E39 530d küttekulu
Re: E39 530d küttekulu
Teeme vahet kompuutri näidul ja tegelikul tankimisest tankimiseni kulul. Enamus E39 kompuutreid valetab kulu väiksemaks. Varjatud menüüst on kütusekulu keskmise arvutamine sätitav kordajaga 0,75...1,25. Minu autol näitab õiget kulu, kui kasutada kordajat 1,14. Varem näitas muidu kompuutri järgi keskmiseks 6,1, kulunud kütuse ja läbitud kilomeetrite suhe seda aga ei kinnitanud.
Kuiva ilmaga püsikaga maanteel umbes 90km/h lastes on minu autol kütusekulu umbes 6,5l/100km. Märja ilmaga muidugi rohkem.
Arvutamist lihtsustab muidugi ka http://www.spritmonitor.de/ - saab tegelikud keskmised kätte ... kui see ei ühti kompuutri näiduga, on mõistlik varjatud menüüst korrektuurid teha, mitte kisada, et auto võtab 5l/100km. Ei võta.
Tehaseandmed on maanteel 6,8, linnas 11,6, keskmine 8,4.
Kuiva ilmaga püsikaga maanteel umbes 90km/h lastes on minu autol kütusekulu umbes 6,5l/100km. Märja ilmaga muidugi rohkem.
Arvutamist lihtsustab muidugi ka http://www.spritmonitor.de/ - saab tegelikud keskmised kätte ... kui see ei ühti kompuutri näiduga, on mõistlik varjatud menüüst korrektuurid teha, mitte kisada, et auto võtab 5l/100km. Ei võta.
Tehaseandmed on maanteel 6,8, linnas 11,6, keskmine 8,4.
Indrek
Re: E39 530d küttekulu
ja veel keskmine mingi 8.3 kandis see mingi 1k sõitnud ilma nullimiseta, et peaks olemagi nagu keskmine kulu
BMW E39 530D -01 http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=4&t=96637
- Maximaator
- Huviline
- Postitusi: 922
- Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
- Asukoht: Kose
- Kontakt:
Re: E39 530d küttekulu
Kes on kisanud et minu auto võtab 5 sajale. Ma ei näe siin ühtegi sellist postitust.
Re: E39 530d küttekulu
Üks on näiteks sinu enda postitus eelmise lehe lõpus 3 postitust ja 25 minutit tagasi, teine on sellele eelnenud postitus ...Maximaator kirjutas:Kes on kisanud et minu auto võtab 5 sajale. Ma ei näe siin ühtegi sellist postitust.
Indrek
- Maximaator
- Huviline
- Postitusi: 922
- Liitunud: 04.01.2010 21:00 21
- Asukoht: Kose
- Kontakt:
Re: E39 530d küttekulu
Mõlemas ju öeldud et kompu järgi
Mina isiklikult ei ole arvutanud reaalset kütusekulu, aga läbitud kilomeetrite ja kulunud kütuse järgi vaadates siis väga mööda polegi.

- brunz
- Huviline
- Postitusi: 13
- Liitunud: 16.03.2010 14:45 11
- Peamine sõiduk: 320d E46
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: E39 530d küttekulu
poisid mis te kaklete, tuleb teha mingi ökosõidu üritus, koos mõõtmistega
Nali-naljaks aga mina isiklikult sain vist oma "suure kütusekulule" jälile. Nimelt on eelmine omanik, rehvide pealt kokku hoidnud ja teise/vale mõõduga rehvi (205/55 R16) alla pannud. Õige mõõt peaks olema 225/55 R16. Nüüd äkki saan ka kompu järgi 6,5 peale, siis olen rahul
Ma arvan, et siin foorumis on seda kompuutri koefitsenti muutnud 2 inimest 100-st, seega mingi võrdlusmomendi ikka saab sellest näidust(isegi ilma mõõtmiseta). Mina konkreetselt ei saanud ju seda tehase lubatud 6,7 isegi kätte. Panen varsti suvekad alla (õiges mõõdus), vaatab mis siis kompu näitab.
Edu teile...

Nali-naljaks aga mina isiklikult sain vist oma "suure kütusekulule" jälile. Nimelt on eelmine omanik, rehvide pealt kokku hoidnud ja teise/vale mõõduga rehvi (205/55 R16) alla pannud. Õige mõõt peaks olema 225/55 R16. Nüüd äkki saan ka kompu järgi 6,5 peale, siis olen rahul

Edu teile...
E39 530d T aut 142kw 2002
Re: E39 530d küttekulu
Kitsama rehviga spido pettis sind 4km/h. Kui sõitsid 100ga ühe tunni siis 100km asemel läbisid tegelt ainult 96km. Ehk siis kui nüüd paned õiged rehvid sõidad sa 4km rohkem ning kütust peaks ka siis paar ml rohkem minema + laiema rehvi veeretakistus on suurem, mis kulutab ka rohkem kütust. Sai segane tekst, endale tundub loogiline 

Re: E39 530d küttekulu
Mis see ajaühik siia puutub
Oluline on see, et antud ümbermõõdult väiksema rehvi puhul teeb ratas 100km läbimiseks rohkem ringe -> rohkem mootori tööd -> rohkem tarbitud kütust.
Ehk sinu teooriat kasutades: Kui kitsama rehviga 1h 100km/h sõita, siis jääb veel 4km läbida, et jõuda samale maale, kus laiema rehviga 1h jõudis.
Kas see ka praktikas väga palju tunda annab, ei tea. Kuigipalju peaks andma, kuna suverehvil reeglina mustrist tulenev veeretakistus omajagu väiksem, see peaks seda suuremat laiust tasakaalustama.
minul kompu näitab linnas 11,1 - 11,2 maanteel püsikaga nii 6,8. Reaalset kulu veel ei tea, sõidan alles esimest paagitäit tühjaks


Ehk sinu teooriat kasutades: Kui kitsama rehviga 1h 100km/h sõita, siis jääb veel 4km läbida, et jõuda samale maale, kus laiema rehviga 1h jõudis.
Kas see ka praktikas väga palju tunda annab, ei tea. Kuigipalju peaks andma, kuna suverehvil reeglina mustrist tulenev veeretakistus omajagu väiksem, see peaks seda suuremat laiust tasakaalustama.
minul kompu näitab linnas 11,1 - 11,2 maanteel püsikaga nii 6,8. Reaalset kulu veel ei tea, sõidan alles esimest paagitäit tühjaks
