1. leht 1-st

termostaat !

Postitatud: 27.12.2004 20:36 03
Postitas vovan
mida soovite panna kas 80,88,90 või 92. graadi ,praegu on 80 aga läheb kaua soojaks ! ja on külm ! auto on 525i 1992a.

Postitatud: 27.12.2004 20:58 20
Postitas Viljar
Sellest just alles oli siin juttu ka, aga nagu ma sealt aru sain, siis soovitati seal 92 kraadist.

Termo

Postitatud: 28.12.2004 09:27 59
Postitas Andrei8
Räägitud teema jah, pane otsingusse, infi niiet tapab !
A muidu jah vaheta ära 92-se vastu, firma WAHLER, müügilt leiad Aave autokaubad vmt.

Re: Termo

Postitatud: 28.12.2004 13:29 06
Postitas elukas
Andrei8 kirjutas:Räägitud teema jah, pane otsingusse, infi niiet tapab !
A muidu jah vaheta ära 92-se vastu, firma WAHLER, müügilt leiad Aave autokaubad vmt.
Kas suvel väga palava ilmaga mitte üle ei kuuumene? Ise panin papi ette ja pole nagu erilist probleemi.

Postitatud: 28.12.2004 17:20 05
Postitas vovan
ostsin täna aaves 92 cradi ,maksis 293 eeku.AITÄH !

Postitatud: 28.12.2004 17:33 52
Postitas Tarvo
just vaatasin, et omale sain aavest wahleri termoka alla 200.-

Postitatud: 29.12.2004 08:43 20
Postitas nokkel
Tea midagi alla 200... ostsiWhaler 92C Salomest - 290 eek

Postitatud: 29.12.2004 17:08 31
Postitas Tarvo
ostukviitungit ei leidnud, aga nii mul kirjas on igatahes
tõsi, termokas ise 85 kraadine, aga see vaevalt et hinda mõjutab

Postitatud: 29.12.2004 21:23 50
Postitas alts20
85 kraadisega võid meres kalu püüda

Postitatud: 29.12.2004 22:41 03
Postitas Tarvo
alts20 kirjutas:85 kraadisega võid meres kalu püüda
röövpüügiga ei tegele kui seda silmas pidasid

Postitatud: 31.12.2004 16:43 31
Postitas Paul24
85 kraadine oli minulgi, aga sellega lasi jahutusvedeliku kohe suurele ringile, mootor soojaks ei saanudki minna, ja salong ka krdi kylm, soojaks ikka l'heb sellega :shock:

Postitatud: 31.12.2004 17:40 00
Postitas Silwer
Muidu bemmil peab soojast peast jahutusvedeliku temperatuuri näidik vist keskel olema?

Kui kasutate erinevate temperatuuridega termostaate, kuhu see näidik siis seisma jääb, kas selle 92 kraadisega läheb ka üle keskmise asendi?

Minul praegu ta keskele välja ei jõua pea kunagi - alati 3-4mm vähem näitab (eks see võib ka üks suure kütusekulu põhjus olla).

Postitatud: 01.01.2005 13:15 54
Postitas jyri
Sai just termostaat vahetatud. Auto E30 320 alates 87.
Keegi väitis ühes teemas, et sellisele katiga mootorile peaks minema 88 kraadine... Tegelikkuses pakuti originaalis siiski 80 kraadist. Valisin siiski talvistele kogemustele tuginedes 85 kraadise. Nüüd läheb auto minutitega soojaks ning soendus on tõsiselt efektiivne. Seier on armatuurlaual töötemperatuuril keskpunktist milli võrra paremal.

Usun, et soojenemise probleemi oleks lahendanud ka uus 80nene termostaat, kuna vana oli lootusetult uimaseks jäänud ning suure külmaga jäid aknad jäässe (seier jäi ennem keskohast ühe vahe võrra paremale). Positiivne on ka kütusekulu langus.

Aga hoiatuseks suurema temp. termostaadi panemisel, et kõrgemal temperatuuril paisub jahutusvedelik rohkem ja seega:
1. Suurema survega on ohus on kõik lõdvikud ja ühenduskohad (võib hakata jahutusvedelliku süsteemist välja suruma)
2. Paisupaagi maht ja kork on arvestatud originaal termostaadi järgi
(viskab osa välja)

Mul läks vist õnneks ning 5 kraadi võrra suurem temperatuur kahju ei teinud, kuid suuremaga...

PS! Wahleri termostaat+tihend olid Aaves 193.- + 6.-. Vahetuse eest küsis sõber 150.- (koos materjalide ja lisatud dosooliga).
Autopartneris oli mingi termostaat 195.-. Küllap siis nii see hinnatase on.

Postitatud: 01.01.2005 14:28 48
Postitas Silwer
jyri kirjutas:Usun, et soojenemise probleemi oleks lahendanud ka uus 80nene termostaat, kuna vana oli lootusetult uimaseks jäänud ning suure külmaga jäid aknad jäässe (seier jäi ennem keskohast ühe vahe võrra paremale).
Vasakule vist siiski? Mul sama teema, seier seisab ühe vahe võrra vasakul...

Postitatud: 01.01.2005 22:24 43
Postitas jyri
... jah ennem jäi vasakule mitte paremale :)

Vana kulunud 80kraadine termostaat töötas võib-olla nii 65 kraadi peal. Põhimõtteliselt saab nässus termostaati tuvastada kui jälgida millal mootorist tulev lõdvik soojaks läheb. Kui liiga vara jahutusvedeliku radikasse suunab siis süüdlane teada.