrit vahetati ainult kord ettenähtud kahe korra jooksul ning õlivahetus tehti alati hiljem kui ette nähtud. Selle aja jooksul ei ilmnenud ühtegi õliga ega õlitusest põhjustatud probleemi.
Loomulikult on see näide äärmus, kuid seletab selgesti, et ei pea tingimata olema autos 120eek/l maksev õli ning 500eek maksev originaalfilter
Auto iseenesest suht vana juba (mõtlen mudelit). Sinna pole minu arvates vaja ning mõttekas panna kallist õli.
Tavainimene ei kasuta autot sellistel eesmärkidel, kus oleks vaja väga erilisi nõudmisi õlile. Selge ka see, et inimene ei sõida sellise autoga enam teab mis palju (arvestades eesti olusid ning keskkonnamõjusid) - ütleme laias laastus 150kkm. Samas kui korraliselt teha õlivahetus, siis võiks sellises masinas olla sees tavaline tagasihoidlik poolsünteetiline õli. UM lööb loomulikult keskmise palgaga inimesele kirve selga - seda ei maksa salata. Samuti pole tavainimesele vaja super-hyper kvaliteediga kallist täissünteetilist õli - sellest ju tegelikult lihtsalt teadmine, et sul kallis õli ja küll sõidab

Mine tavalisse autokauplusse, osta õlifilter (ravor autokaup, valdeku tn autokauplus jt), osta see filter ära (120.-)
Samast kohast võid võtta ka tuntud tootja poolsünteetilise õli (Shell Helix jt 5l 425.- ) ning lase suvalises kohas vahetada (200.-). Kogu töö ning õli hind kokku sellisele autole max 1000eek.
Kui keegi oskab mulle öelda, miks tavaline õlifilter on halvem kui see, mida UM müüb, siis tahaks ise ka teada.
Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?
Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks

Omast kogemusest niipalju, et majapidamises oli auto, mis sõitis kokku 170kkm enne kui maha müüdi (auto siis aastast 94, müügihetkel odomeetril 300kkm). Talvel sai kasutatud shell helix poolsünti ning suvisel perioodil shell mineraalõli. Õlifiltrit vahetati ainult kord ettenähtud kahe korra jooksul ning õlivahetus tehti alati hiljem kui ette nähtud. Selle aja jooksul ei ilmnenud ühtegi õliga ega õlitusest põhjustatud probleemi.
Loomulikult on see näide äärmus, kuid seletab selgesti, et ei pea tingimata olema autos 120eek/l maksev õli ning 500eek maksev originaalfilter

No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.Lauri_L kirjutas:Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?
Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks![]()
Noh ja veidi üle 200 eek/l, 8 liitrit + õlifilter veidi alla 200 eek ... tegemist pole esinduse hindadega ... ja kokku tulebki umbes 2000 eek.
Võibolla teemaalgataja bemmi mootorisse kulub vähem õli ja on odavam filter ... siiski ma ei leia, et see esinduse hind mingi nii jube kallis oleks.
Indrek
Kindlasti pole - õli ja filter pole sellised asjad, mille pealt jubedalt teenitakskimmo kirjutas:Hõikan ka vahele, et ega esinduseski õlivahetus oluliselt kallim pole.Indrek_M kirjutas:Noh ja veidi üle 200 eek/l, 8 liitrit + õlifilter veidi alla 200 eek ... tegemist pole esinduse hindadega ... ja kokku tulebki umbes 2000 eek.

Indrek
Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
Raha saab kokku hoida nii, et vana õlifilter puhtaks keeta, või sulged üldse augu, et milleks õlifiltreid moepärast vahetada - möödavoolu klapp teeb oma töö ära.
Õli saab kindlasti veelgi odavamalt osta kui 85 kr/l, otsima peab ainult rohkem ja rohkem nurgataguseid kohti läbi sõitma. NB! Eriti kokkuhoidlikud mehed kurnavad ise õli puhtaks kuskil metsa vahel kännu najal - pluss värske õhk ja linnulaul.
Väga taibud inspiratsiooni ammutamise filmikesed:
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_olifilter.mpg
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_pidurioli.mpg
Aga muidugi arvestage alati võimalusega, et olete ostnud auto just sellise tüübi käest, nii et vahet pole mis moosijutt on auto hooldusest käinud.
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
Raha saab kokku hoida nii, et vana õlifilter puhtaks keeta, või sulged üldse augu, et milleks õlifiltreid moepärast vahetada - möödavoolu klapp teeb oma töö ära.
Õli saab kindlasti veelgi odavamalt osta kui 85 kr/l, otsima peab ainult rohkem ja rohkem nurgataguseid kohti läbi sõitma. NB! Eriti kokkuhoidlikud mehed kurnavad ise õli puhtaks kuskil metsa vahel kännu najal - pluss värske õhk ja linnulaul.
Väga taibud inspiratsiooni ammutamise filmikesed:
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_olifilter.mpg
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_pidurioli.mpg
Aga muidugi arvestage alati võimalusega, et olete ostnud auto just sellise tüübi käest, nii et vahet pole mis moosijutt on auto hooldusest käinud.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.Indrek_M kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Viimati muutis veekaheksa, 03.11.2007 09:01 45, muudetud 2 korda kokku.
All good things come to those who wait.
need esimesed pole minu sõnad vaid viide teise kodaniku jutust.veekaheksa kirjutas:Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.Lauri_L kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.

Kui tootja on ette näinud selle õli ja 30kkm hooldevälba, siis miks ma peaksin eelistama mingit odavamat õli ja sellest tulenevat lühemat hooldevälpa? Eriti kui viimane variant tähendab 3x tihedamini teeninduses passimist.veekaheksa kirjutas:Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.Indrek_M kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Auto hooldamine tähendab lisaks õlivahetusele ka paljut muud ... ei tasu seda õlivahetust üle tähtsustada ... kõik ikka vahetavad vähemalt tehase poolt ettenähtud intervalliga piduri- ja jahutusvedelikku? Kas üleüldse vahetavad? Või vahetavad neid ka 3x tihedamini?

Järgmise omaniku pärast ma ei muretse ... kui ta minu enamasti esinduses hooldatud autoga rahul pole, siis võib alati mingi kuuri taga hooldatud peldiku osta endale

Indrek
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt:
sain targemaks selles suhtes, et enne ma ei saanud aru, miks mõnes kohas maksab õlivahetus 2000 kr, teises kohas 100 krHans kirjutas:Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
.

ostsin 45kr/liiter õli - 6.5 liitrit, 115 kr eest õlifiltri ja lasin vahetada 150 kr eest. kokku 552 kr.
palju õnneivokund kirjutas:sain targemaks selles suhtes, et enne ma ei saanud aru, miks mõnes kohas maksab õlivahetus 2000 kr, teises kohas 100 krHans kirjutas:Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
.
ostsin 45kr/liiter õli - 6.5 liitrit, 115 kr eest õlifiltri ja lasin vahetada 150 kr eest. kokku 552 kr.

Kas ma mainisin, et ma käisin UM-is õli vahetamas? Ei käinud ... aga üritan tehase poolt ette nähtud vahenditest ja hooldevälpadest kinni pidada.veekaheksa kirjutas:Kõik, kes UM'is õli vahetamas ja hoolduses ei käi, sõidavad kuuri taga hooldatud peldikutega? Karm värk siis. Ainsad tõelised majad on siis Propellerimärgiga ?
Pigem oli point selles, et järgmine omanik ei pea ostma minu masinat kui talle tehase poolt ette nähtud õlid ja hooldusvälbad ei meeldi. Alati võib ju osta mingi x-õliga ja x-intervalliga sõitnud masina kuskilt mujalt.
Indrek