1. leht 1-st

Kogemused M60- ga?

Postitatud: 15.11.2004 10:28 34
Postitas primary
Niisiis, on näha, et klubis on ka mitmeid autoomanikke, kelle autole on külge kruvitud kurikuulus M60. Sooviksin teada saada, palju reaalselt keegi selle mootoriga hädas on olnud ning mis probleemid esile kerkinud. Endalgi huvi sellise mootoriga liikuri vastu, aga kuna seda niipalju kirutud on, tekib kuklas alati vastumeelsus, kui mõnda seesinast isendit näed. Enda kogemustest niipalju, et paljude poolt mahatehtud viiekäiguline sex- automaatkast (e34 peal)on minu autol laitmatult töötanud. Saan aru, et kõik oleneb sellest, kuis eelmine omanik on autot hoidnud jne, aga kui ikkagi õnnestub korralik isend saada, siis ei tohiks suurema osa asjadega probleeme ju olla? Või on mõni asi, millele on vigaderohkus kohe sisse projekteeritud :?: :!:
Ok. Ja palun rohkem kommentaare inimestelt, kes on otseselt M60-ga kokku puutunud. Linke igasugu "m60 probleme" lehtedele mitte pakkuda, olen neid juba otsinud ja vaadanud.
Tänan.

Postitatud: 15.11.2004 11:58 23
Postitas priitv8
Peale klassikalise õlipumba teema oli tõsisemaid probleeme ainult õhukulumõõtjaga, mille tegelikuks põhjuseks pean siiski ninalaksu. Kui ta ära oli vahetatud, leidsin ta alt löökjälje nagu oleks ta vastu klapikambri kaant käinud.
Muidu on tänaseks läbi sõidetud 260' juures tegemist tahtnud ainult normaalsed kuluartiklid:
- termostaat (mootor ei läinud enam soojaks)
- veepump (võlli vahelt immitses juba ja ei olnud enam ka esimene pump)
- ventika viskosidur
- lambdad
- ASC+T aktuaatori tagastusvedru - hakkab mootorit pooma (sõbral sama asi järelikult pole mul üksikjuhtum)
- tegema peaks aga ootavad oma aega veel: klapisääretihendid ja sidur.
Muus osas ei oska midagi ette heita.
Uute lambdadega ja linnas 4. käiguga sõitma õppinuna saan ka 13 liitriga hakkama.
Üks veidrus on veel, mida minu autol küll pole, aga sõbral õnnestus üle elada: kuna väljalasketorustik kuni katini on kaheseinaline (õhuvahega), siis võib parempoolsetel kollektoritel sisemine toru lahti tulla ja hakkab tegema imelikku plärinat. Tema auto müüja muidugi rääkis midagi kati jamast aga katil polnud häda midagi.
Ja veel on võimalus, et karterituulutuse rõhuregulaatori kummimembraan on katki (see asub üsna ligipääsmatus kohas sisselaskekollektori tagaotsas), siis imeb nagu sifoonist alt õli üles ja ei käi ka üldse.
Mingeid kompressiooni jm. probleeme küll ei ole märgata nende 12 aasta jooksul.

Postitatud: 15.11.2004 16:51 03
Postitas eero
Sn. 230000, ostes 193000km.
Vahetatud termostaat, termostaadi korpus, veepump, küünlad 2x. Eelmised (Densod) vahetasin Valeote vastu. Parem hakkas.
Õlipumba poldid OLID ka lahti, esimese õlivahetuse käigus keermeliimi vahele pandud ja kinni keeratud.

Üks imelik jama oli veel kui murdus heast peast ära mootori taga kahe silindirea vahel oleva alumiiniumist jahutusvedeliku kollektori üks lõdvikuotsik. Oli oksüdeerunud läbi. Teised otsad olid kõik korralikud. Katkise asemele sai treitud terasest uus ja vana kollektori külge keeratud. Nagu päris sai :)

Kompressioonid on kõik ühtlased ja head, õli kulub normi piires e. u. liiter välba (10000 - 13000 km) jooksul. Mingi hääl oli kunagi, aga see tuli ilmselt veepumbast, sest peale viimase vahetust kadus ää.

Benssu läheb nii, et paagitäiega saab u. 450 km sõita linnas :D Nagu raamatus.

Kõik. Väga norm!

Postitatud: 15.11.2004 19:24 58
Postitas Laur
Sõitnud olen 4l (manuaal) isendiga spido järgi 178000-226000. Ehk siis 50000 õige pea. Mootori poolelt on vahetatud termostaat ja üks lambda. Vahetust ootavad veel kaanetihendid.
Minu arvamus selle mootori ja kere kombinatsiooni kohta on, et mootor on liiga võimas-raske :D , kuna põhiline remondikulu on olnud siiani mootorist väljapoole jäävate osade peale (tagumised tünnpuksid, "kaheksad", käigukastipadjad, mootoripadjad, siduriketas, käigukasti simmerid, amordid, esimesed šarniirid (sinna läksid 750 puksid, mis on 2 a väga edukalt vastu pidanud) jne).
Bensiinikulu (linn ja maantee pooleks) 11-13.
Kompressiooni lasin enne ostmist testida ja sellega oli kõik ok. Õlipumba poldid olid ka minu suureks imestuseks kinni...

Postitatud: 18.11.2004 14:19 39
Postitas primary
Siiamaani ei ole nagu midagi erilist, igal autol tuleb selliseid asju ette. Aga äkki keegi veel kommenteerib? Ainult muidugi see õlipump...

Postitatud: 18.11.2004 16:28 23
Postitas eero
Õlipump on kökimöki. Nagunii ostetud autol enamasti kohe õli vaja vahetada asi siis see väike karterikaas korra maha võtta ja poldid üle pingutada. Uus tihend tuleb ka tellida. MIna teda mujalt kui UMist ei leidnud ja kohal seda ei olnud. Võib-olla on nüüd ajad muutunud.

Postitatud: 18.11.2004 17:42 11
Postitas priitv8
Minul tõid küll Autopartneri taadid selle metalltihendi kuskilt kohe kohale.
Mis kommentaare Sa ootad? See USA pläma võid saksast toodud auto puhul suht kindlalt ära unustada.
Siin on ka kaks vägevat väitlust M60 vs R6 teemadel:
http://forum.e34.de/thread.php?threadid=14774
http://forum.e34.de/thread.php?threadid=14700

Postitatud: 19.11.2004 09:46 52
Postitas primary
Täpselt selliseid kommentaare, mis esimesed kolm meest saatsid. Põhiliselt oligi huvi kompressiooni ja ploki vastupidavuse kohta. Paistab, et bmw insenerid ikka teadsid, mis nad teevad, ja kui mingit sodi paaki ei lase, siis peaks see mootor mehiselt vastu pidama. Tahaks ju ka omale ükskord ometi V8-t saada :) ning arvan, et kaugel see lõbu enam pole.

Postitatud: 19.11.2004 10:11 35
Postitas priitv8
jaffa_star kirjutas:Sõitnud olen 4l (manuaal) isendiga spido järgi 178000-226000.
Ega Sul see punane, puna/musta nahksisuga pole? Neid E34 540i manuaale siin just liiga palju ringi ei liigu.

Postitatud: 19.11.2004 13:52 33
Postitas Laur
priitv8, ei ole see auto.
Värviks must ja sisu tumehall-> pilt.
Suht haruldane jah, kuni viimase ajani oli ainuke 95a isend registris...nüüd on üks veel - see, mida garageboy siin foorumis lugejate autode all näitas.