E39 palju õli läheb steptroniku käigukasti?
E39 palju õli läheb steptroniku käigukasti?
tegu siis 1996a 523ia
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Kui isegi on ESSO LT "eluaegne" õli tuleb ikkagi vahetada filtrit ja õli kui on soov pikalt sõita- mis liigub, see kulub ja kuhugi peab ju kulumis jäägid ka jääma ning kui neid õigel ajal ei kõrvaldata on tulemus pöördumatu -filter ummistub, vähem õli saab kätte, rohkem kulub, rohkem filter ummistub jne.
E34 520A ; E34 524TDA
Nii need linnalegendid tekivad. Kui kast on sõitnud üle 80 tuhande, siis ei soovitata õlivahetust teha (seda siis http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=271535& andmetel). Ilmselt on ohutu õlivahetusi teha kuni 100-160 tuhandeni, sõltvalt kui hästi sa oled kursis auto ajalooga.Rahu kirjutas:Nii kaua kui sul käigukast töötab ei tasu mingil juhul öli vahetada! Kui vahetad, siis kindlasti enam kaua ei tööta!
Kõigepealt vaata mis seisukorras sul õli seal kastis on üldse.
Mul oli vana filtri peal aastaarv 98 ja vabalt võis ka õli samas ajajärgust
vahetamata olla, kuna värvus oli pigem hall kui kollane.
Mina küll sellega poleks tahtnud edasi sõita, kuigi UM vend kes mulle uut õli müüs hoiatas, et võib mingid kanalid ära ummistada vms.
Ja üldse, kui rahakott võimaldab siis ma soovitaks mitu vahetust järjest teha. Nii et paned ~4-5l siis sõidad mingiaeg ja lased seda segu välja ja paned uuesti uut asemele.
Mul oli vana filtri peal aastaarv 98 ja vabalt võis ka õli samas ajajärgust
vahetamata olla, kuna värvus oli pigem hall kui kollane.
Mina küll sellega poleks tahtnud edasi sõita, kuigi UM vend kes mulle uut õli müüs hoiatas, et võib mingid kanalid ära ummistada vms.
Ja üldse, kui rahakott võimaldab siis ma soovitaks mitu vahetust järjest teha. Nii et paned ~4-5l siis sõidad mingiaeg ja lased seda segu välja ja paned uuesti uut asemele.
Vat mine võta siis nüüd kinni. On 2001 e39, millel odomeetri näit ~130000. Ostmiseni dokumenteeritud ajalugu pole, aga auto ise on päris sile. Kast vahetab muidu sujuvalt, aga mõnikord käib läbi tuntav jõnks (näiteks pärast äkilisemat kiirendust 30 - 90 km/h gaasi järele andes siis kui käigu üles vahetab).Ilves kirjutas:Nii need linnalegendid tekivad. Kui kast on sõitnud üle 80 tuhande, siis ei soovitata õlivahetust teha (seda siis http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=271535& andmetel). Ilmselt on ohutu õlivahetusi teha kuni 100-160 tuhandeni, sõltvalt kui hästi sa oled kursis auto ajalooga.Rahu kirjutas:Nii kaua kui sul käigukast töötab ei tasu mingil juhul öli vahetada! Kui vahetad, siis kindlasti enam kaua ei tööta!
UM kaste ise ei tee ja ütleb, et õli on eluagene. Tahad vahetada - vahetame, aga otsuse teed ise . Ise kipuks vahetama, aga kui läbisõit on näidust suurem ja kast õlivahetuse peale kooleb, poleks ka hea meel.

Kui kellelgi on reaalseid kogemusi, siis palun jagage. Ja nõu kuulan ka hea meelega. Ning kui keegi oskab soovitada mõnda PÄDEVAT kasti spetsialisti, siis oleks kontakt ka teretulnud.
EDIT: kirjavead.
Kas keegi on näinud kuidas UM-is mehed seda õli vahetavad? Olen ka kokku puutunud selliset "ülikapriissete" kastidega, küll mitte autodel aga mis seal vahet. Tehase manualis on ette nähtud, et oli tuleb sisse lasta läbi 10 ja 6 mikronilise filtri ja peale filtried ei tohi oli õhuga kokku puutuda! Arvan, et steptroniciga on sama lugu, oli puhtus on tähtis, ja kes on ise niisama vahetanud.... ja kast elab, siis on lihtsalt vedanud. Kuigi jah, nendel masinatel, millest siin räägin, ei ole see õli eluaegne, kuid koormused on ka hoopis teised.