1. leht 1-st

Kivi otsa sõitsin - kardaan katki ?

Postitatud: 13.11.2004 12:54 14
Postitas Hary
Sihuke porobla, et ajasin täis lastis autoga maal väikesel rööbastee jupilt mingile kivile otsa ja sain kaks kolakat vastu põhja. Teine lõhkus auto keskel olnud miki metall kronsteini ära, keerates selle kahekorra ja kiskudes ühe selle kinnituspoldi pooleks lusa.
Sõites tegi koletad häält, sõidsin bensukas masina ühe poolega äärekivile ja kiskusin seda kahekorra olevat käkki sealt kardaani toru küljest eebliga pisut eemale. No hääl läks paremaks aga pidurdades ikka klobiseb, samuti tühikäigul on vibra suurem kui varem.
Sellest autost eriti ei jaga, mis jubin see oli ja kui suur kahju sündis.
Kas vastab tõele, et see võis olla masina keskosas asetsev kardaani puks? miskit kummi küll ei näinud aga ehk kadus see "paugu" hetkel juba alt...ja kuna vibra sees on kardaan paigast tänu "paugule" ja puksi puudumisele.
Kuidas viga parandada, uus kardaan koos selle puksi või mis ta nimi on maksab 1200 juba uurisin Sauelt.
Kas peab vahetama ka kardaani või saab puksiga vaid hakkama ? on kellelgi kogemusi selle kohta?

Masin: 94a BMW Touring 2,5 TDS, automaat

Ette tänades

Postitatud: 13.11.2004 13:05 26
Postitas Cado
http://www.elcats.ru/
Võta sealt oma auto lahti ja saad vastuse mis seal all on ja olema peaks.

Postitatud: 13.11.2004 14:21 17
Postitas meph
Kardaan on keskelt kinnitatud kere külge vibra eemaldamiseks. Võibolla see kinnitus lagunes sul maha. Ei tule see õige sõna kuidas antud asja nimetatakse praegu meelde :)

Ja sauelt saab selle kardaani kätte ka 800 krooniga kui piisavalt nukker nägu pähe teha ja õelda, et bmwklubist oled :)

Postitatud: 13.11.2004 16:18 52
Postitas priitv8
1000 krooni kardaani kandelaagri eest on küll narr maksta. Seda raha võib maksta uue guibo e. kummiseibi eest, mis käigukasti ja kardaani vahel. Kandelaagri ostsin uue Autopartnerist umbes 200 krooniga.
edit: sorry, ei lugenud hoolega: kardaani ja pukside eest pole seda muidugi liiga palju, aga need kummidetailid ma jätaks Igorile ja alla paneks uued. Kardaani ostmise vajaduse pead ise välja selgitama.

Postitatud: 13.11.2004 22:41 03
Postitas Hary
Tänud lingi eest oli abiks.
Ülesse jäi küsimus kuidas seda tugikronsteini saab vahetada, kas saab kard. otsa lahti "lasta" ja vana eemaldada ja uue otsa lükata või tuleb rohkem lammutada ?
Võin siia ka pilte panna aga ei oska kas võib lihtsalt teha kirjas paste ?

Postitatud: 14.11.2004 01:38 01
Postitas meph
Kui kandelaagrit silmas pead, siis selle eemaldamiseks tuleb kardaan kaheks tõmmata/taguda või muud pornot kasutades sed teha :) Peale seda tuleb kandelaagrit kinni hoidev metallist niblakas eest ära võtta (ümmargune mingi stopperasi on), ja siis kruvikeeraja vahele ja kangutama. Kui nii ei tule ära siis haamriga kallale. Täna just garaazhis tegime seda :)

Ehk siis kardaan käib tugilaagri juurest kaheks jah.

Postitatud: 16.11.2004 23:15 21
Postitas Hary
Sain kanalisse ja ka asja korda, kivi langes südamelt kui nägin, et polegi tugilaager/puks vaid miski arusaamatut eesmäkki täitev (kaitse?)kronstein mis asub pisut enne tagasilda kardaani all. See oli parajalt krussis ja poldid pooleks...tuli relaga jupitada et kardaani vahelt kätte saada. Sai parandatud - liimitud ka samas õnnetuses laksu saanud karteri põhi. Plastikate liimitud ja värvitud ning karteri kaan oma 4 cm praoga samuti üle tõmmatud plasticpadinoliga...
Nali naljaks aga huvi pärast uurisin ka hiljem seda kivi..täitsa uskumatu aga kiviks on seda raske nimetada...miski väike mügar oli...lähemalt aga sündmuspaika uurides selgus, et tänu maapinna iseärasustele muutus see tõelaiseks kiviks - auto nagu rööbastes..
Tänud vastajatele, abi oli kindlasti