V8 mootorite (M60/62) õlipumba kinnituspoltidest
V8 mootorite (M60/62) õlipumba kinnituspoltidest
Siis kui teised kodus mune koksisid tagusin mina pead vastu velge. Sai siis see legendaarne M60 mootori protseduur tehtud. Õlipumba poltide kontroll. Esimene üllatus oli õlivanni põhjas.3 polti. kaks peenemat õlipumba korpusest ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu). Ülejäänud kõik mis nähtavad olid olid lahtised. sai vabalt sõrmega kaks tiiru peale keerata.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
Õnneks ainult polt. Kett ja hammsrattad kõik korras. Pole ühtegi jälge ka peal. ptui ptui ptui. Õnnelik juhus et sai asi nüüd kätte võetud. Tegelt see töö kripeldas hingel juba autot ostes. Infot auto kohta kogudes oli see õlipumba nali läbiv teema. Kuskilt jäi silma et isegi 750. - il olid mingid asjad seal sees ära lõhkunud.priitv8 kirjutas:Sel mootoril on siis vedanud.Henrik88 kirjutas:ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu).
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
No vat ei tea. Mul hakkas paar päeva tagasi 115K sõitnud konel peale seismist käivitamisel ka sekundiks mingi plagin läbi käima. Seep küsin ja peab vist enda omal põhja alt võtma et asi üle vaatadaHenrik88 kirjutas:1. Käivitades jah väike klõbin/sahin sees. ei osanud tähelepanu varem pöörata. Auto sõitnud 205K spido järgi

KOntrollimine ei ole mingi vägitegu. Kõige koledam osa on õliga solgerdamine (välja - sisse) kui õlivahetus nagunii oleks teemaks, siis pole suurt vahet.
Väike põhi alt ära ja kohe on kõik näha.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Raivo - Tegelt ei ole hull töö. Mina sättisin täpselt ülivahetuse ajaks. Enne võtsin igaksjuhuks UM uue karteritihendi.
Töö käik siis lihtne.
1.Põhjakate maha
2.Karter maha( Kinnikeeramisel ettevaatust poltidega, liiga hooksalt ei tasu väänata)
3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
3 õlipumba alumise rulliku ees on kate kolme mutriga lahti keerata siis saab õlipumba kinnituspoltidele ligi.
4. Kõik mutrid poldid mis näha on üle keerata.
Ongi kõik. Vaja läheb siis 10 ja 13 padrunit. Väikest. Tirri ja pikka pikendust.
Ajaliselt läks 3 tundi koos õlivahetuse , pooleks keeratud karteripoldi kättesaamise ja sügamise , munemisega.
Eero- Sul võib asi õlis olla. Enda autole sai ka suures tuhinas alguses Castroli 0 -30 sisse pandud ja siis oli ka käivitades klobin sees. Eriti kui paar päeva oli seisnud.
Töö käik siis lihtne.
1.Põhjakate maha
2.Karter maha( Kinnikeeramisel ettevaatust poltidega, liiga hooksalt ei tasu väänata)
3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
3 õlipumba alumise rulliku ees on kate kolme mutriga lahti keerata siis saab õlipumba kinnituspoltidele ligi.
4. Kõik mutrid poldid mis näha on üle keerata.
Ongi kõik. Vaja läheb siis 10 ja 13 padrunit. Väikest. Tirri ja pikka pikendust.
Ajaliselt läks 3 tundi koos õlivahetuse , pooleks keeratud karteripoldi kättesaamise ja sügamise , munemisega.
Eero- Sul võib asi õlis olla. Enda autole sai ka suures tuhinas alguses Castroli 0 -30 sisse pandud ja siis oli ka käivitades klobin sees. Eriti kui paar päeva oli seisnud.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
Veidi OT, aga ei tea kas UM'is õlivahetuse käigus nad vaikimisi seda kontrollivad kah?kimmo kirjutas:Parem karta kui kahetseda... minu masina esimese õlivahetuse käigus sai protseduur ära tehtud - karterivannis oli 2 polti ning üks kohe-kohe lisaks tulemasRain530 kirjutas:Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees
EDIT: ise küsin, ise vastan: ei kontrolli neid keegi seal.
Viimati muutis Raivo, 17.04.2006 13:38 22, muudetud 1 kord kokku.
GS
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
On see nii?Henrik88 kirjutas:3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.

Normaalsel õlivahetusel jääb siis alati 1-2 liitrit (e. kuni veerand) vana sisse?

E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Aare - Tihend on metallist , kummi äärega. Võtsin esindusest uue tihendi nii igaks juhuks.Ja selgus vana oli suht juust. Tihendit peaks esinduses olema. Maksab sinna 300 - 400 krooni kanti.
Raivo - UM soovitab iga 250 000 km tagant seda kontrolli teha. Samas usas on probleeme olnud autodel mis on sõitnud 140 000 kmi.
Eero- Hoiatan sellepärast selle õli kohta ,et rabasin hooga selle vanni alla ja auto alune ujus vanast õlist. Kui lahti võtta siis tilgub sealt suht palju vana õli. soovitan midagi alla panna, et põrandat ära ei määriks.
Väike õpetus ka kuidas ja mida teha:
http://members.cox.net/revhigh/Oil%20pu ... k%20V8.pdf
Tegelt võiks keegi uue teema teha. See suht aktuaalne probleem.
Raivo - UM soovitab iga 250 000 km tagant seda kontrolli teha. Samas usas on probleeme olnud autodel mis on sõitnud 140 000 kmi.
Eero- Hoiatan sellepärast selle õli kohta ,et rabasin hooga selle vanni alla ja auto alune ujus vanast õlist. Kui lahti võtta siis tilgub sealt suht palju vana õli. soovitan midagi alla panna, et põrandat ära ei määriks.
Väike õpetus ka kuidas ja mida teha:
http://members.cox.net/revhigh/Oil%20pu ... k%20V8.pdf
Tegelt võiks keegi uue teema teha. See suht aktuaalne probleem.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
BMW on BMW
siis on vedanud, kui asi piirnes ainult poltide kinnikeeramisega....mul lõhkusid need poldid õlipumba keti ära, õlirõhk kadus ning niikaua, kui suutsin sõita kohta kus peatamine oli võimalik (punane õlituli põles) jõudsid saaled kotti joosta, väntvõll kõveraks väänduda ning kõik oli ilusti metallipuru täis. Niisiis uus mootor 150 000.-
....Õnneks või kahjuks leidus UM-il olevat üks e38 740iA millelt sai mootor ümber tõstetud..aga ega 20 000-gi väike raha pole 


- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Vaatasin omal ka siis pumba üle ja ühtegi vannis ujumas ei avastanud.
Kõik olid omal kohal, ainult et 0,5-1 ringi sai kõigile peale keerata suht vabalt. Suuremad poldid panin keermeliimiga kõik. Väiksemad üle ühe.
Mis aga tegi meele mõruks oli see, et ketil oli tohutu lõtk sees, mida ma ei
suutnud likvideerida
Üritasime sõbraga keerata pumba ja kere vahel olnud kuuskant
'vahepukse' lehtvõtmega aga ei tahtnud need liikuda üldse.
Kus see õige koht üldse peaks olema?
Kõik olid omal kohal, ainult et 0,5-1 ringi sai kõigile peale keerata suht vabalt. Suuremad poldid panin keermeliimiga kõik. Väiksemad üle ühe.
Mis aga tegi meele mõruks oli see, et ketil oli tohutu lõtk sees, mida ma ei
suutnud likvideerida

Üritasime sõbraga keerata pumba ja kere vahel olnud kuuskant
'vahepukse' lehtvõtmega aga ei tahtnud need liikuda üldse.
Kus see õige koht üldse peaks olema?
tsiteerin enda teemast:

tundub et keerasite õigest kohast vähemaltRain530 kirjutas: kas pumba kett peakski nii lõdva olema, või tuleks see ka millalgi ära vahetadapriitv8 kirjutas:
Läbipaine peaks olema 10mm. Ja enne, kui vahetama hakata, saab teda ju pingutada. See poldikinnitus, mis lahti kukub (ka Sinul tühi ja punase noolega), ongi pingutusmehhanism. Samast august saab kuuskandiga pumba korpuse ja raamlaagri kaane vahelist puksi sisse-välja keerata ja keti pingust reguleerida.

Tegin täna loomkatse selle liimiga.
Keerasin ühe M8 poldi 8mm paksuse terasplaadi sisse. Liimi panin ümberingi kogu keerme ulatuses. 5h pärast keerasin poldi ilma erilise pingutuseta välja
Ainuke vahe on selles, et kõrvale samasugusesse avasse keerab näpuga poldi sisse siis sinna liimiga avasse võtmega.
Liimiks Loctite roheline 2701, mis pidi kange kraam olema.
Nii et kui viitsib õliga mässata jälle siis saab vist õlipumba ka lahti ikka, keti pingutamise jaoks.
Keerasin ühe M8 poldi 8mm paksuse terasplaadi sisse. Liimi panin ümberingi kogu keerme ulatuses. 5h pärast keerasin poldi ilma erilise pingutuseta välja

Ainuke vahe on selles, et kõrvale samasugusesse avasse keerab näpuga poldi sisse siis sinna liimiga avasse võtmega.
Liimiks Loctite roheline 2701, mis pidi kange kraam olema.
Nii et kui viitsib õliga mässata jälle siis saab vist õlipumba ka lahti ikka, keti pingutamise jaoks.
Kas karteri kaane kinnitamisel on mõttekas panna tihendi asemele hermeetikut?
Remondimees pakkus välja, et asi peaks sama kindel olema ka hermeetikuga.
Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
EDIT: Mitte et ma moraalijuttu tahaks kuulda, vaid lihtsalt uurisin, et miks ka siin foorumis soovitatud remondimees kangesti hermeetikut tahtis panna.
Remondimees pakkus välja, et asi peaks sama kindel olema ka hermeetikuga.
Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
EDIT: Mitte et ma moraalijuttu tahaks kuulda, vaid lihtsalt uurisin, et miks ka siin foorumis soovitatud remondimees kangesti hermeetikut tahtis panna.

Viimati muutis Ingmar, 26.03.2007 20:30 58, muudetud 1 kord kokku.
Kui on see uus metalltihend (kummihuulega), siis seda võib korduvalt kasutada. Mitu korda, seda pead ise ära tabama. Aga vana korktihendit ju niikuinii sinna tagasi panna ei saa ja seda enam ei müüda ka.inxx kirjutas:Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- veekaheksa
- Huviline
- Postitusi: 408
- Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
- Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
- Telefon: 5295728
- Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
- Kontakt: