524 õlisurve kadus? (diisel)
Postitatud: 11.11.2004 01:04 19
Jõudis kätte servise aeg ja hakkasin oma 524TDA õlisi-filtreid vahetama, mida ca. 9-10 tuhhi järgi masin meelde tuletab ja juhtus niiet peale uue õli lisamist õli survet enam pole
Pean mainima, et õlituli kustus alati juba käivitamise ajal ja ka käivitamine oli nii soojalt kui külmalt nö. poolest pöördest.
Seekord läks aga nii:
1. kuna tööjuurde osteti vaakum õlitõmbamis aparaat, siis ei viitsind seekord põhjaalla ronida ja imesin õlivarda kaudu pläga välja.
2.siis käivitasin hetkeks mootori ca. 4-5 sek. ,et lööks pumba ja kanalid kah vanast õlist puhtaks ja imesin veelkord karteripõhja tühjaks.
3.siis tõmbasin filtrikorpuse kah puhtaks ja installisin uue filtri ja kruvisin kaane peale. vahetasin ka küttefiltri.
4.valasin ühe 4l. castrol gtd sisse ja vaatasin, et ülemise normini õli sees, panen hetkeks käima lööb trassid-filtri täis ja siis hakkan juurde timmima kuni normis( peaks 6l. minema).
5. käivitan-plärtsti-töötab...... tohohh õlikann aga mutkui särab, ootan 5-10-15 sek. ei kustu- ruttu seisma.
6. õlivarras normis, kuskilt ei leki! Kisun filtri kaane maha- filter jummala kuiv, valasin oma 2l. õli otse filtrisse ja kaan uuesti peale. no nüüd peab olema.
7. mootor matsti käima aga ikka ei sittagi tuli särab kui noor lenin, annan tuuri, hoian veits tuuri- muutusteta. lasin veel tühikäigul 15-20 sek, käija ei miskit. rohkem ei julge riskida-***** hakkab veel saaltele liiga tegema.
8. kontrollin-vaatan-mõõdan-mõtlen mida vähegi võimalik, kõik tundub korras. ah las mõtleb järgi vahetan seni käimakasti mahla.
9.mootorisse juba õli üle normigi timmitud ja jälle käivitan.....ikka tuli särab, kas tõesti andur?
10. hiilin õlikorgi august nukka, tundub kuidagi kuivavõitu ja kisun veelkord filtri lahti, jälle lisan törtsu öli, ei miskit-tuli särab ja särab.....
Mõistus otsas ja olen 98% kindel et õlitust pole(visuaalselt vaadates), või on hirm nii suur ja kõigest andur kotib? Igatahes marsin läbi öise linna jala koju. Nüüd mõtlen, et oleks võind turbo pealt survetoru lahti võtta oleks ju miskit selgust saand? Aga hirm hea mootor hõredaks lasta ei lase juleta enam käivitada proovidagi. Kaua mootor kannatab sellist tirtsutamist kui tõesti õlitust pole?, no aga mis selle pumbaga siis nii lambist juhtuda sai?

Pean mainima, et õlituli kustus alati juba käivitamise ajal ja ka käivitamine oli nii soojalt kui külmalt nö. poolest pöördest.
Seekord läks aga nii:
1. kuna tööjuurde osteti vaakum õlitõmbamis aparaat, siis ei viitsind seekord põhjaalla ronida ja imesin õlivarda kaudu pläga välja.
2.siis käivitasin hetkeks mootori ca. 4-5 sek. ,et lööks pumba ja kanalid kah vanast õlist puhtaks ja imesin veelkord karteripõhja tühjaks.
3.siis tõmbasin filtrikorpuse kah puhtaks ja installisin uue filtri ja kruvisin kaane peale. vahetasin ka küttefiltri.
4.valasin ühe 4l. castrol gtd sisse ja vaatasin, et ülemise normini õli sees, panen hetkeks käima lööb trassid-filtri täis ja siis hakkan juurde timmima kuni normis( peaks 6l. minema).
5. käivitan-plärtsti-töötab...... tohohh õlikann aga mutkui särab, ootan 5-10-15 sek. ei kustu- ruttu seisma.
6. õlivarras normis, kuskilt ei leki! Kisun filtri kaane maha- filter jummala kuiv, valasin oma 2l. õli otse filtrisse ja kaan uuesti peale. no nüüd peab olema.
7. mootor matsti käima aga ikka ei sittagi tuli särab kui noor lenin, annan tuuri, hoian veits tuuri- muutusteta. lasin veel tühikäigul 15-20 sek, käija ei miskit. rohkem ei julge riskida-***** hakkab veel saaltele liiga tegema.
8. kontrollin-vaatan-mõõdan-mõtlen mida vähegi võimalik, kõik tundub korras. ah las mõtleb järgi vahetan seni käimakasti mahla.
9.mootorisse juba õli üle normigi timmitud ja jälle käivitan.....ikka tuli särab, kas tõesti andur?
10. hiilin õlikorgi august nukka, tundub kuidagi kuivavõitu ja kisun veelkord filtri lahti, jälle lisan törtsu öli, ei miskit-tuli särab ja särab.....
Mõistus otsas ja olen 98% kindel et õlitust pole(visuaalselt vaadates), või on hirm nii suur ja kõigest andur kotib? Igatahes marsin läbi öise linna jala koju. Nüüd mõtlen, et oleks võind turbo pealt survetoru lahti võtta oleks ju miskit selgust saand? Aga hirm hea mootor hõredaks lasta ei lase juleta enam käivitada proovidagi. Kaua mootor kannatab sellist tirtsutamist kui tõesti õlitust pole?, no aga mis selle pumbaga siis nii lambist juhtuda sai?