Mootori mass
Mootori mass
Oleks vaja teada S50 (ehk M3 e36 3,0l) mootorikaalu ja samuti
vana seitsmese hainina M106 (ehk 3,5turbo) mootorikaalu.
Oskab keegi aidata?
vana seitsmese hainina M106 (ehk 3,5turbo) mootorikaalu.
Oskab keegi aidata?
Kui Sa otsida viitsid, siis äkki [url=http://www.bmwclub.fi/fi/techinfo.html]siit[/url] leiad miskit kasulikku.
GS
ma siin lihtsalt kaalun erinevaid variante. M3 mootor on kallim, kallim ka tuunida.
3,5turbo on 20 000krooniga tuunitav piirini 500hj/700Nm.
Põhiline on see,et
M3-l on moment 320Nm/3200rpm, aga turbol on see 700Nm juba 4000rpm juures, 3200 pöörde juures on juba 650Nm!
Iseasi kuidas mu auto seda kannatab.
Aga turbomootor kaalub ka ca 20kg rohkem kui M3 oma.
Mõtlemist jätkub.
Kulud on nii, et M3 mootor maksab juba kohe samapalju kui turbo juba tuunituna...
3,5turbo on 20 000krooniga tuunitav piirini 500hj/700Nm.
Põhiline on see,et
M3-l on moment 320Nm/3200rpm, aga turbol on see 700Nm juba 4000rpm juures, 3200 pöörde juures on juba 650Nm!
Iseasi kuidas mu auto seda kannatab.
Aga turbomootor kaalub ka ca 20kg rohkem kui M3 oma.
Mõtlemist jätkub.
Kulud on nii, et M3 mootor maksab juba kohe samapalju kui turbo juba tuunituna...
To andry: ära neid interneris ilmunud jutte väga tõsiselt võta - see 500 hj ei tule sealt kuidagi 20 000 kr-ga välja. Kindlasti on tarvis valmistada madalama surveastmega sepistatud kolvid, mis lähevad sul maksma ca 5000/kolb. Pluss spetsväljalasked, teine sisselase, rõngastega plokikaane tihend........teine asi on, et jõuülekanne ei kanna välja suurt
üle 400 Nm, isegi 535 otsas annavad kasti laagrid vms kiiresti saba....sportsidur
ise juba 20k maksab....
Eelarve tuleb sul selline (algmootorit arvestamata) reaalsete hindadega, romulast ei saa sa 500 hj jaoks pea midagi.
-kuullaagritel turbo -- al 20 000
-korralik wastegate - al 5 000
-custom-vahejahuti- al 10 000
-nukkvõlli ringitegemine Soomes---???
-Hesteci pritse koos anduritega - 20 000
-custom sepistatud kolvid (nt JE Pistons) -
arvesta 5000/tükk
-custom rõngastihend plokikaanele
-väljalaske header ja sealt edasi - mingi 15 000
-sisselaskekollektor custom - ??? ehk 5000
-käigukasti ümberehitus---???
-Sachsi võidusõidusidur - 20 000
pluss veel miljon pisiasja....
Alla 100 000 sa seda mootorit ei tee. Vähemalt 500 hj mitte. Või vähemalt M102-st mitte.
M3 mootori panekul on ainus point siis, kui on terve doonor kõrval. Muidu seda tööle ei saa.
üle 400 Nm, isegi 535 otsas annavad kasti laagrid vms kiiresti saba....sportsidur
ise juba 20k maksab....
Eelarve tuleb sul selline (algmootorit arvestamata) reaalsete hindadega, romulast ei saa sa 500 hj jaoks pea midagi.
-kuullaagritel turbo -- al 20 000
-korralik wastegate - al 5 000
-custom-vahejahuti- al 10 000
-nukkvõlli ringitegemine Soomes---???
-Hesteci pritse koos anduritega - 20 000
-custom sepistatud kolvid (nt JE Pistons) -
arvesta 5000/tükk
-custom rõngastihend plokikaanele
-väljalaske header ja sealt edasi - mingi 15 000
-sisselaskekollektor custom - ??? ehk 5000
-käigukasti ümberehitus---???
-Sachsi võidusõidusidur - 20 000
pluss veel miljon pisiasja....
Alla 100 000 sa seda mootorit ei tee. Vähemalt 500 hj mitte. Või vähemalt M102-st mitte.
M3 mootori panekul on ainus point siis, kui on terve doonor kõrval. Muidu seda tööle ei saa.
Sellest ei saanud ma aru. Kas M3 mootor on nii sant, et peab igaks juhuks teine kuuris vedelema? Palju (kilomeetrites) sellise S50 236kW mootori ressurs on? [/quote]
Ei, paljalt mootorit kusagilt mobile.de-st ostes jäädki seda ehitama. Mustmiljon ainult sellele autole sobivat pisijuppi, pluss uutematel olen kuulnud sellisest featuurist, et kõik elektriosad peavad selle auto omad olema, süütelukk
kaasa arvatud. Muidu tööle ei hakka. Ise pannud pole, aga rahvas räägib....
Iseenesest on M102 tuunimise suhtes perspektiivikam kui M3 mootor. Õigete juppidega kannab see mootor välja 500-800 hj võimsusi. Nüüd saan kindlasti vanaraua kiitmise eest, aga arvestates mootori hinda, kas see 286 hj arvestades ikka ära tasub? Sest väike tõsiasi: kumb läheb paremini edasi, kas 400 hj/500 Nm
andev malmist 65. aasta mootor või 286 hj/300 Nm andev high-tech ime:D
Ei, paljalt mootorit kusagilt mobile.de-st ostes jäädki seda ehitama. Mustmiljon ainult sellele autole sobivat pisijuppi, pluss uutematel olen kuulnud sellisest featuurist, et kõik elektriosad peavad selle auto omad olema, süütelukk
kaasa arvatud. Muidu tööle ei hakka. Ise pannud pole, aga rahvas räägib....
Iseenesest on M102 tuunimise suhtes perspektiivikam kui M3 mootor. Õigete juppidega kannab see mootor välja 500-800 hj võimsusi. Nüüd saan kindlasti vanaraua kiitmise eest, aga arvestates mootori hinda, kas see 286 hj arvestades ikka ära tasub? Sest väike tõsiasi: kumb läheb paremini edasi, kas 400 hj/500 Nm
andev malmist 65. aasta mootor või 286 hj/300 Nm andev high-tech ime:D
Aare eks kõik omal ajal, aga sinu pakutu on ikka ülepingutatud.
Wastegate'i ei pea uut ostma, seda saab ringi teha, maksab 3000kr.
Suurema cooleri saan mina ka paari tuhandega.
Sidurina saab kasutada e34 M5(3,8l) oma, mis maksab uuena Unitedis 6900kr, seega mitte 20 000kr. Kast tuleb e28 pealt.
Kolvid jäävad originaalid.
Turbot pole vaja vahetada, kuna see K27 turbo on niigi suurim, mida üldse tavalistele seeriaautodele peale pandi...
Ka nt. kiirelaudil on 26 seeria...
Ma ei lähe Hesteci peale, vaid kindla programmiga chipi peale, mis on valminud aastatepikkuste kogemuste põhjal ehk võib usaldada.
See mootor kannatab stockis(eeldusel, et ta on heas korras) kuni 1,5bar.
Ka on võimalik 2-3tuhandega saada spets vask kaanetihend, mis kannatab rohkem rõhku.
Nukkvõlli saab ka osta, aga ei plaani seda vähemalt mitte alguses, kuna ilma selletagi on juba 500hj saavutatud.
Väljalaskeheader jääb ka originaal, esialgu.
Kardaani ehitab ringi esialgse plaani järgi Kavor, teine variant mõnes ralliteamis.
Wastegate'i ei pea uut ostma, seda saab ringi teha, maksab 3000kr.
Suurema cooleri saan mina ka paari tuhandega.
Sidurina saab kasutada e34 M5(3,8l) oma, mis maksab uuena Unitedis 6900kr, seega mitte 20 000kr. Kast tuleb e28 pealt.
Kolvid jäävad originaalid.
Turbot pole vaja vahetada, kuna see K27 turbo on niigi suurim, mida üldse tavalistele seeriaautodele peale pandi...
Ka nt. kiirelaudil on 26 seeria...
Ma ei lähe Hesteci peale, vaid kindla programmiga chipi peale, mis on valminud aastatepikkuste kogemuste põhjal ehk võib usaldada.
See mootor kannatab stockis(eeldusel, et ta on heas korras) kuni 1,5bar.
Ka on võimalik 2-3tuhandega saada spets vask kaanetihend, mis kannatab rohkem rõhku.
Nukkvõlli saab ka osta, aga ei plaani seda vähemalt mitte alguses, kuna ilma selletagi on juba 500hj saavutatud.
Väljalaskeheader jääb ka originaal, esialgu.
Kardaani ehitab ringi esialgse plaani järgi Kavor, teine variant mõnes ralliteamis.
Ja veel, et M102 on L-Jetronic, aga M106 Motronic. Mina otsin Motronic varianti, kuna sellega pidi olema vähem jamamist chippimisel.
Siis S50 on siiski 210kw.
Ja sellel pole vaja süütelukku ning ka teine aju sobib kui orig. ajuga midagi juhtub.
M3 meeldiks mulle, kuna teist nii võimsat kuni 3-liitrist autot annab ikka Eestist otsida. See turbo Civic on muidugi võimsam, aga ikkagi ega neid palju poleks.
Ohtlik on osta M5(400hj) ja M3(236kw) mootoreid. Seal peab tõesti ka süütelukk õige olema.
Mulle pakuti just 99a M3(236kw) mootorit 60000krooniga, aga süütelukk puudus, seega jäi ka huvi ära.
3-liitrised maksavad koos kasti ja muuga(radikas,kliima jms) 45-60 000krooni.
Siis S50 on siiski 210kw.
Ja sellel pole vaja süütelukku ning ka teine aju sobib kui orig. ajuga midagi juhtub.
M3 meeldiks mulle, kuna teist nii võimsat kuni 3-liitrist autot annab ikka Eestist otsida. See turbo Civic on muidugi võimsam, aga ikkagi ega neid palju poleks.
Ohtlik on osta M5(400hj) ja M3(236kw) mootoreid. Seal peab tõesti ka süütelukk õige olema.
Mulle pakuti just 99a M3(236kw) mootorit 60000krooniga, aga süütelukk puudus, seega jäi ka huvi ära.
3-liitrised maksavad koos kasti ja muuga(radikas,kliima jms) 45-60 000krooni.
[quote][i]Algselt postitas Andry[/i]
Ka on võimalik 2-3tuhandega saada spets vask kaanetihend, mis kannatab rohkem rõhku. [/quote]
Mida see vask kaanetihend endast kujutab? Kas nagu vene ajal varuosade puuduse tõttu töökodades lõigati lihtsalt vasklehest kaanetihend?
Lisaks veel, et vanem L-jetronic M102 on 3,2 l töömahuga, uuem 3,4L.
Ka on võimalik 2-3tuhandega saada spets vask kaanetihend, mis kannatab rohkem rõhku. [/quote]
Mida see vask kaanetihend endast kujutab? Kas nagu vene ajal varuosade puuduse tõttu töökodades lõigati lihtsalt vasklehest kaanetihend?
Lisaks veel, et vanem L-jetronic M102 on 3,2 l töömahuga, uuem 3,4L.
-
- Huviline
- Postitusi: 4703
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
üks link hea infoga:
http://www.headgasket.com/physics101.html
http://www.headgasket.com/physics101.html
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Pole seal m3 elektroonikas ka midagi karta k6ik yks ja sama huinjaa
kari juhtmeid paar kasti
Ma pakun et problaks on hoopis immo key mis v6tme sees on
nii et pole vaja syytelukku vaid v6tit
Luku sees pole midagi mis nagu takistaks mootori k2ivitumist
94 aasta m3 3.0 210Kw syytelukus polnud küll midagi erilist kontaktid ja pidu l2bi
Teisik
kari juhtmeid paar kasti
Ma pakun et problaks on hoopis immo key mis v6tme sees on
nii et pole vaja syytelukku vaid v6tit
Luku sees pole midagi mis nagu takistaks mootori k2ivitumist
94 aasta m3 3.0 210Kw syytelukus polnud küll midagi erilist kontaktid ja pidu l2bi
Teisik