K: Hammasrihmad, E21-323 ja E30-323 autodel?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

K: Hammasrihmad, E21-323 ja E30-323 autodel?

Postitus Postitas Aivar »

Kas on neil erinevusi, hammaste arv jne?

Kuskil oli siin foorumis juttu, et kuni -85 aasta 323 autoli oli teatud arvuga rihm, sama aasta lõpus (? 85-86) olevat 1 hammas rohmem, või vähem.

Lihtsalt minu hetkel igapäevakasutuses oleva E30 - 323i 85.a autol läks hammasrihm (oma lohakus, jäi kauaks vahetamata) pooleks ning kuskil on mul ka oma vana E21-323i 80.a auto mootori hammasrihm.

Kui need ühilduksid, siis saaksin ehk võrdluse teel tuvastada, kas on mul 85.a mootoril nõ. vanem lahendus või uuem. (Hammaste arv rihmal).

;) Pole veel mootorit lahti võtnud, aga karta on, et klapid ehk kõvarad ka nagu ikka kipuvad minema. Katkemine toimus vabakäigupõõretel (õnneks).

On endal varuks E21 323i -80.a auto mootori remonditud ja korralikult soveldatud klappidega kaan ning see läheb nüüd ilmselt käiku, "vana" aga (mis hetkel peal, pole veel maha võetud) lähed oletatavasti müüki. See on muidugi teemaväline juba...

Selline lugu siis.

Ehk oskate nõu anda? :)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mälu järgi on 2 rihma, 127 või 128 hammast. Parandage kui eksin. Rihmavariantidel on kummalgi erinev pingutusrull. Uuemal oli vist lühem.
Täpselt teada ei saa muidu kui kisu vana rihm lahti ja loe üle. Siin võib olla aretusi ja kompunne.

Kui see E21 kaan on originaal, siis ära seda peale pane. E21 323 oma on väiksemate peakanalitega (valu viimane nr #200). Klapid ja põlemiskambrid on samad. Võimsust nii vähe kui 100 kW selle kaanega.

E30 323 oma (valunr 731) on suuremate peakanalitega. Võimsust aga 110 kW.

Kõige tigedam kaan on 2,5 oma, ainut kuidas ta sinna sobib, seda ei tea. Sellel on 2mm suuremad klapid. Valunr 885.
Viimati muutis Aare, 15.10.2004 21:19 32, muudetud 1 kord kokku.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

Postitus Postitas Aivar »

Aitäh! :) Uurin üle.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8454
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Viimati sain isegi targemaks nende rihmade osas. Vahet pole, kumma paned, peaasi, et vastav pingutusrull läheb.
Rull on samuti arvestatud koos rihmaga vahetamiseks.
Ja praegusel ajal on varuosakataloogis ainult üks rihm (väiksema hammaste arvuga vist :? ) ja sinna sobiv rull.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
nuga
Klubiliige EKBK
Postitusi: 417
Liitunud: 13.09.2003 23:32 51
Asukoht: Estland
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Aare kirjutas:Kõige tigedam kaan on 2,5 oma, ainut kuidas ta sinna sobib, seda ei tea. Sellel on 2mm suuremad klapid. Valunr 885.
885 kaane põlemiskambri maht on suurem kui varasematel m20 kaantel, seega 885 kaane kasutamisel surveaste langeb.
Jutu jätkuks portide suurust illustreerivad pildid:
200 & 731 kaaned
885 kaas
Kasutaja avatar
Aivar
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 28.03.2004 15:43 10
Asukoht: Tallinn - Viimsi

Postitus Postitas Aivar »

Palun aidake asjatundmatut: kas piisab sellest, et kui ostan uue rihma, siis lihtsalt piisab rihmale vastava rulli ostmisest? :( (Et klapiks hiljem kõik)?
truumu

Postitus Postitas truumu »

Aivar kirjutas:Palun aidake asjatundmatut: kas piisab sellest, et kui ostan uue rihma, siis lihtsalt piisab rihmale vastava rulli ostmisest? :( (Et klapiks hiljem kõik)?
täpselt!
Vasta