E46 elektriline eelsoojendi
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Laena kuskilt alalisvoolu ampertangid ja löö soojendi otsale peale. Kui ei tarbi, siis mine uue järgi.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Sain ampertangid ja testisin asja ära. Väljas oli anduri järgi +3 C.
Kui panna kliima 32 peale, ei võta asi voolu sisse. Pöörded ei muutu.
INPAga käima sundides 80% juures tarbib 90A, 20% juures 17A. Pöörded ei muutu.
Ehk siis soojendi ise on töökorras, kuid kliima või DDE ei anna talle käsku mingil põhjusel.
ECU karbis kaitse nr. 4 (10A) sai vahetatud. Teisi kaitsmeid antud seadmele ei tohiks olla WDS järgi.
IHK-s on EL_ZUHEIZER aktiv. Kas kuskil on veel mingi kodeering, mis võib selle soojendi välja lülitada? Auto ise on pärit Itaaliast ja kasutatud enamus oma elust Belgias, seega pole arvatavasti väga kasutust saanud. Samuti võidi peale vana eelsoojendi plahvatamist selle kasutamine välja kodeerida...?
Palun kiiret abi, hetkel veel ampertangid minu käes ja saan igasugu variante testida!
Kui panna kliima 32 peale, ei võta asi voolu sisse. Pöörded ei muutu.
INPAga käima sundides 80% juures tarbib 90A, 20% juures 17A. Pöörded ei muutu.
Ehk siis soojendi ise on töökorras, kuid kliima või DDE ei anna talle käsku mingil põhjusel.
ECU karbis kaitse nr. 4 (10A) sai vahetatud. Teisi kaitsmeid antud seadmele ei tohiks olla WDS järgi.
IHK-s on EL_ZUHEIZER aktiv. Kas kuskil on veel mingi kodeering, mis võib selle soojendi välja lülitada? Auto ise on pärit Itaaliast ja kasutatud enamus oma elust Belgias, seega pole arvatavasti väga kasutust saanud. Samuti võidi peale vana eelsoojendi plahvatamist selle kasutamine välja kodeerida...?
Palun kiiret abi, hetkel veel ampertangid minu käes ja saan igasugu variante testida!

- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Käsk järelikult tuleb, kui tarbimine muutub.
Kodeerimise koha pealt ei oska aidata. Omal Saksa päritolu M47 millel soojendeid vahetanud 2 korda, aga mõlemad hakkasid kohe õigesti tööle.martinlink kirjutas: INPAga käima sundides 80% juures tarbib 90A, 20% juures 17A. Pöörded ei muutu.
Ehk siis soojendi ise on töökorras, kuid kliima või DDE ei anna talle käsku mingil põhjusel.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Käsk tuleb, aga ainult siis kui see ise anda. Kui IHKA panna soojemaks kui 16 C peaks tema ka selle käsu samamoodi andma aga lihtsalt ei anna
Lasin DDE tarkvara stocki (chip maha) ja IHKA nullisin ka ära tehaseseadesse, ikka sama lugu.
Kas vahetatud soojendite vahel esines ka HW erinevusi? Inglise foorumis pandi just HW muutumise süüks see mittetoimimine, kuigi juhtimine toimub ju PWM kaudu neil kõigil...
Järgmiseks proovin aku täis laadida, kuigi alles hiljuti sai korralik Tartu-Tallinn-Tartu ots tehtud ja aku võiks nagu täis olla. Aga lihtsalt mõistus otsas
Kui kellelgi mingigi aimdus tekib, võib kohe kirjutada ja jooksen proovima. Külm on

Lasin DDE tarkvara stocki (chip maha) ja IHKA nullisin ka ära tehaseseadesse, ikka sama lugu.
Kas vahetatud soojendite vahel esines ka HW erinevusi? Inglise foorumis pandi just HW muutumise süüks see mittetoimimine, kuigi juhtimine toimub ju PWM kaudu neil kõigil...
Järgmiseks proovin aku täis laadida, kuigi alles hiljuti sai korralik Tartu-Tallinn-Tartu ots tehtud ja aku võiks nagu täis olla. Aga lihtsalt mõistus otsas

Kui kellelgi mingigi aimdus tekib, võib kohe kirjutada ja jooksen proovima. Külm on

- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Jap, 01'lt 03'le.martinlink kirjutas:Kas vahetatud soojendite vahel esines ka HW erinevusi?
Midagi meenub ka ähmaselt, et lisaveepump (soojaklappide juures) oli asjaga seotud. Kas äkki lükkas ta soojendi tagant ära kui selle pistik lahti võtta? Võin ka pange panna praegu.
Igatahes aamen on, et kui lisapump on kutu, siis läheb soojendi puuduliku jahutusvedeliku voolu tõttu varsti sama teed.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Selle lisapumba ma tegin eelmisel aastal korda omal, kuna see andis ka viga (arvatavasti selle tõttu eelmine otseses mõttes plahvataski). Peale seda pole viga tagasi tulnud ja pumpa on kuulda, et ta reaalselt töötab. Homme vaatan ta juhtmed igaks juhuks üle.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Teab keegi, kas see IHKA ja DDE vaheline ühendus (roheline-valge juhe) on veel mingi funktsiooni jaoks vajalik välja arvatud eelsoojendi käitamiseks ja mootori pöörete tõstmiseks?
Ja kas selle katkemine annaks viga arvutis?
Mõlemad funktsioonid algatatakse IHKA poolt ja viiakse läbi DDEs, seega kahtlustakski nende ühendust, kuigi viga hetkel pole.
Ja kas selle katkemine annaks viga arvutis?
Mõlemad funktsioonid algatatakse IHKA poolt ja viiakse läbi DDEs, seega kahtlustakski nende ühendust, kuigi viga hetkel pole.
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Sai see juhe üle mõõdetud, andis ühendust küll.
DISis leidsin selle soojendi käivitustingimuste täitmist kontrolliva lehe, kus siis IHKA välja lülitamisel ütles:
"Switch-off conditions currently active: No request from air conditioning"
Kui IHKA panna 20 kraadile, muutub kiri:
"No cutout conditions are currently active"
Ehk siis kõik tingimused asja edukaks toimimiseks on täidetud
Märkasin ka, et 03.2002 muutus WDS järgi see klemm, mille külge IHKAst tulev juhe läheb - enne seda aega oli see nr 11, pärast nr 12. Konkreetne masin on täpselt sellel kuul ja aastal välja lastud ja juhe kinnitub klemmile 11. Vaevalt et 2010. aastast pärit DDE tarkvara uuendus muutis ära klemmi, millelt DDE ootab IHKAlt soojendi käivitussignaali...?
Ja lisaks jõudis kohale, et DDE 5.0 kasutab õhutemperatuuri määramisel sisselaske õhutemperatuuri, mitte enam välisõhu temperatuuri. See number on tavaliselt märkimisväärselt kõrgem kui välistemperatuur, kuna õhk liigub läbi turbo ja soojeneb.
Kas on mingi viis, kuidas seda sisselaske temperatuurisensorit panna lugema madalamat temperatuuri kui reaalsus, et välistada see kui põhjus?
(Ja ühes teises keskkonnas väidetakse mulle, et praegu viimaste nädalate ilmadega ei lüliti ka neil see soojendi sisse - alles siis kui väljas on -3 ja rohkem. Vastab see tõele?
Ja kas sul, illukas, esineb mootori pöörete tõusmine soojendi rakendudes?)
DISis leidsin selle soojendi käivitustingimuste täitmist kontrolliva lehe, kus siis IHKA välja lülitamisel ütles:
"Switch-off conditions currently active: No request from air conditioning"
Kui IHKA panna 20 kraadile, muutub kiri:
"No cutout conditions are currently active"
Ehk siis kõik tingimused asja edukaks toimimiseks on täidetud

Märkasin ka, et 03.2002 muutus WDS järgi see klemm, mille külge IHKAst tulev juhe läheb - enne seda aega oli see nr 11, pärast nr 12. Konkreetne masin on täpselt sellel kuul ja aastal välja lastud ja juhe kinnitub klemmile 11. Vaevalt et 2010. aastast pärit DDE tarkvara uuendus muutis ära klemmi, millelt DDE ootab IHKAlt soojendi käivitussignaali...?
Ja lisaks jõudis kohale, et DDE 5.0 kasutab õhutemperatuuri määramisel sisselaske õhutemperatuuri, mitte enam välisõhu temperatuuri. See number on tavaliselt märkimisväärselt kõrgem kui välistemperatuur, kuna õhk liigub läbi turbo ja soojeneb.
Kas on mingi viis, kuidas seda sisselaske temperatuurisensorit panna lugema madalamat temperatuuri kui reaalsus, et välistada see kui põhjus?
(Ja ühes teises keskkonnas väidetakse mulle, et praegu viimaste nädalate ilmadega ei lüliti ka neil see soojendi sisse - alles siis kui väljas on -3 ja rohkem. Vastab see tõele?
Ja kas sul, illukas, esineb mootori pöörete tõusmine soojendi rakendudes?)
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Mul tõstab pöörded üles ilusti. Ka 12C õhutemperatuuriga garaažis võtab järgi kui soojendus kõrgemale keerata. Kusjuures kui eelmine oli rikkis, siis pulseeris iga sekundi tagant sisse-välja st. tühikäigu pöörded käisid ka üles-alla.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Tänan!
Asi hakkab natuke selgemaks saama. Mul ei kõigutanud ta pöördeid ka katkise soojendiga.
Täna käis DIS küljes ära ja tulemused siis sellised:


Esimene tühikäigul, teine kohapeal gaasi all hoides. Olgu mainitud, et aku laadis toas öö läbi ja oli hommikuks hoolduslaadimisel, 100% täis. Imelikuks teeb asja see, et genekas annab ikka välja 14.2v ja väidab DDE-le, et on pidevalt 100% koormuse all. See on ka arvatavasti põhjus, miks kliimapaneelilt temperatuuri tõstes generaator soojendile voolu ei taha loovutada.
Ampertangidega teisi juhtmeid mõõtes tuleb külma mootoriga kokku genekast ~25A, ehk tegelikult on "alternator load" heal juhul umbes 15%.
Autol on hetkel küljes 170A Valeo genekas 535xi pealt nagu ma teada sain. Sellele on pandud sama masina tablett, kusjuures pesa on natuke ümber tehtud, et konnektor sisse sobiks. Samas sees on neil ühtemoodi 2 klemmi, mille numbrid klapivad.
Kas on õige oletada, et see uuema masina tablett on liiga "tark" selle vana DDE jaoks ja annab talle valeinformatsiooni?
Viitsib keegi enda töötava soojendiga masinale DIS korra taha visata ja järgi vaadata, kas see "alternator load" on muutuv väärtus ja ei püsi 100% peal pidevalt?
(Service functions -> DDE -> Show measured values vms on see leitav; Tartus saan ise oma seadmega vaadata, vastuteenena väike vigade lugemine näiteks
)
Asi hakkab natuke selgemaks saama. Mul ei kõigutanud ta pöördeid ka katkise soojendiga.
Täna käis DIS küljes ära ja tulemused siis sellised:


Esimene tühikäigul, teine kohapeal gaasi all hoides. Olgu mainitud, et aku laadis toas öö läbi ja oli hommikuks hoolduslaadimisel, 100% täis. Imelikuks teeb asja see, et genekas annab ikka välja 14.2v ja väidab DDE-le, et on pidevalt 100% koormuse all. See on ka arvatavasti põhjus, miks kliimapaneelilt temperatuuri tõstes generaator soojendile voolu ei taha loovutada.
Ampertangidega teisi juhtmeid mõõtes tuleb külma mootoriga kokku genekast ~25A, ehk tegelikult on "alternator load" heal juhul umbes 15%.
Autol on hetkel küljes 170A Valeo genekas 535xi pealt nagu ma teada sain. Sellele on pandud sama masina tablett, kusjuures pesa on natuke ümber tehtud, et konnektor sisse sobiks. Samas sees on neil ühtemoodi 2 klemmi, mille numbrid klapivad.
Kas on õige oletada, et see uuema masina tablett on liiga "tark" selle vana DDE jaoks ja annab talle valeinformatsiooni?
Viitsib keegi enda töötava soojendiga masinale DIS korra taha visata ja järgi vaadata, kas see "alternator load" on muutuv väärtus ja ei püsi 100% peal pidevalt?
(Service functions -> DDE -> Show measured values vms on see leitav; Tartus saan ise oma seadmega vaadata, vastuteenena väike vigade lugemine näiteks

Re: E46 elektriline eelsoojendi
Mulle on natuke segane, et mille põhjal auto seda geneka koormust hindab. Otseselt ampreid ju auto ise ei mõõda, lähtub siis ainult laadimispingest?martinlink kirjutas:Imelikuks teeb asja see, et genekas annab ikka välja 14.2v ja väidab DDE-le, et on pidevalt 100% koormuse all.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Minuteada annab see pingeregulaator läbi BSD natuke rohkem infot kui ainult laadimispinge, läbi ülisalajaste kalkulatsioonide mida ma ei WDSist ega Googlest leida pole suutnud.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... NGBSDG.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... NGBSDG.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Midagi keerulisemat seal tõenäoliselt toimub jah, võib-olla loetakse pingeregulaatori sekkumise kordi või midagi sellist, ampreid arvatavasti mitte. Igal juhul tundub see süsteem segast panevat, kui 100% koormust näitab 25A väljundi juures. Kas mingeid teste pole DIS-is, et näeks seda genekalt tulevat infot?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Ei ole jah kahjuks
Kõik nad eeldavad selle GT1 komplekti kuuluva "multimeetri" olemasolu.
Kas selle geneka 2-klemmise ühenduse pahupidi keeramisest saab miskit väga viltu vedada? Peal oleva geneka tabletti oli lõigutud, et konnektor sisse mahuks (e60-l need plastikust nagad seal sees vastupidi, 2 üleval ja 1 all), seetõttu võiks nagu kahtlustada et ka klemmid on vastupidi?
Kindlam variant muidugi mudelikohane tablett peale panna nii et kellel vedeleb kulunud harjadega jupp, võib pakkuda
(Ega sellest miskit pole kui 170A genekale 150A-le mõeldud tablett peale panna? Väliselt identsed asjad)

Kas selle geneka 2-klemmise ühenduse pahupidi keeramisest saab miskit väga viltu vedada? Peal oleva geneka tabletti oli lõigutud, et konnektor sisse mahuks (e60-l need plastikust nagad seal sees vastupidi, 2 üleval ja 1 all), seetõttu võiks nagu kahtlustada et ka klemmid on vastupidi?

Kindlam variant muidugi mudelikohane tablett peale panna nii et kellel vedeleb kulunud harjadega jupp, võib pakkuda

(Ega sellest miskit pole kui 170A genekale 150A-le mõeldud tablett peale panna? Väliselt identsed asjad)
- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Mõõdetakse tõenäoliselt ergutusmähisele antavat pinget ja sellest arvutatakse mähiste koormus.
Kui data ots on tagurpidi sees, siis jookseb data signaal otse massi ja võib olla täiesti vettpidav seletus 100% koormusele. Pistik ümber keerata võib isegi aidata, aga sellisel juhul peab olema 100% kindel, et DDE sisendid ja väljundid on kaitstud massiühenduse vastu.
Samuti puusalt tulistades võib eeldada, et 140A geneka tablett ei hakka vale genekaga õigesti tööle, kui mähiste induktiivsus ja mahtuvus erinevad oluliselt sellest, mis talle ette on nähtud. Kui oled julge mees, siis proovi ära, aga mina vastutust ei võta kui auto tuleroaks läheb.
Kui data ots on tagurpidi sees, siis jookseb data signaal otse massi ja võib olla täiesti vettpidav seletus 100% koormusele. Pistik ümber keerata võib isegi aidata, aga sellisel juhul peab olema 100% kindel, et DDE sisendid ja väljundid on kaitstud massiühenduse vastu.
Samuti puusalt tulistades võib eeldada, et 140A geneka tablett ei hakka vale genekaga õigesti tööle, kui mähiste induktiivsus ja mahtuvus erinevad oluliselt sellest, mis talle ette on nähtud. Kui oled julge mees, siis proovi ära, aga mina vastutust ei võta kui auto tuleroaks läheb.

- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Nagu ikka, rautan rege suvel - sai lõpuks mudelikohane genekas (koodi lõpp 223) koos värske tabletiga külge. Nüüd on aga mure selles, et väljas on küllalt soe, et see asi ei rakendu iseenesest. Samas tahaks ta kuidagi ära testida, kas ikka toimetab nii nagu ette nähtud. On mingi nipp selleks, või peab talve ootama jääma? 

- Martin_U
- Huviline
- Postitusi: 639
- Liitunud: 26.03.2011 20:29 49
- Peamine sõiduk: Bmw 535d '06
- Asukoht: Tartumaa
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Pead kuidagi autole arusaadavaks tegema et väljas miinuskraadid. Kui välistempi anduri tagant ära tõmbad siis peaks -40 peale viskama välistempi.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: E46 elektriline eelsoojendi
DDE5.0 käib see reguleerimine läbi sisselaske õhutemperatuuri (IAT) ja sellepärast langeb see lihtne variant ära... Õhulugeja (mille sees IAT sensor on) küljest ära võtmine vist sama efekti ei anna? 

- illukas316
- Huviline
- Postitusi: 797
- Liitunud: 13.11.2011 19:41 12
- Peamine sõiduk: E61 525xd
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Võta suvaline sprei (Deodorant?) ja keera pea alaspidi. Õige külm gaas tuleb välja. Väike sutsakas õhulugeja pihta ja peaks korras olema.
(Kui raha tahad raista, siis elektroonikapoest saad külmutusspreid ka. Sisuliselt süsihappegaas purgis.)
(Kui raha tahad raista, siis elektroonikapoest saad külmutusspreid ka. Sisuliselt süsihappegaas purgis.)
Re: E46 elektriline eelsoojendi
Tervist, ei hakka uut teemat tegema vaid trügin siia.
e46 320d 2004
Pool uniste silmadega üritasin lugeda kuid täpset vastust ei leidnudki.
Külma/pool sooja mootoriga lainetab koha peal kergelt, probleem lisasoojendis kuna kui sellelt pistik küljest võtta siis tühikäik normaalne - samas tundub et soojendi iseenesest toimib kuna mootor läheb selle koostööga märgatavalt kiiremini soojaks.
Kas vajab ahju välja vahetamist või mis tal häda?
e46 320d 2004
Pool uniste silmadega üritasin lugeda kuid täpset vastust ei leidnudki.

Külma/pool sooja mootoriga lainetab koha peal kergelt, probleem lisasoojendis kuna kui sellelt pistik küljest võtta siis tühikäik normaalne - samas tundub et soojendi iseenesest toimib kuna mootor läheb selle koostööga märgatavalt kiiremini soojaks.
Kas vajab ahju välja vahetamist või mis tal häda?