1. leht 1-st

K: Hammasrihmad, E21-323 ja E30-323 autodel?

Postitatud: 15.10.2004 20:49 25
Postitas Aivar
Kas on neil erinevusi, hammaste arv jne?

Kuskil oli siin foorumis juttu, et kuni -85 aasta 323 autoli oli teatud arvuga rihm, sama aasta lõpus (? 85-86) olevat 1 hammas rohmem, või vähem.

Lihtsalt minu hetkel igapäevakasutuses oleva E30 - 323i 85.a autol läks hammasrihm (oma lohakus, jäi kauaks vahetamata) pooleks ning kuskil on mul ka oma vana E21-323i 80.a auto mootori hammasrihm.

Kui need ühilduksid, siis saaksin ehk võrdluse teel tuvastada, kas on mul 85.a mootoril nõ. vanem lahendus või uuem. (Hammaste arv rihmal).

;) Pole veel mootorit lahti võtnud, aga karta on, et klapid ehk kõvarad ka nagu ikka kipuvad minema. Katkemine toimus vabakäigupõõretel (õnneks).

On endal varuks E21 323i -80.a auto mootori remonditud ja korralikult soveldatud klappidega kaan ning see läheb nüüd ilmselt käiku, "vana" aga (mis hetkel peal, pole veel maha võetud) lähed oletatavasti müüki. See on muidugi teemaväline juba...

Selline lugu siis.

Ehk oskate nõu anda? :)

Postitatud: 15.10.2004 21:14 47
Postitas Aare
Mälu järgi on 2 rihma, 127 või 128 hammast. Parandage kui eksin. Rihmavariantidel on kummalgi erinev pingutusrull. Uuemal oli vist lühem.
Täpselt teada ei saa muidu kui kisu vana rihm lahti ja loe üle. Siin võib olla aretusi ja kompunne.

Kui see E21 kaan on originaal, siis ära seda peale pane. E21 323 oma on väiksemate peakanalitega (valu viimane nr #200). Klapid ja põlemiskambrid on samad. Võimsust nii vähe kui 100 kW selle kaanega.

E30 323 oma (valunr 731) on suuremate peakanalitega. Võimsust aga 110 kW.

Kõige tigedam kaan on 2,5 oma, ainut kuidas ta sinna sobib, seda ei tea. Sellel on 2mm suuremad klapid. Valunr 885.

Postitatud: 15.10.2004 21:18 15
Postitas Aivar
Aitäh! :) Uurin üle.

Postitatud: 16.10.2004 00:10 36
Postitas priitv8
Viimati sain isegi targemaks nende rihmade osas. Vahet pole, kumma paned, peaasi, et vastav pingutusrull läheb.
Rull on samuti arvestatud koos rihmaga vahetamiseks.
Ja praegusel ajal on varuosakataloogis ainult üks rihm (väiksema hammaste arvuga vist :? ) ja sinna sobiv rull.

Postitatud: 16.10.2004 00:26 09
Postitas nuga
Aare kirjutas:Kõige tigedam kaan on 2,5 oma, ainut kuidas ta sinna sobib, seda ei tea. Sellel on 2mm suuremad klapid. Valunr 885.
885 kaane põlemiskambri maht on suurem kui varasematel m20 kaantel, seega 885 kaane kasutamisel surveaste langeb.
Jutu jätkuks portide suurust illustreerivad pildid:
200 & 731 kaaned
885 kaas

Postitatud: 16.10.2004 01:04 43
Postitas Aivar
Palun aidake asjatundmatut: kas piisab sellest, et kui ostan uue rihma, siis lihtsalt piisab rihmale vastava rulli ostmisest? :( (Et klapiks hiljem kõik)?

Postitatud: 16.10.2004 08:48 14
Postitas truumu
Aivar kirjutas:Palun aidake asjatundmatut: kas piisab sellest, et kui ostan uue rihma, siis lihtsalt piisab rihmale vastava rulli ostmisest? :( (Et klapiks hiljem kõik)?
täpselt!