1. leht 1-st

Kuidas suurendab "kaaändenn" võimsust ja vingugaas

Postitatud: 09.02.2005 20:21 21
Postitas Aare
Juhuse tõttu sain enda jaoks asja selgeks sedasi :idea:

Naise autol tekkis probleem tühikäigul töötamisega, mootor lonkas ja tagant tuli üsna rasvast vingu, ka soojalt.

Kuna ühe korra olin seal jamanud kinni jääva bensusurve klapiga, siis esimene mõte viis kohe sinna - manomeeter toitetorudele vahele ja katsetama.

Aga võta näpust, surve oli enam-vähem ok, kuid natukese aja pärast järele mõtlema hakates viskas gaasi andes manomeetri kuskil 2.9 peale
(autol on 2,5ne klapp). Hakkan siis järgi mõtlema, et miks natuke kõrgem - seda reguleeritakse ju sisselaske vaakumist. Ühesõnaga - paari minuti pärast leidsin sisselaskelõdvikust altpoolt märkimisväärse vanadusprao. Vahetasin lõdviku ära, asi korras. Asi hakkas rohkem huvitama ja siis proovisin nii, et võtsin õhufiltri välja, siis terve alumise kopsiku ära. Ja mis juhtus? Manomeeter läks jälle üles.

Järeldus - filtri väljavõtmisel on umbes sama efekt kui kergesti hingava panek - sisselaskes vaakum väheneb (kui segusiiber lahti on). Sellele reageerib omakorda surveregulaator tõstes bensusurvet mingine 0.2 bar'i.
Millega ongi seletatav see "tuntav" pöördesseminek ja kõrgemad vingunäitajad, mida Truumu siin tuvastas.

Lõppjäreldus - "võimsust" ja vingu suurendas suurem kütusesurve, mitte filter. Umbes sama efekti saab ka siis, kui reguleeritavast klapist keerata survet peale. Filtri läbilaskevõime osa on seal väike ja kuna seeriamootorite sisselase on ehitatud resonantsile, siis selles filtri omadused ei loe eriti.

Sellega on ka seletatav halvenenud heitgaasid. Tippvõimsust see mõjutada ei tohiks, sest tipus on ainult üks segu mis annab võimsust-ülejäänud on vähemal või rohkemal määral valed. Ja see võimsust andev segu on ecus kenasti sees kui muud asjad korras on (pump jne).