1. leht 1-st
e21 323i mootori probleem
Postitatud: 05.09.2004 19:46 00
Postitas sysi
tervist,
probleem on selline: mootor ajab paksu halli suitsu ja käib ebaÃŧhtlaselt.
diagnoosiks vajalikud andmed:
-kÃŧÃŧnlad on pidevalt märjad, kuigi mootor läheb hÃĩlpsasti käima
-segukruvi reguleerimine ei anna suurt tulemust - mootori rÃŧtm muutub aga kÃŧÃŧnlad ja suits jäävad samasse seisu.
-Ãĩlikorgi eemaldamine ei muuda mootori tÃļÃļrÃŧtmi (karteri tuulutus?)
-Ãĩli pÃĩleb ära karterist, karterisse satub ka bensiini.
-auto on ~6 kuud seisnud, enne seda mootor tÃļÃļtas.
milles vÃĩib olla viga?
sysi.
Postitatud: 05.09.2004 19:54 59
Postitas sysi
ahjaa, peal on 1 hÃĩÃĩgarvu vÃĩrra (6 asemel 5) kuumemad NGK kÃŧÃŧnlad, mis on täiesti tutt-uued ja välimuse järgi otsustades ei tohiks nad olla pÃĩletanud kolbidesse auke (ei ole valged).
Postitatud: 05.09.2004 19:55 17
Postitas truumu
kas kÃĩik kÃŧÃŧnlad viskab täis?
Postitatud: 05.09.2004 20:05 46
Postitas sysi
kÃĩik jah. samas kui olla nagu kergelt filosoofiline, siis esimese ja kuuenda nagu veidi vähem. aga see vÃĩib ka puhtalt tunduda. ja olukorrast sÃĩltuda.
Postitatud: 05.09.2004 20:11 44
Postitas rein0777
kontrolli bensusurve klappi
Postitatud: 05.09.2004 20:19 15
Postitas truumu
kÃŧlmkäivituspihusti on tal peal?
muidu vist K-Jetronic?
Postitatud: 05.09.2004 20:22 14
Postitas sysi
kÃŧlmkäivituspihusti on peal, tegu on K-jetronicuga.
kÃŧlmkäivituspihusti eeldatavasti ka tÃļÃļtab, sest kui teised pihustid maas olid, siis mootor turtsatas ikkagi. nii korduvalt, mitte "vanast kÃŧttest".
Postitatud: 05.09.2004 20:44 21
Postitas truumu
ei sulgu järsku?
vÃĩi teised pihustid?
vaherÃĩhuregulaatori membraan kinni?
rÃĩhuregulaatori kolb kinni?
ÃĩhumÃĩÃĩdik liigub ilusti?
Postitatud: 05.09.2004 21:18 29
Postitas sysi
ei sulgu järsku?
vot seda ei taibanud vaadata -> see ainus elektriline pihusti, saab lihtsalt välja lÃŧlitada pistikust juhtme eemaldamisega.
vÃĩi teised pihustid?
k-jet peaks kÃŧtust andma pihustitesse täpselt niipalju kui on Ãĩhku mootorisse imetud. seda sulgumist nagu ei kujutagi nii piltlikult ette, et kuidas see toimuma peaks (kui peaks).
vaherÃĩhuregulaatori membraan kinni?
rÃĩhuregulaatori kolb kinni?
vaherÃĩhuregulaator on see, mis on peale bensiinipumpa ja enne filtrit? kui jah, siis kuidas seda kontrollida. igatahes kui pump tÃļÃļ lÃĩpetab, tuleb mingi osa kÃŧtet tagasi (vÃĩtsin paagi kÃŧljest vooliku lahti, pihustasin sinna kÃŧtet, panin starterit, pump lÃļÃļb edasi ja siis kui pump seisma jääb, siis tuleb veidi kÃŧtet Ãŧles tagasi. see vÃĩib ka normaalne olla, ma ei tea).
rÃĩhuregulaator on siis juhtrÃĩhuregulaator, mis paikneb ploki kÃŧljes? kui jah, siis ka seda ja selle tÃļÃļd ei oska ma kontrollida
ÃĩhumÃĩÃĩdik liigub ilusti?
liigub jah.
Postitatud: 05.09.2004 22:03 51
Postitas truumu
rÃĩhuregulaator on det. nr 2 kohal (sÃļÃļturi sees, 16 vÃĩti) ettevaatust lahtivÃĩtmisel, vedru!
http://www.elcats.ru/bmw/parts.asp?seci ... r=19820200
vahe(juht)rÃĩhuregulaator on det nr 1
http://www.elcats.ru/bmw/parts.asp?seci ... r=19820200
tuleb ettevaatlikult osandada, membraan on nende tutside vastas, kus kÃŧtus kulgeb(seespool, 4 lapikpeaga kruvi)
enne tuleb bi-metall ja soojenduselement eemaldada
peapihustid vÃĩivad lahtises seisus kinnikiilunud olla(vähetÃĩenäoline)
Postitatud: 05.09.2004 22:11 09
Postitas sysi
suur tänu, truumu!
igatahes vahetan ma siis WURi ja kogu pritsepea ajutiselt teise vastu välja (hea, et nuga laenab tÃļÃļkorras asju;)). see on lihtsalt esialgu lihtsam ja otstarbekam (kogu kompoti vahetamine).
eks siis paitstab, AGA
kas see vÃĩib pÃĩhjustada selle Ãĩlikao? vÃĩi siis et see pressib kÃŧtuse karterisse, kus toimub segunemine (Ãĩli viskoossus väheneb suuresti) ning seetÃĩttu satub Ãĩli silindrisse?
Postitatud: 06.09.2004 07:18 09
Postitas truumu
sysi kirjutas:
kas see vÃĩib pÃĩhjustada selle Ãĩlikao? vÃĩi siis et see pressib kÃŧtuse karterisse, kus toimub segunemine (Ãĩli viskoossus väheneb suuresti) ning seetÃĩttu satub Ãĩli silindrisse?
ma arvan, et vÃĩib
mudugi peaks igaks juhuks kompressioonid Ãŧle mÃĩÃĩtma, äkki rÃĩngad kinni jäänud

Postitatud: 13.09.2004 00:01 33
Postitas sysi
niisiis.
sai jälle nädalavahetus garaazhis mööda saadetud.
vahetatud sai järgepidi viga otsides:
-pritsesüsteem (pea, WUR, pihustid ja kõik muu mis sellega koos käib)
-süütesüsteem (küünlad-juhtmed-jagaja-pool)
kontrollitud sai tagasivoolu jms. loomulikult tehtud järjekordne õlivahetus, mille käigus voolas välja ~7 liitrit bensiini ja õli segu :S
muuseas probleem oli segus (way liiga rikas)
aga auto käib

ei suitse, läheb poolest pöördest käima ja on muidu okei.
KUID:
auto käib ~5 silindriga. huvitav fenomen selle juures on aga see, et silinder number 6 küünal on märg, teised okei. viga võiks olla pihustites, aga pihustit vahetades jäi olukord samaks, kuid ka silindris number 1, millega pihusti vahetatud sai, jäi küünal märjaks. (enne oli ok küünal).
igatahes nädalavahetus sai otsa ja nüüd tuleb igasugu k-jeti juhendeid lugeda ja teie arvamusi kuulata.
ahjaa, kompressiooni sai ka "mõõdetud". seda siis enne kõiki neid toiminguid (lihtsalt, et teada saada kas on kuskil 0 või pole). külmalt mõõtes

olid numbrid vahemikus 9.5-10.5.
Postitatud: 13.09.2004 01:02 43
Postitas Kristjan_K
klapikambrikaane tihend või mis ta nimi ka ei olnud?
kui meil 1 silinder töötamast lakkas määriti selle pähe alguses.
Postitatud: 13.09.2004 07:13 25
Postitas truumu
pihusti ei ole korralikult pesas(lisaõhk)?
Postitatud: 13.09.2004 20:59 40
Postitas sysi
pihusteid sai vahetatud ja eraldi veel korralikult pesasse vajutatud.
aga see klapikambrikaane asi tundub veits kahtlane. võibolla seetõttu, et ma pole lihtsalt kunagi midagi kuulnud, et sellest võiks 1 silinder ära kaduda.
Postitatud: 13.09.2004 21:26 29
Postitas truumu
pole ka kuulnud, et klapikambri kaanest kaob ainult 1 sile ära...
maybe mõtles Kristjan plokikaane tihendit?
vigane küünlajuhe võib ka trikke teha...
Postitatud: 13.09.2004 21:36 08
Postitas Tõnis
proovi veel küünlaid vahetada ja vaheta kasvõi prooviks küünlajuhe ka ära , omal kunagi just nende asjade pärast üks silinder jukerdas
Postitatud: 13.09.2004 23:25 54
Postitas Kristjan_K
truumu kirjutas:pole ka kuulnud, et klapikambri kaanest kaob ainult 1 sile ära...
maybe mõtles Kristjan plokikaane tihendit?
vigane küünlajuhe võib ka trikke teha...
Eiei, justnimelt klapikambri kaant aeti, seda mäletan hästi kuna ise ajasin pidevalt ploki kaanega sassi.
Aga ega ma ei julgegi väita et asi selles on.
Lihtsalt seda määriti meile pähe mingis paranduses, paldiski mnt ääres, kus ark ülevaatus on.
Samas võeti seal lahti, vaadati, et küünlad kuivad ja öeldi et selles asi ei ole.
samas kui tihend 1 kohapealt läbi laseb natukene, kas sellest ei või siis aint 1 sil. ra kaduda?
ma pole seda asja niiväga uurind, niiet parandage kui midagi valesti

:)
Edastan lihtsalt infot mis kunagi minuni jõudnud on

Muidugi, ma ei tea kas seal on suurt vahet aga ma räägin M50B25 (sai õieti? E34 525i 24v:)) mootorist.
Postitatud: 14.09.2004 00:18 54
Postitas truumu
Kristjan_K kirjutas:
Eiei, justnimelt klapikambri kaant aeti, seda mäletan hästi kuna ise ajasin pidevalt ploki kaanega sassi.
Aga ega ma ei julgegi väita et asi selles on.
Lihtsalt seda määriti meile pähe mingis paranduses, paldiski mnt ääres, kus ark ülevaatus on.
Samas võeti seal lahti, vaadati, et küünlad kuivad ja öeldi et selles asi ei ole.
samas kui tihend 1 kohapealt läbi laseb natukene, kas sellest ei või siis aint 1 sil. ra kaduda?
ma pole seda asja niiväga uurind, niiet parandage kui midagi valesti

:)
Edastan lihtsalt infot mis kunagi minuni jõudnud on

Muidugi, ma ei tea kas seal on suurt vahet aga ma räägin M50B25 (sai õieti? E34 525i 24v:)) mootorist.
noh sellega teine teema, õli satub küünlale ja hakkab üle peksma...