17" suveks
17" suveks
Võimailk on soetada 17" valukad E36'le (1991 aasta 318). Kas kellelgi on kogemus, kuidas need autole mõjuvad, ma mõtlen kruusa teed ja kütuse kulu jne.
Ja siis veel selline asi, et kuidas mahub alla 17" ning kui kõrge peaks olema rehv. Hetkel on all 15" ja 65 kõrgus.
Ja siis veel selline asi, et kuidas mahub alla 17" ning kui kõrge peaks olema rehv. Hetkel on all 15" ja 65 kõrgus.
Olen ise sõitnud 17J velgedega juba 2 suve ja pole veel esisilda remontinud. See jutt, et lõhub sillad ära ja rattalaagrid ei kesta, kehtib selle kohta, kui paned vale offset´iga veljed. E36 oli vist 35-45... Muidugi mõistlikult sõita viletsal teel. Mul endal 225/45 R17... ja kütusekulu... ei oska midagi öelda... sama mis talverehvidega 195/60 R15
Et-siis suvel sama janune, kui talvel...marx kirjutas:Olen ise sõitnud 17J velgedega juba 2 suve ja pole veel esisilda remontinud. See jutt, et lõhub sillad ära ja rattalaagrid ei kesta, kehtib selle kohta, kui paned vale offset´iga veljed. E36 oli vist 35-45... Muidugi mõistlikult sõita viletsal teel. Mul endal 225/45 R17... ja kütusekulu... ei oska midagi öelda... sama mis talverehvidega 195/60 R15
Samas ilu nõuab ohvreid

Arvan et see sõltub täitsa kui palju sõidetakse ja kus sõidetakse.marx kirjutas:Olen ise sõitnud 17J velgedega juba 2 suve ja pole veel esisilda remontinud. See jutt, et lõhub sillad ära ja rattalaagrid ei kesta, kehtib selle kohta, kui paned vale offset´iga veljed. E36 oli vist 35-45... Muidugi mõistlikult sõita viletsal teel. Mul endal 225/45 R17... ja kütusekulu... ei oska midagi öelda... sama mis talverehvidega 195/60 R15
Tallinnas nii kaua küll vastu ei peaks

E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
http://www.templiryytel.eu
Miks? Kasutan e46-l suvel 18", talvel 17", e30-l suvel 17", talvel 16". Siiani pole probleeme märgata kuigi valu saavad nad tublisti.siim_s kirjutas: Arvan et see sõltub täitsa kui palju sõidetakse ja kus sõidetakse.
Tallinnas nii kaua küll vastu ei peaks
Ise arvan, et ainus mis kaasneb 17" on suurem rahakulu. Kui tahad, et laiem rehv ei kisuks, oleks mõistlikult vaikne ja pehme - igati 15" tasemel, pead ostma korralikud uued rehvid. Need paraku maksavad $$$$
PS. Meenus siiski, et aastaid tagasi sai ühel Z3-l Lohusalu kandis tee äärt riivates üks kena 17" BBS lömmi sõidetud - seega lohakas olla siiski ei tasu
Oma E36-le soetasin alla 17" ette 8,5 ja taha 9.5 laiad Azevid. Autol oli täiesti tavaline vedrustus ja polnud alla mahtumisega probleemi. Kuid see oli ka viimane piir laiuses. Tagumised olid seestpoolt paar mm kerest - väljast koopaäärest samamoodi ,kui raskus peal oli. Rehvid olid 215 ja 235 kuigi sel veljel oleks pidanud käima laiemad. Kuid siis oleks pidanud koopa kallale minema. Tallinna tänavatel oli paras jõusaali treening pikirööbastes.
Kui auto on ca 15 aastat vana, siis ikka hakkab küll neid veermiku juppe minema, kui just kogu uut ringi pole alla lükatud. Vanal autol on tõenäosus, et midagi kukub ikka tunduvalt suurem kui uumal (mõni aasta vanal) autol. Kui ikka panna euroopast toodud e36-le alla 17 või 18" velg ja sõita Tallinna tänavatel, siis saab reeglina kiirelt vermiku remonti teha nii või naa. See on mul endal kõik läbi elatud....
Minu e36 coupel on suvel 17" velg 8" laiusega ja ees on 225/45 ja taga 235/45. Ette enam laiemat rehvi minul vähemalt panna pole võimalik ja taha läheks v-o veel 245/40 ka.
Seega kui oled otsustanud suure veljega autole ilu juurde anda, siis pead paratamatult natukene rohkem väljaminekuid tegema. Juba sellisele veljele rehvide ostmine on suhteliselt valus...
Minu e36 coupel on suvel 17" velg 8" laiusega ja ees on 225/45 ja taga 235/45. Ette enam laiemat rehvi minul vähemalt panna pole võimalik ja taha läheks v-o veel 245/40 ka.
Seega kui oled otsustanud suure veljega autole ilu juurde anda, siis pead paratamatult natukene rohkem väljaminekuid tegema. Juba sellisele veljele rehvide ostmine on suhteliselt valus...
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8507
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
samas mitte nii keeruline kui 16" veljele rehvi saada.
Mul oli vaja 225/50/16 ja mitte kuskil ei pakutud kasutatud rehvi.
17" on õiget mõõtu oluliselt lihtsam leida.
Mul oli vaja 225/50/16 ja mitte kuskil ei pakutud kasutatud rehvi.
17" on õiget mõõtu oluliselt lihtsam leida.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Ma pidasin silmas "talverehvidega" mitte talvel, talvel on ikka kütusekulu omaette klassMargus525i kirjutas:Et-siis suvel sama janune, kui talvel...marx kirjutas:Olen ise sõitnud 17J velgedega juba 2 suve ja pole veel esisilda remontinud. See jutt, et lõhub sillad ära ja rattalaagrid ei kesta, kehtib selle kohta, kui paned vale offset´iga veljed. E36 oli vist 35-45... Muidugi mõistlikult sõita viletsal teel. Mul endal 225/45 R17... ja kütusekulu... ei oska midagi öelda... sama mis talverehvidega 195/60 R15
Samas ilu nõuab ohvreid

vahetaks ka oma e46 kupeele suvekad alla. Mul plaanis 235/45 17"taha ja ette 225/45 panna. Sellise autoga mul alles esimene suvi nüüd sõita. Kas selliste papudega saab ka normaalselt liigelda? Praami peale ka saab? Või peab kitsamad ja kõrgemad sättima
Talvel jäin igatahes Haapsalus 185/65 15" lamava politseiniku otsa kinni.

Ega see kinni jäämine sul velje diameetrist ei sõltu siis! Peaasi et ratta koguläbimõõt jääks enam-vähem samaks kui ette on nähtud.anne kirjutas:vahetaks ka oma e46 kupeele suvekad alla. Mul plaanis 235/45 17"taha ja ette 225/45 panna. Sellise autoga mul alles esimene suvi nüüd sõita. Kas selliste papudega saab ka normaalselt liigelda? Praami peale ka saab? Või peab kitsamad ja kõrgemad sättimaTalvel jäin igatahes Haapsalus 185/65 15" lamava politseiniku otsa kinni.
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
- Kristjan_K
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
- Asukoht: Tallinn
Mul selles mõõdus rehvid nüüd all ja linnas on päris okei, ei kaku väga rooli ka rööpas. Kruusa peal ei tohi lihtsalt kurvis gaasi vajutada, muidu tekiba sama efekt nagu talvel lumega..truumu kirjutas:Rehvispetsid arvavad, et 17" E36-le on kõige optimaalsem 215/45R17

Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Originaalis on E36-le ette nähtud 225/45/17 või 245/40/17 (rehviseina kõrgus 3mm / 1% sees).
Miks ise standardeid leiutada?
Kruusateel peab niikuinii ainult kruusarehv, seal pole vahet kas on all 215 või midagi muud
Ja sillad lagunevad siin niikuinii, on sul all 14" balloon või 18" püksirihm. Üldise ohutuse koha pealt oleks muidugi parem, kui inimene ostaks endale normaalsed 14" rehvid, mitte ei käiks kuskilt utiilist endale ükshaaval poolslikke 20" rehve lunimas.
Suurte velgede laiema levikuga on see vähemalt positiivne, et kuni 18" normaalsed uued rehvid ei maksagi enam väga hingehinda kui jätta kõrvale mõned väga edevad tootjad.
Miks ise standardeid leiutada?
Kruusateel peab niikuinii ainult kruusarehv, seal pole vahet kas on all 215 või midagi muud

Ja sillad lagunevad siin niikuinii, on sul all 14" balloon või 18" püksirihm. Üldise ohutuse koha pealt oleks muidugi parem, kui inimene ostaks endale normaalsed 14" rehvid, mitte ei käiks kuskilt utiilist endale ükshaaval poolslikke 20" rehve lunimas.
Suurte velgede laiema levikuga on see vähemalt positiivne, et kuni 18" normaalsed uued rehvid ei maksagi enam väga hingehinda kui jätta kõrvale mõned väga edevad tootjad.
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 3000
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
KanQ kirjutas:aga oskab keegi öelda, kas e36 16" veljele sobib 215/60 ? et huvitab just kas rehv vastu ei või käima hakata, või peaks panema hoopis 215/55 või isegi 215/50
abiks kalkulaator: http://www.hot.ee/spidomeeter/kalkulaator.htmIlves kirjutas:Originaalis on E36-le ette nähtud 225/45/17 või 245/40/17 (rehviseina kõrgus 3mm / 1% sees).
Miks ise standardeid leiutada?
Kõige parem rehv on tavalisele inimesele selline, mis peab hästi märjal asfaldil ja suudab vesiliule vastu panna. Kuival on pidamist niigi piisavalt. Vaatan mõnikord õudusega, milliste kiirustega (ja autodega) sõidetakse märja ilmaga maanteel aru andmata, et kergelt kulunud/vananenud rehviga on pidamine täiesti olematu. Piisab ainult mõnest järsemast manöövrist nt möödasõidul ja edaspidi ollakse juba kaasreisija. Alguses enda vrakis, hiljem juba sanitaride furgoonis.anne kirjutas:Soovitage, mulle siis üks hea rehv ka 17"-veljelele, mis kestab nii kruusal kui asfaldil. Sõidan olude sunnil iga päev ca 10 km kruusateed, kiirust sellel teel pole tänu aukudele ollagi.Kruusateel peab niikuinii ainult kruusarehv, seal pole vahet kas on all 215 või midagi muud