mootorit ostes?
mootorit ostes?
MIda tuleks vaadata kasutatud mootorit ostes. Mootor on pooleks võetud. Kas on mingid tundemärgid mille järgi saaks mingit moodigi seisukorda hinnata? või selgub se alles siis kui mootor peal on.
jutu järgi olevat simmereid vahetades kaane tihend viga saanud ja tuleb ära vahetada. Seepärast ka kaan ja plokk eraldi.
Nukk üle vaadata...et väga harjavars ei oleks?
Kaasa pole nagu kedagi võtta, kui just siit keegi täna õhtul kaasa ei taha tulla ja üle vaadata. Harkus pidi asuma.
NB! Kui keegi targem tunneb et tahab aidata, siis 056-905305. 6 paiku lähen vaatama. m30, 3,5 mootoriks.
Nukk üle vaadata...et väga harjavars ei oleks?
Kaasa pole nagu kedagi võtta, kui just siit keegi täna õhtul kaasa ei taha tulla ja üle vaadata. Harkus pidi asuma.
NB! Kui keegi targem tunneb et tahab aidata, siis 056-905305. 6 paiku lähen vaatama. m30, 3,5 mootoriks.
Nihik kaasa ja mõõtma
Pead tasuks kah hoolega vaadata, et mega pragusid sees pole (m30 põhi viga) sama vaata ka plokil. Kui kolvid sees siis keera vänta ja vaata kas liigub.
A ikkagi kui mootor ei käi on pea võimatu kindlaks teha kas funkab või mitte, klappe ja pihusteid sa kontrollida ei saa ja need pole just odavad vahetada.
Kui kõva jutumees oled siis võta pea kätte ja akka ajama, et praod sees ja vaata mis reaktsioon on

A ikkagi kui mootor ei käi on pea võimatu kindlaks teha kas funkab või mitte, klappe ja pihusteid sa kontrollida ei saa ja need pole just odavad vahetada.
Kui kõva jutumees oled siis võta pea kätte ja akka ajama, et praod sees ja vaata mis reaktsioon on

- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Seda et, milliseid simmereid vahetades kaane tihend viga võib saada? Loll jutt (või olen mina loll?). Aga pooleks peaks kone nagunii enne ostu võtma nii et ...
Muidu silindrite kulumist saab hinnata. Silma ja näpuga, kas silindrite üles serva rant on kulunud, kui palju kolb silindris loksub, rihma- (või hoo)rattast edasi tagasi keerates ja kätt kolbide peal hoides, kas kolvisõrmel või saalel lõtku on. Õige on muidugi selliseid asju mõõta, siis on pilt täiesti selge. Nihik selleks muidugi pisut robustne riist, sest vähemalt sajandiku täpsusega peaks käima mootoris lõtkude mõõtmine.
Pead uurides tuleks pöörata tähelepanu klapipesade ümbrusele, kas on klappide ja pesade kokkupuutepinnad siledad, klapipesade vahel pragusid pole jne. Nukkvõlli nukad ühekõrgused, nookurid jms.
Ja no seda näeb ka, kui paks must möga kiht on sisse settinud.
Muidu silindrite kulumist saab hinnata. Silma ja näpuga, kas silindrite üles serva rant on kulunud, kui palju kolb silindris loksub, rihma- (või hoo)rattast edasi tagasi keerates ja kätt kolbide peal hoides, kas kolvisõrmel või saalel lõtku on. Õige on muidugi selliseid asju mõõta, siis on pilt täiesti selge. Nihik selleks muidugi pisut robustne riist, sest vähemalt sajandiku täpsusega peaks käima mootoris lõtkude mõõtmine.
Pead uurides tuleks pöörata tähelepanu klapipesade ümbrusele, kas on klappide ja pesade kokkupuutepinnad siledad, klapipesade vahel pragusid pole jne. Nukkvõlli nukad ühekõrgused, nookurid jms.
Ja no seda näeb ka, kui paks must möga kiht on sisse settinud.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Nüüd on 2 teemat tehtud sama asja kohta aga, mootor tundus mulle suht korralik, kuigi oli üsna pulkadeks võetud. Alumine osa oli koos aga kaan oli täitsa laiali. Silindri seinad olid siledad, mingeid rante tähele ei pannud, kolvid ei logisenud. Nukal olid minimaalsed kulumis jäljed. Klappe ei taibanud vaadata. Nookureid küljes polnud. Pihusteid ja sisselaset küljes polnud. Kui ära osta siis lubati hunnikuga osi kaasa. Ühesõnaga täiskomplektne + juurde igasugu nänni.
Soovin siis õnne korraliku mootori ostu puhul, nothing beats the cubic inches ja 30-meetriseid jutte tuleval suvel
Eelmised kirjutajad on palju ära öelnud, aga mitte kõik! Selle mootori edasine elu ja remondiarve sõltuvad sellest, kui kulunud on kolvirõngad. Kui silindrid on ok, siis kõige hullem on möödas. Üldiselt on nii, et M30 kulumata silindrid ei tähenda korras mootorit, vaid seda, et tegu korraliku mootoriga, millel vahetatakse ainult kolvirõngaid. Silindrites mingeid M20/M40 stiilis rante pole siiani ühelgi mootoril näinud.
Katsetada tasuks niimoodi, et säti mootor püstiasendisse ja kolvid kõik enam-vähem keskasendisse. Siis kalla silindrid petrooli või diislikütust servani täis. Kui öö jooksul on tase 1-2 cm alanenud, on ok, hullem on kui mõni silinder kuivaks jooksnud on, siis rõngastest (Kolbenschmitdi omad 2000 eek) pääsu pole. Kui karteripõhi ära. siis võiks prooviks mõne raam- ja kepsusaale ka lahti keerata. Ühesõnaga-kui raha kannab, tee niipalju ära kui saad, sest sellel autol on mootorile juurdepääs pärast kehva ja mahavõtmine päris suur töö.
Kui nt kepsusaaled on kulunud, siis ei maksa seda tööd edasi lükata- see
komplekt maksab Aaves ainult 367 eek ning võiks kohe ette võtta. Raamid (Kolbenschmidt) maksavad ca 1600-2000, alternatiiviks on muidugi sama firma saaled UM-st 5000 eest osta
Täiesti korralik kaanetihend on Elring'i oma (780 eek). Erilist tähelepanu muidugi pöörata plokikaanele. Üle 1 mm kulunud nukaotsad on prügikastikaup.
Soe soovitus on osta uus nukakett (aave alla 400 eek) ning pinguti tald, mis niikuinii narmasteks on. Kui hiljem ei taha jackpot'i (läheb nii 10 000 maksma). NB! Ketipinguti silinder täita enne mootori pealepanekut mootoriõliga, sest auto peal seda teha ei saa (jääb allapoole kaldu).
NB! ÕLIPUMPA TÖÖSTUSLIKE (ALUSELISTE JA HAPPELISTE) PESUAINETEGA MITTE PESTA EGA LEOTADA) - kui sa ei taha magneesiumijäänuseid hiljem pesuvannist kokku korjata. Seda teha bensiini või diiselkütusega.
NB! Enne mootori käivitamist võtta maja süütepooli juhe jagaja otsast ning panna massi lähedale. Seejärel käiata starteriga õlirõhk üles ja alles siis käima panna!

Eelmised kirjutajad on palju ära öelnud, aga mitte kõik! Selle mootori edasine elu ja remondiarve sõltuvad sellest, kui kulunud on kolvirõngad. Kui silindrid on ok, siis kõige hullem on möödas. Üldiselt on nii, et M30 kulumata silindrid ei tähenda korras mootorit, vaid seda, et tegu korraliku mootoriga, millel vahetatakse ainult kolvirõngaid. Silindrites mingeid M20/M40 stiilis rante pole siiani ühelgi mootoril näinud.
Katsetada tasuks niimoodi, et säti mootor püstiasendisse ja kolvid kõik enam-vähem keskasendisse. Siis kalla silindrid petrooli või diislikütust servani täis. Kui öö jooksul on tase 1-2 cm alanenud, on ok, hullem on kui mõni silinder kuivaks jooksnud on, siis rõngastest (Kolbenschmitdi omad 2000 eek) pääsu pole. Kui karteripõhi ära. siis võiks prooviks mõne raam- ja kepsusaale ka lahti keerata. Ühesõnaga-kui raha kannab, tee niipalju ära kui saad, sest sellel autol on mootorile juurdepääs pärast kehva ja mahavõtmine päris suur töö.
Kui nt kepsusaaled on kulunud, siis ei maksa seda tööd edasi lükata- see
komplekt maksab Aaves ainult 367 eek ning võiks kohe ette võtta. Raamid (Kolbenschmidt) maksavad ca 1600-2000, alternatiiviks on muidugi sama firma saaled UM-st 5000 eest osta

Täiesti korralik kaanetihend on Elring'i oma (780 eek). Erilist tähelepanu muidugi pöörata plokikaanele. Üle 1 mm kulunud nukaotsad on prügikastikaup.
Soe soovitus on osta uus nukakett (aave alla 400 eek) ning pinguti tald, mis niikuinii narmasteks on. Kui hiljem ei taha jackpot'i (läheb nii 10 000 maksma). NB! Ketipinguti silinder täita enne mootori pealepanekut mootoriõliga, sest auto peal seda teha ei saa (jääb allapoole kaldu).
NB! ÕLIPUMPA TÖÖSTUSLIKE (ALUSELISTE JA HAPPELISTE) PESUAINETEGA MITTE PESTA EGA LEOTADA) - kui sa ei taha magneesiumijäänuseid hiljem pesuvannist kokku korjata. Seda teha bensiini või diiselkütusega.
NB! Enne mootori käivitamist võtta maja süütepooli juhe jagaja otsast ning panna massi lähedale. Seejärel käiata starteriga õlirõhk üles ja alles siis käima panna!
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990