1. leht 1-st
Käivitamine
Postitatud: 02.01.2005 17:34 11
Postitas AARE540
Nonii, esimesed jamad siis... Käivitumisega tiba probleeme... mitte küll alati, aga vahel nagu ei taha käima minna, justnagu ei saaks kätte v midagi säärast, kui läheb siis algul nagu podiseb...pagana raske on kirjeldada, kes eile juures olid need nägid , esimese asjana vast tuleks filter ära vahetada, siiani olen sõitnud Statoili 98-ga, aga kes seda teab, millega eelmine omanik sõitnud on... Ja katsun veel voolikute ühenduskohad üle vaadata. Või on kellelgi veel ideid, millele pilk peale visata? Eks siis tuleb nüüd hakata BMW hingeeluga end tõsisemalt kurssi viima hakata , vahepeal jäi asi nagu soiku vähe, kuna ise polnud omanik

Postitatud: 02.01.2005 20:14 37
Postitas priitv8
Bensufilter, küünlad vaheta ära. Tühigäiguklapp pese Carb-cleaneriga nii puhtaks, et siiber vabalt liiguks. Süütepoolid tasuks ka üle vaadata: kui on sellised, mille peale kirjutatud ZÜNDSPULE (tootja Mayer&Christie), siis neist tuleks lahti saada, asemele kas Boschi või Bremi omad. Kuna neid on 8 siis võib see valus olla

Noh ja lisaõhk ja bensu rõhk ka kontrollida.
PS kas see just külmalt või kuumalt käivitades? Proovi korra õhulugeja pistik lahti ühendada ja vaata kas läheb paremaks?
Postitatud: 02.01.2005 23:29 26
Postitas AARE540
Süütepoolid on BREMI omad, küünlad on sõitnud mingised 2000km v sinnakanti (2 elektroodiga NGK), pulli pärast proovisin nendega ka,mis enne peal olid (4 elektroodiga NGK, BMW kirjaga), ei olnud tolku midagi, sama ikka, aga homme lähen Pärnu, tuleb filter ära osta- vahetada... Aga mis puutub külmalt-soojalt käivitamisse, siis tundub, et külmaölt nagu asi suts parem, aga asi on jamaks läinud just paari viimase päevaga... Aga see tühikäiguklapp-kus tal see täpselt asub ja milline see välja näeb?

Postitatud: 03.01.2005 00:05 24
Postitas priitv8
AARE530 kirjutas:Aga see tühikäiguklapp-kus tal see täpselt asub ja milline see välja näeb?

Asub selle ilusa plastkatte all. Vt siia:

Too metallsilinder, mis jääb õlivardast kella 11 suunas. Selle järgi leiab ka, et see väike õhutoru, mis peale õhulugejat suurest torust irdub, ongi tühikäigu õhutoru ja sealt imetavat õhku see TK-klapp reguleeribki.
Siit on isegi paremini näha (nüüd õlivardast kl. 5 suunas):

Postitatud: 03.01.2005 10:11 24
Postitas eero
Aga kui käib, siis käib hästi või? Igasugustel pööretel?
Kui filter, (või pump

), siis oleks suurematel pööretel ka tunda. Üle 4000 näiteks.
Postitatud: 03.01.2005 10:40 10
Postitas AARE540
Üldiselt käib ilusti, aga olen tähele pannud, et kui kusgil 90 sõita, siis nagu tundub, et hääästi õrnalt nagu katkuks... Arvatavasti tuleb ikkagi filtrist pihta hakata nagunii, sest nagu ma ütlesin, ei tea, millal eelmist korda seda vahetatud on ja see jama on viimaste päevdadega närumaks läinud...
Postitatud: 03.01.2005 12:48 47
Postitas eero
AARE530 kirjutas: ei tea, millal eelmist korda seda vahetatud on ja see jama on viimaste päevdadega närumaks läinud...
Krt, pump, ma ütlen

kui nii kiiresti progresseerub.
Postitatud: 03.01.2005 13:00 55
Postitas AARE540
A minu meelest on vist vähemalt E34-l nii, et pump lööb esimese laksu kohe, kui süüte sisse keerad, kunagi 525-l avastasin, et nii on, korra sai nagu paak tühjaks ja siis võid käiata niipalju kui kulub, aga ei taha mitte minna, a lased paar korda süüdet sisse-välja ja voila. Täna proovisin samamoodi- paar korda süüdet ja kärts käima ja käib nagu kell... Ja vajutamisel ei ole midagi tunda, et oleks mingit jama, läheb nagu loom...
Postitatud: 04.01.2005 00:33 38
Postitas hillarr
Kas see on see 530V8, mida müüdi Tartus? Välimuse järgi tundub, et on see mida käisin ise vaatamas. Ma ei tea kui põhjalikult sa oled seda masinat juba uurinud ja parandanud, aga tal olid lambdad lahti ühendatud.
Äkki ennem, kui asju vahetama hakkad, astud diagnostikast hoopis läbi ja saad teada hoopis põhjuse miks need lahti on ühendatud ja sellest ka miks sul hakkab käivitamisprobleem ilmnema.
Postitatud: 04.01.2005 13:12 37
Postitas AARE540
Käivitusprobleemile sain juba lahenduse, see nii lihtne, et endal hakkab ka häbi, et enne ei märganud

Põhjus nimelt selles, et kuna ma tegelesin samaaegselt ka klaasipesuriga,siis sai õhupuhasti korpust paar korda küljest ära võetud. Veale sain jälile eile peale bensufiltri vahetust, peale mida auto kohe ÜLDSE ei tahtnud käia ja avastasin, et see suur jäme lõdvik, mis jookseb õhupuhastist sisselaskekollektorisse, oli selle solgutamisega veist lahti läinud, järelikuklt sai sealt lisaõhku, sasi see kinni keeratud ja asi käib nagu kell nüüd... Vahetatud nüüd siis küünlad, bensu ja õhufilter. Aga mis puutub lambdasse, see peaks olema väljalaskekollektori küljes ja all kattide küljes anduri juhtmed olid küll kinni, esialgu rohkem silma ei hakanud mingeid lahtiseid otsi. Aga kui lambdad lahti on, tähendaks see ju sama kui ilma lambdata sõit ja peaks see ju bensukulus ka väljenduma?
Postitatud: 04.01.2005 16:15 03
Postitas AARE540
Selline mure ka veel, et panin paariks päevaks vanad küünlad peale ja avastasin, et küünlad on keerme otsast suts tahmased, enne olid kõik ühtlaselt helepruunid, samamoodi ka uued küünlad tahmased, kuid elektroodide vahelt ilus helepruun. Ja veel selline küss, et oletan et õhukululugeja pistik on õhupuhasti küljes?...Igatahes kui selle lahti ühendasin, siis ei saanud suurt midagi aru, et midagi muutunud oleks, aga korra jäi seisma mingi aeg pärast lahtiühendamist aga kui käima uuesti panin ei olnud nagu midagi... ja kui mootor tühikäigul tiksub, siis kas on õige, et mootori töös on häääästi kerged ''augud''? Minu meelest ei tohiks olla. Või on asi vahetamist vajavates mootoripatjades hoopis?
Postitatud: 04.01.2005 17:23 21
Postitas priitv8
AARE530 kirjutas:Aga mis puutub lambdasse, see peaks olema väljalaskekollektori küljes ja all kattide küljes anduri juhtmed olid küll kinni, esialgu rohkem silma ei hakanud mingeid lahtiseid otsi. Aga kui lambdad lahti on, tähendaks see ju sama kui ilma lambdata sõit ja peaks see ju bensukulus ka väljenduma?
Lahti ühendatakse ikka pistikutest. Manuaalkasti korral on need praktiliselt käigukasti tagaotsas, selline ristplekk käib kardaani alt läbi, kus nad kinnituvad. Automaadil on nad vist kuskil tagapool (andurite juhtmed on lühemad - 36cm vs 44cm manuaalil)
vt
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10 Pos. 20
Ilma lambdata on ta tühikäigul ja osalisel koormusel gaasile tuimem ka.
Postitatud: 04.01.2005 17:28 26
Postitas priitv8
AARE530 kirjutas:Ja veel selline küss, et oletan et õhukululugeja pistik on õhupuhasti küljes?...Igatahes kui selle lahti ühendasin, siis ei saanud suurt midagi aru, et midagi muutunud oleks, aga korra jäi seisma mingi aeg pärast lahtiühendamist aga kui käima uuesti panin ei olnud nagu midagi... ja kui mootor tühikäigul tiksub, siis kas on õige, et mootori töös on häääästi kerged ''augud''? Minu meelest ei tohiks olla. Või on asi vahetamist vajavates mootoripatjades hoopis?
Päris õhupuhasti küljes just mitte, seal puhasti ja toru vahel on see lugeja, pistik on ümmargune, kummilutiga. Kui vaatad esimest pilti, mis ma seal üleval näitan, siis õlikorgist kella 5 suunas. Lugeja enda peal vedeleb see küünalde katteks olev plastkate.
Ilma lugejata eriti silmnähtavat vahet ei juhtugi, sest ta arvutab endale seguklapi asendi ja õhu/jahutusvedeliku temperatuuride järgi asendusväärtused. Kindlasti on ta aga tuntavalt loium gaasipedaali kuulama.
Kergelt lonkab ta ka mul tühikäigul. Põhjust ei tea. Ilmselt tahab kapremonti saada

Postitatud: 04.01.2005 17:28 52
Postitas AARE540
priitv8 kirjutas:Lahti ühendatakse ikka pistikutest.
Seda ma silmas pidasin, et mingeid lahtiseid pistikuid ma kusagil ei märganud.

Postitatud: 04.01.2005 17:33 18
Postitas AARE540
Oletan, et Truumu juures saaks sellistele asjadele ka vastuse? Igatahes, kui aega saan, tuleb vist ikka läbi astuda, tahaks oma ''pisikese'' hingeeluga vähe põhjalikumalt tutvuda;););););)
Postitatud: 04.01.2005 17:36 00
Postitas priitv8
AARE530 kirjutas:Oletan, et Truumu juures saaks sellistele asjadele ka vastuse? Igatahes, kui aega saan, tuleb vist ikka läbi astuda, tahaks oma ''pisikese'' hingeeluga vähe põhjalikumalt tutvuda;););););)
Lambdade kohta kindlasti.