Rattalaagrite kontrollimine.
Rattalaagrite kontrollimine.
Tere,
Kuna paljude inimeste küsimus on rattalaagritega seotud, siis otsustasin kirja panna meetodi, kuidas saab kindlaks teha rattalaagri viga. Kuna rattalaagri sees olevad kuulid tekitavad purunenud olekus vibratsiooni, siis kõige parem meetod laagri kontrollimiseks on niimoodi: tõstad auto ratta maast lahti, ajad ratast ringi ja samal ajal paljaste näppudega hoiad amordipüstaku vedrust õrnalt kinni. Kui nende näppude vahel on tunda vibratsiooni, on suure tõenäosusega rattalaagri kuulid või nende kontaktpinnad vigastatud. Niimoodi olen mina rattalaagrite vigu leidnud ning tuvastanud. Kui kellelgi on veel omapoolseid nippe lisada, siis postitage need siia - loen ka ise hea meelega.
SR
PS: see teema võiks siis juba sticky kah olla.
Kuna paljude inimeste küsimus on rattalaagritega seotud, siis otsustasin kirja panna meetodi, kuidas saab kindlaks teha rattalaagri viga. Kuna rattalaagri sees olevad kuulid tekitavad purunenud olekus vibratsiooni, siis kõige parem meetod laagri kontrollimiseks on niimoodi: tõstad auto ratta maast lahti, ajad ratast ringi ja samal ajal paljaste näppudega hoiad amordipüstaku vedrust õrnalt kinni. Kui nende näppude vahel on tunda vibratsiooni, on suure tõenäosusega rattalaagri kuulid või nende kontaktpinnad vigastatud. Niimoodi olen mina rattalaagrite vigu leidnud ning tuvastanud. Kui kellelgi on veel omapoolseid nippe lisada, siis postitage need siia - loen ka ise hea meelega.
SR
PS: see teema võiks siis juba sticky kah olla.
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
-Teine meetod- on kuulda kõrvalhelisid.
-Minu jaoks on peamine jama: undavad laagrid.
-Viimane ja kõige peamine on- sellisel juhul on kuulda juba nii undamist kui ka vibrat: ratas loksub. (kui auto tõstad üles- loksub igale poole)
-Minu jaoks on peamine jama: undavad laagrid.
-Viimane ja kõige peamine on- sellisel juhul on kuulda juba nii undamist kui ka vibrat: ratas loksub. (kui auto tõstad üles- loksub igale poole)
-
- Huviline
- Postitusi: 1994
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Tegelikult "tühi" teema- kui ikka laager läheb, on seda kuulda ja tuleb vahetada. Mida ma tast ikka enam kontrollin- hilja juba! Praegustes oludes leida kohta, kus saaks autole ka alt pilgu peale visata, on praktiliselt võimatu. Pealekauba ongi ju ainult kaks võimalust- kas laager veel on või teda enam pole! 

Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Kus-juures ei ole kõik nii lihtne.
Oli e34 peal jama- auto pidurdamisel keeras (tagumine osa), ka kuulda oli kardaanist vahest kõrvalhelisid, aru ei saanud. Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm.
E39- ei saa aru kumb läbi: kas parem- vasak. vahetatud sai üks- tegelikult undas aga teine... sama asi tagumistega... Kui vahetada paari ära- siis rahu majas.
Oli e34 peal jama- auto pidurdamisel keeras (tagumine osa), ka kuulda oli kardaanist vahest kõrvalhelisid, aru ei saanud. Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm.

E39- ei saa aru kumb läbi: kas parem- vasak. vahetatud sai üks- tegelikult undas aga teine... sama asi tagumistega... Kui vahetada paari ära- siis rahu majas.
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.Danil523 kirjutas:Kus-juures ei ole kõik nii lihtne.
Oli e34 peal jama- auto pidurdamisel keeras (tagumine osa), ka kuulda oli kardaanist vahest kõrvalhelisid, aru ei saanud. Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm.![]()
E39- ei saa aru kumb läbi: kas parem- vasak. vahetatud sai üks- tegelikult undas aga teine... sama asi tagumistega... Kui vahetada paari ära- siis rahu majas.
E-46 323 98a. 125kw
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Teema algatajale: Tee parem DIY rattalaagri vahetusest, oleks kasulikum 

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

DIY-e on netis rattalaagrite vahetamise kohta küllalt olemas

Re: Rattalaagrite kontrollimine.
On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. See meetod ei näita suurt midagi. Kõige kindlam tõsta rattad maast lahti, keeruta ja loksuta.Keith120 kirjutas: Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laagerKristo_K kirjutas:On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. See meetod ei näita suurt midagi. Kõige kindlam tõsta rattad maast lahti, keeruta ja loksuta.Keith120 kirjutas: Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.

On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
E-46 323 98a. 125kw
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Sekundeerin.Kristo_K kirjutas:On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. ...
Ratta üles tõstmine, loksutamine ja keerutamine on nii ja naa. Näiteks Suurbritannias tehnoülevaatusel tehakse seda - ülevaataja keerutab ja loksutab ratast. Samas mul ei ole küll õnnestunud tagumise ratta keerutamisega mõistlikule tulemusele jõuda. Esiteks on piisavalt suurt jõudu vaja (olen nõrk

Siledal teel rooliga mängides ja kõrvu kikitades missuguses nurgas müra kõige tugevam on, kõhutunnet usaldades ning vajadusel sillakaupa vahetades tuleks minu arvates probleemile läheneda.
Sõidurõõm
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Sai vist päris hea teema tehtud
- minu arust võib lugeda, et MOTT on järgmine:
üheksa korda uuri üks kord vaheta

üheksa korda uuri üks kord vaheta

Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Ma olen seda juba piisavalt mõelnud, praktikas toimis sinu näide ühe mu jaapani päritolu autoga. Minu näide oli E30 kerega BMW tagarattalaagri puhul. Mul kahjuks pole 30 erineva autoga kogemusi, aga piisas kahest juhtumist.Keith120 kirjutas:mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laager... Kui autol alla ühesugused rehvid ,siis tundub ebaloogiline.
On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Enda e-46 - l tuvastasin igaljuhul siledal teel keerutamise teel ,et läbi oli parem tagumine laager. Ratast keerutades ja loksutades ei saanud midagi aru. Nagu siin juba ka mainitud on,et tagasilla veoga autol tuvastab keerutamise,loksutamise teel kergesti ainult esiratta laagri.Kristo_K kirjutas:Ma olen seda juba piisavalt mõelnud, praktikas toimis sinu näide ühe mu jaapani päritolu autoga. Minu näide oli E30 kerega BMW tagarattalaagri puhul. Mul kahjuks pole 30 erineva autoga kogemusi, aga piisas kahest juhtumist.Keith120 kirjutas:mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laager... Kui autol alla ühesugused rehvid ,siis tundub ebaloogiline.
On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
E-46 323 98a. 125kw
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm.
Mul on loks ligi 4-5xm <.<

Mul on loks ligi 4-5xm <.<
-
- Huviline
- Postitusi: 1994
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Ja mis mõõtühik see veel on? Vabandan, kui on tegemist düsgraafia all kannatava kasutajaga, sest ilmselt on näha, et oma postitust pole läbi loetud!Mul on loks ligi 4-5xm <.<

Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte.
E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti?
Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest? 



- paul22
- Huviline
- Postitusi: 305
- Liitunud: 03.06.2012 17:02 42
- Peamine sõiduk: e91 330xd-müüdud, b7 4motion, e60 535d
- Asukoht: tallinn
- Kontakt:
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Alles oma masinal e91 xd-l oli sama häda. Ei mingit undamist nagu teiste autodega on olnud, ei mingit erinevust sõidus. Alles üles tõstmisel selgus, et laager taga nii läbi, et ratas loksus all ca 1,5cm. ning ime, et üldse alt pole tulnud.
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
- Peamine sõiduk: BMW f11 530D
- Asukoht: Harjumaa, Rae vald
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Tundub küll, et laager lahti. Keera veovõlli mutter maha ja toksi võlli võimalikult sissepoole, saad laagri poltidele ligi. Kui kinni keeramine ei õnnestu, on poltidel keere rikutud ja peaksid teised poldid panema (keerad ühe täitsa välja ja on näha).Kermo144 kirjutas:Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte.E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti?
Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest?
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Nagu ma aru saan siis veovõll liigub otsa suhtes, kui ma löön nt haamriga. Aga tekib sellest piisavurks kirjutas:Tundub küll, et laager lahti. Keera veovõlli mutter maha ja toksi võlli võimalikult sissepoole, saad laagri poltidele ligi. Kui kinni keeramine ei õnnestu, on poltidel keere rikutud ja peaksid teised poldid panema (keerad ühe täitsa välja ja on näha).Kermo144 kirjutas:Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte.E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti?
Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest?
ruum, et ligi saada poltidele? Või noh kuidas ma seda lööma peaks, et veovõlli otsa ei kahjustaks?
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
- Peamine sõiduk: BMW f11 530D
- Asukoht: Harjumaa, Rae vald
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Minu jutt käis poltide liikumise kohta, muidugi võib lisaks olla veel laagri loks. Lööd jah otsa pihta ja tagant poolt läheb nii palju eemale, et saad võtmga ligi. Pane puuklots vahele,et otsa ei vigastaks. Viimati kui laagrit vahetasin ei võtnud ma küll võlli difri juurest lahti.
Re: Rattalaagrite kontrollimine.
Aga saingi laagri nii kinni keeratud. Sedasi saab ka uut laagrit vahetada.urks kirjutas:Minu jutt käis poltide liikumise kohta, muidugi võib lisaks olla veel laagri loks. Lööd jah otsa pihta ja tagant poolt läheb nii palju eemale, et saad võtmga ligi. Pane puuklots vahele,et otsa ei vigastaks. Viimati kui laagrit vahetasin ei võtnud ma küll võlli difri juurest lahti.
Tänud sulle.
