M50B25 mootori kapremont

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

M50B25 mootori kapremont

Postitus Postitas meph »

Teoreetiline küsimus minult kui mootori siseelu mitte meeletult pädevalt tundvalt inimeselt.

Kui on mootor mis otseselt ei ole kohviks lastud, aga on lihtsalt juba saanud suurt kilometreezhi ja kola sees juba võrdlemisi kulunud, siis kui hästi on võimalik selline asi uuesti ellu äratada? Ehk siis primo condidionisse saada? Suht mõttetu ja mittemidagi ütlev küsimus tegelt :)

Mis võiks olla eelarve ja kui teostatav selline asi üldse on? Kui otseselt midagi sees siis sodiks ei ole mootoris lastud? Või hakkab sellise asjaga ka peale kapremonti olema pidevat piina ja vaeva?

Hetkel mõtlen siin enda jaoks kõige hullemaid bad case cenariosid välja mootorivahetuse juures kui peaks kogemata alt asjaga minema ja võrdlemisi kohvi isendi endale saama. (Loomulikult läheb enne pealepanekut asi diagnosti, aga võimalused altminekuks on alati olemas). Tegu siis 91 aasta isendiga mis on toodetud enne 6 kuud. VIN koodi järgi vähemalt. Ilma VANOS'eta mootor.

Kas keegi teab kui suur pöördemomendi vahe on VANOS'ega ja ilma VANOS'eta mootoril?
Viimati muutis meph, 25.09.2004 22:12 43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Senikaua kui tegu pole huiasili mootoriga, pole midagi erilist karta.

Mootor lauale, küünlad maha, starter külge. Akulaadija käivitamise peale ja kruvikeerajaga starteri klemmidega opereerides mõõta kompressioon ära. Sellel mootoril peab isegi kuivalt vähemalt 10-11 olema. Kui on ebaühtlane, siis vaata edasi.

Plokaas kõigepealt maha. Klapid kindlasti lihvida. Uued tihendid, värgid.
Kohustuslik asi.

Kui silindriseintes tuntavaid rante pole ja peegelpinnad on ühtlased (pole kraapimist või jutte), on pool võitu.

Väntvõll sellisesse asendisse, kus kõik kolvid enam-vähem keskel. Siis igasse silindrisse diiselkütust peaaegu ääreni (mootori pealispind enne sättida horisontaalseks ikka :) ) Lasta 2-3 tundi seista. Enne märkida pliiatsiga, kui kõrgel tase oli. Kui selle aja jooksul silmaga nähtavalt tase langenud pole või kui see on langenud natuke, aga ühtlaselt, siis on
OK.

Pisteliselt võiks mõne saale ka lahti lasta.

Malmhülssidega mootoril (mida 91 eeldatavalt on) kuluvad tavaliselt läbi ainult kolvirõngad. Kui ülaltoodud katsed ära tegi, pole mõtet näppida. Kolvirõngad ei ole nii meeletult kallid (nt M30 Elringi komplekt oli 1600 eek). Kui peegelpind on juba sile, on uute rõngasega soovitav uuesti hoonida. Saab edukalt teha ka kodus (hoon maksab 400 eek).

Kindlasti panna uued nukaketid ja uus pingutiplunzer.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

huiasil=nikasil=aluplokk? või mismoodi see asi käis? =)
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts »

Kui tahad Vanost peale panna, pead arvestama ka uue ajuga, sest sinu praegune aju ei suuda Vanost juhtida. Vanosel ja mittevanosel muidu vahed tehnilistes parameetrites järgmised: 1. Surveaste 10,0 vs 10.5* 2. Võimsus 141 kw@6000 rpm vs 141 kw@5900 rpm* 3. Pöördemoment: 245 Nm@4700 rpm vs 250 Nm@4200rpm. *=Vanos
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui sa ehitad sellist massinat, millega vahepeal rinkal käia, siis unusta see vanos ära. Kiirendust see ei mõjuta, vahe on keskmiste pöörete momendis ja natuke kütusekulus. Kuna E36 ei ole eriti raske auto, siis pole see vahe nii määrav kui nt E34 puhul.

Pealegi pole mõtet asja liiga keerukaks ajada. Ja vanosele on alati asenduseks suurem töömaht olnud. 4.0 V8 kiirendab igatahes paremini kui 2,5, ka siis, kui viimasel 4 vanost peale panna.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ma ise ka uurisin veidi seda VANOS'e asja ja tundub jah suhtkoht mõttetu asi olevat vähemalt M50B25 mootori puhul... sellega küll jändama ei viitsi hakata... pole mõtet peale aretada, siis rohkem asju, mis katki saavad minna :)
Vasta