K: Mootoriploki remont
K: Mootoriploki remont
Küsimus siis selline, et kuskohas Tallinnas või läheduses teostatakse mootoriploki kergemat remonti. Nimelt sõbra autol klapikambrikaane kinnituse plokipoolne keere maha tulnud. Hea kui sinna saaks vana keerme suuruse taastada, suuremaks puurimine ei paista olevat hea lahendus. Ehk on keegi kokku puutunud sellise probleemiga ja oskab aidata?
- kingpool81
- Huviline
- Postitusi: 116
- Liitunud: 04.01.2007 22:20 26
Mul sellekohaga halvad kogemused, kunagi sai sinna kaan viidud juhtpukside vahetusse, tagasi sain kaane ilusti puksid sees,aga olid kaane ka veel üle lihvind nii umbes 0,8 mm õhemaks (kaan polnud kõver- sai ülemõõdetud). Siis kui hakkasin kaant kokku panema selgus kurb tõsiasi, klapipeasd (kolm tagumist) olid nii sisse soobeltatud, et klapid jäid lahti ja ei jäänud muud midagu üle kui klapi tagant maha võtta! Tegu ei olnud BMW kaanega vaid Sprinteri kaanega!Morten kirjutas:Neil oli mingi kahtlane vabandus, et miski auto ukse ette ära külmunud ja enne kui üles sulab ei saa nad autosid sisse võtta. Kui plokk ise osandada ja sinna viia siis nad saaksid korda teha. Huvitab vabandus anyway...
ploki remont
olen kokku puutunud sellise probleemiga,kümmekond plokki on uued keermed saanud ,hel 56503144 sinu postitusest jääb veidi segaseks mis täpselt teha tahad
Re: K: Mootoriploki remont
Mehed võtavad agaralt sõna tehnilistes teemades ja ei saa nüüd ühe keermega hakkama?Morten kirjutas:Küsimus siis selline, et kuskohas Tallinnas või läheduses teostatakse mootoriploki kergemat remonti. Nimelt sõbra autol klapikambrikaane kinnituse plokipoolne keere maha tulnud. Hea kui sinna saaks vana keerme suuruse taastada, suuremaks puurimine ei paista olevat hea lahendus. Ehk on keegi kokku puutunud sellise probleemiga ja oskab aidata?
Otsid piisavalt pika sabada keermepulga ja keerad üle, samast august sisse, kus polt läheb.
Miks selle pärast tervet mootorit lahti võtta on vaja?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Kõik ei taha omale koju igat tööriista osta.
Kõigil pole elementaarset katusealustki kus seda teha.
Täiesti normaalne ju, et lastakse asjatundjatel teha, mitte ei keerata ise veel rohkem psse.
Kõigil pole elementaarset katusealustki kus seda teha.
Täiesti normaalne ju, et lastakse asjatundjatel teha, mitte ei keerata ise veel rohkem psse.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: K: Mootoriploki remont
Ära nüüd seda soovitust väga tõsiselt võta.Aare kirjutas:Otsid piisavalt pika sabada keermepulga ja keerad üle, samast august sisse, kus polt läheb.
Miks selle pärast tervet mootorit lahti võtta on vaja?

Kui plokikaane poldi keere kord juba maha on keeratud siis lihtsalt keermepulgaga üle keerates teda kindlasti ei taasta.
Re: K: Mootoriploki remont
ferdinand kirjutas:Ära nüüd seda soovitust väga tõsiselt võta.Aare kirjutas:Otsid piisavalt pika sabada keermepulga ja keerad üle, samast august sisse, kus polt läheb.
Miks selle pärast tervet mootorit lahti võtta on vaja?![]()
Kui plokikaane poldi keere kord juba maha on keeratud siis lihtsalt keermepulgaga üle keerates teda kindlasti ei taasta.
Äkki keegi oskab öelda, kuidas seda siis tehakse? Endal täna tihendi vahetuse käigus selgus, et ühel poldipesal mootoriplokis keere maas. Juba lahti keerates selgus, et mootorit oli enne tehtud ja ilmselt eelmisel korral ei olnud polti õige survega juba kinni keeratud.

E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Re: K: Mootoriploki remont
Pm tehakse nii nagu Aare kirjutas.
Nt. kui präegu on M6 keere ja kui keere mingil põhjusel on kannatada saanud, siis võetakse suuruselt järgmine M8 keermelõikaja ja lõigatakse uus keere (sobiva keerme sammuga) sisse.
Lihtne & loogiline.
Nt. kui präegu on M6 keere ja kui keere mingil põhjusel on kannatada saanud, siis võetakse suuruselt järgmine M8 keermelõikaja ja lõigatakse uus keere (sobiva keerme sammuga) sisse.
Lihtne & loogiline.
Re: K: Mootoriploki remont
Päris nii see ikka ei käi, et võtan number suurema keermepulga ja asun keerama. Ega plokk pole plastmassist.
Lisaks pole suuremast keermest kasu, siis on suuremat polti ka vaja. Lisaks peab see suurem polt sinna ära mahtuma. Selle vastu aitab keermepuks.
Lisaks pole suuremast keermest kasu, siis on suuremat polti ka vaja. Lisaks peab see suurem polt sinna ära mahtuma. Selle vastu aitab keermepuks.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: K: Mootoriploki remont
Mis sa sellega täpselt mõtled et plokk pole plastmassist?
See on ju loogiline, et kui lõikad suurema keerme sisse peab ka sellele vastava poldi panema ja selle kõige jaoks peab ka ruumi olema.
Kuidas keerme puks ploki külge monteeritakse?
See on ju loogiline, et kui lõikad suurema keerme sisse peab ka sellele vastava poldi panema ja selle kõige jaoks peab ka ruumi olema.
Kuidas keerme puks ploki külge monteeritakse?
- iisak
- Huviline
- Postitusi: 1702
- Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
- Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
- Kontakt:
Re: K: Mootoriploki remont
Selle jaoks on spetsiaalsed "recoil" keermevedrud.vahur_s kirjutas:
Kuidas keerme puks ploki külge monteeritakse?
Korralikus komplektis on ALATI kaasas nii õiges mõõdus puur kui keermepulk.
Näitek "10" poldi jaoks on 10,4 puur ja 10X1,5 keermestaja.
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Re: K: Mootoriploki remont
Vägev värk on välja mõeldud
Aga natuke arusaamatuks jääb mis seda "vedrut" paigal hoiab, et ta enam välja ei tuleks kui midagi sisse-välja keerad.
Huvitav kas "recoil" mingi eestimaine nimetus ka on ja kas meie oma Maarjamaalt polegi siis neid võimalik osta.
Kui keegi teab kust sellist kaupa saab soetada võiks teada anda.
Googeldades leitud suuremad/tuntumad tootjad:

Aga natuke arusaamatuks jääb mis seda "vedrut" paigal hoiab, et ta enam välja ei tuleks kui midagi sisse-välja keerad.
Huvitav kas "recoil" mingi eestimaine nimetus ka on ja kas meie oma Maarjamaalt polegi siis neid võimalik osta.
Kui keegi teab kust sellist kaupa saab soetada võiks teada anda.
Googeldades leitud suuremad/tuntumad tootjad:
Re: K: Mootoriploki remont
Keerme lõikamiseks on natuke rohkem tarkust ja tööriistu vaja kui et hakkan M10 keermepesa M12 keermelõikuriga suuremaks lõikama. Muu tõi iisak juba välja.vahur_s kirjutas:Mis sa sellega täpselt mõtled et plokk pole plastmassist?
Ehk ploki saab väga lihtsalt pe???e keerata, seega on targem antud töö spetsialistedele jätta. Lisaks maksavad vajalikud tööriistad ka üldjuhul rohkem kui selle töö ühekordne hind.
Kaks põhilist tegijat, mida Eestis on saada, on Helicoil ja Timesert. Esimene on pigem vedrukeere ja teine keermepuks.
Timesert on tehase poolt ette nähtud ka GM Northstar V8 aluplokiga mootoritel kui kaaned maha käivad. Helicoil seal ei kesta. Seda soovitaks ka BMW ploki remontimiseks.
Timeserti müüb Würth. Hind on $$$
Info mõttes, Helicoili võib vist küsida Tööriistamarketist Peterburi teel.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- iisak
- Huviline
- Postitusi: 1702
- Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
- Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
- Kontakt:
Re: K: Mootoriploki remont
Ka meie ostame sealt.raimo_r kirjutas: Info mõttes, Helicoili võib vist küsida Tööriistamarketist Peterburi teel.
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Re: K: Mootoriploki remont
Aga just nii lihtsalt see käibki.raimo_r kirjutas:Päris nii see ikka ei käi, et võtan number suurema keermepulga ja asun keerama.
Kuidas vene ajal tehti kui plokis keere ära oli rikutud. Aeti suurem keere ja keerati sellele sobiv polt sisse ja sai sama he akui varem.
Muidugi oli ka võimalus lasta oskajal treialil pronksist puks ja see plokki keerata. Aga kaldun arvama et enamasti mindi kergema, lihtsama ja odavama vastupanu teed ning asi piirdus uue keerme ajamisega mootori plokki.
See juttu ei maksa midagi.raimo_r kirjutas:Keerme lõikamiseks on natuke rohkem tarkust ja tööriistu vaja kui et hakkan M10 keermepesa M12 keermelõikuriga suuremaks lõikama.
Ehk ploki saab väga lihtsalt pe???e keerata, seega on targem antud töö spetsialistedele jätta. Lisaks maksavad vajalikud tööriistad ka üldjuhul rohkem kui selle töö ühekordne hind.
Äkki täpsustad mis erilist tarkust keerme lõikamise juures siis vaja on.
Mis erilistest tööristadest jutt käib ?? Tavaline keermelõikaja maksab tõesti terve varanduse ja võimalus et keegi hea inimene seda laenab on ka kaduvväike!!
Alati jääb võimalus et midagi nihu läheb, aga kui põhimõtted on selgeks tehtud on see võimalus väike.
Sinu jutust võib võhikule jääda mulje et mootori plokki poldile uue keerme lõikamine on võrdne ajukirurgijaga, mida on võimeline tegema inimene kes on seda tööd aastaid õppinud ennem kui millegi nii keerulise kallale asub.
Kui me kõik tööd jätame spetsialistidele, milleks siis üldse antud foorumit vaja on. Paneme nt. iisaku kontaktid ja saavadki kõik meie mured lahendatud. Ahjaa üks väike mure siiski suure rahapataka hankimise näol jääb, aga sellest saame vast üle.
Video ainuke kommentaar on muidugi paljutõotav.raimo_r kirjutas: Timeserti müüb Würth. Hind on $$$
http://www.youtube.com/watch?v=-JggtIxT ... re=related
Mis kanti hinnad ka jäävad sellel tootel?iisak kirjutas:Ka meie ostame sealt.raimo_r kirjutas::Info mõttes, Helicoili võib vist küsida Tööriistamarketist Peterburi teel.
Re: K: Mootoriploki remont
Tööriistamarket müüb V-Coil´i aga põhimõte on jah sama.raimo_r kirjutas:Info mõttes, Helicoili võib vist küsida Tööriistamarketist Peterburi teel.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Re: K: Mootoriploki remont
Eile võtsime kogu töö ette ja tõesti vahur_s'i jutt on kuld, tegelikult nii see käibki. Võtsime siis 10'se puuri, millega sai auk puhtaks puuritud, ehk siis vana keere täiesti maha. Vana keere oli 1,5. Poest anti mulle M12 keermepuur, keermesamm 1,75. Sellega sai uut keeret sisse hakata keerama. Keerme keeramisel tuli väike jama, nimelt keermepuur jookseb otsast koonusesse ja tänu sellele jäi a'la 1cm poldipesa põhjast keermestamata. See keermestamata osa oli tegelikult väga oluline, kuna kaane kinnitõmbamiseks juba tehtud sügavusest ei piisanud ja, et saaks piisava tugevusega polti sisse keerata oli vaja siiski keere kuidagi lõpuni keerata. Lõikasime keermepuuril selle koonuselise otsa maha ja saigi keere lõpuni keeratud
. Poest sain 12'se poldi, mis vanast natuke tugevam (peal oli 12,9), aga ka pikem. Polt polnud torx'i otsaga vaid sisekuuskandiga ja 120mm. Käisin treiali juures, kes poldi 10mm lühemaks tegi ja 15mm keeret juurde keeras. Kodus lasin ise kindluse mõttes veel 2mm poldi otsast maha, et sissekeeramisel väike varu ka jääks, kui juhuks tõesti midagi auku peaks jääma... Nüüd oli vaja see polt kuidagi ka kaanest läbi saada ja puudu oli ka seib. Plokikaanele hakkasin auku puurima altumiselt poolelelt ja läbi oli vaja puurida ainult murdosa kogu augu pikkusest, kuna auk on astmeline, nagu ka originaalpolt. Osa august, vist umbes 10mm(pole päris kindel) oli kitsama mõõduga, pakun, et võis olla 11mm ja teine osa, ehk siis enamus auagu pikkusest(50- 60mm) oli 12mm ja sealt käis uus polt läbi. Puurisingi selle 11mm osa august 12mm puuriga üle ja kaanega oli korras. Seibiga nii lihtsalt ei läinud
Kuna seib on samamoodi nagu poltki ülitugevast materjalist siis sellele puurisin seda auku vist mingi 10 minuti ise trelliga seal jalgupidi otsas rippudes. Kruustangide vahel ja puuri pidevalt õli sees loputades jõristasin ka sinna selle augu kuidagi ära. Kokkuvõttes kaant ploki külge keerates sai lõpptulemus ülihea, selle poldi ja keerme vastupidamise pärast enam muretsema ei pidanud, kuna keere sai väga ilus puhas ja polt tugevam/jämedam. Kinnikeeramisel puperdas süda siiski teiste poltide keeramisel, et seal keere ja poldid vastu peaksid. Õnneks rohkem auke üle tegema ei pidanud ja saime kaane ilusti kinni
Mainin selle augu ka ära, millel keere maas oli. Auk oli ploki sees parempoolse rea keskmine, kohas kust plokikaan kõveraks oli läinud ja kuhu ka mõra oli tulnud. Juba kaane mahakeeramisel tuli see polt kuidagi kergelt lahti ja usun, et see keere oli juba eelmise remondi ajal ära rikutud! Eelmise remondi ajal olid vanad poldid tagasi pandud, mis olid tagatipuks ka puhastamata jäänud, puha liivased olid, kui välja keerasime.
Nagu ka foorumis varem mainitud on kaane külge panemisel ÜLIolululine poldid ja poldiaugud puhastada!!! Ise lasin augud õhuga puhtaks ja kuivatasin veel vatitikkudega üle
Poldid loputasin lihtsalt bensiinis ja määrisin õliga.
Igaljuhul kui kellelgi veel selline töö ette tuleb võtta siis soovin ainult külma närvi ja paksu rahkotti!





Igaljuhul kui kellelgi veel selline töö ette tuleb võtta siis soovin ainult külma närvi ja paksu rahkotti!

E39 528 iA '96; E46 325 Ci '01 Shadowline
Re: K: Mootoriploki remont
Vaata nüüd töö kokkuvõtet ja oma juttu. Pool juttu on puudu.vahur_s kirjutas:...
Rahajutt on ka tüüpiline soome ehitaja jutt.
poodi sõit, poldi ost, keermelõikuri ost, treiali juurde sõit, treiali raha, oma aeg ja närvid - need kindlasti olid kõik tasuta

E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: K: Mootoriploki remont
Kui sa nüüd süveneksid minu eelnevatesse postitustesse, mõistaksid sa et minu postituste eesmärk ei ole olnud töö käiku täpselt kirjeldada.
Ma olen üritanud selgitada, et arutluse objektiks olev töö on hakkajale inimesel võimalik ise ära teha, erinevalt sinust kes väidab et see väga keeruline ja ise ei tohiks seda ette võtta.
Mootori plokki või tervet auto treileril ringi sõidutamine ei lähe mitte midagi maksma jah.
Keermelõikureid on erinevas hinnaklassi, millist osta on vaba valik. Kui palju poes käik maksma läheb sõltub kasutatavast transpordi vahendist ja kui kaugel pood asub. Aja ja närvikulu on personaalne.
Niimoodi võib lõpmatuseni arutleda.
Ma olen üritanud selgitada, et arutluse objektiks olev töö on hakkajale inimesel võimalik ise ära teha, erinevalt sinust kes väidab et see väga keeruline ja ise ei tohiks seda ette võtta.
Milleks selline sildistamine vajalik on?raimo_r kirjutas:Rahajutt on ka tüüpiline soome ehitaja jutt.
Mootori plokki või tervet auto treileril ringi sõidutamine ei lähe mitte midagi maksma jah.
Keermelõikureid on erinevas hinnaklassi, millist osta on vaba valik. Kui palju poes käik maksma läheb sõltub kasutatavast transpordi vahendist ja kui kaugel pood asub. Aja ja närvikulu on personaalne.
Niimoodi võib lõpmatuseni arutleda.
Re: K: Mootoriploki remont
Seda ma tahtsingi öelda, et ära jaga poolikut infot.
Meil on väga palju inimesi, kes igat foorumis kirjutatud lauset puhta tõena võtavad. Pärast kulutatakse remondifirmade uksi veel rohkem tuksi keeratud asjaga või müüakse auto "väga korras isendina" maha.
Meil on väga palju inimesi, kes igat foorumis kirjutatud lauset puhta tõena võtavad. Pärast kulutatakse remondifirmade uksi veel rohkem tuksi keeratud asjaga või müüakse auto "väga korras isendina" maha.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
- iisak
- Huviline
- Postitusi: 1702
- Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
- Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn
- Kontakt:
Re: K: Mootoriploki remont
Kas sa sellise väikese pisiasja peale polti ostes mõtlesid, et BMW kaanepoldid on vedrupoldid? Ma millegipärast hästi ei usu, et sulle vedrupolt müüdi.xrax kirjutas: Poest sain 12'se poldi, mis vanast natuke tugevam (peal oli 12,9), aga ka pikem. Polt polnud torx'i otsaga vaid sisekuuskandiga ja 120mm.
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................
Re: K: Mootoriploki remont
Mis asi on vedrupolt?iisak kirjutas: Kas sa sellise väikese pisiasja peale polti ostes mõtlesid, et BMW kaanepoldid on vedrupoldid? Ma millegipärast hästi ei usu, et sulle vedrupolt müüdi.
F11
Re: K: Mootoriploki remont
Mind ka huvitab mis see vedrupolt endast täpselt kujutab, tema head ja vead ja poldi tehnilised karakteristikud ei teeks ka halba, siis on hea võrrelda tava poldi tugevusklassidega.