Midagi uut ja positiivset seadustes.
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Lõpuks ometi saab natuke hingata. Natuke arusaamatu on ikkagi mootorivahetus- konkreetne näide. Talveks tuleb projektiks peresse uuena ostetud Moskvich, mis 10+a seisnud, aga kerelt ilus ja tahaks uuesti maanteele saada. Mootori tahaks ökomaks saada, polegi plaanis mingit julma jõuallikat sinna tekitada, aga no lihtsa näitena ehk paneks sinna bmw M43b18 südame. Ülevaatusel see pole enam probleem, nagu ma aru saan? Aga selleks et ülevaatusele jõuda, peab ikkagi maanteeametis ümberehitus registreeritud? Kas keegi oskab natuke selle teema laiali seletada.
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 472
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: F11 M550d LCI
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Mootorivahetus registreerida tuleb ikka, lihtsalt varasemalt jäigad raamid lasti lõdvemaks.
-
- Huviline
- Postitusi: 3646
- Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
- Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
- Asukoht: tallinn/rakvere
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Mul on mootor pakkuda kui soovid. 

If everything seems under control, you're just not going fast enough
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Kõigepealt saada avaldus mailiga vms ,et milline ümberehitus, mis jupid ja mida pead muutma. Eriti meeldiks see neile kui räägid,et moto asend jääb algne, käpad samad jne. Raami ei pea lõikuma jne. Kui antakse luba siis löö relakas sisse. Tuttav sai nii esiveolise Honda ametlikud 4veduseks kui kirjutas 3 kuud memuaare, et tehasest kõik olemas , vaja vaid keermestada, pimedad eest võtta jne.
Ärge selle uue seaduse peale eriti tormi jookske kuna see piisavalt jabur ,et varsti tulevad muudatused jne.
Vol1, leitud Fb, eeldavasti maasturi omanik.
Huvitav seik täna ülevaatuselt... Mitte millegi üle vinguda polnud ning siis võeti kätte mõõdulint, mõõdeti veljest veljeni laiust. Ning läbi ma kukkusingi, kuna paar cm laiem, kui dokumentides märgitud. Oletame nüüd, et ma panen väga suure ETga veljed ning kas siis kukutakse samuti läbi, kuna liiga kitsas? Äkki keelaks siis üldse ära mitte tehasest tulnud velgede kasutamise? Vähemalt ollakse leidlikud - rehvidega enam läbi kukutada ei saa ja asendati kohe uuega.
Ärge selle uue seaduse peale eriti tormi jookske kuna see piisavalt jabur ,et varsti tulevad muudatused jne.
Vol1, leitud Fb, eeldavasti maasturi omanik.
Huvitav seik täna ülevaatuselt... Mitte millegi üle vinguda polnud ning siis võeti kätte mõõdulint, mõõdeti veljest veljeni laiust. Ning läbi ma kukkusingi, kuna paar cm laiem, kui dokumentides märgitud. Oletame nüüd, et ma panen väga suure ETga veljed ning kas siis kukutakse samuti läbi, kuna liiga kitsas? Äkki keelaks siis üldse ära mitte tehasest tulnud velgede kasutamise? Vähemalt ollakse leidlikud - rehvidega enam läbi kukutada ei saa ja asendati kohe uuega.
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Passis olev laius peaks ju olema nn laiemast kohast teise laiema kohani ( Va peeglid vist?). Kui Velg/ratas koopast väljas pole siis pole ju mõõdulindiga seal midagi teha. Või kuidas?
TEL 57703395
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
https://www.upload.ee/image/10427528/bm ... -17515.jpg
Pilt kasutusjuhendist. Laius on tiivast tiivani. Telje laiuse saab ka mõõta, peeglid ei puutu asjasse. Nii, et pm võib ka madaldusega peedistada, sest näiteks esimene udukas ei tohi olla madalam kui 25cm tule alumisest servast siis variante leidub kui isegi auto gabariite peast ei teata. Juhul kui Toivo juhtub seda lugema siis jah, madaldusvedrud ei ole keelatud aga tulede kõrgused peavad mahtuma piiridesse
.
Pilt kasutusjuhendist. Laius on tiivast tiivani. Telje laiuse saab ka mõõta, peeglid ei puutu asjasse. Nii, et pm võib ka madaldusega peedistada, sest näiteks esimene udukas ei tohi olla madalam kui 25cm tule alumisest servast siis variante leidub kui isegi auto gabariite peast ei teata. Juhul kui Toivo juhtub seda lugema siis jah, madaldusvedrud ei ole keelatud aga tulede kõrgused peavad mahtuma piiridesse

Viimati muutis prelude20, 31.08.2019 20:49 00, muudetud 1 kord kokku.
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Seda mõtlesingi, et kui rattad koopast välja ei ulata siis see ju auto laiust ei muuda.
Kui autole pandud koopalaiendid ja laiemad/väiksema ETga rattad (ehk auto reaalne laius ongi laiem, kui passi märgitud) tuleks muudatused ka passis sisse kanda ja pole ülevaatusel midagi kobiseda.
Telje laiust vist passis kirjas pole? Pole vähemalt tähele pannud siiani. Mnt lehel selline lahter olemas aga enda autol seal -
Kui autole pandud koopalaiendid ja laiemad/väiksema ETga rattad (ehk auto reaalne laius ongi laiem, kui passi märgitud) tuleks muudatused ka passis sisse kanda ja pole ülevaatusel midagi kobiseda.
Telje laiust vist passis kirjas pole? Pole vähemalt tähele pannud siiani. Mnt lehel selline lahter olemas aga enda autol seal -
TEL 57703395
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Usun,et tavakodanikule savi, pigem on hambus maastrumehed oma 33 tolli mudakaga või need kes keeravad suuri velgi alla aga kui jääb pm tehasevelje ja rehvi juurde ei kiika keegi miskit. Lihtsalt paar päeva rõõmu on asendunud suurema peavaluga.
- Oliver.L
- Klubiliige
- Postitusi: 3184
- Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
- Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
- Asukoht: Tallinn
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Oli plaanis Navara alla teine jooks velgi koos korralike cooperitega, aga nüüd tuleb pidureid siis tõmmata ja asjad rohkem läbi mõelda. Aitäh!
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Põhiline häda ongi ülevaatustel, tänaval väga sellist jaburat kottimist pole kui ise pidevalt mingite lollustega silma ei jää. Ülevaatusele minnes tavalised rattad alla ja pole probleemi.
TEL 57703395
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Nii öeldi ka mulle Papiniidu Tehnokulleris, Küsisin igasugu asju ja lõpuks neil hakkas juba kiiluma vaikselt. Vastati,et tule stock autoga, teeme üv ja peale seda riputa omal vastutusel mis tahad külge.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
kus see 25cm kirjas on? tean,et norras oli 15cm ja saksas midagi sarnast. anna riigiteatajast mingi link vms. minu info on muidugi 10+a tagune , kui saksa ja muud maad kõik madalaiod autosid viljelesid ja stance oli alles tärkav teema.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Üv ajaks siis udud küljest ära kui neid nii väga häirib .
TEL 57703395
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
6) eesmise udutulelaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm
maapinnast. Eesmise udutulelaterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal
lähitulelaterna valgusava ülaservast ning M1 ja alates 10. oktoobrist 2012. a
esmaregistreeritaval N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast.
Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm.
Kontrollimine: vaatlusega ja mõõtevahendiga.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf
LK 12-13.
Aronz, on ka väga aktiviste politseinike, ajal ammu oli pärnumaal ka üks kes armastas eriti rekkamehi. Tegi imelike mõõtmisi, katsus sõrmega rehve ja korra sain isegi näidata, et Narva H1 ei ole Xenon. Aare kindlasti kuulnud sellest naljamehest. Saarlased rääkind,et nendegi saarel oli/on analoogne härrasmees
.
maapinnast. Eesmise udutulelaterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal
lähitulelaterna valgusava ülaservast ning M1 ja alates 10. oktoobrist 2012. a
esmaregistreeritaval N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast.
Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm.
Kontrollimine: vaatlusega ja mõõtevahendiga.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf
LK 12-13.
Aronz, on ka väga aktiviste politseinike, ajal ammu oli pärnumaal ka üks kes armastas eriti rekkamehi. Tegi imelike mõõtmisi, katsus sõrmega rehve ja korra sain isegi näidata, et Narva H1 ei ole Xenon. Aare kindlasti kuulnud sellest naljamehest. Saarlased rääkind,et nendegi saarel oli/on analoogne härrasmees

- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Sellest naljamehest teatakse ka piiri taga, nagu tean 
Ise ei ole temaga kokku puutunud, kuid tema eriline lemmik olid igasugused tuled, seda just veokatel. Aga läks politseist pensile ja koolitajaks hoopis
Muidugi tundub, et Pärnu mendid on senini kole agarad, seda on ka foorumist aru saada, sest vaatad siin teemasid- toonitakse klaase, xenon-led jne, Pärnus ei saa mitte midagi teha!

Ise ei ole temaga kokku puutunud, kuid tema eriline lemmik olid igasugused tuled, seda just veokatel. Aga läks politseist pensile ja koolitajaks hoopis

Muidugi tundub, et Pärnu mendid on senini kole agarad, seda on ka foorumist aru saada, sest vaatad siin teemasid- toonitakse klaase, xenon-led jne, Pärnus ei saa mitte midagi teha!
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Eks ikka leidub neid kes tahavad nokkida.
Sõidan ise igapäevaselt Pärnus ja ka nädalavahetustel õhtul/öösel autoga mis nn üv läbida ei tohiks sellises olekus. Siiani null probleemi.
Esi toon, xenonid, led nrid, edevamad veljed flantsi ja "vale" rehviga, drl täistuled.
Mu meelest ka Pärnus olukord palju mõistlikumaks läinud.
Sõidan ise igapäevaselt Pärnus ja ka nädalavahetustel õhtul/öösel autoga mis nn üv läbida ei tohiks sellises olekus. Siiani null probleemi.
Esi toon, xenonid, led nrid, edevamad veljed flantsi ja "vale" rehviga, drl täistuled.
Mu meelest ka Pärnus olukord palju mõistlikumaks läinud.
TEL 57703395
- m2x
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Selle ülevaatuse teema kohta, rääkisime ühe oma sõpruskonna atesteeritud ülevaatajaga. Ta ütles, et ise ei kavatse küll linti välja võtma hakata, kui visuaalselt ok on, aga häda selles, et seadus jätab ruumi tõlgendamisele. Maanteeamet aga elab ülevaatajatel seljas, et nad ikka õigesti tõlgendavad. Iga vale liigutuse eest lendab 1000 trahvi üv punktile. Ja seda isegi ühe auto pealt, niiet kui auto on lai, udukad madalal ja led ka kuskil vilkus, siis 3000 aktsiaid kohe. Ses suhtes on ülevaatajaid kes on inimlikud (vanakooli mehed), kes mõistavad, kui midagi on idiootne ja julgevad sellele vastu hakata ja julgevad MNT'le põhjendada oma otsuseid, samas on selliseid, kes ei julge millegiga riskida ja siis lähebki igatpidi nokkimiseks et kõik paberi järgi joonelt ok oleks. Pole alati asi tahtmises kinni.
Ei poolda ise kedagi ega midagi, eks see olukord on nagu ta on. Praegune seadus näitab märke, et natuke nagu võiks paremaks minema hakata.

And btw, aitäh lühikese konkreetse selgituse eest, julgem edasi mõelda
Ei poolda ise kedagi ega midagi, eks see olukord on nagu ta on. Praegune seadus näitab märke, et natuke nagu võiks paremaks minema hakata.
Seda olen ka kuulnud, eriti Pärnu poolt pidi seda tulema. Samas midagi nagu väga selles suhtes muutunud ei ole, seaduse järgi arvestatakse auto laiust kõige väljaulatuvama jäiga punkti järgi. Ehk kas rattakoobas või veljeserv. Veljevalik on vaba küll, aga seda punkti peab ikka järgima. Ma arvan, et hobiautode omanikud seda lihtsalt ei teadnud ja proovisid esimest korda elus flantsiga alla keeratud ägeda veljega ülevaatusele minna. Või siis tõesti maasturid suure mudakaga vms. Mina olen lihtsalt häppi, kuna esimest korda elus võin mina legaalselt sama veljega sõita, millega 540i

And btw, aitäh lühikese konkreetse selgituse eest, julgem edasi mõelda

-
- Huviline
- Postitusi: 2472
- Liitunud: 08.10.2008 17:33 14
- Peamine sõiduk: E65 FL
- Telefon: 56997849
- Asukoht: Jüri
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Udutuled võid kinni teipida üv ajaks, siis ei saa probleemi olla.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Mul olid need originaal udutule katted peal ja väideti, et kui salongis on originaalis tulelüliti olemas, siis peab vastav tuli ka süttima. Veana vist tookord kirja ei läinud ja ise pole riigiteatajast sõrmega järge ajanud.
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Veokimaailmas tuleb tehasest uusi masinaid, millel armatuuris mõne lisatule lüliti/tuledevalmidus olemas aga tuld ennast reaalselt küljes pole. Siiani pole Maanteeamet ega ülevaatus kisa tõstnud, nii et mõnel ülevaatajal lihtsalt "halb päev"

Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
ka mulel sama väidetud, tõmbasin lüliti ära teipisin augu ja kogumoos 

524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Minu kasutuses oleval mõni kuu vanal metsakal oli senini üks "ülearune" lüliti vilkurite oma, nüüdseks on seegi kasutusel.
Aga seda ma hästi ei taha uskuda, et keegi näpuga salongis olevatel lülititel järge ajama hakkab.
Aga seda ma hästi ei taha uskuda, et keegi näpuga salongis olevatel lülititel järge ajama hakkab.
- Oliver.L
- Klubiliige
- Postitusi: 3184
- Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
- Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
- Asukoht: Tallinn
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Sõidukal on see lihtsam ju kui veokal.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Seda muidugi
Samas isiklikult ei näe ma ka pointi sellel, et tuld pole, kuid lüliti on

Samas isiklikult ei näe ma ka pointi sellel, et tuld pole, kuid lüliti on

Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Tundub, et järgmiseks peab kärukonksu ka enne ülevaatust ära kruvima… kui on konks, peab ka järelikult käru küljes rippuma 

Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
- MargusA
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 3398
- Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
- Peamine sõiduk: e61
- Asukoht: Harjumaa
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Suusad ka autosse. 

- m2x
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
- Peamine sõiduk: E39 530d Touring
- Asukoht: Neli ratast õhus...
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Ma oma peaga mõtlen, et vahe on ehk selles ka, et kui lülitit näppides armatuuri uduka tuli süttib ja nina ikka pime, siis tõesti on nagu ehk kust kinni hakata. Mõistlikkus sellel on omaette küsimus. Kui aga kuskile armatuuri külge on mingi rida suvalisi lüliteid sisse kruvitud ja klõpsides kuskil tulukest põlema ei lähe, ehk ei anna mõista et asi on üldse vooluvõrku ühendatud siis saadki öelda et on disainielement 
Mis valmidusse puutub, siis tundub et enamjaolt peab lisaks riistvara ühendamisele ka IT-onu auto kallal käima, et tööle hakkaks, niiet vb mu loogika kehtib seal ka- kui lisavarustus aktiveeritud ei ole, ei pane lüliti ka mingit märgutuld põlema. Siis oleks nagu jokk? Samas siis peaks hakkama juba salongivalgustust ka läbi klõpsima, et kas ikka kõik pirnid sees ja ledi pole ja luumen on paigas ja valgusvihk langeb ikka täpselt selle reisija peale kelle kohal lamp on jne..

Mis valmidusse puutub, siis tundub et enamjaolt peab lisaks riistvara ühendamisele ka IT-onu auto kallal käima, et tööle hakkaks, niiet vb mu loogika kehtib seal ka- kui lisavarustus aktiveeritud ei ole, ei pane lüliti ka mingit märgutuld põlema. Siis oleks nagu jokk? Samas siis peaks hakkama juba salongivalgustust ka läbi klõpsima, et kas ikka kõik pirnid sees ja ledi pole ja luumen on paigas ja valgusvihk langeb ikka täpselt selle reisija peale kelle kohal lamp on jne..
-
- Huviline
- Postitusi: 1427
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: Midagi uut ja positiivset seadustes.
Kunagi oli vähemalt nii,et kui oli autol küljes(udutuli näiteks) siis ta pidi ka töötama,lüliteid ja märgutulesid võisid salongi panna niipalju,kui ise tahad.
Oli üks e36 ammusel ajal,millel udukad äää varastati,tellisin siis augutäiteks sinna täpselt sobivad katted,onu ülevaataja klõpsis seal salongis ja ütles,et lüliti ju on,mina ütlesin,et tulesid ju pole,et oleks,siis peaks töötama. Mõtles paar sekundit ja nõustus,ütles veel,et tema arust peaks armatuuris nii vasaku,kui parema suunatule indikaatorid rohelised olema
.
Küsisin,et on sellel tähtsust,ütles,et ega vist ei ole
.
Mul oli ühelt poolt kile ära kukkunud vms,igatahes ühe poole nooleke oli oranz.
Oli üks e36 ammusel ajal,millel udukad äää varastati,tellisin siis augutäiteks sinna täpselt sobivad katted,onu ülevaataja klõpsis seal salongis ja ütles,et lüliti ju on,mina ütlesin,et tulesid ju pole,et oleks,siis peaks töötama. Mõtles paar sekundit ja nõustus,ütles veel,et tema arust peaks armatuuris nii vasaku,kui parema suunatule indikaatorid rohelised olema
Küsisin,et on sellel tähtsust,ütles,et ega vist ei ole
Mul oli ühelt poolt kile ära kukkunud vms,igatahes ühe poole nooleke oli oranz.