Küsimus ka 525-535 kohta, on neil mingid sellised asjad, mida tuleks eriti kindlasti vaadata?
Mitte, et see hirmus probleem oleks


Kuidas üldiselt Autom kastid vanematel BMW-del on?
Aare kirjutas:Valiku puhul on igatahes kasulik soovitus mitte tormata tehnikaröögatuste järgi ja pilli mitte lõhki ajada. Kahjuks on aastatega BMW kui lõpmata kestva auto/mootori maine suht devalveerunud ning uuemate mootorite vastupidavus on alla keskmise.
Krt sellest viimasest hitist, Valvetronicust, ei suuda seda küll uskuda. Ta on lihtsalt liiga keeruline. Väike saladus on Valvetronicul ka: ta ei kannata pöördeid, seetõttu ei näe me teda ka M-mootoritel.Muhv kirjutas:... aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema.
M5x on ka vist ainus bemmi aluplokk, millel terashülsid.Muhv kirjutas:M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud.
Kuigi olen nõus põhiliste väidetega eeltoodud lauses, ei saa siiski täielikult Sinuga nõustuda selle nukkasid puudutava väite asjus. M60 mootori tühikäik on olnud algusest peale s..tt ja BMW teab seda. Seega langeb silindrite kulumise versioon ära, sest jutt käib uutest mootoritest. Miks muidu pidi BMW juba '94. aastal üllitama Service Bulletin-i, milles soovitatakse M60 tühikäigu parandamiseks väljalaskenukkasid 3.5 kraadi pöörata? Isegi uus nukkade fikseerimise rakis saadeti selleks töökodadele ja protseduuri teostamine vana rakisega keelati ära!Aare kirjutas:Käi mööda nendest vanadest V8-test. Kui ajalugu ei tea ja asi kahtlane, siis jäta ostmata. Nende vibratsioon ja väike lonkamine ei ole muide tingitud mitte "sportlikest nukkadest" vaid ebaühtlasest silindrite kulumisest ja sellega seoses peatsest uue mootori ostmisest, sest seda eriti remontida ei saa.
Ei ole asi ainult rauas. Vanemas mootoris on rauda niipalju, kui vaja, midagi ülearust sealt ära nagu võtta ei saa. Ma käisin talvel endale ühte M50 mootoriga autot otsimas, hinnaks ca 70k ning tulin täiesti tühjalt tagasi. Minu arusaamise järgi ei tohiks 93 aasta autol käivitamisega tagant sinine pilv lennata ning mootor ei tohiks esimesel kümnel minutil nii kulunud häält teha. Võib-olla et saan valesti aru.....Muhv kirjutas:Äkki seletad, millele Su väited põhinevad. Kõik me juba teame, et vanemat mootorit on lihtsam tuunida kuna sinna hakkab karburaator paremini külge ja "rauda" on ka mootoris rohkem, aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema. M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud. Ei tea kuidas kellelegi, aga minule on need kilometraazid piisavad.
Ilmselt sattusid Sa väga kehva eksemplari peale. Kui viskas sinist ning kulunud mootori hääl esimesel 10'nel minutil.Aare kirjutas:Ei ole asi ainult rauas. Vanemas mootoris on rauda niipalju, kui vaja, midagi ülearust sealt ära nagu võtta ei saa. Ma käisin talvel endale ühte M50 mootoriga autot otsimas, hinnaks ca 70k ning tulin täiesti tühjalt tagasi. Minu arusaamise järgi ei tohiks 93 aasta autol käivitamisega tagant sinine pilv lennata ning mootor ei tohiks esimesel kümnel minutil nii kulunud häält teha. Võib-olla et saan valesti aru.....Muhv kirjutas:Äkki seletad, millele Su väited põhinevad. Kõik me juba teame, et vanemat mootorit on lihtsam tuunida kuna sinna hakkab karburaator paremini külge ja "rauda" on ka mootoris rohkem, aga no tuunimata variandis peaks ikka iga kaasaegne bmw mootor norm hoolduse korral üle 500 kkm veerema. M50-ne mootoriga ka hulgaliselt 1milj km teste tehtud. Ei tea kuidas kellelegi, aga minule on need kilometraazid piisavad.
Oluliste komponendite väsimine on kiirem ja kasutatakse liigpalju bugiseid asju. Meenutame või M50 veepumpa, M40 nukkvõlli, neid nika-alu-huiasili jamasid, mingeid väsinud kahemassilisi hoorattaid, Siemensi elektroonikat. Kui palju samataolisi jamasid on meenutada E28, E30, vanemate E34-de juures? Vastus: praktiliselt ei ole.
Ma põhimõtteliselt Sinuga päri, et autode projekteeritud eluiga tundub olevat vähenenud, lisaks oli kunagi BMW-l isegi reklaam, et BMW töötab paremini ilma "Windowsita"Aare kirjutas:
On fakt, et sellest 80ndate kvaliteedirenomeest on praeguseks jäänud järgi kvaliteetne salong ja ei muud. Uus 5 ja 7 on buge täis ja lagunevad ikka natuke liigpalju....
Aga miks mitte? Eesti teedel on teine lugu, aga oletame et kõik need 275' km on läbitud Autobahnidel, valdavalt üle 4000rpm piirkonnas sõites? Siis on kepsusaalede vahetus kõige lihtsam ja odavam viis oma mootorile teine elu kinkida.Aare kirjutas:V8 saaledest keegi siin enne kirjutas - 275 000 pole argument.
Kusjuures see on üldlevinud tendents. Võtame või Canoni fotoaparaadid või Sony kodutehnika, "progress" on igal pool täpselt sama. Ainus, mis sisuliselt on arenenud, on elektroonika. Et omahinda kontrolli all hoida, siis tehakse mehhaaniline osa odavam.Aare kirjutas:Kvaliteediajastu lõppes E30, E34 ja E32 minekuga. Edasi tuli Mongooliast tulevate allhankejuppide aeg.
Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?priitv8 kirjutas:Lubasin siin paar postitust varem oma väidet, nagu oleks BMW ka ise teadlik oma M60 mootori kehvakesest tühikäigust, dokumentaalselt tõestada.
See on hea küsimus, kuna endal selle juures olla ei õnnestunud, siis jään vastuse võlgu.Aare kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Selle vastu ma ei vaidlegi. Kuigi eelmainitud SB räägib ülekatte (sai õige sõnaAare kirjutas:See vibreerimine on ehituse viga. Sportlikud nukad ei puutu asjasse, DOHC mootori sisselaskenuka duration on väiksem kui suvaline SOHC mootoril (nii 250 vs 270).
Siiski, kas saaled kui pehmem pool hõõrdepaarist ei ole käsitletavad kuluartiklina? Keegi ei vaidle, et rattalaagrid või veepump tahavad peale xxx000 km läbisõitu vahetamist, miks ei peaks saaled sama tahtma?Aare kirjutas:4000 rpm autobahnil ei puhu üldse pilli kui õli korras on ja jahutus toimib. Hoopis rohkem kulutavad külmkäivitused ja lühikesed otsad linnas.
Cardo, sa oled asjale õigesti pihta saanud. Natuke mõeldes jõudsin ka mina täpselt samadele järeldustele mõni aeg tagasi.Cardo kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt?.......
Lisaksin siia juurde e46 algusaastate vigase esisilla geomeeria, mille tulemusena rooli täpsus allapoole kekmist ja otse sõites vajab pidevat sehkendamist. Lihtsalt meenus.Martti kirjutas:Cardo, sa oled asjale õigesti pihta saanud. Natuke mõeldes jõudsin ka mina täpselt samadele järeldustele mõni aeg tagasi.Cardo kirjutas:Minul küsimus: kuidas selline lonkav-vibreeriv mootor üldse müüki jõudis?
Kuidas jõudis müüki M40? Kuidas jõudis müüki see M50 turakas veepump?
Kuidas jõudis müüki see pragunev kere E46 tagasilla kohalt?.......