BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas arnis »

Saabub aasta 2015 ja rakendub järgnev saastenorm EURO6 meie sõidukitele, sh BMW.
Tootjad näevad kurja vaeva, et neid nõmedaid norme täita, paljudel ei olegi lahendust veel.

Meie foorum on põhiosas vanemate autode (ja seetõttu vanemate normidele vastavate)
sõidukitega täidetud - üsna vähe on EURO4 ja EURO5 nõuetele ehitatud autosid, seetõttu
on ka reaalseid kogemusi sellevõrra vähem; kellel on, see kindlasti jagagu.
Teema eesmärk on harida liikmeid auto tehnilise poole pealt, põhiliselt heitgaasid: millised
on praegused põhiprobleemid ja millised probleemid ootavad meid järgmise auto soetamisel
.

Siia teemasse on teretulnud foorumlaste kogemused ja teadmised ülevaatuse läbimisega.
Igasugused ebaausad ülevaatuse läbimise vihjed/soovitused ei kuulu propageerimisele,
küll aga probleemi diagnoosimise ja lahendamise meetodid võiksid kuhjuda lademetes.
Lisaks oleks hea teada, millised autod/mootorid tekitavad ülevaatusel pidevalt probleeme.

Lisaks koguda kokku ja kukutada ümber (või kinnitada) müüte antud valdkonnas, nagu:
euronõuete tulemusel on heitgaasid tegelikult hullemad
tahmafilter on probleemi allikas, see tuleb eemaldada
kõik eurovärgid teevad mootori elu raskemaks ja mineku halvemaks
heitgaasid ei ole tegelikult probleem ei Eestis ega mujal maailmas

Isiklikud kogemused 1993-2001 aasta BMW disladega: ülevaatuse läbimine on naeruväärselt lihtne.
Kui pihustid ei ole katastroofiliselt tuksis, pritsenurk on mõistlik ja turbo töötab,
pole ainsa testi läbimine, õhu läbipaistvus, eriline pähkel.
Kas uutematel diislitel mõõdetakse veel midagi? Bensukatel on küll päris mitu parameetrit.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3534
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Tauri_J »

Kuidas saan teada mis normidele mu auto vastab?

ei viitsi guugeldada ;)
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas arnis »

Kõige lihtsam oleks kui see on passis kirjas.
Vaata roheliselt paberilt või kui ei viitsi autosse minna, siis
toksi andmed sisse ja vaata, kas lahter on täidetud:
https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui see ei tööta, siis järgmine vihje on väljalaskmise aeg.
Antud tabel mainib kuu, mil tüübikinnitust ei olnud enam võimalik saada,
kui sõiduk ei vastanud normidele (BMW tihti jõudis normi täita tunduvalt
varem kui tähtaeg kukkus):
Pilt
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Ma ei ole absoluutselt tahmafiltrite ja tehasekonditsioonis autode ning sellest tulenevalt puhtama õhu vastu..

Aga teen müütide mõningase kinnitamisega algust:
eurovärgid teevad mootori elu raskemaks ja mineku halvemaks
Kasutaja prj autoteemast:
Peale seda lendas vahelt minema DPF. Seejärel sai ka võimsust mõõdetud.
Originaalsoftiga puhtalt DPF-i eemaldusega tuli juurde 10kw ja 30nm.
Samas inimesed, kes DPF-i oma probleemide põhjuseks, mitte tagajärjeks peavad.. Noh, eks Issanda loomaaed on kirju.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas arnis »

Eurovärgid ei ole need, mis mineku halvemaks teevad. Asjad, mis ei tööta
nii nagu nad peavad, teevad asja halvemaks, sealhulgas needsamad värgid.
Vaevalt M550d tahmafiltrite eemaldamine lisab 10kW jõudu, kui lisaks, siis
tehas lihtsalt suurendaks filtri läbilaskevõimet.
Aga see, kui veidi nigelate pihustitega lisaks lisada veel softiga jõudu, no sel
juhul iga tahmafilter (isegi tutikas) ei tööta nii nagu see peab töötama.
Näiteks bensiinimootori EURO1 normi läbimiseks 1992. aastal oli vaja kõigest
lambda andur lisada. Selle tulemusena kompuuter sai täpsustada pritsekoguseid
ja ega minek kehvemaks ei läinud, vastupidi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Tehasest tuleb auto 170kw ja 500nm-ga, pärast tahmafiltri eelmaldust oli MAHA dünopingis (mida kasutab ka BMW tehas) 180kw ja 530nm, pole isegi vaidlusmomenti imo.

M550d ei vastaks EURO5 nõuetele siis ehk enam, kui läbilaskevõimet suurendada?
Võib-olla tehasest tulles küll, aga garantiiaja lõpus enam mitte, sellega peab tehas ka arvestama.
Mingisugune loomulik kulumine toimub siiski, BMW ei saa ilmselgelt lubada endale kõigil diislitel garantiiaja jooksul 3x pihusteid ja turbosid vahetada.

DPF pole mõeldud kilode kaupa tahma püüdmiseks, aga kui mootor muus osas piisavalt korras on, suudab see siiski mingil määral kusevate pihustite tekitatud tahma olematuks muuta ja nõuetele vastavust säilitada.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Siunamisest on asi kaugel, see paistab sul paremini käpas olema, ei viitsi viiteid tooma hakatagi, saaks terve lehekülg täis :mrgreen:

Praegu on ju tootearenduse käigus juba 280kw juurde jõutud sama töömahu juures, väga tore :)

Arutlesin vastavalt esimeses postituses toodud "müüdile", kuna sellel müüdil siiski tõepõhi all paistab olema.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas arnis »

Ma®tin kirjutas:Tehasest tuleb auto 170kw ja 500nm-ga, pärast tahmafiltri eelmaldust oli MAHA dünopingis (mida kasutab ka BMW tehas) 180kw ja 530nm, pole isegi vaidlusmomenti imo.
Vaidlusmoment on ikka päris pirakas. Antud olukorras kaks mõõtmist olid teostatud 10a-se vahega.
Ja teiseks, filter tuleks maha võtta uuel autol. Ja isegi sellisel juhul tuleb alguses kontrollida tehase
numbreid, siis filter välja võtta ja siis mõõta uut tulemust.

Oletada, et 10a jooksul ükski teine muutuja ei nihkunud on absurd.
Isegi rehvimustri kulumine vähendab rataste ümbermõõtu.
Me ei räägi silindrite sissetöötamisest ja teistsuguste näitajatega mootoriõlidest.

DPF-i kasutegur ei ole nii kehva nagu võiks oletada. Tehas "uhkustab" 95-99% kasuteguriga.
Loomulikult on see üle pakutud, kuid kui 10a vanal E60-l summuti läigib, tõestab see siiski,
et suur--suur enamus on põletatud.
Võtame EURO3 (DPF-ita) vs EURO5 (DPF-iga) PM nõuded, 0,5 vs 0,05. Vahe on kümnekordne.
Ja ärme nüüd eelda, et mitte keegi ei kontrolli mitte midagi peale tehasest välja tulemist.
Olen üsna kindel, et saksas on tehnopunktis seadmeid, mis asja ära oskavad kontrollida.
Küsimus on selles, kas Eestis on too tahma kontrolliv tehnika selleks võimeline?

Kordan igaks juhuks üle. Ma ei vaidle vastu, et 10a vana mitte uus tahmafilter takistab tööd.

Ja nagu kuno ütleb, et mootor on tervik, algab õhufiltriga ja lõppeb summuti otsaga.
Kui seda modifitseerida, siis asjad muutuvad. Olgu see tarkvara, sportsumps, sportfilter,
või sportveepump. See pole enam seesama mootor mis vastab iseenda parameetritele.
Ja enamus pinke ei mõõda mootorit vaid autot. Seega kui muuta veo-süsteemis parameetreid,
saab jällegi teistsuguseid tulemusi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Aga näed, nüüd tean. Ilma euro heitmenormideta tänapäeva autodel DPF-i poleks, see on üsna selge.

Esimeses postituses olev müüt:
euronormid teevad mootori elu raskemaks ja mineku halvemaks
DPF-iga 170kW, ilma 180kW.
Kergem hingamine ja parem minek.

See ei muud fakti, kui palju seda reaalselt vaja on või kui palju sellest keegi üldse aru saab.

Siit võib hoopis edasi teemat arendada, miks pihustid kusevad, turbod lekivad, eelsüüteküünlad ei tööta, EGR-süsteem tihti vigane on ja mootor poolkülmalt ringi sõidab. Ühesõnaga, tehast siunata ;)
Siis saame ka teada, miks DPF-id ummistuvad ja need eemaldatakse ning siis edasi ringi suitsetakse.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Ma küsiks lihtsalt selle piraka vaidlusmomendi kohta, et kui reaalne on, et täiesti tehaseseades (õiges mõõdus rehvidega jne) 10 aastat vana ja kuratsedateab palju läbiuhanud auto dünos suuremaid numbreid näitab kui passis kirjas? :mrgreen:
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3534
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Tauri_J »

Päringu järgi siis EURO5.

Plaani DPFi vahelt välja võtta ei ole ja chippida ka ei taha. Ei taha tahmalonti :lol:

130kW on väga korralik võimsus sellise auto kohta.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2535
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas Ma®tin »

Mul on kuskilt meelde jäänud, et CR puhul "no smoke, no power" ei kehti. Ehk siis, kui kusevale pihustile vastavalt rohkem õhku peale ei tule, pole sellest kasu midagi. Pead ei anna muidugi.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7838
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: Polestar 2
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas arnis »

Ma®tin kirjutas:Ilma euro heitmenormideta tänapäeva autodel DPF-i poleks.
DPF-iga 170kW, ilma 180kW.
Kergem hingamine ja parem minek.
Jah, mootori võimsusele heitgaaside töötlemine lisa ei anna, küll aga pikendab
see omaniku eluiga. Kui omanikku see ei huvita, siis teisi kindlasti huvitab.

Lühike uudis:
Vaatamata normidele ja järelevalvele ei ole Pariis ja London saavutanud mingit
progressi NOx ühendite ja tahmaosakeste eesmärkide saavutamiseks.
Olukord on tõsiselt halb, kümned tuhanded "liigsed" terviseprobleemid võrreldes
keskmise tasemega (seal kus pole reostust). Tervisemängud on veel kallimad.
Seetõttu plaanivad mõlemad keelata eraisikute diiselsõidukid (linnasisese sõit).
Mõistan olukorda, kuid mitte drastilisi meetmeid. Pigem keelake kõik alla EURO5-e
dislad, siis jääb vähemalt võimalus diislile. Prantsusmaal on minuarvates kohe
eriti popp liigelda "otses mõttes pasadiiselplöristajatega". Konkreetselt on
näha üldpildis, et enamik autosid on EURO2 jeelijeeli. Kuna neid on seal kordades
rohkem kui Tallinnas, siis meil on siin olukord lausa lilleline. Diislil pole mingit
eelist kui see on tuksis ja tarbib rohkem kui bena. Meil siin on üsna popp tulemus
suured numbrid. Lausa nii popp et antud kütusekulu võetakse kui "ainuõige".
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2423
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: BMW, heitgaasid, reostamine ja nõuded

Postitus Postitas TarmoV12 »

arnis kirjutas:...
Seetõttu plaanivad mõlemad keelata eraisikute diiselsõidukid (linnasisese sõit).
Lõpuks ometi :lol:
Tallinn, võta õppust :!:
V8
Vasta