e38 730d turbo reguleerimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

e38 730d turbo reguleerimine

Postitus Postitas leed90 »

Tere.
Juhtus selline halb lugu et üks sisselaske kollektoris olev pöördklapp lendas mootorisse ja lõhkus
ära nii mootori kui ka turbo. Sai siis teine mootor vahele visatud ja ka turbole sain uue keskosa. Ehk siis "core assembly". Hiinakas on ta küll aga eks näis kaua vastu peab.
Nüüd oleks vaja aga asi paika sättida.

Küsimus on et kuidas täpsemalt käib selle geomeertia labade juhtimise hoova paika keeramine. Ülemine asend peaks tal siis olema see kui mootor seisab ja vaakumit ei ole. Sellisel juhul on labad avatud asendis. Sama seis on ka siis kui mootor saavutab kõrged pöörded ning on vaja ülelaaderõhku piirama hakata. Ülemist asendit reguleerida ei saa, kuna see on juba piiratud väikse metall tifti või pulgaga turbo sees.
Alumises asendis on geomeetria liigutamise hoob siis kui mootor töötab tühikäigul ja on aktiveeritud maksimum vaakum. Samas tähendab ka see asend algust rõhu ülespuhumisel, ehk kinnistest (ikkagi õrnalt avatud) labadest.
Nüüd tahaksgi teada et kui palju alumisse asendisse peaks vaakum neid labasi tõmbama? Ma mõtlen et siin on juba võimalus seda reguleerida väikese poldi abil, mis on omakorda lukustatav väikese mutriga.
Kui ma õeti aru saan siis seoses sellega peaks saama reguleerida turbo rõhku.

Teine küsimus on selle varda enda pikkusega. Kui ma panen vaakumklapi turbo külge ja üritan siis varda otsas olevat silmust geomeetria labade pulgaga ühendada, pean avaldama väikest survet vaakumklapi sees olevale vedrule et ta otsa saada. Ja kui ta lõpuks küljes on ning splint ka, siis tundub et nagu jääkski veidike see vedru pinge alla ja geomeetria hooba ülemisse asendisse suruma jäädes. On see õige või peaks ta ikkagi üsna vabas asendis seal olema?


Lihtsalt tundub nagu jõudu oleks vähem kui ennem ja INPA viskas ka korra vea sisse et boost bressure low.

Pikk ja segane jutt, võibolla olen ma üldse sellest tööpõhimõttest valesti aru saanud, aga kui keegi on asjaga rohkem tegelenud ja oskab midagi tarka öelda siis ootan vastuseid :)

Ette tänades
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

Re: e38 730d turbo reguleerimine

Postitus Postitas leed90 »

ise küsin-ise vastan

Reguleerisin siis seda väikest kuuskant kruvi. Tuligi välja et geomeetria labad ei jõudnudki üldse suletud asendisse, vaid jäid ikkagi avatuks kui vaakum aktiveeritud. Kruvisin kruvi veidike väljapoole ja nüüd labade liikumismaa kohe palju pikem. Reguleerisin täpselt niipalju piiripeale et oleks maksimum rõhk, samas mitte niipalju et liialt ülelaadimist toimuks.
Minek läks madalamatel pööretel veidi paremaks ja ka tahma ei löö niipalju välja paigalt kiirendades.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e38 730d turbo reguleerimine

Postitus Postitas jass161 »

Kui endal turbot vahetasin regullisin päev aega. Läppar järel, muudkui sõitsin ja proovisin, ning jälgisin rõhku erinevatel koormustel.
Kasutaja avatar
jass161
Huviline
Postitusi: 825
Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Viljandimaa

Re: e38 730d turbo reguleerimine

Postitus Postitas jass161 »

Magnet vaakum klapiga on neil jamad jah, ise panin ka uue ning asendasin vnt klappi ka.
Vasta