1. leht 1-st
M50B25 erinevused E34 ja E36 puhul?
Postitatud: 01.11.2004 22:02 53
Postitas meph
Ehk siis oleks vaja teada, milles poolest ja kas üldse erinevad antud mootor, mootoriruumi juhtmesari ja käigukast nende kerede vahel? Et kas E34 pealt saadud tehnika õnnestub ilma suuremate keemiateta E36 peale ümber istutada?
Praegu mul susisemas 1 hea diil, saamaks odavalt E34 pärineva tehnika. Paneb ainult mõtlema, et kas seda on raskem aretada E36 peale kui E36'lt tulnud tehnikat ja mida täpsemalt silmas peaks pidama.
Postitatud: 01.11.2004 22:37 02
Postitas Henrik88
M50 mootoreid pandi E34le 1991 - 1994 aasta 525le. mootor ja kast peaks olema üks ühele. käpad peaks olema erinevad.
Postitatud: 01.11.2004 22:50 00
Postitas priitv8
Kiire ring ETK-s näitab, et käimarite vahel on erinevusi, isegi manuaalide puhul (E36-l kasutati nii Getragi kui ZF-i, E34-l ZF-i).
Erinevalt E36-st kasutati E34-l ka 4-käigulist GM-i automaatkasti.
Mõlemas seerias olid kasutusel nii ZF-i kui Jatco 5-käigulised automaadid.
Postitatud: 01.11.2004 22:55 22
Postitas meph
Jutt siis manuaalkastist iseenesest. Kas ülekandearvudel on vahe muidu?
Viieka kardaan sinna kindlasti ei sobi, aga kas ma kolmeka kardaani suudan sinna adekvaatselt kinnitada huvitav?
Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Postitatud: 01.11.2004 23:10 15
Postitas priitv8
Oehh, kus nüüd tuli küsimusi
Kardaanide uurimises jään vastuse võlgu aga kiire kokkuvõte manuaalkastidest:
E34:
S5D 310Z
S5D 320Z
Mõlemad 5-käigulised ZF-d V otseülekandega, 310/320Nm
Kuni 09/90 ka Getrag 260/5.63 .66 ja .68 5-käiguline Getrag, V kiirenduskäiguga
E36:
Kuni 06/91 S5D 310Z 5-käiguline ZF V otseülekandega, 310Nm
Alates 06/91 S5D 250G 5-käiguline Getrag V otseülekandega, 250Nm
Postitatud: 01.11.2004 23:20 19
Postitas meph
Mida sellest Nm arvust arvama peaks? Max pöördemoment, mis kastile veel talutav on enne laialilendamist? Või siis midagi muud?
Iseenesest niipalju on teada, et kola on pärit 91 aastast. Kuud ei tea.
Postitatud: 01.11.2004 23:23 39
Postitas priitv8
meph kirjutas:Mida sellest Nm arvust arvama peaks? Max pöördemoment, mis kastile veel talutav on enne laialilendamist? Või siis midagi muud?
Just täpselt. Ilmselt väike varu on vahel ka. Ametlikus keeles siis maks. lubatav sisendväändemoment.
Postitatud: 01.11.2004 23:25 11
Postitas meph
Siis tasub vist lihtsalt loota, et selle 250Nm variandi otsa ei komista :\
Postitatud: 01.11.2004 23:25 58
Postitas meph
Umm... selle otsa ei saagi komistada... see oli E36 oma :p
Postitatud: 01.11.2004 23:26 38
Postitas meph
Aga kas keegi minu mootorikäppade küsimuse kohta ka midagi vastata oskab?
Postitatud: 02.11.2004 09:09 18
Postitas Aare
Ärge tõstke tühjast paanikat. Iga kast on mitmekordselt mootori Nm ületava tugevusvaruga ehitatud.
Kas mootori osas ei tasuks äkki 2.8 poole kiigata?
Postitatud: 02.11.2004 09:10 38
Postitas patrik
ei tasu
Postitatud: 02.11.2004 11:30 23
Postitas meph
2.8 on aluplokiga... ei tundu kõige mõttekam valik...
Postitatud: 02.11.2004 11:34 12
Postitas meph
meph kirjutas:
Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Kas sellele keegi vastata ei oska?
Postitatud: 02.11.2004 13:20 39
Postitas marx
priitv8 kirjutas:Oehh, kus nüüd tuli küsimusi
Kardaanide uurimises jään vastuse võlgu aga kiire kokkuvõte manuaalkastidest:
E34:
S5D 310Z
S5D 320Z
Mõlemad 5-käigulised ZF-d V otseülekandega, 310/320Nm
Kuni 09/90 ka Getrag 260/5.63 .66 ja .68 5-käiguline Getrag, V kiirenduskäiguga
E36:
Kuni 06/91 S5D 310Z 5-käiguline ZF V otseülekandega, 310Nm
Alates 06/91 S5D 250G 5-käiguline Getrag V otseülekandega, 250Nm
Olen kuulnud kiidulaulu Getragi kastile. Aga mis siis ZF-iga on. Kas neil ülekanded samad?
Postitatud: 02.11.2004 16:50 52
Postitas priitv8
meph kirjutas:meph kirjutas:
Ja siis mootorikäppade kohta.. et kas neid annab mootori küljest kuidagi kätte saada ja vahetada ka või siis tuleb mootorikinnitus kere poole pealt vastavusse viia? Pole ise selle koha pealt asjaga väga kursis...
Kas sellele keegi vastata ei oska?
Äkki taas online parts kataloog abiks?
Igal juhul käivad nad mootori küljest ära.
E36:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... x=212&y=89
E34:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =150&y=101
PS need pildid ise ei anna 100% garantiid, et asi WYSIWYG on!
Aga kui on sama varuosakood, siis on ka sama detail.
Kui erinev kood, siis ka erinev detail. Nende piltide põhjal on tegemist erinevate käppadega.
Postitatud: 02.11.2004 20:53 49
Postitas meph
Jõudsin ise ka juba järeldusele, et käpad on vahetatavad ja tundub, et E36 2.5'se käpp peaks sobima olemasolevasse talakinnitusse.
Samas kas keegi oskab mulle väita seda, et kas 1.6L moto penapump sobib ka 2.5L mootori puhul kasutamiseks?
Igasugu väikseid ja nõmedaid nüansse selgub kogu aeg juurde, mis tuleb ümber ehitada. Praegu selgus, et käigukangihoovastik tuleb ka ümber ehitada või uus osta.
Postitatud: 02.11.2004 23:19 16
Postitas priitv8
meph kirjutas:Samas kas keegi oskab mulle väita seda, et kas 1.6L moto penapump sobib ka 2.5L mootori puhul kasutamiseks?
Talmud ütleb, et VDO pump varuosakoodiga 16 14 6 758 736 (alates 01/95 toodetud) on kasutusel kõigil E36 mudelitel alates 316i ja lõpetades M3-ga.
Enne seda oli ka VDO pump numbriga 16 14 1 182 842 ja samuti üle kogu mudeligamma.
Nii et kiire vastus oleks
jah
Postitatud: 02.11.2004 23:26 16
Postitas meph
Väga hea
