Ideid

No klapikambrikaane tihendid (vt 18 ja 19) oleks küll abx vahetada, a kallid on. Sisemine ja välimine. Siis jääksid küünlapesad kuivaks. Ja kõikide nende kaane poltide kummitihendid (vt 12). Neid on jälle palju.eero kirjutas:(1) seal on tõenäoliselt mingeid varuosi ka vaja seoses mootori lahti võtmisega (tihendeid vms.)?
Rakisega läheb kiiremini kindlasti. Ja keti pingutamise ajal oleks ka hea nukkasid kinni hoida. Peale nukkade rakiste on veel vaja torni vända fikseerimiseks ÜSS-i. Aa ja ketipinguti võeti ka välja ja selle asemele käis mingi rakis. Edasi on üks mängimine, sest korraga paistab plokikaane seest ainult pool hammasratast.eero kirjutas:(2) Kas ilma rakisteta tegemine on sama täpne kui rakistega ja lihtsalt võtab rohkem aega või on täpsuses ka vahe?
Tõmbest ei tea, aga käima hakkas korralikult. Tal oli enne ikka väga hullult longanud. Kui ta minu oma proovis, ütles et on samasugune, ju ta siis ka tõmbe sinna sisse arvestas.eero kirjutas:(3) Mis ütleb see vennike (Priidu tuttav), kas oli tolku ka reguleerimisest? Üks asi, et läks käik ühtlasemaks. Väga hea, aga kas minekus oli ka vahet pärast?
Üleval ei ole, aga TIS-is on olemas. Repair manual, 11 - Engine ja 31 - nukkvõll, seal on eraldi peatükk ajastuse reguleerimine.eero kirjutas:On selle töö kohta mingeid juhiseid kusagil üleval? Sa priit kunagi mingi otsa juhatasid mulle kätte, aga seda ei leia enam. Ega mul omalgi käed just otse p..sest pole välja kasvanud, äkki kui vaataks asja üle, tulekski ise asjaga toime või vähemalt vaataks kui mööda märgid on
Kuule aga äkki siit juba loob midagi, vähemalt kaks autot ju teada? Aga siis peaks ikka (kõvastipatrik kirjutas:samas kui paar autot oleks vaja teha, laseks endale rakised teha, kuigi põhimõtteliselt saab ka ilma
No just, sellepärast tahakski esmalt kontrollida, et mitte ilma asjata vastustust võtta!patrik kirjutas:asja üle võiks mõelda, hetkel küll tööd ees niiet kohe küll midagi välja ei tule. ja kindlasti väga odavalt nagu siin mainiti seda ette ei tahaks võtta, ikkagi vastutusrikas töö pluss rakised maksavad ka midagi.
Ei, see on puhas tööraha.patrik kirjutas:tuleks veel välja selgitada kas um-is on tihendid hinna sees (anderi juures küll kahtlen kuid mine tea)
No selge see, et igast tihendid, mis lahti on võetud tuleks välja vahetada. Pealegi mul lasevad nad alt servast läbi ka. Küünlapeasad on küll kuvad seni. Tea, kallid nad siis ka on?priitv8 kirjutas:klapikambrikaane tihendid oleks küll abx vahetada, a kallid on.
Eks ta tuleb ikka õiget moodi e. rakistega teha. Krt muidu teab, mis sest välja tueb, läheb midagi katki vms. Pärast jama kui palju.priitv8 kirjutas:Rakisega läheb kiiremini kindlasti. Ja keti pingutamise ajal oleks ka hea nukkasid kinni hoida.
Kui mälu ei peta, siis 700.- üks pool vist oli. A vaata seal vene kataloogi saidil olid ka mingid hinnad, pealegi oli seal ka B-osana hind välja toodud.eero kirjutas:Tea, kallid nad siis ka on?
No ja kui valmis, siis räägi mulle ka, kas ja kuipalju paremaks läks!eero kirjutas:Ühesõnaga, mina annaks oma küna järgmine kuu teha. Teeks ise, aga tuleb välja, et pole riistu. OK, mis seal ikka, ei pea oma aega kulutama ja vastutus ka väiksem.
Sellele kanada vennikesele sinna EAT-sse ma kirjutasin ka, aga ta ei võtnud isegi vaevaks vastata. Ma nac kahtlen nende USA mappingutega chippide efektiivsust meie 98-ga. Siinpool lompi on ka tegijaid saksas ja inglismaal. Aga nii odavalt sealt ei saa. Ja see EAT soodushind oli ka ainult beetatestijatele, kuna tal M60 soft oli veel testimisjärgus. AGA sind saan ma kurvastada: sa pead ka käimakotile siis uue chipi ostmaeero kirjutas:NII.
Ja kui see kõik tehtud saab, kas siis oleks äkki abi kui mõne chipi originaali asemele paneks? Nagu siit võib lugeda http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/chip.htm on mingi EAT superchip parim(?!) E34-le ja pole kuigi kallis ka (u. 2.5K) ja paigaldaminegi pidavat lihtne olema suhteliselt.
On see mingi jutt?
Küsisin, UM-is orikad 428 kr ühe poole komplekt. Pole häda midagi. Ei hakka isegi uurima mingeid b-variante.priitv8 kirjutas:Kui mälu ei peta, siis 700.- üks pool vist oli. A vaata seal vene kataloogi saidil olid ka mingid hinnad, pealegi oli seal ka B-osana hind välja toodudeero kirjutas:Tea, kallid nad siis ka on?
Tegelt me räägime sellest, et kuna sel mootoril on u. 2x pikem kett, kui R6-l, siis venib ta ajaga rohkem välja ja nukkade ajastus läheb paigast ära. Me räägime hetkel sellest, et kuidas esialgne timing taastada. Kuigi, perfektseks lahendamiseks oleks vaja osta uus kett ja ketirattad.Aare kirjutas:Ei taha teie teemat segada, aga mitte ei saa vaiki oldud![]()
Kus siin on selle M60 mootori tohutu high-tech ja headus, mille nimel uuemate E34 omanikud seda taevani kiidavad....nüüd "tjuunime" ise nukkade asendit juba.....my <b>bottom</b>....
Tjah, usk põhineb sellel, et lugedes inimeste kogemusi, paistab see häälestuse järeleaitamine (vähemalt esimesel korral) on ka tulemusi andnud.Aare kirjutas:Siis peab selle keti vahetamisest alustamagi. Kui veninud keti tõttu tühikäik longab, siis on viimane aeg asi ette võtta. Küllalt neid klappe kolbidest välja kangutatud pärast. Pluss nende uuemate õrnade mootoritega võib vabalt kaasneda kepsude kõveraks minemine. Kui venimise tõttu juba käik rikutud on, siis ei puhu keti pikkus niiväga pilli kuivõrd venimine lõigul alumine hammasratas-ülemine hammasratas ja see maa on samapikk pea kõigil mootoritel.
Ei tea kus ta tehtud on, aga M60-l on ta veel kaherealine, M62-l juba üherealine.Aare kirjutas:Seal on ka kindlasti mingi hüva evolentkett, mis on valmistatud kusagil arengumaal ja krt teab mis materjalidest.
Meie kett maksab 900.- ringis, niiet ka mitte hull. See tööraha tuleb seal suurem kui jupid.Aare kirjutas:Igatahes peale oma nähtut panen oma mootoritele suurema lahtivõtmise raames alati uue keti. Kuna nt M30le maksab see originaalis 650 krooni, siis seal pole mõtet riskida.
patrik kirjutas:ok here we go..
nukkade keeramine siis.
mina sain stendis nukka keerates m20le 7kw peale keskel ja kaotasin ülevalt 3. mis pöördega ma tavaliselt sõidan? 2000-3500 linnas
nii. ja nüüd see kurikuulus m54.
sisselaske nukkvõlli reguleeritakse sujuvalt vastavalt pööretele ja koormusele 40kraadi
väljalaske oma 25 kraadi
tulemus?( copy-paste)
Max output kW/bhp 170 / 231 at 5900 rpm
Max torque Nm(lb-ft) 300 (221) from 3500-4750 rpm
with 90% of torque from just 1500 rpm
Double-VANOS Variable Camshaft Adjustment mechanism
Capacity, effective cc 2979.3
Compression ratio - 10.2
Bore / stroke mm 84 / 89.6
tehke järgi!
valeNojah, tegelikult on M20 mootori väga lambi ajastusega niigi...et kas mitte sellest efekt ei tulnud - minu 520i-l peale 90 000 sõitnud hammasrihma vahetamist (mis oli veninud nii hambavahe võrra) - mootori paidlikkus (so aeg 5. käiguga 80-120) paranes 3 sekundit
Ja see vahe on vaid rihma venimisest.....
Seega keerasid sa ka omajagu rihma venimisest paigast läinud nukka õigesse kohta Sellest ka tohutu paranemine. Sest teatavasti muutub venimisest nuka asend hilisemaks, mis tingib ka loiu mineku madalamatel pööretel.
Kõik seni soovitavad igal juhul. Peab käima vist rääkimas temaga, siis vaatab. Siin on muidugi mõned sillatööd ka kavas. Tea kas kõike kohe jõuab.priitv8 kirjutas: kas lased seal Heiki juures kauba tänaval teha? Või kus?
Igatahes, kui ära teed, tahaks tulemust väga oma silma, kõrva ja parema jalaga ga proovida.eero kirjutas:Kõik seni soovitavad igal juhul. Peab käima vist rääkimas temaga, siis vaatab. Siin on muidugi mõned sillatööd ka kavas. Tea kas kõike kohe jõuab.
Noh mis ta siis tuleb siin:eero kirjutas:Küll aga oleks korrektne sel juhul vahetada ka rattad-leevendid-pinguti ja siis kerib ilmselt päris soliidse numbri kokku.
Oleneb kui keeruline see on, aga üldiselt on nii, et kui töö õigesti tehtud, on mootor pärast nagu uuestisünni läbi elanud. Samaaeglselt võiks ette võtta väsinud rihmad, jahutuse korralik läbipesu jne. Autodele tuleb üldiselt kasuks aeg-ajalt asjad üle käia ning ega see bmw mootor ka mingi erand siin pole. Sõltub muidugi omanikust. Aga need ilma lahti võtmata vahetused on tavaliselt kantossi lappimise moodi....eero kirjutas:Siinkohal tuleb vist küll jah mängu ka töö kui sellise teostamise keerukus ning maksumus. Igasuguseid lisamaterjale kulub ju sinna ka veel a´la kõikvõimalikud tihendid jms.
Karta on et tõesti ei oleks praegu kuigi otstarbekas hakata profülaktika mõttes kogu esiotsa uueks laduma kui neid asju seal ei anna ilma poolt konet lahti harutamata teostada.
Ega ma hirmutada tahtnudki. Lihtsalt loetelu maks. hinnakirjast. Kui selgub, et paljusid neist saab tagasi panna, siis on see puhas kokkuhoid.Aare kirjutas:Oot, priitV8, ma ei saanud ainult hästi aru, miks vaja nende ketirataste ja juhikute hindadega hirmutada---esiteks neid ei ole vaja vahetada, kuna rattad ja juhikud eriti ei kulu, kuluvad vaid pinguti tallad ning ka seda alles 1x 10 aasta jooksul....